• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Groot gedeelte ontwikkelaars Nissan GT-R was vrachtwagenbouwer

Auteur: Loek, gepost 5 januari 2025 om 11:02 – 4 Reacties

Het is een mirakel dat de Nissan GT-R supercars kon pesten als je beseft dat de meeste ontwikkelaars voorheen enkel vrachtwagens ontwikkelden.

Na 17 jaar onafgebroken in productie geweest te zijn, is het dan eindelijk tijd voor de Nissan GT-R (R35) om ermee te stoppen. Anno 2024 was het dan ook eigenlijk niet zo indrukwekkend meer allemaal, maar in 2007 was het nogal een ruimteschip. Helemaal voor zijn prijsklasse kun je alleen maar concluderen: daar heeft een stel topingenieurs erg hun best op gedaan.

Nissan GT-R door vrachtwagenbouwers

Het wordt echter nog indrukwekkender. Nissan had namelijk geen mensen die wisten hoe je een supercar moest bouwen. Het is een hele kluif om mensen die normaal de CVT-bak voor een Micra ontwerpen ineens een pijlsnelle DCT te verzinnen. Of de mensen die op de toppen van hun kunnen de VQ35 hebben ontworpen vragen om die motor nóg verder op te voeren. Dat zou al indrukwekkend zijn. Nu blijkt dat Nissan hun GT-R ontwerpers veelal ergens anders vandaan heeft getoverd.

Zo’n 80 procent van de ontwikkeling van de Nissan GT-R is namelijk gedaan door (ex-)medewerkers van Isuzu. Ooit verantwoordelijk voor personenauto’s, maar vooral bekend door hun kleine vrachtwagens. Via verschillende bronnen en zelfs insiders op X wordt bekend gemaakt dat deze Isuzu-mensen geen idee hadden hoe je een supercar bouwt.

ありがとうございます。  

乗用車部隊では無く トラック部隊の出身者でスーパーカー開発に関しては素人同然のスタートでした
 しかし、強いチーム連携や目的達成の意思、そして車両総合計測システムの結果(事実)を基にした育成と実践により、約1.5年で世界一流のエンジニアに全員が変身しました。

— 水野和敏 Mizuno Kazutoshi (@KazutoshiMizuno) December 19, 2024

Insider Mizuno Kazutoshi was de hoofdingenieur van het project. Hij was één van de Isuzu-vrachtwagenontwerpers die omgeschoold werd tot Nissan-ingenieur. Hij legt uit op X: door teamwork, doorzettingsvermogen en keihard leren hoe alles moet, zijn de meeste Isuzu-medewerkers in anderhalf jaar tijd getransformeerd tot supercar-goeroes. Als je de geroemde engineering van de Nissan GT-R ziet en hoe dat des tijds insloeg als een bom, kan je concluderen dat het goed heeft gewerkt.

Ook interessant!

  • Nissan zou de GT-R nog tot 2041 willen bouwen
  • Dief steelt kostbare historische Nissan GT-R van...Nissan
  • Nissan GT-R wil maar niet dood, krijgt nieuwe opties
  • Nissan GT-R SUV is de ideale trekauto

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

gt-r, Nissan

Vorig bericht: « Mijn Auto video: Audi A8 L 4.2 quattro van Martijn
Volgend bericht: Er klopt iets niet aan deze Aventador op Marktplaats »

Lees Interacties

Reacties

  1. Fernando zegt

    5 januari 2025 om 22:22

    Geen fan van Nissan maar de GT-R was wel een fantastische sportauto. Vreschillende keren mee gereden in Japan en is werkelijk een monster

    Login om te reageren
  2. kniesoor zegt

    6 januari 2025 om 11:20

    Zo’n T-Spec Takumi Edition als op de kopfoto is een ronduit begeerlijke otomobiel. Maar die is/wordt in Europa niet geleverd, toch ? 👀

    Login om te reageren
  3. Exit Luminar zegt

    6 januari 2025 om 17:43

    De proporties moeten kleiner. Auto’s worden steeds zwaarder omdat ze zoveel accu’s moeten meezeulen. Nu is de GT-R toch al geen lichte ”wat hem natuurlijk niet minder om begeeerlijk maakt”. De goede oude tijden dat een mens genoegen nam met 1000 kilogram en net 100+ pk is allang voorrbij. Auto’s worden volgepropt met van alles en nog wat. Kom nu eindelijk met een gewone auto die je van a naar b brengt. Auto’s hoeven niet lang mee te gaan. Bremng me van a naar b en vooral; een grijns op mijn gezicht. That’s all.

    Login om te reageren
  4. Exit Luminar zegt

    6 januari 2025 om 17:47

    De proporties moeten kleiner. Auto’s worden steeds zwaarder omdat ze zoveel accu’s moeten meezeulen. Nu is de GT-R toch al geen lichte ”wat hem natuurlijk niet minder om begeeerlijk maakt”. Auto’s worden vandaag de dag volgepropt met van alles en nog wat. Kom nu eindelijk eens met gewone auto”s SAAI die je van a naar b brengen. Auto’s hoeven niet lang mee te gaan. Breng me van a naar b en vooral; een grijns op mijn gezicht. That’s all.

    Click to Edit – doet het niet

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North