• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gaat deze Genesis BMW-kopers over de streep trekken?

Auteur: machielvdd, gepost 5 juli 2021 om 18:03 – 22 Reacties

Een Sport-uitvoering: daar zijn premiumkopers wel voor te porren. Maar waarschijnlijk niet als het een Sport-uitvoering van een Genesis G80 is.

Na Lexus en Infiniti gaat nu een nieuw Aziatisch premiummerk het proberen in Europa: Genesis. Deze dappere zet is bij voorbaat gedoemd te mislukken, maar voor de consument kan meer keuze nooit kwaad. En voor de afwisseling op de wegen is het ook fijn dat er premium auto’s zijn waar geen BMW-, Mercedes- of Audi-logo op staat.

Bij een premium merk hoort ook: een sportieve aankleding. Kopers van premium auto’s zijn namelijk graag bereid wat dieper in de buidel te tasten voor een sportieve look. BMW doet daarom goede zaken met M Sport-uitvoeringen, terwijl Mercedes en Audi hetzelfde doen met respectievelijk de AMG Line- en de S line-uitvoeringen.

Genesis heeft geen performance label waar ze een sportpakket naar kunnen vernoemen, maar ze komen desondanks wel met zo’n uitvoering. Deze heet simpelweg ‘Sport’. De auto die je hier ziet is dus de G80 Sport.

Aangezien Genesis nog niet is ingeburgerd in Europa zullen we de G80 even kort introduceren. De G80 is een E-segment sedan, wat dus betekent dat deze auto zijn pijlen gericht heeft op de E-klasse, 5 Serie en A6. De auto is inmiddels aan zijn tweede generatie bezig, die vorig jaar werd onthuld.

In tegenstelling tot de eerste generatie, mag de tweede generatie het dus gaan wagen op ons continent. Om de auto extra aantrekkelijk te maken introduceert Genesis nu de G80 Sport.

  • Genesis G80 Sport
  • Genesis G80 Sport
  • Genesis G80 Sport

De voorkant van de G80 was al vrij opvallend te noemen met de gigantische grille. Met deze Sport-uitvoering maakt Genesis het front nog eens extra opvallend (en druk) door middel van een andere voorbumper met grotere luchtinlaten. De auto begint zo van voren wel erg veel overeenkomsten te vertonen met een kippenhok.

De achterbumper is eveneens wat assertiever gemaakt. Aan de zijkant vallen vooral de 20 inch velgen op, met een (wederom erg druk) honingraatpatroon. Die maken het kitschfestijn compleet, samen met de kleur ‘Cavendish Red’. Het lijkt op deze manier overigens meer op een Maybach-uitvoering dan op een sportuitvoering.

In het interieur is er in ieder geval op één punt verbetering zichtbaar. Het standaard stuur oogde namelijk nogal lomp, maar dat is nu vervangen door een driespaaks stuur. Het interieur kan verder opgeleukt worden met aluminium en carbon. Van dat laatste hebben de Koreanen wat bijzonders gemaakt: het koolstofvezel is gewoven in een soort traanplaat-achtig patroon.

Het gaat hier slechts om een uitrustingspakket dus de naam Sport duidt puur op uiterlijkheden. De G80 Sport is verder dus net zo sportief of onsportief als een reguliere G80. De dikste G80 beschikt over een V6 met 380 pk.

Of en wanneer Genesis ook naar Nederland komt is nog niet bekend. Willen we dat? Laat maar weten in de reacties!

Ook interessant!

  • Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
    Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
  • BMW M3 G80 Competition rijtest video
  • BMW i4 M Sport
    BMW i4 M Sport is nog strakker dan voorheen
  • Genesis GV80 als statige politieauto

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

g80, genesis, sport

Vorig bericht: « Kolossale Tesla Cybertruck wordt ontzettend wendbaar
Volgend bericht: BREEK: Rimac neemt Bugatti over »

Lees Interacties

Reacties

  1. Instyle zegt

    5 juli 2021 om 18:22

    Geweldig kar kleur ook mooi. Niks meer aan doen schitterend. Of BMW of andere merk rijders ‘overstappen’ weet ik niet, denk het niet. Voor deze auto hoef je je never te schamen. Geen patserhok maar innemende elegante sportieve statige chic klasse. Mooiste auto van 2021 (tot nu toe). Helaas zullen vooral duitse auto’s voorkeur genieten omdat vele anderen dat ook doen. Kuddedieren.

    Login om te reageren
    • Dieseltor zegt

      5 juli 2021 om 19:13

      Koop jij hem dan.

      Login om te reageren
      • Instyle zegt

        5 juli 2021 om 19:22

        Ja hoor net als Toyota/Lexus/Hyundai/Kia. Al deze mensen zijn trots op hun mooie produkt.
        In EU is vooral ‘kwantiteit’ belangrijk.

        Login om te reageren
  2. fabian159 zegt

    5 juli 2021 om 18:27

    Het probleem met deze auto’s is niet de prijs en uitrusting. Het is simpelweg de leaseprijs/ prijs voor bedrijven. Mijn lease audi a4 kost een consument 52k en zonder korting 58k maar ex btw heeft mijn bedrijf er 26k voor betaald. Terwijl een gelijkaardige giulia mijn bedrijf 34k zou hebben gekost. Het heet dus wel premium maar door allerhande kortingen is het gewoonweg de betere deal.

    Login om te reageren
    • Gerrit zegt

      5 juli 2021 om 18:40

      -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

      Login om te reageren
    • karhengst zegt

      6 juli 2021 om 08:45

      Pijnlijk en waar. In Duitsland komt dit model overigens ook als diesel op de markt, maar ik zie men daar echt geen e220d laten staan om een Genesis te gaan rijden, niet wanneer men er geld op toe moet leggen vanwege dus dat hogere leasebedrag. Het zal me verbazen als men de kortingen kan matchen.

      Login om te reageren
  3. viezefreddyw zegt

    5 juli 2021 om 18:45

    Zag toevallig vandaag nog zo’n ding rijden in Zwitserland. Vond hem best mooi maar het is wel anders. Daar moet je van houden. Het enige wat het ding mist is een statige uitstraling. De meeste limousines in deze klasse hebben dat nog wel.

    Login om te reageren
  4. frank2b zegt

    5 juli 2021 om 19:28

    Ik vind het een erg mooie wagen. Maar kopen ga ik m denk ik niet, ben geen BMW-rijder (of fan) namelijk.

    Login om te reageren
  5. smex zegt

    5 juli 2021 om 19:38

    Met die belachelijk lelijke grill? Nee, ik als BMW rijder vind deze net zo lelijk als de grilles waar BMW de laatste tijd mee komt. De volgende wordt voor mij dan ook geen BMW meer maar ook zeker geen Genesis.

    Login om te reageren
  6. moveyourmind zegt

    5 juli 2021 om 19:43

    Van voren en van binnen heel erg mooi. Maar die achterkant vind ik dan weer niet zo geslaagd. In deze klasse is een traditionele sedan nog steeds het mooiste.

    Login om te reageren
  7. JJFM71 zegt

    5 juli 2021 om 20:01

    Laat maar komen. En als ze ook een €10.000,– onder de prijs van de Duitsers zitten, zou ik er zeker over nadenken.

    Login om te reageren
  8. pyrat zegt

    5 juli 2021 om 20:03

    Kansloos.
    Zal best een goede auto zijn maar in dit segment heb je meer nodig. Als zelfs gevestigde namen (Jaguar, Cadillac, Lexus) hier in Europa al geen zoden aan de dijk kunnen zetten, lijkt het me voor een veredelde Hyundai voor 5-serie geld (in lease wrs nog meer) helemaal onmogelijk.
    Buiten dat vind ik hem erg lelijk, vooral en profil. En het interieur oogt ook nogal fout/goedkope kitsch (niet echt premium Europees).

    Login om te reageren
  9. cloverleaf zegt

    5 juli 2021 om 20:05

    Het probleem is dat Genesis zijn auto’s niet ontwikkelt voor de Europese markt, maar voor de Aziatische en Noord Amerikaanse markt. Daardoor zijn ze ivm een Duitser zeer zompig en deinend. Wel heel comfortabel. Maar ik heb vorig jaar een G gehuurd in Seoul maar ik zou hem nooit zelf kopen

    Login om te reageren
    • Henkie zegt

      5 juli 2021 om 20:18

      Zou Hyundai dat zelf ook niet weten. En er voor Europa een ander veren/demper pakket monteren?

      Login om te reageren
      • Instyle zegt

        5 juli 2021 om 21:06

        @Henkie: precies, doen ze in Duitsland. De aangetrokken BMW en Audi mensen bij Hyundai/Kia Biermann en Schreyer zijn geen ‘prutsers’ komt allemaal goed.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          5 juli 2021 om 23:44

          Schreyer is inderdaad een topontwerper maar Biermann is vooral van de simpele harde vering.

          Login om te reageren
  10. Charles Taycan 4S zegt

    5 juli 2021 om 20:19

    Mooi en volstrekt kansloos voor de Europese markt , zie Infinity, Lexus, Xedos…. Hoe goed ook de merknaam en merkbeleving telt in dit segment.

    Login om te reageren
  11. MarcoM zegt

    5 juli 2021 om 21:03

    Ergens vind ik hem wel mooi, immers, je ziet al veel Mercedes, Audi, BMW’s hier op de weg en dan kan ik mij zo voorstellen dat je toch eens wat compleet anders wilt. Of Nederland het land is waarvan er veel worden verkocht…. nee, zelf Europa niet, maar Azie zelf en Amerika, ja.

    Login om te reageren
  12. PetervanderWaals zegt

    5 juli 2021 om 23:21

    ‘gewoven”. Ik moest glimlachen.

    Login om te reageren
  13. zeilboot zegt

    6 juli 2021 om 00:24

    Een BMW rijder zal dit nooit kopen.

    Login om te reageren
  14. karhengst zegt

    6 juli 2021 om 08:49

    Zou ‘m graag als opvolger van m’n C-klasse op de stoep zetten, het interieur bevalt me en sportief tijden is sowieso overgewaardeerd. Daarnaast zijn moderne Benzen ook geen toppunt van afwerking meer terwijl dit merk zich juist nog te bewijzen heeft. De styling bevalt me ook enorm en er is flink meer kleur mogelijk dan bij de saaie Duitsers.

    Ik heb echter niet de illusie dat ze zakelijk concurrerend gaan zijn. Dus het zal wel weer gewoon een Duitser worden.

    Login om te reageren
  15. flatsix010 zegt

    6 juli 2021 om 14:42

    Als deze qua vanaf prijs/lease prijs significant voordeliger zou zijn wel. Maar dat is gewoonweg niet het geval, vooral niet in Nederland.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North