• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nissan GT-R wil maar niet dood, krijgt nieuwe opties

Auteur: Loek, gepost 14 maart 2024 om 22:01 – 8 Reacties

Hoe lang is te lang? De Nissan GT-R laat zien dat te lang eigenlijk niet bestaat.

De Nissan GT-R (R35) was een aardig radicale opvolger van de Skyline GT-R in 2007. De prestaties, maar ook het maatwerk waarmee deze prestaties gerealiseerd worden. Tijden veranderen echter en 2007 is inmiddels 17 jaar geleden. Een beoogde GT-R-opvolger is wel/niet onderweg, maar laat nog even op zich wachten.

Nissan GT-R

Inmiddels blijft Nissan de GT-R na drie facelifts nog steeds doodleuk verkopen. Ook al leek het erop dat de auto rond 2022 uit productie ging, boemelt de GT-R-trein dus gewoon door. Die introductie was er al, maar nu zijn er nieuwe upgrades voor modeljaar 2025 voor de T-Spec en Nismo.

Upgrades

Erg concreet wordt het overigens niet echt. Het lijkt vooral over een optimalisatie te gaan. Zo is één van de upgrades ‘opnieuw gebalanceerde zuigerveren en drijfstangen en een opnieuw gebalanceerde krukas’. Volgens Nissan zorgt dit ervoor dat de auto sneller toeren opbouwt en daarmee ook de turbo beter opspoelt. Dat is het eigenlijk. Geen extra pk’s en Nm’s, geen hogere topsnelheid, maar wel een beter gevoel.

Plakkaat

Ook komen er twee nieuwe plakkaten in de motorruimte van de Nissan GT-R. De ene is een ’takumi-certificaat’, een Japans certificaat voor vakwerk. Deze wordt middels een aluminium badge met de bouwer van je motor aan de bovenkant van de motor toegevoegd, zoals Mercedes-AMG al jaren doet.

Het andere plakkaat is een unieke gouden badge voor elke auto met het chassisnummer en de gekozen opties erop toegevoegd.

Blue Heaven

Misschien nog wel het meest concrete, in ieder geval het meest merkbare uit de Nissan GT-R update is het interieur genaamd Blue Heaven. Verkrijgbaar op de T-Spec, wordt van alles opgetrokken uit hemelsblauwe lederen bekleding. Een vrij heftige kleur, al heeft het wel wat cools. Je moet er wel de exterieurkleur op afstemmen.

De nieuwe Nissan GT-R begint vanaf omgerekend zo’n 89.490 euro in Japan. De T-Spec, ontwikkeld door Nismo, kost omgerekend zo’n 141.830 euro. De Nismo start vanaf 186.400 euro met 189.670 euro voor de Special Edition. De modellen zijn nu te bestellen en dan staat ‘ie in juni voor de deur.

Ook interessant!

  • Nissan Hyper Force
    Voorbode nieuwe Nissan GT-R is heet, heter, heetst
  • verbeterde Nissan GT-R
    Verbeterde Nissan GT-R nu nog wat beter
  • elektrische Nissan Skyline GT-R
    NEE!! De elektrische Nissan Skyline GT-R komt eraan
  • Nismo Skyline GT
    Nismo Skyline GT met alleen achterwielaandrijving is heerlijk retro

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

gt-r, Nissan

Vorig bericht: « BMW neemt alvast afscheid van de M3 met handbak
Volgend bericht: Deze NSX-R is gaver dan een 911 of Ferrari (en VEEL duurder) »

Lees Interacties

Reacties

  1. 3246cm252kw zegt

    14 maart 2024 om 22:26

    Bizar hoe lelijk dat leer op de stoel zit

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      15 maart 2024 om 05:58

      Vind het wel mooi. Ziet er comfortabel uit zoals het leer van bmw in de jaren 90

      Login om te reageren
  2. drdre1 zegt

    14 maart 2024 om 22:28

    Vind het nog steeds een scherp design, niet voorzien van de laatste designtrucjes, maar dat is alleen maar beter.

    Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    14 maart 2024 om 22:30

    Doe mij maar gewoon een rode uit 2008.

    Login om te reageren
  4. HzR zegt

    14 maart 2024 om 23:24

    Dus het topmodel kost meer dan het dubbele van het basismodel? Dan moet ie wel heel veel beter zijn. Of krijg je daarvoor dat gouden plaatje?

    Login om te reageren
  5. William zegt

    15 maart 2024 om 07:08

    Opvallend geslaagde vormgeving. De wat hoekige vormen ogen ook na al die jaren niet gedateerd. In standaard uitvoering nog steeds een imposant ding. Prijs in 2009 was 120K.

    Login om te reageren
  6. bietje zegt

    15 maart 2024 om 07:37

    Eens met bovenstaande reactie, deze GTR is qua design een behoorlijk tijdloos ontwerp gebleken, wat echt wel knap is. Dan nog die vlammende prestaties. Zou ‘m zelf niet zo snel kopen, maar ben wel een fan.

    Login om te reageren
  7. THSD zegt

    15 maart 2024 om 16:33

    Tijdloos en een model die de concurrentie zwaar aan het denken heeft gezet.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North