• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gaat een Mercedes S-Klasse Shooting Brake te ver?

Auteur: ricardo, gepost 25 oktober 2013 om 21:59 – 64 Reacties

Afbeelding Gaat een Mercedes S-Klasse Shooting Brake te ver?Afbeelding Gaat een Mercedes S-Klasse Shooting Brake te ver?

Mercedes S-Klasse Shooting Brake
Mercedes is hopeloos verliefd op de shooting brake-carrosserievariant. Stationwagens met fraaiere lijnen en minder binnenruimte zijn hot, zo hot dat Mercedes volgens insiders de CLA Shooting Brake al het groene licht heeft gegeven. Maar is het trucje toe te passen bij de nieuwe S-Klasse?

De CLS Shooting Brake, waar het bij Mercedes mee begon, is gebaseerd op de E-Klasse. Daarboven is technisch gezien nog ruimte voor een grotere versie op basis van de S-Klasse. Theophilus Chin gaf daarom de nieuwe S-Klasse een Shooting-Brake-uiterlijk om eens te kijken hoe het zou staan.

Resultaat: als je niet beter zou weten noem je dit een CLS Shooting Brake. Iets te weinig differentiatie. Bovendien heeft Mercedes al zo’n zes varianten van de S-Klasse in petto. Ziet iemand daarom de meerwaarde en/of ruimte voor deze variant?

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
  • Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend
    Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

Mercedes, s-klasse, shooting-brake

Vorig bericht: « Audi Q3 ontmoet de hand van Kahn
Volgend bericht: Configureer een Alfa Romeo 4C naar eigen smaak »

Lees Interacties

Reacties

  1. djfrank zegt

    25 oktober 2013 om 22:02

    Ja deze mag op de Mercedes computer blijven staan in de lijst Slechte..Heel slechte ideen!! ;)

    Login om te reageren
  2. tt123 zegt

    25 oktober 2013 om 22:02

    Ja, niet doen

    Login om te reageren
  3. lambo4all zegt

    25 oktober 2013 om 22:03

    Hmm.. Ook al ben ik een groot fan van de brakes van mercedes, ik weet niet of een s klasse shooting brake rendabel is. Lijkt me best cool om op vakantie in te gaan!

    Login om te reageren
    • reggie-boy_rood zegt

      26 oktober 2013 om 01:11

      @lambo4all: precies.. Maar de cls shooting brake is al mooi daarvoor!

      Login om te reageren
      • TimoBac zegt

        26 oktober 2013 om 10:39

        @reggie-boy_rood: Inderdaad.

        Login om te reageren
      • agera zegt

        26 oktober 2013 om 13:30

        @reggie-boy_rood & @TimoBac: Vind persoonlijk de E Klasse Estate facelift mooier dan de CLS SB.

        Login om te reageren
  4. sirmustang zegt

    25 oktober 2013 om 22:03

    Ja

    Login om te reageren
  5. azenomei zegt

    25 oktober 2013 om 22:04

    Wanneer komt er een G shooting break?
    Dit ding is walgelijk trouwens.

    Login om te reageren
    • djfrank zegt

      26 oktober 2013 om 15:08

      @azenomei: Vind je de cabrio niet genoeg ;) en er is ook een verlengde versie van hé

      Login om te reageren
    • michelinman zegt

      26 oktober 2013 om 21:57

      @azenomei: De Zetros misschien ;)

      Login om te reageren
  6. house zegt

    25 oktober 2013 om 22:05

    Nee! wat een achterlijk idee

    Login om te reageren
  7. arro zegt

    25 oktober 2013 om 22:06

    Tja, waarom niet?

    Login om te reageren
  8. thomcarspotter zegt

    25 oktober 2013 om 22:06

    Ja hoor, maak m maar

    Login om te reageren
  9. SpeedGeneration zegt

    25 oktober 2013 om 22:09

    Nee doe maar niet, doet enorm afbreuk aan het mooie design van de limousine!

    Login om te reageren
  10. maranello zegt

    25 oktober 2013 om 22:12

    Waarom rijden mensen überhaupt die walg bakken van mercedes

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      25 oktober 2013 om 22:15

      @maranello: Omdat ze bij hun imago passen.

      Login om te reageren
      • lambo4all zegt

        25 oktober 2013 om 22:40

        @VeniVidiVici: *kuch* bullshit *kuch*

        Login om te reageren
        • VeniVidiVici zegt

          25 oktober 2013 om 23:52

          @lambo4all: *kuch* niet! *kuch*

          Login om te reageren
        • reggie-boy_rood zegt

          26 oktober 2013 om 01:14

          @lambo4all: *kuch* WEL.. Mercedes moet je staan.. Mensen met een anti lease hoofd nemen ook graag een andere klasse, idd een s klasse *kuch*

          Login om te reageren
    • tmt45 zegt

      25 oktober 2013 om 22:40

      @maranello: omdat ze een van de beste auto’s van de wereld hebben

      Login om te reageren
      • alcantara zegt

        25 oktober 2013 om 22:55

        @tmt45: Welke auto is dat dan precies?

        Login om te reageren
        • alcantara zegt

          25 oktober 2013 om 22:56

          @alcantara: naast de G-klasse.

          Login om te reageren
        • tmt45 zegt

          25 oktober 2013 om 23:15

          @alcantara: denk maar aan de a,c,s, e klasse dat zijn er een paar die op dat gebied hoog scoren.

          Login om te reageren
        • tmt45 zegt

          25 oktober 2013 om 23:19

          @alcantara: denk maar aan een a, c, e klasse zulke modelen.

          Login om te reageren
        • ariif zegt

          26 oktober 2013 om 03:16

          @alcantara: @tmt45: SLS, SLK, M, ML, C, CE, CLA, CLS, V. Alle AMG modellen ook trouwens

          Login om te reageren
          • tmt45 zegt

            26 oktober 2013 om 10:20

            @ariif: zekker weten, daar kan bmw niet aan tippen.

            Login om te reageren
            • vinnie007 zegt

              26 oktober 2013 om 12:40

              @tmt45: Daar zijn de meningen over verdeeld

              Login om te reageren
              • tmt45 zegt

                26 oktober 2013 om 12:55

                @vinnie007: dus jij vind van niet

              • vinnie007 zegt

                26 oktober 2013 om 13:18

                @tmt45: Ik vind persoonlijk BMW een mooier merk, ook mede doordat ik er zelf erg veel mee bezig ben. Begrijp me niet verkeerd, ik vind Mercedes een erg mooi merk, maar ik zou zelf altijd kiezen voor BMW, ongeacht het model.

  11. VeniVidiVici zegt

    25 oktober 2013 om 22:14

    Ach, er zijn altijd wel een paar gekken met een slechte smaak die h’m mooi vinden en kopen…

    Login om te reageren
  12. Hupke zegt

    25 oktober 2013 om 22:17

    Wel, ja

    Als je aan een e-combi nog niet voldoende ruimte hebt of een CLS shooting break nog niet chique genoeg is, dan ben je sowieso niet te redden.

    Login om te reageren
    • phaeton zegt

      26 oktober 2013 om 00:00

      @Hupke: Plusje.

      Login om te reageren
    • agera zegt

      26 oktober 2013 om 13:33

      @Hupke: De E klasse Estate facelift combinneert beiden het chique en de ruimte, de E Estate maakt zelfs de CLS SB overbodig.

      Login om te reageren
  13. toyotafortuner zegt

    25 oktober 2013 om 22:19

    Als ik een CLS SB zie, denk ik nog altijd dat ik een gekrompen R-klasse zie. Dat is bij deze concept alleen meer van toepassing!

    Login om te reageren
  14. Robert zegt

    25 oktober 2013 om 22:22

    Goed beschouwd is de Mercedes R-Klasse al te beschouwen als een soort S-Klasse in station uitvoering. En dat is bepaald geen succesnummer.

    Login om te reageren
  15. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    25 oktober 2013 om 22:23

    Ja

    Login om te reageren
  16. gerjan zegt

    25 oktober 2013 om 22:29

    JA MAKEN ! ! !

    Login om te reageren
  17. fritsie zegt

    25 oktober 2013 om 22:32

    SCHITTEREND

    Login om te reageren
  18. kapiteinaudi zegt

    25 oktober 2013 om 22:38

    De CLS Shooting Brake is een prachtige auto. Dit eigenlijk ook wel, maar het is gewoon fout. Een limo tot station maken gaat gewoon niet.

    Login om te reageren
  19. sebasjuhh zegt

    25 oktober 2013 om 22:42

    Veel te ver

    Login om te reageren
  20. wolfssjrd zegt

    25 oktober 2013 om 22:44

    Aaah hebben we na de PT-Cruiser nu nog een wat grotere lijkenwagen erbij!

    Login om te reageren
  21. splitsecond zegt

    25 oktober 2013 om 23:00

    Mercedes gaat nooit te ver.

    Login om te reageren
  22. potver7 zegt

    25 oktober 2013 om 23:20

    Van mij mogen ze ‘m maken, er zijn vast wel een paar malloten te vinden die hem willen kopen.

    Maar een shooting brake is ’t niet, dit is een stationwagon met aflopende daklijn.

    Login om te reageren
  23. reggie-boy_rood zegt

    25 oktober 2013 om 23:36

    Jaaa te veel variatie krijg het dan

    Login om te reageren
  24. r32turbo zegt

    25 oktober 2013 om 23:54

    Hoe lang is dtit ding wel? Of is ie gebaseerd op de s-klasse L

    Login om te reageren
  25. hanzel zegt

    25 oktober 2013 om 23:58

    Zij aanzicht mja redelijk om te zien, achteraanzicht zum kotzen wat een verschrikkelijk lelijk hok, bewijst maar weer dat hoe meer geld mensen hebben dit niet ten gunste gaat van hun smaak, als voorbeeld noem ik
    De Bentley SUV een Bentley shooting break (weet je nog) een Rolls, eigenlijk elke Rolls (sinds de overname)
    De Bugatti een opgepepte kever njieuw bietel dus alleen plat geslagen net een Audi TT.
    Maar ook hier geldt weer smaken verschillen god zij dank.

    Login om te reageren
    • agera zegt

      26 oktober 2013 om 13:45

      @hanzel: Rolls? Rolls Royce Phantom en de Ghost zijn prachtbakken als je het mij vraagt.

      Bugatti Veyron behoort tot de besten dus meer respect is op zijn plaats, dankzij zijn vormgeving haalt deze auto absurde snelheden. De auto is puur en puur ontworpen om de snelste te zijn, wil je meer details en schoonheid moet je elders shoppen al vind ik de Bugatti ook wel gaaf.

      Login om te reageren
      • hanzel zegt

        26 oktober 2013 om 13:48

        @agera:
        Respect heb ik alleen voor mensen en dieren en eigenlijk meer voor dieren omdat die vriendschap onvoorwaardelijk is, en een mens voorwaarden er aan stelt.
        Maar voor een auto respect hebben nope never nooit niet tis een ding zonder gevoel en vervangbaar.
        Verder wat ik al zei smaken verschillen.

        Login om te reageren
        • agera zegt

          26 oktober 2013 om 13:53

          @hanzel: Moet zeggen dat ik voor de volle 200% eens ben met je eerste 2 regels.

          Login om te reageren
        • krokant zegt

          26 oktober 2013 om 18:32

          @hanzel: Jeetje, wat een dommigheid.

          Login om te reageren
          • hanzel zegt

            26 oktober 2013 om 18:53

            @krokant:
            Proestttt daar ging me eten, “scherm schoon vegen doet”
            Smaken verschillen ( ik lijk SBS6 wel)

            Login om te reageren
  26. phaeton zegt

    25 oktober 2013 om 23:59

    Hou toch op. Deze studie heeft een 5cm langere daklijn ter hoogte van de B-stijl en de voor- en achterlichtunits van de E-klasse ipv de CLS.
    De S-klasse krijgt al teveel varianten, maar dit zou helemaal alles slaan.

    Login om te reageren
    • phaeton zegt

      26 oktober 2013 om 01:31

      @phaeton: Van de S-klasse dus. Niet E-klasse…

      Login om te reageren
  27. astonmaarten zegt

    26 oktober 2013 om 01:13

    Geweldig!

    Login om te reageren
  28. leandro zegt

    26 oktober 2013 om 08:42

    Ik denk dat ze hier nog best wat van verkopen als ze de binnenruimte groot genoeg maken voor een grijs kenteken.

    Login om te reageren
  29. oxymoron zegt

    26 oktober 2013 om 10:58

    Ter aflossing van die heeele grote Cadillac lijkwagens die je nog wel eens ziet? Of is de CLS SB daarvoor al groot genoeg?

    Login om te reageren
  30. rob68 zegt

    26 oktober 2013 om 11:13

    Kruis op het dak erbij shoppen en uitvaartburo’s over de hele wereld krijgen een harde.

    Login om te reageren
  31. spotu2 zegt

    26 oktober 2013 om 11:40

    Neen, neen, neen, neen. Dit verwerpt het statige, stijlvolle imago van de S-klasse. Deze lijkt meer op een kever.

    Login om te reageren
  32. Homer55 zegt

    26 oktober 2013 om 13:08

    Ziet er wel vet uit maar het wordt dan ook wel een heeeeeele grote auto.
    S-klasse kent iedereen als een grote luxe limo. Ik vind als je daar verschillende varianten van maakt, de naam niet echt goed doet…De CL moet daarom ook als CL blijven een geen S-coupe bijvoorbeeld…

    Login om te reageren
    • agera zegt

      26 oktober 2013 om 13:35

      @Homer55: CL bekt lekkerder, maar S-coupe klinkt exclusiever en daar spelen de marketing heren op in.

      Login om te reageren
  33. E550 zegt

    26 oktober 2013 om 14:41

    Dit gaat niet werken. West-Europa is de enige markt waar stations in grote aantallen worden verkocht, maar relatief weinige S-klasses worden verkocht. In de BRIC-landen en de VS, zijn ze dol op S-klasses, maar niet op stations.

    Login om te reageren
  34. robert110 zegt

    26 oktober 2013 om 15:06

    Waar is de tijd gebleven dat een station gewoon letterlijk een zeecontainer was.

    Login om te reageren
  35. phantom zegt

    26 oktober 2013 om 19:35

    Dit begint wel heel veel op een begrafenis-bak te lijken!

    Login om te reageren
  36. a3aan zegt

    27 oktober 2013 om 00:12

    Ja dat gaat te ver

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North