Gallery: de eerste Rolls Royce Boutique

Auteur: , 19 Reacties

Rolls-Royce heeft een nieuw winkeltje geopend voor mensen met enorm veel stijl.

Dus op één januari zullen we er maar de autoblog-nieuwjaarsreceptie moeten organiseren dan. De locatie van deze ‘Boutique’ is Dubai en volgens CEO Torsten Müller-Ötvös moet ‘ie een vibrerende sociale atmosfeer bieden voor de typische Rolls-Royce cliënt.

De miljoenen kostende nieuwe uitspanning is volgens de paarse broeken van Rolls-Royce gemaakt in dezelfde spirit (wink, nudge) als Rolls’ Summer Studio in Porto Cervo op Sardinië en het Center of Excellence in Goodwood. Echter, in Dubai wil het merk vooral ook een plaats bieden waar de verwende Roller-rijder kan genieten van kunst, de nieuwste mode en een culinair verantwoord vorkje prikken.

Het complex bestaat uit vier verschillende afdelingen met marketing technisch verantwoorde namen. Ten eerste is er de ‘Inspiration Studio’, waar speciale Rolls-Royces tentoongesteld zullen worden om nieuwe klanten een blik te bieden op wat er zoal mogelijk is.

Vervolgens is er ook nog het ‘Bespoke Atelier’. Denk hierbij aan een soort ‘mood room’, waarin kunst, design en high fashion samenkomen met gedachtenprikkelende texturen, thema’s en kleuren om magie te creëren. Feitelijk is het idee dat je deze kamer inloopt en dan opeens precies weet hoe je een half miljoen op je nieuwe Rolls stuk wil slaan.

Nadat je alle diepgaande indrukken die de Inspiration Studio en het Bespoke Atelier op je af hebben gevuurd verwerkt hebt, ben je natuurlijk moe en uitgedroogd. Gelukkig heeft Rolls-Royce ook daar al rekening mee gehouden, want als je de contrasterende kleur en textuur van je stiksels bepaald hebt kan je terecht in het ‘Pinnacle Café’. Deze bar is echt het toppunt van alle café’s waar je in alle luxe een drankje kan drinken.

Tenslotte is er nog de ‘Affinity Area’, waar merken die zich geroepen worden zich te associëren met Rolls-Royce en vice versa hun producten mogen uitstallen. Een ‘stukje’ up-selling dus. Denk aan de vloermatreiniger die je bij aankoop van je nieuwe auto hebt gekocht, maar dan net wat anders.



19 reacties

Volgens mij is stijl van ondergeschikt belang, geld daarentegen…
Ik hoef absoluut geen Rolls, maar je als klant zo in de watten te laten leggen en werkelijk uren kunnen zeiken over elk detail van je nieuwe auto lijkt me echt geweldig!
‘vibrerende sociale atmosfeer voor de Rolls Royce cliënt ‘, heeft ‘ie echt nodig de gemiddelde RR bezitter.
Zeg gewoon een hangplek voor de sociaal minder vaardigen die ontieglijk stinkend rijk zijn en zich heel de gotganse dag vervelen.
Ander rijke RR bezitters werken zich dan weer de hele dag de jan-tandjes en hebben hier geen tijd voor.
En weer anderen hebben vrienden en hebben dit ook niet nodig, die nemen zelfs de Jag als ze bij ‘gewone’ mensen op bezoek gaan.
Dan is er de groep die zich net een RR kunnen veroorloven rijden weer de hele avond op en neer over de boulevard, vooral om gezien te worden.
En er is een groep die bij got niet weten op welk vliegveld en wanneer ze de RR geparkeerd hebben., en een nieuwe bestellen op het interweb.
En die laatste groep is de enige die ik benijd !
@desjonnies: Zo is het met alles. Mensen die net genoeg geld hebben moeten alles laten zien en patsen. Terwijl mensen met echt geld zich liever stil houden.
@terrorizer: jeetje, hoe kom jij aan die info. Mensen met “echt” geld laten het ook graag zien. (Trumpcard)
En dan zeggen dat VAG op elkaar lijkt.
@michaelb: is ook zo, qua auto’s dan, het wordt allemaal vierkant en rolls is verreweg het lelijkste vagmerk in mijn ogen
@banaan7: Rolls vind ik toch één van BMW’s mooiste merken.
@bassx: oh ja, ik haal bentley en rolls door elkaar :#
Ff off topic
Wanneer kunnen we weer reacties refreshen in de Android app? Dit werkt namelijk niet helemaal zoals het hoort volgens mij. Alleen als ik een reactie post of de app voor onbepaalde tijd dichtdoe dan pakt de app nieuwe reacties.
@peug206: heeft iphone ook
@peug206: same here
Ik heb trouwens een heel rijke vriend die aan het stereotiep voldoet van de verwende RR bezitter.
Die zou zich ook compleet laten inpalmen door zo een moodroom en geeft dan een fortuin uit, om me vervolgens een half jaar later jankend op te bellen dat het kreng toch niet bevalt.
Wat me altijd verbaasd van hem is dat hij in staat is een imperium te leiden, een visionair is, maar nog naïever kan zijn als een vierjarige die door Zwarte Piet wordt meegelokt met lekkers als hij zo een showroom bezoekt.
Zoals die super mooie black on black Jaaaag XJ die hij nu rijdt.
Je kunt je eigenlijk niet meer wensen, mooi imponerend, stil, alle denkbare accessoires en gewoon fantastisch, en ingeruild op een Porsha Panamera, ik bedoel je moet toch ergens je geld verliezen ?

Ik heb hem echt waar letterlijk uit een Engelse Mercedes showroom getrokken toen íe zich ff onder lunchtijd in een nieuwe S-klasse wilde laten hijsen.
De verkopers waren “not amused”, ik eigenlijk wel.
@desjonnies:
Je (stereo-)typering van de ‘slachtoffers’, die voor zo’n RR-Boutique vallen is spot-on.

Kan het RR niet kwalijk nemen, dat ze daar op inspelen, levert waarschijnlijk goed geld op. En draagt bij aan de uitstraling, die de clientele van RR van het merk wenst. Moeten wij, gewone stervelingen, ons niet tegenaan willen bemoeien.
Wat een ‘hoerenhok’ is het toch …. Zie volk van divers pluimage er in rijden, van bal- en woordkunstenaars tot nieuw Chinees geld adel, royalty en mannen met zwart goud in de achtertuin … Doe mij maar 1 …
ik zou hier een middagje voor vrij maken hor! Net wat leuker dan Harry’s occasion paleis met bijbehorende vlaggetjes slingers op de buitenplaats.
Hoewel ik soms Pietje-precies kan zijn betreft mijn eigen smaak, in zo’n “boutique” zou ik never nooit een auto willen kopen. Lijkt mij absolute horror….. Tegelijkertijd ook weer hilarisch: “En welke kleur moeten de stiksle worden, mijnheer?” En dat komt de verkoopgladjakker met zo’n klosje garen aanlopen, ik zou het uitbrullen van het lachen….
Jezus. Ik ben al blij als er ergens een speelhoekje is waar ik aan ’t winkelen ben…
@davelepeef: voor m’n dochtertje – ff voor de duidelijkheid :)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).