• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hier, de Audi e-tron Sportback Concept

Auteur: Author, gepost 18 april 2017 om 15:13 – 15 Reacties

Afbeelding Hier, de Audi e-tron Sportback ConceptAfbeelding Hier, de Audi e-tron Sportback ConceptAfbeelding Hier, de Audi e-tron Sportback ConceptAfbeelding Hier, de Audi e-tron Sportback ConceptAfbeelding Hier, de Audi e-tron Sportback ConceptAfbeelding Hier, de Audi e-tron Sportback ConceptAfbeelding Hier, de Audi e-tron Sportback ConceptAfbeelding Hier, de Audi e-tron Sportback Concept

De Audi e-tron Sportback Concept is officieel
Een heuse designrevolutie bij De Boksbeugel?

“Gelekte” plaatjes van deze concept car circuleren reeds enkele dagen op het web, maar nu is dan officieel het doek van de e-tron Sportback Concept verwijderd. Een productieversie van deze kekke elektrokar moet in 2019 op de markt verschijnen en dat er een elektrische aandrijflijn in zit/komt zal weinig verbazing wekken.

De concept car is goed voor 435 pk, maar met een simpele druk op de knop worden dat 504 fluisterstille paarden. Het koppel bedraagt in de boostmodus een fijne 800 Nm. In 4,5 seconden staat 100 km/u op de klok en de actieradius bedraagt net als bij de VW I.D. Crozz en de Skoda Vision E Concept 500 kilometer, ditmaal dankzij een accupakket van 95 kWh.

Ondanks het gedrongen uiterlijk meet de Sportback Concept een stevige 4,9 meter in lengte, bij een breedte van 1,98 meter. Het apparaat is 1,53 meter hoog en de wielassen staan 2,93 meter uit elkaar. De bagageruimte heeft een capaciteit van 550 liter en de concept car staat op 23 inchers. Ook interessant: het Audi-logo op de bips doet dienst als derde remlicht.

Voor de productieversie van deze Sportback op de markt komt, kunnen we eerst onze borst nog natmaken voor de e-tron quattro die in 2018 op de markt verschijnt.

UPDATE: Nu met bewegende beelden. Je checkt ze HIER.

Ook interessant!

  • Audi A6 e-tron concept: 700 km range en supersnel laden
  • Officieel: Audi Q4 e-tron en Sportback
  • Dit kost een aflopende daklijn op je Audi Q4 e-tron
  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, concept, e-tron, Elektrisch, shanghai-2017, sportback, SUV

Vorig bericht: « Gallery: de vernieuwde Mercedes-AMG S63 en S65
Volgend bericht: Zes goede redenen om de Renault ZOE te kopen »

Lees Interacties

Reacties

  1. mashell zegt

    18 april 2017 om 15:21

    Als dit de eerste stap is weg van de single frame grille dan is vandaag een heugelijke dag.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      18 april 2017 om 16:54

      @mashell: Ik zie de grille nog steeds hoor. Alleen in het frame nu zelf ook een groot gat in de voorkant…

      Login om te reageren
  2. lacker zegt

    18 april 2017 om 15:32

    Het gezicht van de auto is revolutionair natuurlijk, maar dat geldt ook voor het middenconsole. Een afneembare tablet was al een lange wens. Die is nu vervuld.

    Login om te reageren
  3. marinepower zegt

    18 april 2017 om 15:42

    De soep zal uiteindelijk wel niet zo heet genuttigd worden, dit is wel héél revolutionair voor een Audi.

    Login om te reageren
  4. mco zegt

    18 april 2017 om 16:36

    Om toch het herkenbare Audi stuurgevoel te krijgen zal het volledige accupack voor de vooras geplaatst worden.

    Login om te reageren
    • bartteeuwen zegt

      18 april 2017 om 17:42

      @mco: ?

      Login om te reageren
  5. ahs1979 zegt

    18 april 2017 om 16:39

    Ik voorspel in ieder geval aanzienlijk minder olieverbruik!

    Login om te reageren
  6. HZW zegt

    18 april 2017 om 16:56

    Eerst maar eens afwachten wat hiervan over blijft bij de productie versie.
    Het zal uiteindelijk wel een half warm aftreksel worden.

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      18 april 2017 om 17:29

      @HZW: als eerste gaan die tractorwielen eraf voor 18″ en dan ziet het er al heel anders uit.

      Iets heel anders, maar als de accu’s niet goed genoeg meer zijn, hoeveel is dan recyclebaar? Of wordt het weer massaal dumpen in Afrika en Azië?

      Login om te reageren
  7. rufctr01 zegt

    18 april 2017 om 17:28

    We zullen zien wat er van te zien is in het produktiemodel. De auto zal wel een stuk saaier gemaakt worden.

    Login om te reageren
  8. granlusso zegt

    18 april 2017 om 17:34

    Nu hebben we vandaag dus drie VAG SUV-coupés voorbij zien komen, ze lijken nog al op elkaar maar er zit wua positionering toch verschil in. Hadden ze misschien beter iets gespreide kunnen presenteren denk ik?
    Of juist niet bedenk ik me nu. Ach.

    Login om te reageren
  9. aJackie zegt

    18 april 2017 om 21:00

    Weten we in ieder geval hoe de achterkant van de nieuwe A7 eruit gaat zien!.

    Login om te reageren
  10. stijnn zegt

    18 april 2017 om 21:02

    Hij is weer ronder. Veel beter dan de te hoekige modellen van nu. Zou de vorm ook iets te maken hebben met de Lamborghini Urus?

    Login om te reageren
  11. Forza zegt

    18 april 2017 om 22:37

    Hé, Zorro!

    Login om te reageren
  12. circlestorm69 zegt

    14 februari 2018 om 05:29

    Hier een aantal betere foto’s.
    En wat is ie mooi. Hopelijk blijft hij dicht bij dit concept.

    https://www.audi.nl/nl/web/nl/modellen/e-tron/audi-e-tron-sportback-concept.html

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North