• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Geen experimentele bandentest VT2 komende GP

Auteur: willeme, gepost 5 augustus 2020 om 12:05 – 2 Reacties

geen experimentele bandentest

Dankzij zorgen om de banden is er geen experimentele bandentest aanstaand weekend.

Waarschijnlijk heeft Pirelli het niet zo bedoeld, maar dankzij de falende banden werd de race afgelopen weekend toch nog een beetje spannend. Nu is dit overigens niet de schuld van Pirelli. De Italiaanse bandenboer krijgt gewoonweg de opdracht om banden te construeren die een beperkte tijd meegaan.

Testsessie

Omdat er niet meer getest mag worden, had Pirelli voor komend weekende een testsessie gepland. Tijdens de tweede vrije training van de GP 70th Anniversary (zoals de tweede GP van Engeland heet) zou men een half uur gaan rijden met nieuwe experimentele banden.

geen experimentele bandentest

Problemen

De reden dat er nu geen experimentele bandentest is, is heel simpel. Er waren vorige race de nodige bandenproblemen, namelijk. Dat was overigens niet alleen het geval bij de Mercedessen. Ook bij Alpha Tauri (Kvyat) en McLaren (Sainz) waren er bandenissues met verstrekkende gevolgen. Volgens Pirelli is de slijtage te wijten aan de grote mate van downforce. Pirelli F1 baas Mario Isola laat aan Autosport weten dat Formule 1 auto’s niet alleen sneller dan ooit zijn, maar ook zwaarder zijn dan ooit.

Hammi

Volgend jaar

De banden die getest moesten gaan worden, gaan wellicht volgend jaar gebruikt worden. De huidige banden zijn eigenlijk nog van de 2019-specificatie. Pirelli wil er graag extra vaart achter zetten, zodat ze mogelijk een beter alternatief hebben voor 2021. Voor Pirelli is het dus balen dat er geen experimentele bandentest komt. In 2022 gaat de F1 over op nieuwe 18″ wielen met veel plattere banden.

geen experimentele bandentest

Gewijzigde bandenkeuze

Voor de komende Grand Prix op Silverstone is de bandenkeuze iets gewijzigd. Er is keuze uit drie compounds, die allemaal wat zachter zijn dan vorige week. Dit was al besloten en moet zorgen voor meer pitstops en hopelijk meer spanning. Om te kunnen oefenenen voor long runs op racesnelheid, is er dus geen experimentele bandentest sessie. De eerstvolgende oefensessie op deze nieuwe banden is tijds de tweede vrije training van de GP van Spanje in Barcelona. Deze sessie is voor alle teams verplicht en zal ook hier een halfuurtje duren.

Ook interessant!

  • Pirelli onderzoek: er was niets mis met de banden
  • De GP van Spanje blijft komende jaren een zekerheid
    De GP van Spanje blijft komende jaren een zekerheid
  • Video: nooit bezuinigen op banden voor je auto
    Video: nooit bezuinigen op banden voor je auto
  • banden moeten vervangen worden
    Video: deze banden moeten vervangen worden

Nieuwste artikelen

  • Video: Dame scheurt veel te hard over krappe weg
  • Europese ‘Kei Car-categorie’ blijkt stimulans voor meer elektrische crossovers
  • Ineens is je auto geen youngtimer meer, wat zijn je opties?
  • Nederlandse overheid wil MEER 130 km/u-snelwegen!
FacebookTweetPinLinkedIn

banden, Mercedes, pirelli, Racing, silverstone

Vorig bericht: « Dít is de goedkoopste Land Cruiser van Nederland
Volgend bericht: Deze Mercedes-AMG GLE63 haalt álles uit de 4.0 biturbo V8 »

Lees Interacties

Reacties

  1. rob5nismo zegt

    5 augustus 2020 om 15:57

    Ben benieuwd wat dit met de ronde tijden gaat in vergelijking met vorige week. Gewoon om te zien hoeveel verschil er per compound is want volgens mij moet het komend weekend weer een sec per ronde harder gaan op de soft band

    Login om te reageren
  2. Svensson zegt

    5 augustus 2020 om 19:30

    Heel even las ik “V12 GP” en m’n hart ging een fractie sneller kloppen…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North