• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bentayga Apex krijgt streng dieet: 44 kilogram eraf

Auteur: willeme, gepost 29 april 2024 om 14:59 – Reageer

Bentayga Apex

De Bentley Bentayga Apex Edition is een salade bij je Tripple Whopper menu.

De Bentayga is tot zover een groot succes voor Bentley. Uiteraard zag iedereen dat wel aankomen. Er zijn tegenwoordig zat rijke mensen die graag een dikke SUV hebben die nog meer prestige heeft dan een Range Rover.

En in zijn soort is het ook een tof ding, een Bentayga is namelijk altijd heel erg dik en mocht het exterieur je niet aanstaan (omdat ‘ie lelijk en lomp is), dan heb je altijd nog het beeldschone en hoogwaardige superluxe interieur.

Bentayga Apex
Bentayga Apex

Het enige dat een beetje mist, is de sportieve touch die een Bentley behoort te hebben. In een Rolls-Royce wordt je gereden, in een Bentley rijdt je zelf. Een echt sportief topmodel is tot nu toe altijd uitgebleven. En nu nog steeds is dat het geval, want de zojuist geïntroduceerde Bentley Bentayga Apex is geen BMW X5M-concurrent.

44 kg gewichtsbesparing

Het is wel de sportiefste Bentayga die we tot nu toe zagen. De Bentayga Apex Edition is een project van Mulliner (die alle bijzondere uitvoeringen maken) en is gebaseerd op de Bentayga S. De Apex Edition onderscheid zich met koolstofvezel. Zo is er een carbon body kit. Bijzonder is het onafgeveerd gewicht. Dat is 44 kilogram lager dan normaal in totaal, toch een winst van 11 kg per hoek.

Bentayga Apex

Dat komt door de carbon wielen (geen opplakspul) en de keramische remschijven. Volgens Bentley zorgt dit voor een voor scherp rijdende auto die als bonus zonder fading kan remmen.

Techniek Bentley Bentayga Apex Edition

De motor is gelijk aan de Bentayga S, een 4.0 biturbo V8 met 550 pk en 770 Nm. Het valt te prijzen dat Bentley de motor standaard laat. Die motor levert wel voldoende power, maar met de aanpassingen aan de wielen en remmen leveren grotere voordelen op voor de bestuurder. Van 0-100 km/u sprinten is in 4,5 seconden achter de rug en met een topsnelheid van 290 km/u is de Bentayga niet alleen even zwaar als een TGV, maar ook bijna even snel.

Bentayga Apex
Bentayga Apex

Wil jij ook zo’n kekke Bentayga Apex Edition? Dan hebben we goed nieuws! Dat kan namelijk. Je hoeft daar maar een paar simpele dingen te doen om in aanmerking te komen. Ten eerste moet je voldoende geld hebben, maar dat is evident. Ten tweede moet je een Continental GT Le Mans Edition (de cabrio-versie mag ook). Oh, en je moet snel zijn, want Bentley gaat maar 20 exemplaren van de Bentayga Apex Edition maken.

Ook interessant!

  • Voetballers kunnen lol op met Bentley Bentayga S Black Edition
    Voetballers kunnen lol op met Bentley Bentayga S Black Edition
  • Bentley Bentayga laat passagiers vliegen
  • De goedkoopste Bentayga van Marktplaats
  • Bentley Bentayga EWB Mulliner
    Bentley Bentayga EWB Mulliner is 290 km/u snelle lounge

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

apex, bentayga, bentayga-s, Bentley, special-edition, V8, Video

Vorig bericht: « Yes: de klassieke Hot Hatch keert terug!
Volgend bericht: Vernieuwde S-Klasse is nu nog veel beterder »

Lees Interacties

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North