Gaat een Mercedes S-Klasse Shooting Brake te ver?

Auteur: , 64 Reacties

Mercedes is hopeloos verliefd op de shooting brake-carrosserievariant. Stationwagens met fraaiere lijnen en minder binnenruimte zijn hot, zo hot dat Mercedes volgens insiders de CLA Shooting Brake al het groene licht heeft gegeven. Maar is het trucje toe te passen bij de nieuwe S-Klasse?

De CLS Shooting Brake, waar het bij Mercedes mee begon, is gebaseerd op de E-Klasse. Daarboven is technisch gezien nog ruimte voor een grotere versie op basis van de S-Klasse. Theophilus Chin gaf daarom de nieuwe S-Klasse een Shooting-Brake-uiterlijk om eens te kijken hoe het zou staan.

Resultaat: als je niet beter zou weten noem je dit een CLS Shooting Brake. Iets te weinig differentiatie. Bovendien heeft Mercedes al zo’n zes varianten van de S-Klasse in petto. Ziet iemand daarom de meerwaarde en/of ruimte voor deze variant?



64 reacties

Ja deze mag op de Mercedes computer blijven staan in de lijst Slechte..Heel slechte ideen!! ;)
Ja, niet doen
Hmm.. Ook al ben ik een groot fan van de brakes van mercedes, ik weet niet of een s klasse shooting brake rendabel is. Lijkt me best cool om op vakantie in te gaan!
@lambo4all: precies.. Maar de cls shooting brake is al mooi daarvoor!
@reggie-boy_rood: Inderdaad.
@reggie-boy_rood & @TimoBac: Vind persoonlijk de E Klasse Estate facelift mooier dan de CLS SB.
Ja
Wanneer komt er een G shooting break?
Dit ding is walgelijk trouwens.
@azenomei: Vind je de cabrio niet genoeg ;) en er is ook een verlengde versie van hé
@azenomei: De Zetros misschien ;)
Nee! wat een achterlijk idee
Tja, waarom niet?
Ja hoor, maak m maar
Nee doe maar niet, doet enorm afbreuk aan het mooie design van de limousine!
Waarom rijden mensen überhaupt die walg bakken van mercedes
@maranello: Omdat ze bij hun imago passen.
@VeniVidiVici: *kuch* bullshit *kuch*
@lambo4all: *kuch* niet! *kuch*
@lambo4all: *kuch* WEL.. Mercedes moet je staan.. Mensen met een anti lease hoofd nemen ook graag een andere klasse, idd een s klasse *kuch*
@maranello: omdat ze een van de beste auto’s van de wereld hebben
@tmt45: Welke auto is dat dan precies?
@alcantara: naast de G-klasse.
@alcantara: denk maar aan de a,c,s, e klasse dat zijn er een paar die op dat gebied hoog scoren.
@alcantara: denk maar aan een a, c, e klasse zulke modelen.
@alcantara: @tmt45: SLS, SLK, M, ML, C, CE, CLA, CLS, V. Alle AMG modellen ook trouwens
@ariif: zekker weten, daar kan bmw niet aan tippen.
@tmt45: Daar zijn de meningen over verdeeld
@vinnie007: dus jij vind van niet
@tmt45: Ik vind persoonlijk BMW een mooier merk, ook mede doordat ik er zelf erg veel mee bezig ben. Begrijp me niet verkeerd, ik vind Mercedes een erg mooi merk, maar ik zou zelf altijd kiezen voor BMW, ongeacht het model.
Ach, er zijn altijd wel een paar gekken met een slechte smaak die h’m mooi vinden en kopen…
Wel, ja


Als je aan een e-combi nog niet voldoende ruimte hebt of een CLS shooting break nog niet chique genoeg is, dan ben je sowieso niet te redden.
@Hupke: Plusje.
@Hupke: De E klasse Estate facelift combinneert beiden het chique en de ruimte, de E Estate maakt zelfs de CLS SB overbodig.
Als ik een CLS SB zie, denk ik nog altijd dat ik een gekrompen R-klasse zie. Dat is bij deze concept alleen meer van toepassing!
Goed beschouwd is de Mercedes R-Klasse al te beschouwen als een soort S-Klasse in station uitvoering. En dat is bepaald geen succesnummer.
Ja
JA MAKEN ! ! !
SCHITTEREND
De CLS Shooting Brake is een prachtige auto. Dit eigenlijk ook wel, maar het is gewoon fout. Een limo tot station maken gaat gewoon niet.
Veel te ver
Aaah hebben we na de PT-Cruiser nu nog een wat grotere lijkenwagen erbij!
Mercedes gaat nooit te ver.
Van mij mogen ze ‘m maken, er zijn vast wel een paar malloten te vinden die hem willen kopen.

Maar een shooting brake is ’t niet, dit is een stationwagon met aflopende daklijn.
Jaaa te veel variatie krijg het dan
Hoe lang is dtit ding wel? Of is ie gebaseerd op de s-klasse L
Zij aanzicht mja redelijk om te zien, achteraanzicht zum kotzen wat een verschrikkelijk lelijk hok, bewijst maar weer dat hoe meer geld mensen hebben dit niet ten gunste gaat van hun smaak, als voorbeeld noem ik
De Bentley SUV een Bentley shooting break (weet je nog) een Rolls, eigenlijk elke Rolls (sinds de overname)
De Bugatti een opgepepte kever njieuw bietel dus alleen plat geslagen net een Audi TT.
Maar ook hier geldt weer smaken verschillen god zij dank.
@hanzel: Rolls? Rolls Royce Phantom en de Ghost zijn prachtbakken als je het mij vraagt.

Bugatti Veyron behoort tot de besten dus meer respect is op zijn plaats, dankzij zijn vormgeving haalt deze auto absurde snelheden. De auto is puur en puur ontworpen om de snelste te zijn, wil je meer details en schoonheid moet je elders shoppen al vind ik de Bugatti ook wel gaaf.
@agera:
Respect heb ik alleen voor mensen en dieren en eigenlijk meer voor dieren omdat die vriendschap onvoorwaardelijk is, en een mens voorwaarden er aan stelt.
Maar voor een auto respect hebben nope never nooit niet tis een ding zonder gevoel en vervangbaar.
Verder wat ik al zei smaken verschillen.
@hanzel: Moet zeggen dat ik voor de volle 200% eens ben met je eerste 2 regels.
@hanzel: Jeetje, wat een dommigheid.
@krokant:
Proestttt daar ging me eten, “scherm schoon vegen doet”
Smaken verschillen ( ik lijk SBS6 wel)
Hou toch op. Deze studie heeft een 5cm langere daklijn ter hoogte van de B-stijl en de voor- en achterlichtunits van de E-klasse ipv de CLS.
De S-klasse krijgt al teveel varianten, maar dit zou helemaal alles slaan.
@phaeton: Van de S-klasse dus. Niet E-klasse…
Geweldig!
Ik denk dat ze hier nog best wat van verkopen als ze de binnenruimte groot genoeg maken voor een grijs kenteken.
Ter aflossing van die heeele grote Cadillac lijkwagens die je nog wel eens ziet? Of is de CLS SB daarvoor al groot genoeg?
Kruis op het dak erbij shoppen en uitvaartburo’s over de hele wereld krijgen een harde.
Neen, neen, neen, neen. Dit verwerpt het statige, stijlvolle imago van de S-klasse. Deze lijkt meer op een kever.
Ziet er wel vet uit maar het wordt dan ook wel een heeeeeele grote auto.
S-klasse kent iedereen als een grote luxe limo. Ik vind als je daar verschillende varianten van maakt, de naam niet echt goed doet…De CL moet daarom ook als CL blijven een geen S-coupe bijvoorbeeld…
@Homer55: CL bekt lekkerder, maar S-coupe klinkt exclusiever en daar spelen de marketing heren op in.
Dit gaat niet werken. West-Europa is de enige markt waar stations in grote aantallen worden verkocht, maar relatief weinige S-klasses worden verkocht. In de BRIC-landen en de VS, zijn ze dol op S-klasses, maar niet op stations.
Waar is de tijd gebleven dat een station gewoon letterlijk een zeecontainer was.
Dit begint wel heel veel op een begrafenis-bak te lijken!
Ja dat gaat te ver

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).