Gallery: BMW M2 ontmoet BMW M4

Auteur: , 88 Reacties

Wat lijken de broers toch akelig veel op elkaar.

Die twee zijn familie van elkaar, zover is duidelijk. Jullie laten kiezen tussen de M2 en de M4 gaat ongetwijfeld weer zorgen voor een pittig dilemma. Heb je liever het ‘kleine bommetje’ of de grotere, serieuzere M4?

Beide auto’s beschikken over een zes-in-lijn en beide auto’s krijgen hulp dankzij beademing. De M2 is gegoten in het bekende blauwe tintje, terwijl de M4 met zijn rode kleur doet denken aan een verdraaid pittige chilisaus.

 
BMW M2
BMW M4
MotorN55 zes-in-lijn, twinscroll turboS55 zes-in-lijn, twinturbo
Vermogen370 pk, 465 Nm (500 Nm in overboost)431 pk, 550 Nm
0-100 km/u4,3 seconden (DCT)4,1 seconden (DCT)
Topsnelheid270 km/u (M Drivers Package)280 km/u (M Drivers Package)
Verbruik7,9 l/100 km, 185 g/km8,3 l/100 km, 194 g/km
Prijs79.990 euro105.000 euro

De feiten liggen op tafel. Naja, op tafel. Je checkt ze in de bovenstaande tabel. De kleinere, langverwachte M2 die elke bocht rokend en gillend verlaat of de alledaagse M4 die nét even een stukje praktischer is. Moeilijk, moeilijk. Geniet0n van een lekkere set pica’s, geschoten in het altijd guitige China, doe je in de gallery!

Fotocredit: BMWsky



88 reacties

M2 lijkt mij een stuk fijner, en klinkt ook beter dan die stofzuiger…ik krijg daar echt geen kippenvel van
@87sandyd: Ik zou dus wel voor de m4 kiezen, mits deze is uitgevoerd met een Akrapovic uitlaatsysteem. Ik vind het lijnenspel van de m4 beter kloppen. En ik mis de M-koplampen op de M2. Voor de rest helemaal niks mee en een lekker bommetje!
@iijayvee: Imo kloppen de lijnen van de m2 beter. M4 is te lang
@michaelb: zolang je de lijnen in de voorbumper maar niet bedoelt… Daar klopt niks van!
@nasty: Wat zijn deze auto’s toch overdesigned, die bumpers zijn veeeelste druk… En ik vraag me echt af of die frutsels aerodynamisch nut hebben. Dankzij dit soort bouwsels waardeer ik het design en filosofie e46 M3 veel meer; sober, functioneel en toch een zeer krachtig uiterlijk.
Voor mij persoonlijk het summum wat ooit door de fabrieksdeuren van Motorsport GmbH is gerold.
@gekketurbo: je hebt helemaal gelijk. Bumperpartijen van de e92 m3 of F10 m5 waren subtiel, maar o zo lekker!
@michaelb: dat vind ik juist niet! Ik vind de M4 de allermooiste auto in zijn segment.
Ik neem de M4 wel…
@iijayvee: ik vind de M4 standaard al dik klinken. Op video’s dacht ik eerst ook dat het slecht klonk, maar dat werd overtroffen wanneer ik er in reed.
@brandon1997: het geluid is nep… Komt voor een belangrijk deel door de speakers. Ga na de M4 eens op pad met een e46 M3 en jaag die eens naar de toerenbegrenser vanaf 3000 toeren.. De turbo’s zijn leuk voor het koppel maar het geluid is geen match voor de atmosferische blokken van vroeger.
@w0o0dy: je hebt gelijk, het zal nooit kwa geluid een atmosferische motor evenaren, maar de M5 klinkt echt veel kunstmatiger dan de M4.
Maar ja ieder heeft z’n mening he over het geluid.
De nieuwe C63 vind ik persoonlijk veel minder klinken dan de M4.
@brandon1997: jij had de speakers op volume 100 staan dus?

Overigens vind ik het geluid van de c63 echt vele malen beter. Niet zo goed als de vorige maar je hoor nog een karakteristiek geluid, wat ik echt mis bij de m4.

Gelukkig verschillen smaken :)
@87sandyd: precies😉
@87sandyd: #w0o0dy:

de M4 met M performance uitlaat klinkt een stuk mooier dan dat benauwde, vlakke V8 geluid van die nieuwe C63 naar mijn mening.

Daarnaast.. dat beetje geluid wat er daar de speakers komt.. trek gewoon stekkertje van de Active sound er uit en het is weg. Het geluid zelf is gewoon super dus het is geen probleem
@87sandyd: voor mij ook de M2, al vind ik hem LANG niet zo lekker als de 1M coupe, dat was de perfecte compacte BMW voor mij, helemaal in die lekkere oranje kleur 😍
@bierbuik: ik zag onlangs een individual kleur Monaco Blue op een 1M; dat is echt de ultieme M voor mij!
Doe mij maar een model terug M1!! (Of een e39 m5)
@kennone: Hoewel deze ook gruwelijk zijn hoor!!!!
@kennone: ik ga mee naar de 1M
First world problem.
Denk dat ik iets anders ga doen met die 25 mille die ik in mijn zak houdt.
@talladega: m performance goodies wat mij betreft!
M2 graag, spirituele opvolger van de M3/M4 wele eigenlijk alweer te groot/zwaar is
Met een chipje is de m2 toch evenveel m4?
@mastonartin: Meer.
@Donstil: en als je die m4 dan chipt?
De M2, omdat dat een BMW is zoals een BMW hoort te zijn. Zo spreekt de Das Haus liefhebber.
@henkhupelschoten:
Een “Das Haus liefhebber” meent zich objectief uit te kunnen spreken over hoe een BMW dient te zijn?
Stel je eens voor hoe jij zou reageren als een BMW-liefhebber zich zo zou uiten over de modellen van das Haus! Dan weet je toch op voorhand dat daar geen bilnaad van klopt?
M4, want kindje(s).
@tjorque: heb je aan een m3 meer hoor .
@bohica: aan een M6 nog meer, maar die stond ook niet in het rijtje
@bierbuik: m6 gran coupe dan .
Maar dat is een andere klasse .
M3 is zelfde klasse als m4 .
m4 blijft prachtig, helemaal in deze kleur. maar die m2 bied t meeste pret prijs verhouding. overigens snapt volgens mij alleen BMW hoe het schakelen moet met het tikken op de automaat. vooruit tikken is terugschakelen, achteruit tikken is opschakelen. en daarom alleen al vind ik BMW een fijn merk.
@sleepyj: dat heeft zelfs de peugeot 508…
@jeroen13: ja maar dan is de rest weer zo sportief als een halve badslipper.
@sleepyj: nou als je een petje opzet (het liefst achterstevoren!) dan is het toch minstens zo sportief als een sandaal inclusief sok
Doe mij maar een mooie Isetta…
Wat een geweldige auto is die M2 toch ook, echt een beauty.
M4 is in mijn optiek de mooiere van het stel. Toch kies ik voor de M2 omdat de M4 het prijsverschil ten opzichte van de M2 niet waar maakt.
M4 blijft geweldig, vind hem net even wat lekkerder als een M2. Maar of hij nou echt zoveel meer bied voor die 30k….
Tjee, zo zie je maar weer wat een beetje rekken en strekken met een 3D model kan opleveren… 2 is beter in proportie, 4 is te lang, daardoor oogt een M3 ook beter…
De m2, wel grappig dat de nieuwe Civic Type R die bijna de helft goedkoper is als een M2 sneller is op de Ring en zelfs nog sneller dan de M4 :p
@cyclonic: Een BMW koop je ook niet om sneller te zijn op de ring, daar zijn andere (Duitse) merken veel beter in. Een M2 of M4 koop je voor de fun😉
@bmwe81: of Franse merken!
@rufctr01: ja maar daar heb ik het niet zo op😉
De M3/M4, omdat je met dat ding inclusief 3 passagiers met gemak de Cayman GT4 en Aventador SV bij houdt op de ‘Ring…

https://www.youtube.com/watch?v=QLMSmIMRvGM
@Rick-dos: als je net zo wel ervaring als deze meneer heb wel ja😂
@Rick-dos: @bmwe81: lijkt me vooral het verschil in baan- en autokennis dat t m doet inderdaad.
Zo rijdt Sabine Smitz in 10 minuten een ronde met een ouwe Ford Transit, dat lukt mij waarschijnlijk met een Koenigsegg one:1 nog niet eens (als ik überhaupt de eindstreep haal)
@bmwe81: @bierbuik Natuurlijk heeft hij meer ervaring en meer kennis, maar aan het eind hoor je ‘m zeggen dat die man in de GT4 ‘m goed over de Ring jaagde en dat de man in de Aventador ook niet slecht reed. Tel daar bij op dat de M3 veel meer kilo’s meedraagt en minder pk’s heeft dan blijft het een puike prestatie van BMW.
Ooit… ooit moet ik zo’n M4. In dat pisgeel, dat weer wel… ;)
Eh ford focus RS voor mij in dit geval. De m4 is niet 25k beter dan de m2 die op zijn beurt niet 30k beter is dan de Focus RS
Als ik dan toch moet kiezen dan ga k toch voor een oldskool m3.
Ik ga voor de linkse op de foto, geen idee of ik dan duurder uit ben.
De rechtse komt wat lomper over bij mij.
@csx3000: yep dan ben je duurder uit de rode is de M4.
Grappig dat de M2 groter/lomper oogt terwijl het een kleinere auto is, viel mij ook al op..
Doe mij maar de m4 die m2 is gewoon te zwaar in mijn ogen
Ik koop ze allebei!! En ik koop ook een 1m en een m3.

En ook een m5!
Pak de m6 er ook maar bij in! En ik wil ook een 760! Lang! om te chillen.
Wat is een twinscroll turbo? Vergeleken een normale die blijkbaar op de M4 zit?
@mikkeloentje: twinscroll turbo is één turbo, twinturbo is, zoals de naam al doet vermoeden twee turbo’s ;)
@RubenPriest: Dankje, weet je ook wat er “twin” is aan die twinscroll turbo?
@mikkeloentje: bij mijn weten doelt BMW erop dat de techniek net zo sterk is als een twinturbo. Daarom is de duiding twin gebruikt.
@mikkeloentje: de vaktermen weet ik niet maar een twinscroll turbo is snel gezegd “twee turbo’s in één behuizing”
Schijnt oa het turbogat goed op te vangen
Moeilijk.. Maar als je voor deze keuze kan staan.. Zou ik gaan voor de m3 sedan. Heb die auto soms op me werk in het wit met zwarte velgen en carbon details. Prachtige wagen. Maar als ik moest kiezen tussen deze twee dan toch de m2. Bommetjeeeee
Liever een M3 sedan lichtblauw of zilver met panorama dak graag. Zoals in Mission Impossible 5.
Ze zijn allebei om te smullen!
Ik denk m2
Chippen en bijna hetzelfde vermogen als m4
M2! En lekker €25k in je zak houden. Lijkt me een heerlijk bakkie
Een domblondje zou die verschillen niet kunnen zien
Lijken wel tweelingbroers
@lazy123: m’n vriendin ook niet…
M2 voor mij. Chippen, centimetertje of 2 lager en het is een perfecte auto. Handzamer en agieler dan de m4.
Mag de 1m ook?
Niet om moeilijk te doen of zo… maar geef maar de heerlijke 1M Coupé.
Beide prachtwagens, maar de mooiste M van nu is de M3 voor mij
M4 is toch een stukje speciale zowel qua uiterlijk als motorisch. Al is de M2 ook erg gaaf.
Allebei net niet perfect. M4 iets te langgerekt, M2 iets te geforceerd breed.
De perfecte M is naar mijn mening de vorige M3 sedan.
Voor mij de M3. Lijnenspel zoals het moet en motor ook! De M2 zou ‘slechts’ een doorontwikkeling van de 340i motor zijn maar geen echte M…
M4 voor mij
En dan zeggen ze dat Audi’s allemaal op elkaar lijken…
Als ik zeg M4 mag het dan ook de GTS zijn please?😆
Een M4 klinkt in het echt best goed hoor. Tuurlijk klinkt een ongeblazen motor beter. Logisch.
Van die opgepompte agressieve types met heftig prikkeldraad op de achtergrond, het lijkt zo net op een foto van 2 drugsdealers die even mochten luchten in de gevangenis.
Is deze ook in Diesel verkrijgbaar?
Geen mooiere combo te bedenken
M
Was ooit de meest stoere die je bij BMW kon kopen.
Niet alleen om de techniek, nee maar juist om de subtiele verschillen, die de M5 net even anders maakten als verschijning.

Net andere wielen, een spoilertje achterop en alleen de kenner kon hem onderscheiden van ‘een gewone’

Dit zijn twee schreeuwerige patsertjes die door hun afschuwelijk goedkope verschijning hun geroemde superieure rij kwaliteiten al niet meer kunnen compenseren.

Hier wil je niet in gezien worden, stond er een ander embleempje op werd er hier volop de term petjes en sjonnies gebezigd door reaguurders.
.
Niemand Alfa 159?
@nicolasr:
Ik vroeg me al af: Waar blijft die opmerking. Begint waarschijnlijk een baard te krijgen en levert geen plusjes meer op. Eindelijk!
Het gemiddelde van die 2. De M3 dus.
Heb nog niet in de M2 gereden, de M4 rijd ik dagelijks en is een zeer fijne auto! in de ” normale ” stand een prima stadsauto maar in de sport een vreselijk snel monster, je kunt je banden minimaal 1x per jaar vervangen. Proporties van de M4 zijn veel beter als van de M2! de auto klopt gewoon niet, zal ongetwijfeld heerlijk rijden maar de looks willen ook wat.

Voor al die azijnpissers die lopen te miepen over het geluid, kom maar eens naast mij zitten, pakken we een coentunnel met de ramen open, kijken of je dan nog iets te miepen hebt….

voor mij de M4 dus……
Gisteren (?), vrijdag dus, op de A4 van Bad Hersfeld naar Dresden nog ingehaald door twee rivalen. Voorop een witte M4 met de typische 3-kleurige M-striping en vlak daarachter een donkergrijze RS4-Avant. Ik zag ze gelukkig op tijd naderen, zodat ik nog net op tijd mijn raam kon laten zakken om te luisteren. Toch wel effe genieten, hoor! Dat snerpende, af en toe naar lucht happende “geknetter” van de M4 en direct daarna de vette, diep roffelende dreun van de RS4.
Maar. Mag ik eerlijk zijn? Ik vind het echt heerlijk om dit eens even te kunnen horen. Gewoon om het eens mee te krijgen. Ik moet er echter niet aan denken om zo’n geluid gedurende mijn hele rit (>1.200km) aan te moeten horen! Ik zou er echt hoorndol van worden.
Op deze, voor mij gebruikelijke, achter elkaar af te leggen afstanden, is het sonore, op de achtergrond waar te nemen dieselgeluid van mijn Mondeo al meer dan genoeg en laat ik het graag overtreffen door muziek op mijn radio. Maar goed! Ik rijd zo’n afstand dan ook ongeveer 100x per jaar.
Mocht ik echter één van de twee uit te kunnen kiezen, dan werd het voor mij niet eens zo’n M, maar een Alpina D4 Bi-Turbo Coupé. Met 4.6 sec. voor de 0-100 spurt en een top van 278km/h méér dan snel genoeg voor mij en volgens mij de betere keuze.
M4 all day long in het geel, zoals ik hem eerder al eens heb gepost.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).