• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gave versie van deze sportwagon slaat ons over

Auteur: Loek, gepost 11 november 2019 om 23:04 – 20 Reacties

Levorg V-Sport


En dat is de schuld van mensen die de standaard versie niet blieven.

Subaru, een merk wat nog lekker eigenwijs durft te zijn. Maar wij Nederlanders houden daar kennelijk niet zo van. Er worden steeds minder Subaru’s verkocht, terwijl ze wel opereren in populaire segmenten. Grote en kleine SUV’s (Forester en XV), hatchbacks (Impreza) en een dikke stationwagon met crossover-ambities (Outback). Die laatste is een variatie op een auto die niet meer wordt geleverd, de Legacy. In plaats daarvan is er een estate in een lager segment, de Legacy Revolution Touring, beter bekend als Levorg. Een dubieuze naam en door zijn boxermotor ook een ietwat vreemde eend in de bijt. In Nederland scoort hij niet zo goed (meer).

Levorg V-Sport

Dat is jammer. Want ook al zijn ze niet zo verstandig, er zijn nog wat versies van de Levorg elders ter wereld die gewoon erg leuk zijn. Een nieuwe toevoeging aan het assortiment in thuisland Japan is de Levorg 2.0GTS EyeSight V-Sport. EyeSight moet je even vergeten, dat staat voor Subaru’s veilige hulpsystemen. Vooral ‘GTS’ en ‘V-Sport’ vinden we belangrijk vandaag: de auto ziet er ook ietsje sportiever uit. Het thema is zwart. Ja, de carrosserie is blauw, maar de velgen, spiegels en badges zijn zwart.

Het is geen uiterlijk vertoon. Onderhuids gaat een sportieve motor schuil: een 2.0 liter boxer-4 met 300 pk. Een hele dikke motor voor een dergelijke auto. Verder komt het interieur niet met een hele berg luxe, namelijk met stoffen bekleding in plaats van leer. En de pook die we zien, lijkt op Subaru’s welbekende CVT-bak. Een handbak was leuker geweest.

Levorg V-Sport

In Japan gaat de auto omgerekend 26.167 euro kosten. Oké, hier zou dat ver over de 30, misschien wel 40 ruggen schieten, wat de auto compleet kansloos maakt. Maar hoe leuk is deze knallende sportwagon? Wij zeggen: heel leuk. Maar hij komt hier dus niet.

Ook interessant!

  • betaalbare en sportieve station
    Deze betaalbare en sportieve station is niet voor jou
  • Onverzekerde Subaru rijdt tegen verzekerde Subaru
  • Subaru WRX Wagon
    Subaru WRX Wagon is eindelijk terug!
  • Video: Subaru rijdt door rood, gaat mis

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

blauw, japan, levorg, Subaru

Vorig bericht: « Dit kost de leukste Audi R8 in Nederland
Volgend bericht: Goed nieuws voor milieuvriendelijke 3 Serie rijders zonder haast »

Lees Interacties

Reacties

  1. clubbtraxx zegt

    11 november 2019 om 23:13

    Hij ziet er inderdaad goed uit, maar met CVT bak hoef ik ‘m sowieso niet.

    Login om te reageren
    • B00G1E zegt

      12 november 2019 om 02:10

      @clubbtraxx: helemaal mee eens. Bij cvt denk ik Prius beleving en dan haak ik af

      Login om te reageren
    • soundgarden zegt

      12 november 2019 om 13:00

      @clubbtraxx: kan iemand mij uitleggen wat er dan is met die cvt bak? Ik dacht dat dat de oosterse dsg variant was?

      Login om te reageren
      • laptom zegt

        12 november 2019 om 13:19

        @soundgarden: Is meer de Daf duwband transmissie. Staat niet als sportief bekend. Ik heb nog ergens in de hoek een Punto staan met CVT. Ik moet zeggen dat ik er toch met veel, veel plezier in rij. Erg comfortabel en met rustig rijden ook erg stil. Ken geen automaat in kleine auto die het zo goed doet en toch al 20 jaar oud…

        Login om te reageren
  2. jpsienen zegt

    11 november 2019 om 23:26

    40 ruggen voor een Subaru met 300pk? Was het maar zo’n feest! Denk met de 2020 BPM eerder aan 80k€. Heb een geweldige MY18 gehad als 1.6 GT-S en die kostte al 46k€ in 2018… Dat was de meest geweldige C/D segmenter waar ik ooit mee gestuurd heb.

    Login om te reageren
    • mlo zegt

      11 november 2019 om 23:42

      @jpsienen: Klopt helaas helemaal

      Login om te reageren
    • kevdutchie zegt

      12 november 2019 om 07:53

      @jpsienen: pak dr laatste WRX STI die in Nederland te koop was, €105k…

      Login om te reageren
  3. potjak zegt

    12 november 2019 om 00:32

    Als Subaru nou eens van het jaren ‘90 design afstapt en auto’s gaat maken die wel lekker op het netvlies liggen dan wordt het misschien nog wat in Nederland. Maar ik ben bang dat het merk net als Daihatsu langzaam van het podium verdwijnt.

    Login om te reageren
    • BaRa zegt

      12 november 2019 om 05:14

      @potjak: Europa is de wereld niet. In 2018 verkochten ze in de EU 36.000 auto’s, maar in de USA was dat 680.000 stuks. In Japan verzetten ze in 2017 177.000 voertuigen. Zo klein zijn ze dus niet.

      Login om te reageren
      • eklasse zegt

        12 november 2019 om 08:35

        @BaRa: waarschijnlijk bedoelt hij, net als bij Daihatsu, van het Nederlandse podium.

        Denk ik ook overigens. Ik snap de underdog liefde op dit blog maar bij de dealers zie ik alleen tumbleweeds door de zaak rollen.

        Login om te reageren
      • potjak zegt

        13 november 2019 om 00:35

        @BaRa: ik bedoel niet dat ze klein zijn, ik bedoel dat Europa geen interessante markt is aangezien er weinig mensen een Subaru willen (op een aantal liefhebbers en een boswachter na).

        Login om te reageren
    • Tonnie zegt

      12 november 2019 om 06:50

      @potjak: vooral ’t interieur mag wel flink geüpgrade worden, dat ziet er echt droevig uit.

      Login om te reageren
    • creaminator zegt

      12 november 2019 om 09:41

      @potjak: de vraag naar Subaru’s in Nederland ligt al jaren hoger dan het aanbod vanuit Japan. Dit geldt trouwens wereldwijd. Eigenlijk hoeven ze alleen maar meer te bouwen, maar blijkbaar hebben ze redenen om per jaar maar licht te groeien.

      Login om te reageren
      • potjak zegt

        13 november 2019 om 00:37

        @creaminator: bijzonder

        Login om te reageren
  4. haroldt zegt

    12 november 2019 om 06:44

    Hier in Tirol verkoopt die gewoon goed. En voor een goed prijs .

    Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    12 november 2019 om 08:05

    Voor 40k zou hij gewoon relevant zijn. De gemiddelde auto met 300pk zit qua prijs dichter bij de 60k…. Maar ik vermoed dat hij net als de Impreza eerder richting de 100k gaat…. Met een normale automaat of handbak was hij helemaal geniaal.

    Login om te reageren
  6. sulobb zegt

    12 november 2019 om 08:44

    Dan importeer je toch gewoon uit Duitsland?

    Login om te reageren
    • laptom zegt

      12 november 2019 om 13:20

      @sulobb: is niet heel makkelijk als de auto nooit in NL geleverd is…

      Login om te reageren
  7. RiKe zegt

    12 november 2019 om 08:47

    Een geweldige auto, ziet er ook lekker onderscheidend uit van de rest. Erg betrouwbaar en het goede AWD systeem. Helaas weegt hij bijna 1700kg en is dus zwaar de lul in de wegenbelasting, plus onze andere belastingen. Voor €40.000 zou ik hem zeker overwegen, helaas is dit een auto waar je lol mee kan hebben en wordt het dus ongeveer een ton. Net als bij de STI zal de prijs rond de €35.000 zijn over de grens, en als je hem wil importeren is je importheffing hoger dan de nieuwwaarde aan die kant van de grens….NEDERLAND IS GESTOORD

    Login om te reageren
    • nietcreatief zegt

      12 november 2019 om 13:58

      @rike: 1700 kilo!? Heeft dat ding loden draagarmen ofzo?

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North