• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Geen diesels voor Porsche

Auteur: Wouter, gepost 16 februari 2007 om 20:30 – 52 Reacties

Porsche Cayenne no-diesel


DUH! Het lijkt een inkopper, maar blijkbaar vond Porsche het wel nodig om te bevestigen dat ze geen diesels willen bouwen.

Om de uitstoot van CO2 omlaag te brengen zou het ontwikkelen van een diesel een optie kunnen zijn, maar Porsche schijnt te werken aan hybride oplossingen. De volgende generatie Cayenne zal er waarschijnlijk ook in een hybride uitvoering komen, de ontwikkeling wordt uitgevoerd samen met Audi en Volkswagen die voor de Q7 en Touareg ook hybride versies willen ontwikkelen. Mocht je minder hechten aan de garantie via Porsche, dan kun je ook altijd een Cayenne op LPG overwegen, die kan wellicht de goedkeuring van mevrouw Cramer wegdragen (via motorauthority).

Ook interessant!

  • Video: straatracen met een Porsche Cayenne
    Video: straatracen met een Porsche Cayenne
  • Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
    Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
  • Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
    Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
  • Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
    Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Documentaire over auto’s spotten op NPO 3
  • Maak je eigen hardcore Temerario voordat Lambo het doet
  • Maserati sloopt viercilinder uit instapmodel
  • Benzineprijs op laagste niveau sinds maanden
    Grote verschillen tussen het goedkoopste en duurste tankstation van Nederland
FacebookTweetPinLinkedIn

cayenne, Diesel, Porsche

Vorig bericht: « Ferrari F430 Light Stradale
Volgend bericht: Lotus Exige voor de Aussie police force »

Lees Interacties

Reacties

  1. markie zegt

    16 februari 2007 om 20:34

    porsche is tog ook niet gebouwd voor diesel

    Login om te reageren
  2. Peperbus zegt

    16 februari 2007 om 20:35

    Wat een geluk….die V8 klinkt zooooooo moooi

    Login om te reageren
  3. markie zegt

    16 februari 2007 om 20:36

    gwoon dikke V8 en peperbus je hebt gelijk

    Login om te reageren
  4. sacha zegt

    16 februari 2007 om 20:41

    Nu ja, ze hebben hun ziel al aan de duivel verkocht met een SUV. Kan een diesel er ook nog wel bij, toch?

    Login om te reageren
  5. Fons zegt

    16 februari 2007 om 20:43

    Meteen een excuus voor de ministers om een cayenne te kopen. Het is tenslotte GEEN diesel.

    Login om te reageren
  6. Klassiekerrally zegt

    16 februari 2007 om 20:48

    Inderdaad sacha, en volgens mij hebben ze in ’t verleden ook diesels gebouwd. Dus waarom nu niet?

    Login om te reageren
  7. AlwinH zegt

    16 februari 2007 om 20:49

    911 Turbo Diesel? Nah, gelukkig niet dus.

    Login om te reageren
  8. Solstice zegt

    16 februari 2007 om 20:53

    Gelukkig maar, straks gaan die vertegenwoordigers ook nog Porsche rijden… ;-)

    Login om te reageren
  9. Fons zegt

    16 februari 2007 om 20:55

    Ik heb al ooit eens een trekhaak onder een (oudere) 911 gezien.
    Dus er is nog hoop.

    Login om te reageren
  10. ehcsrop zegt

    16 februari 2007 om 21:04

    is die cayenne nou een geheel nieuw model of heeft ie slechts een manicure ondergaan?

    Login om te reageren
  11. Cayenne zegt

    16 februari 2007 om 21:07

    Natuurlijk geen diesel in Porsche, het zou een schande voor het merk zijn.
    Een diesel is daarom niet slecht, een benzine is gewoon beter ! Qua prestaties en geluid (en zelfs geur) is benzine enorm goed. Zie je het al gebeuren je start je Porsche op en er klinkt ineens een pruttelende dieselmotor, dat kan simpelweg niet.

    Login om te reageren
  12. slk zegt

    16 februari 2007 om 21:07

    Helemaal verbannen dat gedrocht.

    Login om te reageren
  13. Cayenne zegt

    16 februari 2007 om 21:10

    @slk
    Aan je naam te zien heb jij het gedrocht, een slr mclaren ‘wannabe’ als jet mij vraagt, van op een afstand dan toch.

    Login om te reageren
  14. slk zegt

    16 februari 2007 om 21:18

    Het is gewoon een nietszeggende auto qua uiterlijk. Motorisch is het allemaal top dat geloof ik wel. Porsche heeft maar 1 model en dat is een 911.
    Als we het over echte suv’s hebben zijn dat de x5 ml rr sport. Dat zijn tenminste mooie modellen.

    Login om te reageren
  15. Loe zegt

    16 februari 2007 om 21:21

    porsche is toch ook niet gemaakt voor suv’s…..

    Login om te reageren
  16. david usa zegt

    16 februari 2007 om 21:29

    Ik denk dat Porsche hiermee de plank volledig misslaat, BMW X5, Mercedes Benz ML & GL, Range Rover hebben zijn directe concurrenten en die hebben allemaal diesels die overigens ook goed lopen en verkopen. Dus ik denk qua verkoop dat Porsche het niet slim doet. Als je kijkt naar het merk en merkbeleving geef ik ze groot gelijk!

    Login om te reageren
  17. Fons zegt

    16 februari 2007 om 21:35

    Dat is het mooie van Porsche.
    Ze draaien zo goed, dat ze nee kunnen zeggen tegen diesels.

    Misschien komt het ook omdat er autoliefhebbers in de top van de organisatie zitten en geen boekhouders.

    Het was destijds al erg genoeg dat Jaguar overstapte op stations!! en diesels!!!.

    Login om te reageren
  18. slk zegt

    16 februari 2007 om 21:40

    Het is al erg genoeg dat jaguar nooit is overgestapt naar een betrouwbaar product. Zelfs de nieuwe xk is een aanfluiting.

    Login om te reageren
  19. Peperbus zegt

    16 februari 2007 om 21:49

    @david usa

    Ik denk dat ze best wel door hebben dat ze zich qua imago ook niet alles kunnen permiteren. De laatste 10 jaar zijn ze erin geslaagd afstand te nemen van het imago dat een Porsche alleen maar een 911 kan zijn, iets wat daarvoor keer op keer mislukte.
    Als ze na de Boxster, Cayenne en Cayman nu ook een diesel op de markt zetten dan zouden wel eens veel Porsche rijders het merk de rug toe kunnen keren ( al hoewel dat zeiden ze bij de komst van de cayenne ook ;-) )

    Login om te reageren
  20. david usa zegt

    16 februari 2007 om 21:52

    Denk dat BMW en MB nog altijd beter draait dan porsche. Maar de hebt gelijk over Jaguar!

    Login om te reageren
  21. slk zegt

    16 februari 2007 om 21:54

    Ik ken verschillende mensen die een Cayenne hadden en toch weer zijn overgestapt naar de 911. Want dat is een ECHTE PORSCHE.

    Login om te reageren
  22. david usa zegt

    16 februari 2007 om 21:56

    @ Peperbus,

    Ik denk ook dat Porsche het puur niet doet omdat ze hun “sportwagen-imago” willen houden. Dat snap ik zeker wel, alleen denk ik dat ze een stuk markt verliezen die de rest wel heeft.

    Login om te reageren
  23. Fons zegt

    16 februari 2007 om 22:10

    Porsche maakt dusdanige recordwinsten dat ze VW aandelen terug aan het kopen zjin. Hun goal is 29,9%

    In absolute zin maakt MB en BMW misschien meer winst, maar de winst per auto is velen malen hoger dan MB of BMW.

    Login om te reageren
  24. david usa zegt

    16 februari 2007 om 22:28

    Daar ga ik zeker niet mee in discussie Fons. Daar heb je volkomen gelijk in! Ze zijn enorm goed aan de weg aan het timmeren en ik kan zeker niet wachten op de Panamera, ben enorm benieuwd hoe het design uiteindelijk word.

    Login om te reageren
  25. autoblogger zegt

    16 februari 2007 om 23:16

    @Fons en david usa: http://www.autoblog.nl/archive/2007/01/22/geen-automerk-zo-winstgevend-als-porsche

    Login om te reageren
  26. Jappy zegt

    16 februari 2007 om 23:17

    Ik vind een diesel V8 trouwens helemaal niet mooi klinken! En dat past ook gewoon niet bij Porsche!

    Login om te reageren
  27. Fons zegt

    16 februari 2007 om 23:23

    Nou, dan waren de cijfers nog rooskleuriger dan ik al dacht.

    Toch eens gaan solliciteren in Weissach.
    Misschien een leuke auto van de zaak d’erbij ;-)

    Login om te reageren
  28. Boxster zegt

    16 februari 2007 om 23:37

    Shit, geen Boxster Diesel… Dan maar benzine blijven rijden ;-)

    Login om te reageren
  29. Supermug zegt

    16 februari 2007 om 23:40

    Oké er past helemaal geen diesel in een Porsche!!!
    Maar dat was ook het geval met die lelijke SUV en de toekomstige 4 deurs. Dat past ook niet in het Porsche plaatje.
    Maar ach, Porsche is een comercieel produkt geworden en gezien de verkoop cijfers, wie heeft er dan nog gelijk.
    Het is een keuze tussen het hart en het verstand.

    Login om te reageren
  30. david usa zegt

    17 februari 2007 om 00:32

    @ autoblogger. Potverdo! Now we’re talking!

    Login om te reageren
  31. Autospotting.nl zegt

    17 februari 2007 om 01:16

    Dat moet er echt nooit komen een porsche diesel. En mensen die zueren dat het dan wel goedkoper is moeten dan maar geen porsche kopen. die mogen er ook geen 1 hebben vind ik :P

    Login om te reageren
  32. Lebastille zegt

    17 februari 2007 om 10:13

    Die hybride versie zal waarschijnlijk voornamelijk voor de Amerikaanse markt zijn en voor een paar “milieubewuste” mensen in Europa. Gelukkig dat ze geen diesels in Porsches gaan leggen, dat zou echt schandalig zijn. Maar zoals ook al terecht opgemerkt wordt zou Porsche nooit aan SUV’s moeten zijn begonnen. Ook al heeft het ze geen windeieren gelegd.

    Login om te reageren
  33. Peperbus zegt

    17 februari 2007 om 11:32

    @Lebastille

    Wel of niet een SUV daar kun je over discussieren ( m.i. iedereen die er kritiek op heeft beoordeelt de Cayenne doorgaans alleen op het uiterlijk, maar hebben er over het algemeen nog geen meter in gereden). Maar het “heeft ze niet alleen geen windeieren gelegd” is veel te zwak uitgedrukt: het heeft ze voor een failissement behoed. Of ze waren door een steenrijke Rus of Chinees opgekocht. Was dat dan wel acceptabel geweest?

    Login om te reageren
  34. Bertus zegt

    17 februari 2007 om 11:40

    Mooi, niks dieselen in een Porsche nou die lelijke verbouwde VW SUV nog uit ’t assortiment knikkeren. Maar goed, dat gebeurt niet want op de een of andere onduidelijke manier brengt bij vrijwel elke fabrikant het lelijkste kreng het meeste geld op.

    En dat is geen reclame voor de gemiddelde smaak der mensheid.

    Login om te reageren
  35. Benny1 zegt

    17 februari 2007 om 12:33

    Subaru is de eerste Porsche wordt de tweede die buigt voor diesel ;)

    Login om te reageren
  36. mashell zegt

    17 februari 2007 om 12:40

    Ik vind het een domme beslissing van Porsche. Zij zijn prima in staat een goede diesel te bouwen. Ik acht juist Porsche in staat een diesel te bouwen die het 12 cilinder TDI monster van Audi kan verslaan. Ech ach, dat salon geblaat: een Porsche hoort geen diesel te hebben. Een Porsche hoort ook geen waterkoeling te hebben is net zo’n dooddoener. Porsche gaat met de tijd mee, een sportieve SUV past daar gewoon bij. Wat mij betreft ook een sportieve diesel SUV en 4 deurs.

    Login om te reageren
  37. Porsche Fan zegt

    17 februari 2007 om 12:47

    tuurlijk wie had wat anders verwacht dan

    en in de hele verre toekomst gebeurt dat vast ook niet

    enzo hoort het;)

    Login om te reageren
  38. Lebastille zegt

    17 februari 2007 om 12:50

    @ Peperbus, een aloude discussie ofdat mensen persé met auto’s moeten hebben gereden om erop te reageren. Ik heb niet met een Cayenne gereden, maar heb wel begrepen uit o.a. Autovisie dat een Cayenne op bv. Zandvoort niet onderdoet voor een 996. Dat kan een auto nog wel een technisch goed product maken, maar dat wil niet zeggen dat het ook bij het gamma van Porsche past vanuit mijn oogpunt. Naar mij idee is Porsche, Lamborghini, Ferrari of Aston Martin een sportwagenfabrikant, waar geen SUV, 4 deurs of diesel bijhoort. Ik denk trouwens dat de klanten van Porsche ook op nieuwe modellen zoals de 997, boxster en Cayman zaten te wachten. Ook alle andere modellen in het Porschegamma doen het uitstekend. Maar zeker, een aanzienlijk deel van de winst komt van de Cayenne.

    Login om te reageren
  39. Peperbus zegt

    17 februari 2007 om 14:17

    @Lebastille, Ik begrijp de ideologie achter “een sportwagenfabrikant mag alleen maar sportwagens maken”. Maar uit “overlevingsoogpunt” is dat een slechte ideologie. Welk sportwagenmerk is nog zelfstandig? Wiedeking heeft dat goed in de gaten gehad en is gaan diversificeren en heeft het risico bij anderen gelegd. Porsche met alleen een sportwagengamma was anders de rest achternagegaan.

    Login om te reageren
  40. Citrofiel zegt

    17 februari 2007 om 17:09

    Noem me dom, maar waarom hebben die Cayennes op de foto verschillende voorkanten? Verschillende (‘langzame’ en snelle) versies of zo? Ik heb geen verstand van Porsches…

    Login om te reageren
  41. Fons zegt

    17 februari 2007 om 17:11

    Die rode is de langzame versie!

    Login om te reageren
  42. Citrofiel zegt

    17 februari 2007 om 17:55

    @ Fons; LOL! Ja, idd. Nu je het zegt. Bedankt. ;)

    Login om te reageren
  43. Boxster zegt

    17 februari 2007 om 22:40

    @Citrofiel De linker is de Cayenne Turbo, de rechter is een Cayenne of een Cayenne S. Bij de Turbo krijg je dus meer grille voor je geld ;-)

    Login om te reageren
  44. Erikje zegt

    17 februari 2007 om 22:46

    Misschien moeten jullie de Range Rover Sport met turbocharged diesel V8 eens proberen. Is erg leuk speelgoed hoor! Dat rijd ik 10x zo graag dan elke Cayenne.

    Login om te reageren
  45. Mark zegt

    18 februari 2007 om 03:18

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  46. C30CDIAMG zegt

    19 februari 2007 om 10:47

    Nou Wouter, zo’n inkopper vind ik dat niet… Iedereen verklaarde ze voor gek dat ze een SUV gingen bouwen, nu ook met de 4deurs… Logische stap dat er ook een superdiesel in zou komen. Vind het jammer, daar lag mijn interesse wel in.

    Login om te reageren
  47. sus zegt

    1 maart 2007 om 17:56

    Een porsche met een dieselmotor zou op zich al belachelijk zijn en om de co2 uitstoot naar beneden te halen ?
    een diesel stoot dan mss iets minder co2 uit maar hij doet er wel een plak roet en nox’en bij dus het is slechter voor het milieu !

    Login om te reageren
  48. C30CDIAMG zegt

    5 maart 2007 om 12:35

    @ sus,

    ooit van een roetfilter gehoord?

    Login om te reageren
  49. casper zegt

    18 maart 2007 om 15:11

    cool he joske

    Login om te reageren
  50. Emmanuel Wildiers zegt

    20 maart 2007 om 03:41

    @C30

    Ooit gehoord dat een roetfilter enkel de grotere roetdeeltjes tegenhoudt, en nog heel veel kleine partikels (die het verst kunnen indringen in de longblaasjes) doorlaat?

    Login om te reageren
  51. Hester zegt

    20 maart 2007 om 04:18

    Heren,

    Ik wil niet het bijdehande vrouwtje uithangen, maar er staat toch dat Porsche geen dieselmotor zal gaan BOUWEN!!!
    Dat hoeft ook niet, van partner VAG heeft al een mooie V10 biturbo diesel in de aanbieding! En aangezien er in de Porsche/VAG-klonen (Touareg/Q7) er al een diesel is gemonteerd, verwacht ik juist wel een Porsche op diesel.

    Bij Porsche weten ze heus wel hoe ze geld moeten verdienen! BMW maakt toch ook supersportieve auto’s MET dieselmotor??!!

    Hester

    Login om te reageren
  52. tonny zegt

    28 april 2007 om 12:57

    porsche hoeft ook geen diesels meer te bouwen hebben ze in het verleden gedaan (tot 1963) met hun tractoren. Beter voor ons verzamelaars nu.

    diesel groeten van een porsche diesel verzamelaar

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North