• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gaat Ferrari nu eigenlijk ook over op EV’s?

Auteur: willeme, gepost 13 december 2019 om 13:09 – 17 Reacties

Ferrari SF-90


Niemand ontkomt eraan. Toch?

Elektrisch rijden is voor veel mensen de toekomst. Dus ook voor veel automerken. Vanaf 2020 zal dat alleen maar toenemen. De techniek wordt telkens beter en de infrastructuur groeit alleen maar. Kortom, iedereen kan nu over gaan op elektrische auto’s.

Hoe zit het dan met Ferrari? Ja, Ferrari maakt verbrandingsmotoren, maar het zijn wel aparte kunststukjes. Een Ferrari motor is als een Zwitsers horloge. Een Tesla Roadster mag dan sneller zijn, het verhoudt zich toch een beetje als een smartwatch ten opzichte van een fraai mechanisch uurwerk.

Ferrari SF-90

Ferrarti CEO Louis Camilleri laat aan AutoNews Europe weten dat we er voorlopig nog niet op hoeven te wachten. Er gingen geruchten van analisten dat er een volledig elektrische Ferrari al in 2023 op de markt zou komen, maar Camilleri laat weten dat het minimaal 2025 gaat worden, als het überhaupt gaat gebeuren.

Ferrari SF-90

Volgens de Ferrari CEO kleven er nog te veel nadelen aan elektrisch rijden. Niet zozeer de elektrische motoren, die kunnen tegenwoordig enorm veel koppel en vermogen leveren. Het grote probleem zit ‘m in de accu’s. Die zijn volgend Camilleri nog lang niet op het gewenste niveau.

Ferrari SF-90

Ferrari gaat wel degelijk aan de slag met elektrificatie, maar dat zal dan alleen gaan in combinatie met een verbrandingsmotor. Er werd gebroed op een volledig elektrische Gran Tourer, maar dat plan werd afgeschoten. Wel werd dit jaar de SF-90 onthuld, de tweede hybride Ferrari na de LaFerrari. Vanaf 2022 moeten 60% van alle Ferrari’s voorzien zijn van een hybride aandrijving.

Ook interessant!

  • Video - Gloednieuwe Ferrari SF90 uitladen gaat iets te snel
  • Video: 0-200 gaat belachelijk snel in de Ferrari 812 Competizione
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Ferrari, louis-camilleri, plug-in, SF-90

Vorig bericht: « Phantom heeft naaiwerkje van 1 miljoen stiksels
Volgend bericht: Verstappen verkoopt zijn oude F1-helm »

Lees Interacties

Reacties

  1. ericc zegt

    13 december 2019 om 13:13

    Ik verwacht dat ze een submerk met de naam “Dino” gaan lanceren om hun EV’s onder te brengen.

    Login om te reageren
  2. dare2think zegt

    13 december 2019 om 13:25

    Prima dat ze hun kans afwachten, wanneer de geschikte accu’s goedkoop zijn geworden levert dat meteen Ferrari’s op die ook bruikbaar zijn. De range van bijv. een Taycan kan meevallen volgens WLTP, die neemt sterk af als je door gaat trappen.

    -Off topic: @willeme: Er zijn nieuwe beelden van de Porsche Taycan Cross Turismo! –

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      13 december 2019 om 14:38

      @dare2think: Om welke afbeeldingen gaat het? De enige afbeeldingen die ik kan vinden zijn spyshots, waar (geheel terecht) copyright aan kleeft ;-). Of zijn er persplaten?

      Login om te reageren
      • dare2think zegt

        13 december 2019 om 14:52

        @willeme: Ah, jammer. Het gaat inderdaad om spyshots.

        Login om te reageren
  3. moveyourmind zegt

    13 december 2019 om 13:44

    Gelukkig maar dat het nog even duurt voordat Ferrari met een EV komt.

    En als ze ermee komen zal er vast nog wel stiekem ook een verbrandingsmotor in liggen. Niet voor niets dat Ferrari in de F1 zo druk is met het testen van brandstofsjoemelsystemen.

    Login om te reageren
  4. grasvreter zegt

    13 december 2019 om 13:56

    Het wordt wel een beetje lullig dat een performance versie van een elektrische hatchback (model 3 performance bijvoorbeeld) de gemiddelde Ferrari in een sprint aan kan, en op een circuit een lastig af te schudden wagen is. Natuurlijk is een Ferrari zo veel meer als enkel performance, maar het doet een beetje denken aan de jaren 90, toen ze op het circuit ineens links en rechts voorbij werden gereden door lancer evo’s met grote turbo’s, moderne 4wielaandrijving, en plaats voor 5 personen + een kinderwagen.

    Login om te reageren
    • ericc zegt

      13 december 2019 om 14:04

      @grasvreter: moet je voorstellen hoeveel KW die elektro-motor moet gaan leveren om een Taycan/Tesla S voor te blijven. Wordt dit +1800pk als instap-model?

      Login om te reageren
    • Stefje zegt

      13 december 2019 om 15:34

      @grasvreter: in een sprint tot de 100 ja. En op het circuit viel ie toch nog in het niet hij een C63 oa. Blijf Tesla niet zo ophemelen, troepbakken.

      Login om te reageren
      • grasvreter zegt

        13 december 2019 om 15:41

        @stefje: op je pikkie getrapt? Ik hemel tesla helemaal niet op, ik noem de model 3 performance als voorbeeld. Tesla’s zijn overigens absoluut geen troepbakken. Het is de meest geavanceerde elektrotechniek in de autowereld gecombineerd met een slechte afwerking en alle andere nadelen van een merk dat pas komt kijken en hoge productieaantallen probeert te bereiken. Dat is ontzettend duidelijk, al is het bijzondere dat veel mensen of pro of anti zijn. Maar schijnbaar ziet met het liever zwart wit, ipv, de goede en de slechte kanten.

        Login om te reageren
      • karaya zegt

        13 december 2019 om 17:40

        @stefje: Bij Topgear deed de 3 het parcours sneller dan een C63.

        Qua batterijtechnologie mag Daimler Benz niet eens Elon z’n schoenen poetsen.

        Ouderwetse troep voor een premium prijs bij de grote Duitse drie.

        Login om te reageren
    • nissanfairladyz zegt

      13 december 2019 om 18:59

      @grasvreter: Kodak was ook zo veel meer dan Camera’s. Toch zijn ze er niet meer ;)

      Login om te reageren
  5. ttr6 zegt

    13 december 2019 om 14:12

    Ferrari staat tot Tesla als een Patek Phillipe tot een smart watch. Mooi verwoord @ willeme.

    Login om te reageren
  6. onlyporscheman zegt

    13 december 2019 om 15:59

    Goed dat Ferrari zijn grens aangeeft.

    Login om te reageren
    • bassx zegt

      13 december 2019 om 20:12

      @onlyporscheman: Wie betaald bepaald, ook bij Ferrari.

      Login om te reageren
  7. pascalio92 zegt

    13 december 2019 om 16:38

    Is waterstof niks voor ferrari ?

    Login om te reageren
  8. karaya zegt

    13 december 2019 om 17:42

    Elektro is meer voor het gewone volk, Porsche territorium.

    Login om te reageren
  9. Joerek zegt

    13 december 2019 om 19:21

    over 5 jaar is al vrij rap toch. Dat is voor de meesten als hun model 3 uit de lease gaat…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North