• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: de extreem snelle Ferrari SF90 Stradale

Auteur: willeme, gepost 29 mei 2019 om 19:57 – 70 Reacties

Afbeelding Officieel: de extreem snelle Ferrari SF90 StradaleAfbeelding Officieel: de extreem snelle Ferrari SF90 StradaleAfbeelding Officieel: de extreem snelle Ferrari SF90 StradaleAfbeelding Officieel: de extreem snelle Ferrari SF90 StradaleAfbeelding Officieel: de extreem snelle Ferrari SF90 StradaleAfbeelding Officieel: de extreem snelle Ferrari SF90 StradaleAfbeelding Officieel: de extreem snelle Ferrari SF90 StradaleAfbeelding Officieel: de extreem snelle Ferrari SF90 Stradale

Ferrari SF90 '19
We hebben alle info én afbeeldingen.

Dankzij het internet verspreid het nieuws zich supersnel. Het gonsde al langer van de geruchten dat Ferrari met een hybride sportwagen op de proppen zou komen. Ferrari heeft lange tijd tot geruchten weten te houden. Tot vandaag, want de eerste foto’s lekten al voortijdig op het internet.

Nu is het moment dan eindelijk daar: de Ferrari SF90 Stradale is onder ons. SF90 is de naam van de Formule 1 auto waarmee Sebastian Vettel en Charles Leclerc punten halen in het F1-kampioenschap. Helaas moeten we dat zo brengen, want ondanks de toegeschreven favorietenrol is Mercedes schier ongenaakbaar.

Enfin, terug naar de SF90 Stradale. Normaal gesproken staat ‘Stradale’ voor de straatversie van de racer. Dat is in dit geval dus niet zo. Ook is het niet zo dat er werkelijk Formule 1 techniek te vinden is in de auto, zoals bij Mercedes-AMG Project One wél het geval is. Volgens de Italianen is het chassis compleet nieuw. We zullen de F8 Tributo en deze SF90 in een later stadium uitgebreid met elkaar vergelijken.

Ferrari SF90 Stradale '19

Dat de auto enigszins lijkt op de F8 Tributo is overigens geen schande, want de auto ziet er strak uit, alhoewel smaken natuurlijk kunnen verschillen. Aan de achterkant vallen de achterlichten op, die níet rond zijn. Dat zal voor velen wennen zijn, maar het is nog altijd onmiskenbaar een Ferrari. Ferrari is daarmee overigens niet de enige die overstag is gegaan, ook de Corvette ging van jarenlang ronde achterlichten over naar vierkantere items.

Dan de techniek, want die is werkelijk om van te smullen. In het midden vinden we een doorontwikkeling van de bekende V8 van Ferrari, nu 4 liter groot. De V8 levert 780 pk en 800 Nm. Deze wordt bijgestaan door drie elektrische motoren. Het totaalvermogen bedraagt maar liefst 1.000 pk! Dit vermogen is alleen beschikbaar in de zogenoemde ‘Qualify-mode’, net als de Formule 1 auto’s. Het is in elk geval voldoende om in 2,5 seconden naar de 100 km/u te sprinten, mede dankzij de vierwielaandrijving, beide voorwielen worden namelijk elk aangedreven door een elektromotor.

Ferrari SF90 Strale '19

Maar er zijn meer prestaties. Van 0-200 km/u sprinten is namelijk al in 6,7 seconden achter de rug. De topsnelheid van 340 km/u is niet slecht maar onwillekeurig verwacht je meer van een auto met 1.000 pk. De Bugatti Veyron wist met 1.001 pk meer dan 407 km/u te halen. Dat kan onmogelijk door die ene pk komen.

Nu we het toch over de Veyron hebben, qua gewicht wint de Ferrari SF90 Stradale het met gemak. De kersverse Ferrari Hybride weegt namelijk slechts 1.570 kg. Althans, de ‘gewone’ SF90 Stradale. Je kunt namelijk het Assetto Fiorano pakket bestellen. Dan krijg items als een titanium uitlaat, carbon deuren en straffere schokdempers. Deze variant weegt 1.540 kg. Een beetje het ‘Weissach Package’ van Ferrari dus.

Voor de zakelijke rijders onder ons: ja, de SF90 Stradale is een heuse plug-in hybride. Je kan de auto dus thuis en op kantoor aan de lader zetten. Op een volle (7,9 kWh grote) accu kun je 25 km ver komen. Het is mogelijk om 135 km/u te rijden, puur op de elektromotoren. De Ferrari SF90 staat in 2020 bij de betere Ferrari dealer.

Ook interessant!

  • Video: Ferrari zet met SF90 Stradale indrukwekkend record neer
    Video: Ferrari zet met SF90 Stradale indrukwekkend record neer
  • Video - Gloednieuwe Ferrari SF90 uitladen gaat iets te snel
  • Gespot: Nederlandse Ferrari SF90 heeft gewaagde kleurstelling
  • 1.000 pk Ferrari SF90 Assetto Fiorano crasht hard
    1.000 pk Ferrari SF90 Assetto Fiorano crasht hard

Nieuwste artikelen

  • Bijzondere in NL geleverde Hyundai is koning afschrijving
  • Fiat 500 weigert te sterven: nóg een speciale editie
  • Geld teveel? Ferrari-webshop helpt een handje
  • Porsche registreert historische naam, alleen wat is het?
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, Hybride, sf90, Supercars, V8

Vorig bericht: « Deze Bugatti-killer is nu nog specialer
Volgend bericht: Leuk kleurtje op een M2 kost zoveel als een 214i »

Lees Interacties

Reacties

  1. duderuud zegt

    29 mei 2019 om 20:02

    Kosta?

    Login om te reageren
    • vonklausenburg zegt

      29 mei 2019 om 20:09

      @duderuud: del Sol?

      Login om te reageren
      • chills zegt

        29 mei 2019 om 20:22

        @vonklausenburg: tingelingeling

        Login om te reageren
        • rijnounsdoor zegt

          29 mei 2019 om 20:26

          @chills: op hol!

          Login om te reageren
        • joostgrn zegt

          29 mei 2019 om 20:32

          @chills: Daar sloeg m’n hartje op hol?

          Login om te reageren
          • jeroenwz zegt

            29 mei 2019 om 22:51

            @joostgrn: omdat jullie ’t zo graag willen:
            https://www.youtube.com/watch?v=7-OUuZ_Eoo0

            Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        29 mei 2019 om 20:29

        @vonklausenburg: Brava?

        Login om te reageren
        • vonklausenburg zegt

          29 mei 2019 om 20:47

          @viezefreddyw: mits patatas: ja!

          Login om te reageren
    • sirprize zegt

      29 mei 2019 om 20:21

      @duderuud: “als je dat moet vragen, kun je ’t niet betalen”, zeggen ze in Maranello

      Login om te reageren
      • bullzeyersn zegt

        29 mei 2019 om 21:48

        @sirprize: dat was altijd het antwoord van de mensen van Rolls Royce

        Login om te reageren
        • sirprize zegt

          29 mei 2019 om 21:51

          @bullzeyersn: voordat ze BMW’s maakte zeker?

          Login om te reageren
  2. Edge zegt

    29 mei 2019 om 20:07

    Zo te zien wisten de mensen die de UI van het digitale instrumentencluster ontwerpen niet hoe de SF90 eruit kwam te zien, die hebben namelijk een 488 erin verwerkt

    Login om te reageren
  3. subaru555 zegt

    29 mei 2019 om 20:08

    Ik vind het persoonlijk net lijken op zo’n amateur-render van de “new F70” en dergelijke. Superdruk ontwerp. Ziet er gedrongen en breed uit, maar toch werkt het ontwerp niet IMO. Beetje een Honda NSX-achtig.

    Login om te reageren
    • mvdd zegt

      29 mei 2019 om 20:26

      @subaru555: Ligt ook aan de persfoto’s, ik denk dat dit er op normale foto’s al een stuk beter uit zal zien

      Login om te reageren
      • Loek zegt

        29 mei 2019 om 22:39

        @mvdd: datzelfde had ik met de F8 Tributo. Op foto’s meh, in het echt gewoon een dik ding.

        Login om te reageren
  4. rob5nismo zegt

    29 mei 2019 om 20:13

    Prachtige auto

    Login om te reageren
  5. jeroenwz zegt

    29 mei 2019 om 20:20

    Ziet er gaaf uit. Vast weer voor door Ferrari met de hand geplukte trouwe klanten die al minstens 10 (historische) Ferrari’s hebben). Jammer. Ik wil er ook wel één. Maar ja: geen andere Ferrari’s hè. En maar ja 2: ik heb er het geld niet voor.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      29 mei 2019 om 20:36

      @jeroenwz: In principe niet. Voor de dealerevents zijn eigenaren van de 812 Superfast en 488 Pista uitgenodigd, maar in principe is dit geen gelimiteerde oplage of invitation-only auto. Als je morgen de loterij wint, kun je er dus gewoon eentje bestellen. Wel loop je dan het risico lang te moeten wachten, want de eerste build slots gaan uiteraard naar vrienden van het merk en loyale klanten

      Login om te reageren
  6. aquila2003 zegt

    29 mei 2019 om 20:20

    Ik wil er een1

    Login om te reageren
  7. Rick-dos zegt

    29 mei 2019 om 20:24

    Helemaal goed deze Ferrari. Echt weer een Ferrari waar ik hebberig van wordt.

    In 6,7 sec. naar de 200. Er was ooit een tijd dat we dat al snel vonden om naar de 100 te knallen.

    Login om te reageren
  8. P1m zegt

    29 mei 2019 om 20:25

    Die gekke Italianen zetten hier dus even de meest innovatieve sportauto in jaren neer, wat tof zeg!

    Login om te reageren
    • TimmiX zegt

      29 mei 2019 om 21:13

      @p1m: Ik moest lachen

      Login om te reageren
    • maarteno zegt

      29 mei 2019 om 22:02

      @p1m: nah…al deze specs in maar 1570/1540kg vind ik best goed gedaan…

      Login om te reageren
  9. moveyourmind zegt

    29 mei 2019 om 20:28

    Mooi apparaat!

    Vooral de achterkant is fantastisch vormgegeven: de lampen, de glazen afdekking waar de spoiler overheen loopt en de fraaie verticale koelsleuven aan weerszijde.

    Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      29 mei 2019 om 22:13

      @moveyourmind: eens! Ferrari heeft weer vaker z’n design-mojo gevonden de laatste jaren wat mij betreft ?

      Login om te reageren
      • occasiefapper zegt

        30 mei 2019 om 10:45

        @drdre1: vooral die dode hoek spreekt mij erg aan. Zouden ze het op de straat tevens afleggen tegen de Mercedes?

        Login om te reageren
  10. BRT zegt

    29 mei 2019 om 20:30

    Mooie wagen hoor. Inderdaad gek van die topsnelheid. De Veyron was blijkbaar dus meer dan een lomp ding met veel vermogen.

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      29 mei 2019 om 20:33

      @brt: Nee, gewoon een lomp ding die belachelijk hard gaat.

      Login om te reageren
    • Edge zegt

      29 mei 2019 om 20:37

      @brt: Mja, moet je voor de gein straks eens kijken welke van de twee sneller over een circuit gaat. Ik zet mijn geld op de ‘Rari

      Login om te reageren
    • Foramen zegt

      29 mei 2019 om 20:53

      @brt: Zal meer met de bakverhouding te maken hebben.

      Login om te reageren
    • harrie zegt

      29 mei 2019 om 23:32

      @brt:
      De ene 1000pk is de andere niet.
      De elektropower is vooral leuk voor de acceleratie, voor topsnelheid doet de verbrandingsmotor waarschijnlijk het meeste werk. En die is toch een stukje minder potent dan die van de Bugatti.

      Login om te reageren
      • macready zegt

        30 mei 2019 om 05:53

        @harrie:
        Aan de andere kant, de Enzo is bij een groepstest al eens op ruim 360 km/u getest (Nardo dacht ik) en dat was met “slechts” 660pk i.p.v. de 780 die alleen de verbrandingsmotor al ophoest. Elektromotoren doen inderdaad waarschijnlijk weinig op topsnelheid, maar deze auto heeft vermoedelijk ook veel meer neerwaartse druk.

        Login om te reageren
  11. pindakoning zegt

    29 mei 2019 om 20:34

    Heb je een voorwielaangedreven elektrohok als je volledig elektrisch rijd? Of zit die derde elektromotor op de achterwielen ?

    Login om te reageren
    • El-Loco zegt

      29 mei 2019 om 21:06

      @pindakoning: dat viel mij ook gelijk op! Wat is de meerwaarde van dit ding t.o.v. een elektrische Fiat 500 dan ?

      Login om te reageren
  12. tvklarenbosch zegt

    29 mei 2019 om 20:40

    Damn moet wel een feestje zijn om een rondje mee om te gaan. Weet iemand of het een gelimiteerde oplage is of kan iedereen er gewoon één bestellen?

    Login om te reageren
  13. burninrubber zegt

    29 mei 2019 om 20:42

    Hmm qua styling niet mijn ding qua prestaties wel indrukwekkend!

    Login om te reageren
  14. Dutchdriftking zegt

    29 mei 2019 om 20:43

    Jammer dat hij net 3 jaar te laat komt. Anders was het vast een gigantisch bijtellings succes geworden.

    Login om te reageren
  15. jaso013 zegt

    29 mei 2019 om 20:43

    Lambo koplampen en Chevy achterlichten… beetje jammer. Verder wel erg indrukwekkende cijfers!

    Login om te reageren
  16. autodrome zegt

    29 mei 2019 om 20:59

    Dit is niet Ferrari waardig, Lola Ferrari misschien, mij kan het niet bekoren, allegaartje…

    Login om te reageren
    • sntial zegt

      30 mei 2019 om 07:37

      @autodrome: lolo*

      Login om te reageren
  17. kevin_krystofiak zegt

    29 mei 2019 om 21:01

    Zeer mooi en modern design, Ferrari is goed bezig!

    Login om te reageren
  18. MaartenD zegt

    29 mei 2019 om 21:09

    Ziet er uit als een conceptcar uit de jaren 90….ze zijn het niet alleen helemaal kwijt met hun Scuderia

    Login om te reageren
  19. boomhauwer zegt

    29 mei 2019 om 21:11

    Wow!

    Login om te reageren
  20. TimmiX zegt

    29 mei 2019 om 21:22

    Qua rechniek en acceleratiecijfers zeker erg indrukwekkend! Vind alleen het design een beetjje rommelig. Voorkant oogt vrij gedrongen maar doet mij vooral denken aan de Tesla Roadster door de koplampen.
    De zijkant oogt enigszins uit verhouding. De voorste helft is prachtig, maar de hoek waar de luchthapper vandaan komt oogt zo vreemd en ook lijkt de auto een gigantische overhang te hebben aan de achterkant.
    De achterkant vind ik wel geslaagd. De achterlichten zijn even wennen maar verder oogt het heel tof. Ook vind ik de velgen in tegenstelling tot de de velgen op de meeste Ferrari modellen erg goed gelukt. geeft een wat retro vibe met die diepere achtervelgen. Grootste wtf is die idiote haaienvin op het dak. Verschrikkelijk zeg!
    Interieur oogt ook wel een stuk moderner dan bijv de Tributo door de touchscreens het nieuwe stuur. Nice, alhoewel de middenconsole iet helemaal af lijkt ofzo.

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      29 mei 2019 om 22:11

      @TimmiX: OK. Stuur je opmerkingen door naar [email protected] en wacht op antwoord.

      Login om te reageren
    • jeroenwz zegt

      29 mei 2019 om 22:52

      @timmix: mag ik je slot overnemen voor de auto? Ik ben al aan het sparen!

      Login om te reageren
  21. kareljansen zegt

    29 mei 2019 om 21:39

    Maar is dit nu de opvolger van de Laferrari?

    Login om te reageren
  22. chabar zegt

    29 mei 2019 om 22:00

    Top! Alleen de glazen moterkap had voor mij niet zo nodig geweest.
    Maar wel weer gelukkig strakke gladde lijnen.

    Login om te reageren
  23. reactief zegt

    29 mei 2019 om 22:02

    De 458 was nog niet lang genoeg uitgemolken.
    Nu een Grand Tourismo sausje erover en dan kan die weer ff door als ‘hypercar’

    Login om te reageren
  24. maxidyne zegt

    29 mei 2019 om 22:10

    Interieur vind ik zwaar tegenvallen. Komt totaal niet exclusief en speciaal over. Buitenkant vind ik redelijk, al zijn de achterlichten te Corvette achtig.

    Login om te reageren
  25. jpoers zegt

    29 mei 2019 om 22:11

    Quasimodo mag dan wel zijn huisje uitgefikt zijn. Zijn volgende wagen kan deze Ferrari worden. Wat een gedrocht met een bochel. Het is dat er een steigerend paard op staat en niks in platte vliegentaal maar had het ook zo gelooft.

    Login om te reageren
  26. acakoning zegt

    29 mei 2019 om 22:29

    Filmpje met motorgeluid van de auto zelf

    https://www.nu.nl/272487/video/ferrari-presenteert-sf90-stradale.html?jwsource=cl

    Login om te reageren
  27. Homer55 zegt

    29 mei 2019 om 22:30

    Van 0 naar 200 in 6,7 seconden…

    Login om te reageren
  28. hetzwartesaabvandefamilie zegt

    29 mei 2019 om 22:45

    Nou dat had slechter kunnen zijn.

    Login om te reageren
  29. aJackie zegt

    29 mei 2019 om 23:11

    ‘De betere ferrari-dealer’?? Zijn er überhaupt middelmatige FF-dealers? ?

    Login om te reageren
  30. Onehp zegt

    29 mei 2019 om 23:35

    Ferrari: 1.570kg
    EU: 1.758kg ofzo

    Login om te reageren
  31. tjorque zegt

    29 mei 2019 om 23:38

    Ik vind hem heel anders dan de andere Ferrari’s.
    Jup! Zet maar op m’n oprit. I like it!
    De wachthuis voor de kabel van m’n laadstation ligt klaar. Met 40A driefasige lader kan ik hem netjes op +-18 min laden. ?

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      30 mei 2019 om 09:05

      @tjorque: Jezus… Wordt dit de toekomst van autorijden, opscheppen over je laadcapaciteit!?!

      Login om te reageren
      • tjorque zegt

        30 mei 2019 om 09:31

        @davelepeef: het ging me meer over de zeer beperkte inhoud van het batterijpack…
        Maar een bijzondere auto heb ik niet dus daar valt niet veel over te zeggen. ?

        Login om te reageren
  32. jajeroenja zegt

    30 mei 2019 om 06:52

    Treurig accupakket. Qualify-mode is ws als rede genoemd dat hij maar 1 sprintje kan maken. Leg net wat meer bij voor een range van 75/100 ofzo.

    Login om te reageren
  33. fransananas zegt

    30 mei 2019 om 07:19

    Doe mij de Tesla roadster maar. Dit lijkt toch nergens op

    Login om te reageren
  34. MercMeister zegt

    30 mei 2019 om 07:45

    Mooie Corvette. Dit kan toch niet.

    Login om te reageren
  35. allesmetturbo zegt

    30 mei 2019 om 07:55

    Gaaf maar ik mis het schermpje voor de bijrijder en twee uitlaten onder de diffusor vind ik mooier dan halverwege de auto.

    Zo wil ik best wel stekkeren, wat een apparaat!

    Login om te reageren
  36. BaRa zegt

    30 mei 2019 om 07:56

    Goed kijken, BMW. Dit is hoe je met lijnen en vouwen toch een mooie auto kan ontwerpen. Jawel, zonder matzwarte of verchroomde plastic opzetstukjes. On topic: alweer even geleden dat een ‘rari er voor mij om te hebben uitzag (sinds de GTC4Lusso, eigenlijk). Blij te zien dat ze met de regelmaat van de klok terug in die sweet spot geraken. Lang leve de nieuwe achterlichten, btw!

    Login om te reageren
  37. dtwo zegt

    30 mei 2019 om 09:01

    verspreid -> verspreidt

    Login om te reageren
  38. davelepeef zegt

    30 mei 2019 om 09:09

    Ik vind ‘m erg gaaf. Zie in het zijaanzicht wel een beetje LaFerrari terug met die daklijn. Neus meer vloeiend dan de 488. Alleen die brievenbus na het dak vind ik optisch botsen met die transparante plaat. Moet je daardoor naar achteren kijken ofzo!?

    Login om te reageren
  39. nout zegt

    30 mei 2019 om 09:57

    Naast de topsnelheid vind ik ook de 0-100 tijd wat minder top dan ik had verwacht met 1000pk en 4wd. 2.5 is natuurlijk bizar, maar het verplettert niet bepaald de concurrentie. Of denk aan van die gepimpte GT-R’s met 1000pk, die zitten toch onder de 2.0?

    Login om te reageren
  40. Alfarobert zegt

    30 mei 2019 om 11:14

    Neem aan dat de dealer hem buiten stalt.Ze kunnen spontaan in de fik vliegen in de showroom he. Vraag de BMW dealer hier maar,haha.

    Login om te reageren
  41. italned zegt

    30 mei 2019 om 11:29

    Misschien bestel ik hm wel?

    Login om te reageren
  42. grandmasterb zegt

    3 juni 2019 om 22:30

    Een topsnelheid van 350+ is alleen voor de mensen die willen opscheppen en totaal zinloos (waar kun je dat rijden?), een snelle acceleratie, weinig gewicht en een goede wegligging zijn veel belangrijker. Zo’n Bugatti zal door zijn gewicht best goed op de weg liggen bij 350+, maar verliest het op alle andere fronten van deze auto.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North