• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Game review: Need for Speed Carbon

Auteur: alwin, gepost 23 februari 2007 om 11:00 – 101 Reacties

Need for Speed Carbon xbox 360

Bij de games uit de Need for Speed serie gaat het allemaal om het tunen van je auto. Niet alleen qua performance, maar ook visueel. Met spoilerts, side-skirts, dikke velgen, wilde kleuren etc…
Deze games waren nooit echt mijn ding, ik ben niet zo van de tupperware. Doe mij maar een racing sim als Gran Turismo. Maar ik was aangenaam verrast door de laatste game uit de NFS serie: Need For Speed Carbon.

Need for Speed Carbon

Beschikbaar voor: PC, PS2, PS3, Xbox, Xbox 360, GameCube, PSP, DS en Wii
Gespeelde versie: Xbox 360

Need for Speed (NFS) is een serie race-games die al jaren loopt, maar past echt populair geworden is sinds de NFS Underground games. Waarschijnlijk omdat deze games perfect aansluiten bij de tupperware-doelgroep. De populariteit van de The Fast and the Furious film zal ook wel geholpen hebben. In de NFS Underground games kun je je auto namelijk niet alleen tunen qua performance, maar ook cosmetisch. Spoilerts, body-kits, side-skirts, grote chromen velgen, wilde paint-jobs, etc…

Deze games waren nooit echt mijn ding, geef mij maar een Gran Turismo of een Forza. De NFS games waren me qua besturing toch wat te arcade-achtig en het tunen van de looks van m’n auto kon me niet echt boeien. Maar toen ik wat screens van NFS Carbon zag, dacht ik: laten we het weer eens proberen. En ik was aangenaam verrast.

Wat als eerste opvalt is dat het er allemaal heel vet uit ziet. de presentatie (de menus, de car select schermen, de kaart, etc…) is super gelikt, de auto’s zijn gedetaileerd. Het racen zelf ziet er spectaculair uit en geeft je echt een gevoel van snelheid door de motion blur effekten. En in de NFS games rijd je met echt bestaande autos, van alle bekende merken. Niet met fictieve modellen zoals bijvoorbeeld in de Ridge Racer games. En NFS Carbon bevat zelfs Porsches, in tegenstelling tot Project Gotham Racing 3. Gelukkig is ook de besturing wat strakker geworden, het is nog lang geen sim maar toch heel speelbaar. Als je houdt van dwars door de bochten dan zul je dit lekker vinden. En het is nog leuk om te spelen ook (ook altijd mooi meegenomen).

Maar waar gaat Carbon eigenlijk over? Het draait allemaal om het veroveren van Palmont City. Aan het begin is de stad in handen van een aantal rivaliserende auto-bendes en aan jou de taak om die gasten allemaal te verslaan in races en zo de baas over de stad te worden. Vraag me niet waarom, het verhaal is nogal onduidelijk. Maakt niet uit ook, het geeft in ieder wel de basis voor een lekker vrije game structuur, omdat je zelf via een kaart van de stad kan aangeven welke races je wilt rijden en in welke volgorde.

Na het starten van de career mode moet je kiezen tussen drie car classes: muscle, tuner of exotic. Ik ging natuurlijk voor exotic. Je krijgt ook wat zakgeld mee en daarmee kon ik m’n eerste auto kopen, een Alfa Brera (ja die schijnt exotisch te zijn). Met het winnen van races verdien je geld en met dat geld kun je je autos tunen/upgraden en andere autos kopen. Dit principe van upgraden is natuurlijk al bekend uit de Gran Turismo games, maar werkt altijd erg verslavend. Je kent het wel: als ik nog 1 race win, dan heb ik genoeg geld om die dikkere turbo te kopen. En als dat eindelijk gelukt is: mmm, ff nog 1 race proberen hoe ie rijdt met die turbo erop. En dan: hee, nu heb ik bijna genoeg geld om die snellere auto te kopen, nog een paar races. Maar die nieuwe auto moet dan natuurlijk ook getuned worden. En dan is het opeens drie uur ’s nachts…

Bij de NFS games komt daar nog het cosmetisch opleuken van je auto bij. Als je daar gevoelig voor bent, kun je in Carbon volledig los. Ondanks dat ik niet zo van de tupperware ben kon ik het toch niet laten om m’n zuurverdiende credits te verbrassen aan dikke velgen, een mooi kleurtje en een wat dikkere body-kit (nee niet aan zo’n walgelijke surfplank achterop). Maar natuurlijk pas nadat alle mogelijke performance opties al binnen waren.

Carrera GT in-gameIk heb vrij veel races met die Brera moeten rijden en hem ook moeten tunen om een beetje mee te kunnen. Maar eindelijk had ik genoeg gespaard voor een nieuwe bak: dat werd een DB9, niet verkeerd. Alleen heb ik die weer snel verkocht, want er kwam een Cayman S op m’n pad en als Porsche fanaat kun je dat natuurlijk niet weerstaan. Met een compleet getoende Cayman S heb ik het grootste deel van de game gespeeld, totdat eindelijk de echt leuke autos beschikbaar kwamen, waaronder de Carrera GT. Die heb ik tot het eind gebruikt, tot aan de race tegen de eindbaas.

Audi R8 in-game Die gek genoeg in een R8 rijdt. (Oei, wat is die R8 mooi in zwart met donkerrood, waarom levert Audi em niet zo?) Wel raar om de R8 als eindbaas te kiezen, gaf bij mij ook een beetje onwaarschijnlijke boss-race: ik in een volledige getunede Porsche Carrera GT tegen de baas in een R8. Dat zou toch een vrij ongelijke strijd moeten zijn, maar het kostte me toch erg veel moeite om te winnen.

De boss-races in Carbon zijn steeds zogenaamde canyon-races en deze zijn de hoogtepunten van het spel. In een canyon-race heb je 1 tegenstander en je begint met een running start, een eindje achter de auto van de boss. De bedoeling is om zo dicht mogelijk achter hem te blijven, hoe dichter je op em zit, hoe meer punten je verzamelt. Als je de finish haalt (ik zeg als, want je rijdt regelmatig het ravijn in), dan draaien de rollen om: jij rijdt voorop en boss probeert bij te blijven en snoept daarmee weer punten van jou af. Als je nu de finish haalt met nog punten over dan win je. Je kunt ook sneller winnen door de boss tijdens de 1e rit in te halen en een tijdje voor te blijven, maar dat valt niet mee. Neem van mij aan dat je bij deze races met het zweet in je handen op het puntje van je stoel zit.

Lamborghini Gallardo in-game

Is dan alles top aan deze game? Nee, dat niet. De politie-achtervolgingen zijn irritant en voegen weinig toe. En die drift races, waarom is de besturing daar opeens compleet anders? Alsof je op ijs rijdt, heel raar. Gelukkig is de game uit te spelen zonder ook maar 1 van die Drift races te doen, ik heb ze dan ook allemaal geskipt. Oh ja, en die wingmen, wat een flapdrollen. Die zouden je moeten helpen tijdens races, maar het enig wat ze doen is in de weg rijden. Verder had ik heel af en toe last van een haperende framerate, maar alleen in HD mode, slordig wel.

Porsche 911 Turbo in-gameAlles bij elkaar beschouwd is dit een lekkere race-game, ik heb me in ieder geval heel wat uren vermaakt. En dan heb ik het alleen nog maar over de hierboven beschreven career-mode. Je kunt je daarna nog heel lang vermaken met special challenge races en natuurlijk spelen tegen andere “echte” mensen via Xbox-Live. En via datzelfde Xbox-Live kun je ook extra autos en upgrade-kits scoren. Ik vond daar voor 80 Xbox Live credits (ongeveer 1 euro) een download van mijn favoriete auto, de 997 Turbo. Voor mij kan deze game dus niet meer stuk.

BTW: Ik ben Alwin, trouw bezoeker van deze site, Porsche liefhebber en daarnaast ook fervent gamer. Het zal je dus niet verbazen dat bij dat laatste de race-games mijn voorkeur hebben. Ik heb net even m’n collectie gechecked (ik heb daar een mooi stukje software voor) en van de 250 games die ik bezit vallen er 80 binnen het racing en/of driving genre. In mijn vrije tijd run ik de game reviews site Gamers on Games en zo ontstond het idee om eens een race game te reviewen voor Autoblog.nl. Bij deze dus…

Ook interessant!

  • Tesla trekt Full Self Driving beta 10.3 terug door problemen
    Games spelen in Tesla is levensgevaarlijk, maar mogelijk
  • Bentley Bentayga lichter
    Bentley Bentayga lichter dankzij carbon velg
  • Continental GT Speed Convertible
    Continental GT Speed Convertible is absolute top
  • TopCar Porsche 911 Turbo S
    Bruin carbon op Turbo S is lekkerder dan chocomelk

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

achtervolging, Games

Vorig bericht: « Mattig bodykit voor Suzuki Swift
Volgend bericht: VrijMiVideo: Best Motoring International – Hot version »

Lees Interacties

Reacties

  1. Joris zegt

    23 februari 2007 om 11:06

    Waar kom jij nog mee af deze game is al lang uit !! :S

    Login om te reageren
  2. M Freak zegt

    23 februari 2007 om 11:14

    Ik heb dit spel zelf ook. Zeker te vet en miljoenen tuningmogelijkheden. Dit is serieus een goede tuninggame. Je hebt een Carriere, Uitdagingen enz. En laten er bij die uitdagingen nu supercars zitten die je bij de Carierre niet krijgt. Ik praat dan over een 997 GT3 RS en een LP640. Carbon® blijft gewoon vet!!!! :D

    Login om te reageren
  3. Citrofiel zegt

    23 februari 2007 om 11:15

    Ik heb hem. Sinds december. Heb er alleen nog nauwelijks mee gespeeld. Veel te druk met standaardzaken, en tijd die daar niet aan besteedt word zit ik achter autoblog! XD :P

    Login om te reageren
  4. joeri zegt

    23 februari 2007 om 11:19

    Idd,je bent hier wel laat mee.
    Ik heb NFS Carbon ook ik vind dat je dat spel snel kan uitspelen maar het was zeker wel tof.
    Ik reed op het einde ook met een Carrera GT.

    Login om te reageren
  5. maesta zegt

    23 februari 2007 om 11:24

    -edit: spelling check anyone?-

    Login om te reageren
  6. M Freak zegt

    23 februari 2007 om 11:34

    Ik zal jullie, autobloggers, enkele bakken opnoemen:
    Nissan Skyline GTR R34
    Lamborghini Murcielago (LP640) + Galardo
    Porsche Carrera GT
    Porsche Cayman S
    Ford Mustang
    Volkswagen Golf GTI
    Playmouth Hemi Cuda (concept)
    Chevrolet Corvette
    Chevrolet Camaro (concept)
    Chevrolet Z28
    Alfa Romeo Brera
    Toyota Supra
    Toyota MR2
    Mitsubishi Evo XI
    Mazda RX-7 + RX-8
    Aston Martin DB9
    Audi R8
    Mercedes SL65 ////AMG
    Mercedes SLR McLaren
    Playmouth Hemi Cuda
    Porsche 997 GT3 RS
    Mercedes CLK500
    Mitsubishi Eclipse
    Ford GT
    Dit zijn er enkele uit t spel en als ik jullie was zou ik em kopen!

    Login om te reageren
  7. Makavelion zegt

    23 februari 2007 om 11:41

    Als fervente gamer zal je zeker al van GTR en GTR2 van SimBin gehoord hebben, dit zijn volgens mij de enige ECHTE racing sims. Veel realistischer dan de zoveelbesproken Gran Turismo-series! Je kan ook je bolides afstellen per parcours en volledige concentratie is vereist want effe met je wiel in het gras en je bent op achtervolgen aangewezen. Leuk zijn ook de echte 24h-races om met vrienden gans de nacht door te doen.

    Login om te reageren
  8. Cupracer zegt

    23 februari 2007 om 11:44

    pff, dat ben je snel beu, geef mij maar een driving simulator
    THE ONE AND ONLY
    Gran Turismo

    Login om te reageren
  9. Franqie zegt

    23 februari 2007 om 11:53

    Ik vind NFS niet meer zo goed sinds NFS Porsche, dat was echt een topgame! Ik heb ze nog gekocht tot NFS Most Wanted, maar na de demo van Carbon gespeeld te hebben hoefde ik die echt niet meer, het blijft zoveel hetzelfde…

    Login om te reageren
  10. L-M zegt

    23 februari 2007 om 11:54

    Gran Turismo .
    Geen enkel game haatl het niveau daarvan.

    Login om te reageren
  11. shockey zegt

    23 februari 2007 om 11:55

    @cupracer en zo is het!

    Login om te reageren
  12. OJ zegt

    23 februari 2007 om 12:02

    Porsche Challenge was de enige noemenswaardige NFS-versie. Waarom hebben ze dat concept ook niet met andere merken uitgewerkt?
    Moet wel bekennen dat ik Carbon nog niet gespeeld heb, maar Underground 1 & 2 vond ik niet bijzonder. Graphics van Carbon zien er iig erg goed uit! Review leest ook lekker weg, hoewel misschien wat langdradig voor Autoblog…

    Ben benieuwd naar de review van Forza 2! Dat zou voor mij een reden kunnen zijn om de 360 te kopen. In maart de release toch?

    Login om te reageren
  13. Jurrian zegt

    23 februari 2007 om 12:06

    Er zitten zeker vette bakken in, het geluid van de carrera GT en Lambo murcie LP640 is waanzinnig, en de g11 GT3 RS was ook leuk om mee te rijden en de wagens zien er schitterend uit, maar dat is dat het enige positieve wat ik aan dit stukje arcade troep heb kunnen vinden. het zpel zefl heeft niks met racelijnen rijden te maken, het is gewoon gas geven en nitro gebruiken tot het rondje voorbij is. verre van interessant imho.

    En dan is er het driften, zucht, ze snappen het niet, met elke voorwielaandrijver kan je weer meterslange drifts aan elkaar rijgen. alle auto’s reageren hetzelfde en volkomen onrealistisch. elke stuurbeweging betekent overstuur maakt niet uit wat je uithaald je drift gewoon. op zich is het een vermakelijk spelletje om zoveel mogelijk punten te halen met deze als echt auto’s uitziende hoevercrafts de berg af te sjezen, maar het heeft niks met driften te maken.

    Login om te reageren
  14. Powerslide zegt

    23 februari 2007 om 12:19

    Leuk om te lezen.

    Reviewtje van GTHD onderweg? ;-)

    Login om te reageren
  15. pepijn zegt

    23 februari 2007 om 12:19

    Need 4 speed carbon is een grappig spel maar niet meer dan dat! Voor de 360 is mijn persoonlijke topper toch echt wel Project gotham racing 3!! Dit spel blijft ook na honderden keren spelen nog steeds een uitdaging en leuk……

    Login om te reageren
  16. Gino zegt

    23 februari 2007 om 12:21

    De eerste NFS’en gingen nog wel (Ben zelf eentje van het eerste uur), maar na de Porsche versie werd het niet meer door de originele ‘studio’ gedaan, maar door EA Blackbox, En die hebben er de Arcade racer die het vandaag de dag is uit gemaakt…
    Gino

    Login om te reageren
  17. beschuitfluiter zegt

    23 februari 2007 om 12:27

    ik vond het te makkelijk en totaal niet realistisch, maar goed; blijft een arcade racer natuurlijk…

    Login om te reageren
  18. beschuitfluiter zegt

    23 februari 2007 om 12:28

    even als toevoeging; ik speel het liefste Gran Turismo 4 op mijn ps2 met logitech driving force pro met 2,5 draai uitslag.

    GT/GT2 zijn de ultieme simulatoren, maar ik hou ’t voorlopig dus even bij Gran Turismo :)

    Login om te reageren
  19. Armada zegt

    23 februari 2007 om 12:36

    Zo, dat is laat. Maar goed, beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.

    Login om te reageren
  20. Sjon zegt

    23 februari 2007 om 12:51

    Gran Turismo is anders behoorlijk arcade vergeleken games als GTR2

    Login om te reageren
  21. bramwillemse zegt

    23 februari 2007 om 12:59

    hmm, ik wacht met smart op forza motorsport 2.
    NFS Carbon vind ik meer van ’t zelfde, en daarbij komt dat het driften ronduit belachelijk. Daarnaast is de standaardbesturing NIET eens enigzins realistisch te noemen. Ik geef toe, ik heb NFS Most Wanted aardig veel gespeeld, het ziet er allemaal prachtig uit, maar de gameplay slaat werkelijk nergens op.

    Ik wacht op een NFS waar het meer de kant van PGR3 opgaat, daar kun je tenminste nog van zeggen dat het een simpele versie van de werkelijkheid is..

    Login om te reageren
  22. MercedesFreak zegt

    23 februari 2007 om 13:00

    @alwin

    Tuning cars: auto’s die goede bestuurbaarheid hebben.
    Exotic cars: auto’s met een hoge topsnelheid.
    Muscle cars: auto’s die snel optrekken.

    Login om te reageren
  23. Leon zegt

    23 februari 2007 om 13:25

    Ik heb me aardig vermaakt met NFS: Carbon… Al haalt hij het bij lange na niet bij Gran Turismo 4 die mij toch eff wat meer vermaakt!!

    Login om te reageren
  24. beschuitfluiter zegt

    23 februari 2007 om 13:28

    @Sjon,
    GT4 met alle driving aids uit is toch nog behoorlijk pittig hoor ;)

    Login om te reageren
  25. Jonas zegt

    23 februari 2007 om 13:29

    Bah lambo’s en porsches tune, er zouden straffen op moeten staan :p

    Login om te reageren
  26. Makavelion zegt

    23 februari 2007 om 13:30

    Gran Turismo kan niet eens met een deftig schademodel voor de boeg komen.

    Login om te reageren
  27. mert zegt

    23 februari 2007 om 13:34

    ik heb dit spel ook en hed een lambo lp 640 topsnelheid:410km/u, in het
    spel natuurlijk

    Login om te reageren
  28. Junior (BMW Liefhebber) zegt

    23 februari 2007 om 13:39

    Zucht, Dom spel…. Willen jullie echte realistische grafics, fysics and simulation. Koop dan in mei 2007 forza motorsport 2 op de XBOX 360. Die laat gran turismo in z’n hempje staan vergeleken de realiteit van forza motorsport 2. Onbegrenste tuningsmogelijkheden van echte tuners. Engine swaps etc etc. Realistische damage model. Keuze uit sportcars uit europa, azié en amerika.

    Voor de echte racegame lover check deze site dan ff:

    http://forzamotorsport.net/

    Echt een topgame……. Jullie car freaks kunnen echt jullie hart ophalen met deze game. Zelfs de geluiden van de motoren van de auto’s zijn echt afkomstig van de echte auto’s.

    Login om te reageren
  29. V_Freddy zegt

    23 februari 2007 om 13:42

    er gaat niets boven gran turismo 1 en de mitsubishi GTO Twin Turbo

    Login om te reageren
  30. Joost zegt

    23 februari 2007 om 13:52

    Ik wacht toch nog liever 1 weekje op Test Drive Unlimited, die lijkt me zo veel beter! :)

    Login om te reageren
  31. Florijn zegt

    23 februari 2007 om 13:54

    jaja nfs is da bomb vooral porsche unleashed was erg addicting

    Login om te reageren
  32. linkinparknl zegt

    23 februari 2007 om 13:56

    Absoluut leuke review, maar ook een ontiegelijk baggerspel!
    Uitmelkerij van het 1ste uur, het enige wat ik aan deze game kan waarderen zijn de auto’s die erin zitten en de soundtrack. De rest is gewoon echt helemaal bagger, de game is gewoon een hype geworden waardoor het goed verkoopt.

    @Junior (BMW Liefhebber)

    Ik durf te wedden dat Forza nooit zo goed zal verkopen als Gran Turismo, de graphics vallen best tegen van Forza 2 in vergelijking met Gran Turismo HD, motorgeluiden zitten sommige bij die echt als naaimachines klinken (deel 1 teminste) en tegenwoordig in (bijna) elke race game worden de geluid samples opgenomen van echte auto’s, niets speciaals dus.

    En iedereen zit te zeuren over dat Gran Turismo geen schade model heeft en eigenlijk verbaast mij dat niks dat het er niet inzit. De kosten die een bedrijf moet opleggen om ervoor te zorgen dat ze van een bestaande auto een schademodel mogen maken en die in een game mogen stoppen is echt verschikkelijk veel.

    Ik heb zelf elke NFS game gespeelt die op de markt is gekomen (NFS 1, 1se, 2, 2se, 3 hp, 4 hs, 5 porsche, 6 hp2, underground 1, underground 2, most wanted, carbon) en het is alleen maar berg afwaards gegaan vanaf deel 5, erg jammer allemaal.

    (en als iemand denkt waar heeft die gast het over, ik zit bij een game site ( http://budgetgaming.nl ) en moet ook af en toe reviewen :P)

    Login om te reageren
  33. beschuitfluiter zegt

    23 februari 2007 om 14:14

    @joost;
    die gele GTO ja! dat was ‘m wel in dat spel haha

    aaah nostalgie!

    Login om te reageren
  34. Aston Martin Rapide zegt

    23 februari 2007 om 14:17

    Gran Turismo 4 is nog altijd mijn favoriete race-game. NFS speel ik gewoon af en toe, om eens even uit mijn dak gaan. NFS heeft gewoon een overdreven besturing, maar het is gewoon leuk om te spelen. Dat is alles. Gran Turismo 4 is realistischer, al kun je bij lange na niet makkelijk driften.

    Login om te reageren
  35. dekster zegt

    23 februari 2007 om 14:25

    jawel hoor, koop een zonda S en tune die naar 730pk ofzo, endan kan je best wel goed driften ;)

    Login om te reageren
  36. Junior (BMW Liefhebber) zegt

    23 februari 2007 om 14:25

    @ Linkinparknl: Ja oké mee eens, maar je kan mij echt niet wijs maken dat Gran Turismo op basis van de tuning en de fysics en de simulatie beter is dan die van Forza Motorsport 2. Ik heb ook screenshots gezien van de nieuwe GT valt echt niet tegen ziet er gelikt uit. Maar dat waren screenshots van de intro. Hoe is dat spel In-game, werkelijk net zo mooi als de intro? De mogelijkheden zijn zo uitgebreid met forza dat je wel iets van de graphics moet inleveren, maarja laten we eerlijk zijn, ”ziet er alsnog mooi uit”. En dan maar niet te spreken over de xbox live opties die je wel niet hebt met forza motorsport 2. Met forza kan je een auto volledig je eigen identiteit geven zoals jij die auto zou maken als je hem zelf in je bezit zou hebben. Ik moet wel toegeven dat de keus aan auto’s in GT wel meer is dan bij FM2. In de nieuwe FM2 heb je zelfs de mogelijkheid om de ”drivetrain” te verwisselen, stel je hebt een voorwiel aangedreven mitsubishi eclipse en je denkt van laat ik is gek doen, dan schroef je er een turbo intercooler op met de nodige motortuning en bodywork en onderstel aanpassingen en dan de AWD van een EVO eronder. Bizar toch! En ben je uitgekeken op de auto dan zet je hem gewoon tekoop op xbox live. GT is ook een mooi spel met een hoop mogelijkheden, maar met FM2 ben je gelijk verkocht.

    Login om te reageren
  37. Jappy zegt

    23 februari 2007 om 14:32

    Sorry dat ik het zeg, maar na Underground 1 geen nieuwe meer gekocht! Echt een kutspel was dat!

    Login om te reageren
  38. Erik zegt

    23 februari 2007 om 15:04

    Leuk dat er op autoblog ook een keer en review is, het leest erg lekker, jammer dat er zoveel commentaar is.

    Ik vind trouwens ook dat het na NFS Porsche bergafwaarts is gegaan, ik speel af en toe zelfs nog NFS 3…

    Erg jammer…

    Login om te reageren
  39. IFI zegt

    23 februari 2007 om 15:50

    Ik heb het spel ook, erg leuk. Ik bedoel andere bodykits voor je SLR McLaren, dat weer niet maar het is toch wel een gaaf spel. Ik heb die R8 verslagen met een Lancer Evolution IX MR edition. Stuurt als geen ander ;)

    Login om te reageren
  40. J. zegt

    23 februari 2007 om 16:07

    De wingman zijn juist handig, ze zorgen ervoor dat je bij speedtraps extra snelheid hebt en daardoor 99% van de races in de eerste poging weet te winnen. Zonder een drafter zijn dat echt de lastigste races van het spel.

    Driften vind ik persoonlijk ook zeer gaaf, zoek maar eens op youtube naar canyon drift, genoeg filmpjes te vinden van mensen die een complete canyonrace in 1 enkele drift weten te halen. Multiplier stopt volgens mij bij de 25, en zodra ze bij de finish zijn hebben ze miljoenen punten, schitterend :)

    Login om te reageren
  41. MrSelected zegt

    23 februari 2007 om 16:12

    Carbon is op zich geen slechte game, het is een goede arcade race spel. Stuk beter dan Most Wanted, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nu nog steeds liever NFS Underground 2 speel. Vooral het missen van de ‘goedkope’ auto’s en de dyno! Wie begint er nou met straatracen in een RX-8 of Brera? De Civic / 206 / 240Z van NFS2 waren veel leuker.

    Uiteraard is de Underground serie lang niet zo goed als de NFS Porsche, Hot Pursuit en ouder. Welke het niet halen bij de Gran Turismo serie, die het qua realisme ook weer moet afleggen tegen de GTR. De laatste heeft alleen niet de funfactor die de rest van de games wel weer hebben.

    Login om te reageren
  42. MrSelected zegt

    23 februari 2007 om 16:13

    Oh ja: Het driften in Carbon is niet slecht, maar wel slechter dan in NFS U2.

    Login om te reageren
  43. johan zegt

    23 februari 2007 om 16:24

    bij nfs most wanted ging het erom dat je die bmw m3 gtr terug krijgt van een gast

    Login om te reageren
  44. hamid zegt

    23 februari 2007 om 16:52

    ik kan m online maar niet opgestart krijgen. weet iemand van jullie misschien hoe ik zo een patch moet installeren. die online mode ktijg ik maar niet aan de praat. suggesties??

    Login om te reageren
  45. Sammie zegt

    23 februari 2007 om 17:18

    Zeg Alwin, neem me niet kwalijk maar : GET A LIFE! Is er buiten gamen, een gamesite runnen en Autoblog geregeld bezoeken niks anders waar je je mee bezighoudt? En heb je nu echt die 250 games allemaal gespeeld? Ik wil je alleen maar even helpen: ik surf bijvoorbeeld, speel gitaar, ga van tijd tot tijd eens fitnessen of fietsen, hou me bezig met men vrienden,… Desalniettemin apprecieer ik je terecht goede review over Need For Speed Carbon. Ik zou je ook NFS Most Wanted en NFS Porsche 2000/unleashed eens willen aanraden om uit te checken.

    – Sammie

    Login om te reageren
  46. Sammie zegt

    23 februari 2007 om 17:20

    @ MrSelected

    GTR-series zuigt ;) :D

    – Sammie

    Login om te reageren
  47. Xemurai zegt

    23 februari 2007 om 17:23

    Ik heb ook Carbon, maar speel nog steeds Most Wanted… Most Wanted rullez :D

    Login om te reageren
  48. linkinparknl zegt

    23 februari 2007 om 17:28

    @Junior (BMW Liefhebber)

    Helemaal mee eens, maar kwa realisme (bijde zijn ze niet op en top realistisch als je het vergelijkt met het eerder genoemde gtr, gt-legends, rbr etc. maar dat zijn dan ook race games.) is GT toch iets meer realistisch dan FM.

    Van GTHD zijn al genoeg ingame trailers te vinden. (www,gametrailers.com) en daar zie je toch duidelijk verschil mee dan FM2. In GTHD is alles net even wat lichter, scherper en mooier. Ik vond zelf FM2 beetje tegenvallen kwa graphics, wat ze voor nu teminste hebben laten zien.

    Mij gaat een game niet om het tunen, maar meer voor het realisme en niet die arcade achtige games als NFS Carbon (wat je overgens totaal niet kan vergelijken met games als FM en GT). En toch vind ik FM (deel 1 teminste en deel 2 ziet er niet veel anders uit) meer een stukje arcade dan simulatie. Overgens wil ik hiermee niet zeggen dat het een slecht spel is ;) Het zijn bijde prachtige games, maar vind Gran Turismo toch erboven uit steken, het enige wat het spel in de steek laat zijn inderdaad de online mogenlijkheden, wat bij Forza wel enorm goed is uitgewerkt. Als het aan mij ligt (en als ik een X360 en PS3 zou hebben staan) kwamen ze bijde in huis :)

    Login om te reageren
  49. B-RS4™ zegt

    23 februari 2007 om 17:34

    cut the offtopic crap!

    Login om te reageren
  50. Matthias zegt

    23 februari 2007 om 18:04

    – GTR 2
    – rFactor

    Méér realistischere ( is dit een woord? ) spellen zijn er momenteel niet, denk ik.

    On Topic;

    Goede review, beetje laat wel… Nou ja, NFS : Carbon is een arcade racespel, véél realistische dingen moet je er dus niet van verwachten.

    Login om te reageren
  51. joey zegt

    23 februari 2007 om 18:09

    heb het spel ook, het was zo makkelijk om het uit te spelen. Ik heb het uitgespeeld meet een lamborginie gallardo

    Login om te reageren
  52. Tekkie zegt

    23 februari 2007 om 18:24

    Driften vond ik juist het mooiste onderdeel van Carbon.. Heerlijk zo’n hele berg in 1 drift naarbeneden glijden.. Realistisch? Nee, zeker niet, maar wel zeer vermakelijk.

    Login om te reageren
  53. AlwinH zegt

    23 februari 2007 om 18:34

    Bedankt voor de reacties, leuk om te zien dat er hier meer mensen met games bezig zijn.
    NFS Carbon is inderdaad al een tijdje uit, maar omdat dit op het moment nog 1 van de populairste race games is en omdat ie op alle platformen uit is, leek het ons een geschikt kandidaat voor een 1e game review op Autoblog.nl. Volgende keer zal ik iets recenters pakken. Wie weet wordt dat GT HD of Forza 2, of misschien eerst Excite Truck voor de Wii (top game!).

    @Sammy: ik heb al een leven. Maar toch bedankt voor je bezordheid.

    Login om te reageren
  54. ML Benz zegt

    23 februari 2007 om 18:40

    khad em binnen n dag uitgespeeld… saai… boring… en de vetste autos kun je maar fff mee racen

    Login om te reageren
  55. stefan zegt

    23 februari 2007 om 19:20

    De laast nfs die ik speelde is underground 2 sindsdien speel ik alleen gt4 veel meer auto’s en betere bestuuring.

    Login om te reageren
  56. Junior (BMW Liefhebber) zegt

    23 februari 2007 om 19:21

    @ Linkinparknl

    Ja GTHD is echt een pracht game zeker weten, maar ik lees ook in je verhaal dat jezelf niet echt opzoek bent naar die uitgebreide mogelijkheden ”zoals bijvoorbeeld tunen etc etc”. Dan is GTHD een goed alternatief, ik zelf ben helemaal gek van die mogelijkheden die FM2 bied. En dan lekker even online knallen tegen andere carfreaks, zien wie er beter kan afstellen kijken welke auto er toch sneller is door de bochten ”het gevoel van competitie”. Ben wel erg benieuwd naar de gameplay van GTHD, die van FM vondt ik erg goed. Maar het feit blijft smaken verschillen.

    Maarja inderdaad als ik beide consoles had staan lagen beide games nu al afwisselend uren te maken. :P

    Login om te reageren
  57. linkinparknl zegt

    23 februari 2007 om 20:31

    @ Junior (BMW Liefhebber)

    Nou wel uitgebreide mogenlijk heden als Setups maken ofzo, maar niet zo zeer het tunen. Ja je auto beetje opvoeren is ook wel leuk, maar ben toch meer de man van setups maken (RBR, GTR, LFS etc.).

    Maar precies we kunnen elkaar hierin terug vinden want ben het wel eens met wat je zegt ;) En nogmaals het zijn bijde pracht games! Maar er gaat niks boven echte auto’s en races :P

    Login om te reageren
  58. Nick zegt

    23 februari 2007 om 20:31

    Tsja, Forza Motorsport 2 heeft twéé dingen die goed zijn:
    Het geluid en schademodel.

    De rest is poep, vooral de bandensimulatie, de remmen en het slipstreamen is al helemaal te erg voor woorden.

    Maar ja, auto’s uit GT4 klinken weer alsof je een spel uit 1995 speelt.
    Daar tegenover heb je wel goede rem- én bandensimulatie en slipstreammogelijkheden.

    Login om te reageren
  59. speedbreaker zegt

    23 februari 2007 om 21:19

    ey alwin die wingmans komen voor je rijden zodat je dragt je krijgt dan snelheid dat is door aerodonmica srry spelling kweeten je kan hem beter downlaoden ik heb hem de collectors edition!!! met extra waggies zosals zonda f enne ik moet wel videokaart kopen

    Login om te reageren
  60. AlwinH zegt

    23 februari 2007 om 22:10

    @Nick en Junior:
    Hebben jullie Forza 2 al gespeeld dan? Voor zover ik weet komt ie pas over een paar maanden uit. GT HD gaat zelfs nog langer duren. Dus tot die tijd is het nog maar afwachten welke beter gaat worden.

    Login om te reageren
  61. Alwood zegt

    23 februari 2007 om 23:11

    hmm ik vind deze game zo ongeveer de grootste misser van de eeuw… meest dramatische voertuigbesturing die ik ken in een game :| erg jammer, nfs 2 en 3 waren toppers in hun tijd.
    GTR2(een heel ander soort game) heeft absoluut mijn voorkeur :D wat een geweldige voertuigbesturing heb je daarbij! met een goed FF stuurtje komt het heel erg bij het eggie in de buurt.

    omdat niet serieus door een level raggen toch ook heel leuk is hoop ik over een maandje TestDrive Unlimited te spelen :) meesterlijke opzet! als meer bloggers het doen komen we elkaar misschien wel online tegen ;) kunnen we elkaars autosmaak onder de loep nemen :P

    Login om te reageren
  62. yanne zegt

    24 februari 2007 om 00:29

    ten eerste:: ge kunt in gewoon arcade nie alle auto’s tune,
    ten tweede:: met bmw het spel moeten inrijden en die het hele spel niemeer zien? vreemd..
    ten derde:: waar zijn de goedkope bakskes?
    ten vierde:: waar zijn dragraces?
    ten 5de::over het geluid van sommige auto’s daar zwijgen we over want die klopten soms totaal niet met de auto.

    ma was wel eindelijk renault erin.. de v6.. is bom om te tunen.
    voor de rest wast wel goed, vooral in de bergen dat ge eraf kon “donderen”( kunt ge tenminse nie valsspelen met die vangrails)=d

    Login om te reageren
  63. Tarzan zegt

    24 februari 2007 om 03:06

    Leuk, een gamerevieuw! Jammer dat carbon dus kennelijk erg arcadish is. En grappig dat Gran Turismo erg populair is bij de meeste reacties. Forza 2 belooft idd veel goeds. GTR en GTR 2 worden door veel simracers gezien als Simbin-bende en haalt het niet bij bv, Grand Prix Legends.

    Login om te reageren
  64. Kobey zegt

    24 februari 2007 om 15:11

    geen BMW in dat spel..??

    Login om te reageren
  65. speedbreaker zegt

    24 februari 2007 om 16:20

    jawel je hebt de bwm gtr 3 en dragraces zijn dat je gewoon voluit vooruit gaat dus eigenlijk geen scherpe bochten kleine bochtjes

    Login om te reageren
  66. IFI zegt

    24 februari 2007 om 18:02

    @Yanne
    Die BMW die je in het begin rijdt gaat kapot. Je wordt achtervolg door een gekke politieagent uit Most Wanted die is ontslagen omdat ie jou nie te pakke kreeg. Dus dan rijdt ie nu in een Corvette Zo6(!). en je moet ontsnappen van hem. Je rijdt een constructie zone binne en een paar palen vallen van een vrachtwagen op jou.
    Volgende keer niet de Cut-scenes skippe he ;)

    Login om te reageren
  67. Gerben Bervoets zegt

    25 februari 2007 om 08:20

    NFS kan misschien wel een ok spel zijn maar enkele zaken moet je niet over het hoofd zien.

    Het is een arcade-game: dwz geen realistisch rijgedrag, geluiden etc… dit weet je als je een console racer koopt dus hier hoef je achteraf niet over te klagen.
    Wat je in de plaats krijgt is een spel met leuke grafix en effecten. Iets wat je snel kan oppikken om een partijtje met je vrienden te racen of alleen tegen onrealistische snelheden door de straten sleuren.
    Doelgroep is eigenlijk dus een vrij jong publiek dat nog nooit heeft autogereden en getunede auto’s wel knap vinden.

    Wil je echter een meer realistische rijervaring koop je een pc-racing game (Ja ik heb ook Gran Turismo in huis maar dit kan toch niet aan de pc-games tippen).

    Toppers op dit moment zijn GT-Legends voor de liefhebbers van klassieke wagens, GTR2 dat het 2003/4 FIA GT kampioenschap nabootst en RFactor.
    Bij deze spellen wordt het weggedrag van de wagen zo realistisch mogelijk weergegeven. Instapdrempel ligt bij deze spellen dan ook iets hoger (wil je de wagens zonder hulpmiddelen besturen).
    Ze zijn dan ook gericht op een iets ouder/volwassener publiek.

    De echte auto / gamefanaat kiest dan ook vaak voor deze laatste optie.

    Login om te reageren
  68. bas zegt

    25 februari 2007 om 08:51

    Ik heb hem ook het is egt een heel vet gaaf spel zoveel tuning mogelijkheden niet normaal ik kan al tegen de eindbaas rijden zijn naam is darius een gore kwalbak ik rij zelf inm een slr mc laren dus ik haal hem wel makkellijk

    Login om te reageren
  69. speedbreaker zegt

    25 februari 2007 om 10:29

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  70. OPCfreak zegt

    25 februari 2007 om 11:42

    Mooi spel, heb hem ook maar wel een beetje laat met je recensie niet, trouwens GTR2 is ook een heel goed race spel.. :P

    Login om te reageren
  71. AlwinH zegt

    25 februari 2007 om 17:11

    @Gerben:
    Het klopt dat er op de PC race-games zijn die op super-realistisch racen zijn gericht (GTR en GT Legends, allebei gemaakt door SimBin).

    Maar de stelling “console race games zijn arcade racers” gaat me wat ver. Er zijn door de jaren toch al heel wat goeie sim racers op de consoles geweest, natuurlijk Gran Turismo, Forza, TOCA, DTM Race Driver, Colin McRae, etc.. Ook Test Drive Unlimited en Project Gotham Racing 3 zijn behoorlijk realistisch.

    Ik hou ook meer van de wat realistischere race games, maar ook een goeie arcade racer kan erg leuk zijn. Bijvoorbeeld, over the top driften in Ridge Racer is altijd cool. En de Burnout games zijn top, vooral in multiplayer mode.
    Op het moment ben ik Excite Truck op de Wii aan het spelen. Compleet niet realistich (je kunt bijsturen terwijl je in de lucht vliegt na een jump!), maar heel erg goed.

    Mijn favoriete race game aller tijden is toch nog steeds Mario Kart op de SNES, die is ook niet heel realistisch :-)

    Login om te reageren
  72. Job zegt

    26 februari 2007 om 14:39

    Forza Motorsport vind ik toch nog beter dan Gran Turismo. In Gran Turismo zitten nog altijd geen schademodellen

    Login om te reageren
  73. Matthias zegt

    27 februari 2007 om 14:12

    @ Alwin,

    Erh, ik vind PGR3 verre van realistisch. Het is zeker geen echte arcade, maar realistisch? :o

    Login om te reageren
  74. linkinparknl zegt

    27 februari 2007 om 17:27

    Valt me trouwens op dat Richard Burns Rally niet eens genoemd wordt, aangezien deze game wel thuis hoort in het rijtje van GTR, GT-Legends & RACE (WTCC). Toch één van de meest realistische en mooiste rally games ooit gemaakt imo.

    @ Alwin
    TOCA en DTM zijn hetzelfde. (Behalve als je de hele oude TOCA bedoeld van 1994 ofzo). En daarnaast ook niet echt realistisch, net zoals Colin McRae Rally. Codemaster probeert wel simracers neer te zetten, maar er blijft veel te veel arcade besturing in zitten.

    Login om te reageren
  75. tom zegt

    28 februari 2007 om 10:37

    veul te snel uitgespeeld, maar dat drifte is nogal superlastig;)

    Login om te reageren
  76. Laurens zegt

    28 februari 2007 om 10:47

    @ Alwin

    TOCA & DTM zijn niet echt bepaald realistisch, Linkinpark heeft wat dat betreft helemaal gelijk.. Colin McRae Rally is geen sim, maar verdient ook geen arcade-stempel voor mijn gevoel. Ben erg benieuwd hoe het laatste deel, CMR: DIRT, gaat worden op de 360..

    Alleen.. ben ik een van de weinige die PGR3 wel realistisch vind?! Ik bedoel ik ben alleen al aan het geluid verslaafd! Ik kan geen genoeg krijgen van de Shelby GT500 of de Ferrari’s! Het weggedrag van de auto’s vind ik toch ook erg realistisch.. Of lul ik nu compleet uit mn nek?

    Login om te reageren
  77. Laurens zegt

    28 februari 2007 om 10:56

    @Alwin

    Mario Kart is ook gewoon nog steeds hartstikke gaaf
    Terugdenkend aan al die middagjes spelen :’)
    Achja.. Vroegah :)

    Login om te reageren
  78. AlwinH zegt

    28 februari 2007 om 11:14

    Game als Ridge Racer, Burnout, Full Auto vind ik echte arcade racers.
    PGR3 hoort daar wat mij betreft niet tussen. True, het is geen pure sim, maar zeker geen arcade racer.

    Wat mij betreft geldt hetzelfde voor Colin McRae. Wat rally games betreft is bijvoorbeeld Sega Rally echt arcade, Colin zeker niet.

    Login om te reageren
  79. linkinparknl zegt

    28 februari 2007 om 15:48

    Alwin ga is Colin McRae Rally spelen en daarna Richard Burns Rally. Dan zie en merk je toch echt duidelijk dat Colin Mcrae eigenlijk maar van arcade weg heeft dan bijv. Richard Burns Rally.
    RBR is namelijk echt een simulatie, net zoals GTR, GT Legends etc. Daarnaast moet je het spel ook kunnen. Kan je het niet, dan maak je de ene crash na de andere.

    Login om te reageren
  80. AlwinH zegt

    28 februari 2007 om 19:21

    @linkinparknl:

    Wijsneus :-) Ok, dus Colin McRae is realistischer dan Sega Rally en Richard Burns Rally is weer realistischer dan Colin McRae.

    Kijk es aan, we zijn tot de schokkende conclusie gekomen dat er geen zwart/wit scheiding is tussen arcade racers en racing sims.
    Gelukkig maar, want de best race games weten een juiste afweging te maken tussen fun en realisme.

    (misschien moet ik hier es een hele column aan besteden: “Wat maakt een race game een goede race game”)

    Login om te reageren
  81. Niels Oussoren zegt

    1 maart 2007 om 01:10

    Wie schrijft deze recensies is dat een knaapje van 12 wat net komt kijken?
    NFS Carbon wil je het echt weten ? geluid van sommige auto’s zijn net keuekenmachines die voorbijkomen (GTR2 geluid auto’s is for real)
    NFS Carbon bevat zelfs Porsches?? huh hoe lang speel je al de NFS serie wakker worden slimme die zitten dr al jaren in dat maakt het juist leuk
    NFS met woutenwagens das waar we het om doen !!!!
    Driften !!(We love it)
    Cops ( kom maar op met 50 SUV in je spiegel haha)
    maar het spel rijdt gein ig al is dr garfish weinig te beleven in de omgeving dat wordt ook steeds minder lijkt het
    GTR2 is da bom? uh WTCC is dr ook al dus BMW’s Mini’s Seatjes komen naarr zandvoort dit seizoen check die shit en de groeten aan Tom Coronel

    conclusie denk dat alle spelletjes wel hun eigen aparte charmes hebben denk aan Toca 3 ,Gran Tourismo, GTR, Test Drive ,GP4 allen hun eigen ding
    maar als je het echt bont wilt maken met je verzameling check dan eens Flat Out das gewoon darten met je auto ,bowlen met je auto ,hoogspringen met je auto en anders ga je lekker ploeteren in het zand en blubber check dat spel eens

    anyway veel raceplezier achter PC Xbox PS2(3) en anders zie ik jullie wel op circuit Zandvoort

    Login om te reageren
  82. F430 zegt

    1 maart 2007 om 12:27

    PGR 3 sucks

    Login om te reageren
  83. Gilbert zegt

    12 maart 2007 om 20:51

    ik vind het een mooi spel maar het duurt te kort en ik vind dat sommige autos die je nu niet kan tunen, wel moet kunnen tunen anders is het niks aan

    Login om te reageren
  84. drifter zegt

    12 maart 2007 om 21:30

    mensen het driften in Carbon is wel goed uitgerwerkt.
    in het echt kan je, je stuur ook niet in 1 ruk naar links gooien om in een drift te gaan of in drift te blijven, dan krijg je namelijk overstuur en dan breekt de achter kant uit. en je moet ook met je gas spelen zoals bij Carbon , want met een xtra stoot gas kan je der voor zorgen dat je automij niet vertellen dat het niet zo is want ik durft te wedden dat de helft nog geen rijbewijs heeft. en zelf niet drift

    Login om te reageren
  85. AlwinH zegt

    13 maart 2007 om 10:07

    @drifter:
    Mijn punt was niet dat het driften in NFS Carbon niet goed was uitgewerkt.
    Wat ik slecht vond was dat de besturing opeens compleet anders is in de Drift races vergeleken met de rest van de races. Dat vond ik storend.

    Login om te reageren
  86. Martijn zegt

    13 maart 2007 om 10:56

    Ik wacht gewoon op een game met nog meer realisme dan GT4 en dan ook betere drift mogelijkheden. want ze zijn er wel (met alle hulp uitgeschakelt) maar het makkelijkst is dan wel om een stuurtje te hebben…

    Nog 10 daagjes en dan kunnen we eindelijk op de PS3 en hopelijk komt GT5 er dan dan nog wel in 2007….!! we gaan het merken!!!

    Maarre persoonlijk moet ik zeggen dat ik Collin Mcrea toch aardig realistisch vind overkomen. oke oke het is er nog niet maar de onrustigheid op de zand/modderweggetjes en configuratie mogelijkheden met bijbehorend weggedrag zijn toch wel aardig moet ik zeggen!! maar goed persoonlijk: veel bullshit spelllen en GT4 doet ’t em voor mij nog voorlopig moet ik zeggen>!!

    Login om te reageren
  87. drifter zegt

    15 maart 2007 om 17:44

    @ alwin

    daar heb je gelijk in, en ik was der ook niet blij mee, en ik geef je zelfs nog gelijk dat het lijkt dat je soms op ijs rijdt.

    Login om te reageren
  88. Jurrian zegt

    15 maart 2007 om 17:50

    @ drifter.

    als jij driften in NFS realistisch vind dan durf ik met zekerheid te stellen dat jij helemaal nog nooit het stuur van een echte auto aangeraakt hebt laat staan dat je ook maar ooit het minste beetje overstuur gevoeld hebt onder eigen besturing.

    er bestaan geen auto’s die geen onderstuur ontwikkelen en met een voorwielaangedreven auto kan je niet powersliden. zo simpel is het, het spel overtreed deze natuurwetten.

    Login om te reageren
  89. drifter zegt

    1 mei 2007 om 16:19

    http://www.xtremedrift.com/

    umh ik denk dat deze site genoeg zegt over mijn ervaring met driften
    tis een beetje laat gereageerd maar. kom mij niet vertellen dat ik nog nooit een auto heb gereden. ben zelfs bang dat ik meer ervaring heb dan jij

    en heb niet gezegt dat het realistisch is, heb gezegt dat goed uitgewerkt is dat zijn twee verschillende optie’s

    Login om te reageren
  90. ozzy BMW freak zegt

    10 juni 2007 om 00:55

    auto sculpt is vet:D

    Login om te reageren
  91. sander zegt

    17 juni 2007 om 20:35

    ik heb een vraag ik heb nu heel het spel uitgespeelt en wil de r8 kopen maar dat kan niet want die staat niet in de carlot wat moet ik doen

    Login om te reageren
  92. Max zegt

    31 juli 2007 om 18:05

    Weet iemand hoe ik de murcielago lp 640 kan kope daar want ik zie hem niet in het wagenpark staan:(?

    Login om te reageren
  93. Roy zegt

    23 augustus 2007 om 17:11

    Hallo,
    ik speel nfs carbon op me xbox 360
    en ik heb een vraag,
    Ik ben een grote fan van de audi r8
    wanneer heb je die auto geunlocked in dit spel ?

    ik lees dit forum niet, maar kan een van jullie voor het antwoord mailen ?

    [email protected]

    Login om te reageren
  94. wim zegt

    18 oktober 2007 om 22:38

    ik vond het heel erg raar om de r8 als beste en snelste wagen van het spel te zien, heeft audi mischien stiekem wat geld onder tafel geschoven naar EA toe?????????

    Login om te reageren
  95. tom zegt

    4 januari 2008 om 10:26

    hoi jongens. ik heb carbon ook en ik heb een porsche carrera S
    echt een bak helemaal volg getund en hij is snel en trouwens ik doe alle driftraces ik zit in gebied rood en ik heb record driftpunten 380 duizend gehaal ik ben een drift gek XD carbon kopen is de beste NFS game ever alleen snel uitgespeeld alleen kopen als je een goede race sim bent XD doei

    Login om te reageren
  96. rowin zegt

    4 januari 2008 om 15:38

    hoe krijg je een chervolet camaro concept?
    plllzzzzz help

    Login om te reageren
  97. rowin zegt

    4 januari 2008 om 16:59

    hoe krijg je een chervolet camaro concept?
    er staat dat je hem in het begin al kan krijgen maar dat is niet zo
    plllzzzz help
    als je het weet mail het naar

    [email protected]

    Login om te reageren
  98. SPEEDBREAKER zegt

    4 januari 2008 om 18:52

    gwn downlaoden die hap ik moet nog ff darius ff uitrijden en voila

    Login om te reageren
  99. defqon1 zegt

    30 januari 2008 om 16:19

    ik heb het spel uitegspeeld maar kan nergens de audi r8 vinden nog in het wagenpark als bij mij eigen auto’s hoe akn dat???

    Login om te reageren
  100. Harout zegt

    28 april 2008 om 13:43

    ik heb het spel ook uitgespeeld..
    en ik heb precies het zelfde probleem als defgon 1..
    hoe kun je de Audi Le Mans Quattro krijgen??

    Login om te reageren
  101. wolf zegt

    13 november 2008 om 19:39

    ik heb nfs carbon voor de wii en ik heb een vraag: normaal voor dat je tegen baas rijd dan doet hij zijn ruit en zie je hem praten bij ik is dat niet zo de camera verplaatst je ziet hem/zij niet

    En ook bv als je aan het racen bent tegen een baas en je rijd per ongeluk tegen een auto dan lacht hij je uit via een klijn schermpje bij ik niet

    hoe komt dat kan je A.U.B helpen schrijf A.U.B terug

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North