• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Uitslag Formule 1: Grand Prix van Engeland 2020

Auteur: jaapiyo, gepost 2 augustus 2020 om 16:45 – 73 Reacties

Uitslag Formule 1 Engeland 2020

Oké, Hamilton wint ‘m natuurlijk. Maar wie wordt er vandaag derde, in de Grand Prix van Silverstone?

Ja, na een weekendje vrij moeten de F1 coureurs vandaag weer noeste arbeid leveren. De vierde race van het jaar wordt namelijk verreden op het legendarische circuit van Silverstone. Het baantje waar ooit de eerste F1 race verreden werd in 1950 kent een aantal hele snelle bochten. De nekken van de F1 mannen worden dus net zo fors aangesproken als wanneer Alexandra Daddario voorbij flaneert in een zomerse uitdossing.

Voor één man is dat nog een extra uitdaging vandaag. Zijn naam is Nico Hulkenberg en hij werd op het laatste moment opgetrommeld om Sergio Perez te vervangen. De Mexicaan heeft na een bezoek aan zijn thuisland het Coronavirus opgelopen. Zware klachten heeft Checo niet, maar hij kan natuurlijk iedereen aansteken, dus mag hij niet starten. Nico had zo op papier eindelijk de kans een podium te pakken in de F1 met de roze Mercedes.

BREAKING: Nico Hulkenberg is out of the British Grand Prix and will not start Sunday's race following an issue with his car#BritishGP 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/vIYEgHXmiL

— Formula 1 (@F1) August 2, 2020

Gisteren in de kwalificatie had de Hulk echter al geen geweldige ervaring. Hij zou vandaag van start mogen vanaf P13. Vlak voor die start zien we echter een triest beeld. De auto van Hulk heeft kennelijk kuren, waardoor de Duitser überhaupt niet zal starten. Scheisse. Daarmee is een van de mooie verhalen van de race alweer in de kiem gesmoord. Maar goed, eens kijken wat de andere coureurs ons voorschotelen in deze race vandaag.

Start

We weten eigenlijk dat normaal gesproken de start vandaag de race beslist. Tenminste, als Hamilton de start ‘wint’, dan is het in principe klaar. Als Bottas ‘m wint krijgen we wellicht een race. Bottas komt zowaar een stuk beter weg dan Hamilton, maar hij kiest weer voor veiligheid. Zo behoudt Hamilton alsnog de leiding in de race.

Achter het leidende duo gaat Leclerc kortstondig voorbij aan Verstappen, maar de Nederlander countert door bocht drie en vier. De McLarens en Ricciardo proberen vlak na de start direct Lance Stroll de oren te wassen. Moet ook wel, want zij starten op de softs terwijl de Canadees mocht beginnen op de mediums.

In de laatste bocht gaat het mis tussen Albon en Magnussen. K-Mag had weer een puike start, maar wordt van de baan gekegeld door AA23. Het heeft alle schijn van een move van een man onder druk van Max’ teammaat. Tuurlijk geeft Magnussen ook weinig ruimte. Enfin, het incident zorgt in ieder geval voor de inzet van de safetycar.

LAP 4/52

Frustration for Magnussen as he is out of the British Grand Prix following that big collision with Albon 👀

We are still running behind the Safety Car as the Haas is cleared from the track #BritishGP 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/6stxHQJKfY

— Formula 1 (@F1) August 2, 2020

Het verdwijnen van de safetycar zorgt niet voor opschudding in de pikorde. Wel opvallend is dat Albon luttele rondjes na het verdwijnen van de AMG GT de pits opzoekt. Hij wisselt naar harde banden. Misschien is er ook wat mis met de RB16 na de touché met Magnussen, maar was het niet handiger geweest dit tijdens de safetycar te doen?

Na een rondje of tien heeft Mercedes een seconde of vijf gepakt op Verstappen. De Nederlander heeft op zijn beurt vijf tellen op Leclerc, die een treintje van coureurs aanvoert. De verwachte saaiheid ontpopt zich dus voor onze ogen, maar dan gaat het wederom kablabber. Daniil Kvyat verliest zijn Alpha Tauri door de snelle slangenbochten van Maggots en Becketts en vliegt keihard de muur in. De tweede safetycar-fase van de wedstrijd is daarmee een feit.

LAP 13/52

Safety Car is out again – a big crash for Dany Kvyat at Maggots, but thankfully he's out of the car 💥#BritishGP 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/iVPZ9H9jHm

— Formula 1 (@F1) August 2, 2020

Terwijl Kvyat een cameraman wegduwt zoekt iedereen de pits op. Of nou ja, iedereen behalve Romain Grosjean. Haas F1 gaat dus wederom voor de strategische gok. Niet gek want in Hongarije leverde dat een puntje op. GRO schuift op naar plek vijf, achter Leclerc maar voor de McLarens, die Ricciardo in de sandwich hebben.

Mid Race

Dan begint het grote geklaag over de radio’s weer. Hamilton heeft enorme problemen, want hij laat weten dat de safetycar te langzaam rijdt. Om fair te zijn jegens de Brit: Charles Leclerc is het volmondig met hem eens. Norris vindt dat Ricciardo een te groot gaatje laat vallen naar Sainz. Foei toch!

Als de safetycar weer afbuigt helpt Sainz bewust of onbewust teamgenoot Norris voorbij Ricciardo. De Ozzie dringt aan bij de Spanjaard, maar doordat die zichzelf hardvochtig verdedigt, ziet Lando kans zijn aanstaand teammaat te verschalken. Binnen no-time hebben de Mercs alweer een dikke drie seconden te pakken op Verstappen. De teamgenoot van MV33 krijgt ondertussen een dikke vette straf van vijf seconden voor het incident met Magnussen.

Grosjean weert zich kranig tegen de achtervolgers in snellere auto’s. Misschien iets té kranig. Als Sainz hem probeert te pakken op het Hangar Straight doet GRO een voorzichtig Verstappen 2017/18tje. Als Carlos uit de slipstream duikt, blokt Romain de Spanjaard af. Carlos vindt dat maar gevaarlijk. De wedstrijdleiding gaat het onderzoeken. Even later gaat Sainz alsnog voorbij aan de Fransman en volgt Norris het voorbeeld van zijn teammaat.

Albonio maakt in ronde 30 zijn tweede stop, incasseert zijn vijf seconden straf en valt terug naar P17. Voor de Thai beleeft Nicolas Latifi het absolute hoogtepunt van zijn F1 carrière door Kimi Raikkonen in te halen. De actie wordt goed in beeld gebracht, dus die kan vast in het persoonlijke archief. Verstappen rijdt nu acht seconden achter de Mercs en acht seconden voor Leclerc. Hij verveelt zich stierlijk in de Red Bull RB en gaat dan maar voor de meligheid, door zijn engineer te herinneren dat hij genoeg moet drinken.

Over drinken gesproken, Romain Grosjean lijkt ook al aan de wijn gezeten te hebben. Hij heeft al een waarschuwing op zak voor het gevecht met Sainz, maar laat zich daardoor niet afremmen ook Ricciardo flink in de weg te rijden. De puike run van de Fransman in de top-10 komt echter toch tot een einde. Als hij zijn pitstop maakt in ronde 37 komt hij niet goed weg. Als laatste komt de Haas de baan weer op. Vettel heeft ook pijn. Hij wordt fair and square geklopt door Gasly en valt daarmee terug tot plek 11.

Finish

Verstappen rijdt met nog een rondje of tien te gaan de snelste ronde van de race. Wellicht probeert hij een gaatje te trekken naar Leclerc, zodat hij een pitstop kan maken en met softs een echte aanval te doen op de snelste raceronde. Zo niet zal Hamilton immers op het laatst vast nog even gas geven.

Ocon gaat in de slotfase nog voorbij aan Stroll. De roze Mercedes gaat dus niet bijzonder lekker op dit circuit. Norris laat over de radio weten dat Sainz wat sneller moet rijden omdat hij anders onder druk komt te staan van Ricciardo. Er zijn zo nog wel wat schermutselingen ver achter HAM en BOT die naar P1 en P2 cruisen. Raikkonens voorvleugel breekt bijvoorbeeld nog af, maar gek genoeg besluit de wedstrijdleiding dat dit nu geen reden is voor een safetycar.

Het lijkt in het voordeel van Mercedes, doch is het uiteindelijk juist de pech van Mercedes? Want opeens zien we een Schwartzpfeil langs de baan! Helaas voor de spanning in het kampioenschap is het Bottas. Verstappen komt snel langszij en omdat Bottas nog een heel stuk naar de pits moet rijden, valt hij zelfs terug tot achter Vettel op P12. Verstappen besluit nog een stop te maken voor rode banden teneinde de snelste ronde te rijden, terwijl Hamilton juist te horen krijgt langzaam naar huis te rijden. Mercedes is namelijk bang dat ook zijn band weleens kapot zou kunnen gaan.

Normaal gesproken zouden we dat absoluut niet meer serieus nemen van Mercedes. Maar dan gaat opeens ook de linker voorband van Sainz kapot. En…Wacht…Is dat nou…Jawel! Het is daadwerkelijk Lewis Hamilton die met een platfuß rondrijdt!!1! Dit moet Verstappen nog kunnen redden voor het einde van de ronde toch?

Maar helaas, het antwoord daarop is neen. Doordat Red Bull nogmaals een stop heeft gemaakt om de snelste ronde te rijden, heeft HAM precies het buffertje wat hij nodig heeft. Je verzint het niet. Met een lekke voorband mankt de Brit als eerste over de finish, voor zijn zevende thuiszege. Aan de meet resteren 5,8 seconden.

It’s a magnificent 7️⃣th win for @LewisHamilton at Silverstone 👏👏👏

What an incredible finish!

Max Verstappen takes second with Charles Leclerc in third!#BritishGP 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/hFpfHHKn0I

— Formula 1 (@F1) August 2, 2020

In de slotfase haalt Ricciardo ook nog Norris in voor een evenaring van zijn beste resultaat bij Renault, vecht Albon zich nog naar P8 en vecht Vettel juist Bottas nipt van het lijf voor de laatste positie in de punten. Zo wordt een grafsaaie race dus in een oogwenk toch opeens weer gaaf. Man man man…Altijd als je bíjna klaar bent met de F1, gebeurt er weer zoiets. Zo komen we nooit van deze verslaving af natuurlijk. Gelukkig komt er volgende week weer een fix…

Volledige uitslag Formule 1 Engeland 2020

  1. Hamilton – Mercedes
  2. VERSTAPPEN – Red Bull
  3. Leclerc – Ferrari
  4. Ricciardo – Renault
  5. Norris – McLaren
  6. Ocon – Renault
  7. Gasly – Alpha Tauri
  8. Albon – Red Bull
  9. Stroll – Racing Point
  10. Vettel – Ferrari
  11. Bottas – Mercedes
  12. Russell – Williams
  13. Sainz – McLaren
  14. Giovinazzi – Alfa Romeo
  15. Latifi – Williams
  16. Grosjean – Haas F1
  17. Raikkonen – Alfa Romeo

DNF
Magnussen – Haas F1
Kvyat – Alpha Tauri

DNS
Hulkenberg – Racing Point

Ook interessant!

  • Stand na GP Qatar 2021
    Stand na GP Qatar 2021: plus 6 dingen die ons opvielen
  • Stand na GP Brazilië 2021
    Stand na GP Brazilië 2021 plus 6 dingen die ons opvielen
  • Stand na GP Mexico 2021
    Stand na GP Mexico 2021 en 6 dingen die ons opvielen
  • Stand na GP Turkije 2021
    Stand na GP Turkije 2021 plus 6 dingen die opvielen

Nieuwste artikelen

  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
  • Politiehelikopter stopt dronken automobilist bij Lelystad
FacebookTweetPinLinkedIn

Alexander Albon, Charles Leclerc, Ferrari, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Mercedes, Racing, Red Bull Racing, sebastian-vettel, Valtteri Bottas

Vorig bericht: « F2 race engineer geeft F1 collegae goede voorbeeld
Volgend bericht: Dit is de goedkoopste Mercedes C32 AMG van Marktplaats »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robert zegt

    2 augustus 2020 om 16:47

    Zullen we de volgende race op Silverstone niet 52 maar 53 rondes rijden? Wát een einde!

    Login om te reageren
  2. harrie zegt

    2 augustus 2020 om 16:48

    Mercedes is zo dominant, die winnen zelfs op 3 wielen.

    Login om te reageren
    • barendbotje zegt

      2 augustus 2020 om 17:12

      Beter goed gejat dan slecht bedacht ;)

      Login om te reageren
    • lucerd zegt

      3 augustus 2020 om 01:37

      Ik wil geen spelbreker zijn, maar Hamilton had officieel straf moeten krijgen. Volgens het officiële f1-regelement moet je er alles aan doen om te voorkomen dat je een gevaar bent voor jezelf en andere. Hamilton had de laatste ronde de pits in moeten gaan. Bij de huidige stand is hij dus goed weggekomen en is dus gematst.

      Login om te reageren
  3. toyotafortuner zegt

    2 augustus 2020 om 16:53

    Wat een heerlijke eind!

    Login om te reageren
  4. viezefreddyw zegt

    2 augustus 2020 om 16:55

    Zo zit je te twijfelen of je niet lekker in de tuin gaat zitten met een biertje na de eerste 20 rondes gezien te hebben. Uiteindelijk toch nog een leuk einde gezien. Maar Mercedes is wel echt oppermachtig. Niet te geloven. Het is eigenlijk lachwekkend gewoon. Wel opvallend weer hoe slecht Albon en Vettel tegenwoordig rijden…

    Login om te reageren
    • mark997gt3 zegt

      2 augustus 2020 om 20:23

      @viezefreddyw: idd. Vettel, Albon en Raikkonen waren dramatisch slecht!

      Login om te reageren
  5. reactief zegt

    2 augustus 2020 om 16:56

    Die laatste alinea! ? Klopt als een bus.

    Albon was erg bedroevend bezig, maar kreeg uiteindelijk toch best lekker de pace te pakken. Maar pff.. moet toch wel wat meer uitkomen dan dit.

    Jammer dat Verstappen de 1e net niet kon pakken. Had hij toch niet de stop moeten maken.. alhoewel hij misschien ook een lekke band had kunnen krijgen… wie weet..

    En toch eigenlijk wel mooi. Gewoon op 3 wielen 1e worden. Dan ben je als team echt wel de baas.. haha

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      2 augustus 2020 om 17:08

      Als die lekke banden niet waren gekomen was het een draak van een race geweest.
      Albon is een grote pannenkoek die de RB onwaardig is, Max haalt er meer uit dan op papier zou moeten kunnen. Maar Albon haalt er nog geen 3/4 van de theoretische performance uit. Die 4 punten zijn onverdiend.

      Dat hamilton gewoon heeft is meer geluk dan wijsheid, hij had heel veel voorsprong op verstappen en via de radio werd hij daarvan op de hoogte gehouden. Bottas had die marge niet en moest nog 2 ronden rijden, dus die moest wel stoppen. Hamilton kon gewoon cruisen.

      Login om te reageren
      • Pallas zegt

        2 augustus 2020 om 17:18

        @benja01: Hoezo haalt Max er meer uit dan op papier mogelijk? Hij haalt het maximale uit zijn wagen, dat is wat mij betreft het minimale wat je van je eerste rijder kan verwachten, dat is namelijk zijn werk!

        Login om te reageren
        • Richmond zegt

          2 augustus 2020 om 18:08

          @pallas: ik denk niet dat de RB op papier zo dicht bij de Mercedes zit, maar in de praktijk is het wel zo. Sommige rijders halen meer eruit.

          Login om te reageren
          • hiostu zegt

            2 augustus 2020 om 19:57

            Haalt max er door zijn goede rijden er 20pk meer uit? Nee, je kunt als rijder niet meer dan het maximale eruit halen. Het heet niet voor niets het maximale, als er meer uit kan, dan is dat het maximale.

            Login om te reageren
            • Richmond zegt

              2 augustus 2020 om 22:19

              @hiostu: tuurlijk wel. Dat heet afstelling, later remmen, eerder op het gas etc. De Ferrari van Alonso was geen kampioenschap auto toch heeft hij er twee keer om gestreden. Je hebt als coureur heel veel invloed, dat maakt het onderscheid tussen hele goede en de mindere coureurs

              Login om te reageren
              • hiostu zegt

                2 augustus 2020 om 22:38

                Ik zeg ook nergens dat een coureur geen invloed heeft. Een minder goede coureur haalt 75% van het maximale en de beste coureur haalt 100% uit een auto, het maximale…

              • elemento zegt

                2 augustus 2020 om 22:46

                @benja01: vroeger meer dan nu helaas.

          • brammetjedeb zegt

            3 augustus 2020 om 16:29

            @benja01: ik denk dat mercedes niet het maximale eruit haalt. En dat is maar goed ook, want wellicht kunnen de banden dat op dit circuit niet aan.

            Login om te reageren
      • tvklarenbosch zegt

        2 augustus 2020 om 17:33

        @benja01: ben het echt niet met je eens wat betreft Albon. Die straf was echt niet verdient, de timing van zijn pitstop was echt knudde en toch weet hij nog in de punten te rijden met een paar aardige moves. Hij is niet van het niveau Ricciardo, maar van alle rijders in de Red Bull pool is hij m.i. de beste optie.

        Login om te reageren
        • lekkerlinksrijden zegt

          2 augustus 2020 om 18:30

          @tvklarenbosch: gewoon Russel in die auto zetten in 2021, zijn contract loopt bij Williams nog 1 jaar door en dat kan RedBull wel afkopen. Williams heeft geld nodig dus alles is welkom

          Login om te reageren
      • reactief zegt

        2 augustus 2020 om 18:58

        Wat een kul dat die 4 punten onverdiend zijn. Op het laatst bijna constant het snelste op de baan en zeer snel zonder oponthoud voorbij z’n voorgangers. Echt de top wordt het nog niet, maar dit was gewoon prima en verdiend punten pakken.

        Altijd dat gezeur op Albon. Waarom moet iemand altijd top of totale flop gevonden worden…

        Hamilton had inderdaad geluk, Bottas niet. Maar hij had wel oppermachtig die voorsprong waardoor hij nog kon winnen. En Verstappen had ook weer geluk met Bottas…

        Login om te reageren
        • Richmond zegt

          2 augustus 2020 om 22:30

          @reactief: hij is geen totale flop, maar 8ste worden terwijl Verstappen derde eigenlijk was. Is niet goed. Hij moet het beter doen dan Gasly en Kyvat en dat doet hij niet. Sterker nog Gasly blijft bij hem ik de buurt met de Alpha Tauri. Is Albon een totale flop? Dat zou pas zijn als hij buiten de top 10 eindigt. Maar dit niveau is niet goed genoeg voor RB of elk ander top team. En excuus van onervaren gaat niet op.

          Login om te reageren
          • elemento zegt

            2 augustus 2020 om 22:48

            @benja01: vraag is of beide autos exact het zelfde is. Als je auto koopt van het zelfde merk kan ook verschil in zitten

            Login om te reageren
        • quincy zegt

          2 augustus 2020 om 23:17

          @reactief: Op het laatst reed hij 2 compounds zachter en 30 ronden nieuwere banden dan iedereen die hij voorbij ging. Dan mag je wel verwachten dat dat niet teveel moeite kost. Q3 niet halen op zaterdag met de Red Bull was ook al slecht eigenlijk. De time penalty was mijn inziens wel onterecht.

          Login om te reageren
  6. MaartenD zegt

    2 augustus 2020 om 17:00

    Tegen beter weten in toch gekeken….eerste keer dat ik tijdens een race in slaap viel om te xien dat Hamilton zelfs met een lekker band nog wint….pffff

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      2 augustus 2020 om 20:46

      @maarten020: HET moment waarop ik aldoor op hoopte (Hamilton kapot) wint die BLM kwal nog. Die gozer vernietigt Schumacher zijn records véél te makkelijk zonder 0 uitdaging! :-(

      Login om te reageren
      • Boomer zegt

        2 augustus 2020 om 21:54

        Misschien is hij gewoon beter?!

        Login om te reageren
        • VeniVidiVici zegt

          3 augustus 2020 om 00:34

          @airc: Nee, de auto is gewoon beter!

          Login om te reageren
  7. rob5nismo zegt

    2 augustus 2020 om 17:18

    Mag dat eigenlijk wel met lekke band over de finish gaan ipv de pit in moeten

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      2 augustus 2020 om 17:21

      Hij had nog geen gehaktbal gekregen…Ik zat zelf te denken aan het minimumgewicht maar grootste deel van de band leek er nog wel op te zitten.

      Login om te reageren
      • gertjan2012 zegt

        2 augustus 2020 om 17:25

        Je weet dat wat er normaal in de band zit lucht is hè ?… dat dat er niet meer in zat maakt voor het totaal gewicht niet veel uit. De band was bijna volledig aanwezig , zij het in een ietwat andere vorm. Neemt niet weg dat het ook verbazingwekkend blijft hoeveel geluk Hamilton vaak met dit soort gevalletjes heeft.

        Login om te reageren
        • Edge zegt

          2 augustus 2020 om 17:30

          @Gertjan2012: Stikstof. De meeste banden in de Formule 1 zijn gevuld met stikstof, omdat het gedrag van de banden dan voorspelbaarder wordt.

          Login om te reageren
          • bernoulli zegt

            2 augustus 2020 om 17:51

            Laat de boeren het maar niet horen.

            Login om te reageren
          • Pallas zegt

            2 augustus 2020 om 17:51

            @Edge: De meeste banden? Welke niet dan?

            Login om te reageren
            • lekkerlinksrijden zegt

              2 augustus 2020 om 18:31

              @pallas: lekke banden

              Login om te reageren
            • Edge zegt

              2 augustus 2020 om 20:03

              @Pallas: In principe mag je als team zelf kiezen tussen stikstof en lucht. De keuzes worden niet bekend gemaakt maar de aanname is dat vrijwel alle teams voor stikstof kiezen. Al moet ik heel eerlijk zeggen dat het mij niet zou verbazen als een eigenwijs team als Williams toch voor lucht zou kiezen.

              Login om te reageren
              • Pallas zegt

                3 augustus 2020 om 00:03

                @Edge: Ik dacht altijd dat ivm veiligheid stikstof verplicht was, weer wat geleerd!

    • Edge zegt

      2 augustus 2020 om 17:36

      @rob5nismo: Ik moet je eerlijk zeggen dat ik dat antwoord ook niet paraat heb, maar het zou mij niks verbazen als Red Bull in ieder geval een protest gaat indienen. Doorgaans wil je niet winnen door achterkamertjespolitiek, maar aangezien Albon als een ware zak aardappelen rijdt kunnen ze die extra punten wel gebruiken in de strijd om P2 in het kampioenschap.

      Login om te reageren
      • rob5nismo zegt

        2 augustus 2020 om 17:48

        @Edge: lijkt mij dat de fia zich kan beroepen op gevaarlijk rij gedrag oid

        Login om te reageren
      • banderas zegt

        2 augustus 2020 om 17:49

        @Edge: Als alles eraf flappert en de baan op komt dan ja. Nu bleef het allemaal zeer stabiel

        Login om te reageren
      • chrisvis zegt

        2 augustus 2020 om 18:33

        @Edge: in het verleden werden er zelfs wagens over de finish geduwd en denk eerlijk gezegd dat dit trouwens nog mag…

        Login om te reageren
    • stevendep zegt

      2 augustus 2020 om 17:43

      Dat was ook mijn gedachte.
      Je mag niet met een onveilige auto rijden en moet direct de pits in, zeg ik met een vraagteken.
      Zo mag je bv niet met loshangende onderdelen rondrijden, waar bv Leclerc (spiegel) voor bestraft is.

      Login om te reageren
    • mark997gt3 zegt

      2 augustus 2020 om 20:26

      @rob5nismo: hij had zelfS in de pitstraat over de denkbeeldige finishlijn mogen rijden. Dan was hij ook winnaar geworden.

      Login om te reageren
      • rob5nismo zegt

        2 augustus 2020 om 20:44

        @mark997gt3: dan verdiend gewonnen klaar

        Login om te reageren
    • Richmond zegt

      2 augustus 2020 om 22:32

      @rob5nismo: heb nog nooit gezien dat ze een coureur verplichten om te pitten vanwege een lekke band.. Schumi is ooit met drie wielen volgens mij gefinisht en gewonnen.

      Login om te reageren
  8. 87sandyd zegt

    2 augustus 2020 om 17:27

    Saaie race, leuk einde.

    #ontslajackplooij
    #ontslaolavmol

    Login om te reageren
    • realhustler zegt

      2 augustus 2020 om 17:52

      Hoezo geef je Jack en Olav de schuld van de saaie race? Je hoeft niet persé ziggo te kijken?

      Olav maakt de laatste jaren foutjes, ook vandaag weer. En ook ik wordt een beetje moe van zijn technische uitleg voor leken. Als je technisch bent en al sinds 1990 F1 kijkt dan is dat logisch maar er zijn veel nieuwe jonge a technische kijkers.

      Ik vind dat ze het leuk doen

      Login om te reageren
      • 87sandyd zegt

        2 augustus 2020 om 19:07

        @realhustler: Ik geef hun niet de schuld van de saaie race. Ik geef Olav de schuld dat hij de helft mist, en Jack de schuld dat het een verschrikkelijke interviewer is, that’s all.

        Login om te reageren
        • mark997gt3 zegt

          2 augustus 2020 om 20:27

          @87sandyd: idd. Jack plooi kan werkelijk geen enkele goede vraag verzinnen. Wat een Pipo!

          Login om te reageren
      • mashell zegt

        2 augustus 2020 om 21:18

        Olav maakt de laatste jaren foutjes… Dat is al sinds de Veronica strandrace (het hoogtepunt in zijn carrière) aan de gang.

        Login om te reageren
    • alloallo zegt

      2 augustus 2020 om 20:24

      Rob Kamphues op Ziggo is ook een domoor! Hij noemde de Spitfires bij het saluut aan de NHS: Messerschmidts.

      Alsof een Nazi vliegtuig in GB een saluut brengt!!

      Login om te reageren
      • VeniVidiVici zegt

        2 augustus 2020 om 22:03

        @alloallo: Zo dat was echt tenenkrommend en best een grove belediging! Waardeloze clown die Kamphues.

        Login om te reageren
      • 87sandyd zegt

        3 augustus 2020 om 12:09

        @alloallo: wow wat een gigantische blunder was dat. Toch vind ik Kamphues nog wel oke.

        Wat ik pas verschrikkelijk vond om te zien was dat vrijdag tijdens het F1 cafe Ho-ping Tun met geweldige technische info kwam en dat hij constant werd onderbroken door een vreselijk flauwe grap van Doornbos.

        Login om te reageren
    • mustang750supersnake zegt

      3 augustus 2020 om 00:51

      @87sandyd: jack plooij snap ik,die is gewoon irritant..maar olav? die man versloeg al races voordat ik geboren was dus n beetje respect vind ik wel op zn plaats…ja hij maakt soms fouten,maar je zit toch zelf mee te kijken dus weet je wie hij bedoelt…

      f1 zonder olav is als n auto zonder wielen,n huis zonder dak en zuurkoolstampot zonder worst…het hoort zo.

      Login om te reageren
      • 87sandyd zegt

        3 augustus 2020 om 12:07

        @mustang750supersnake: Oh nee hoor. F1 zonder Olav lijkt mij een veradememing.

        Als hij nou even de laatste ronden naar de tijd tussen Verstappen en Bottas had gezien dan had hij al kunnen weten dat er iets gaande was. Max liep heel hard op hem in. En zo zijn er nog weer ontelbare dingen die hij niet/verkeerd zag. Het is echt tenenkrommend om aan te horen.

        Login om te reageren
  9. baklava zegt

    2 augustus 2020 om 17:37

    Nette race van Max

    Login om te reageren
  10. realhustler zegt

    2 augustus 2020 om 17:55

    Ik snap niet dat er 3 banden vlak voor het einde sneuvelen, echt onveilig, ik vind dat banden zo ontworpen moeten zijn dat de rondetijd naar 5 minuten gaat voordat ze ploffen. Je zal maar met 300 insturen en plof band weg.

    Ik ben zeker dat als Mercedes dacht dat er een risico was, ze beide auto’s een pitstop hadden laten maken 10 ronden voor het einde of zo, dan hadden ze p2 en p3 maar misschien zelfs nog met max power de p1. Ook omdat Max dan ook gewisseld was, die vertrouwde het ook niet meer.

    Ook een mclaren had het, die hadden ook liever P8 dan dit.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      2 augustus 2020 om 22:36

      @realhustler: Het lijkt erop dat stukjes carbon van de afgebroken voorvleugel van Raikkonen de reden voor die bandenproblemen waren. Kleine stukjes carbon kunnen messcherp zijn, dus dan is het niet heel erg vreemd dat zowel de Mercedessen als Sainz daadwerkelijk kapotte banden eraan overhouden en Red Bull sneetjes in de banden van Verstappen aantrof.

      Login om te reageren
  11. boriske zegt

    2 augustus 2020 om 18:06

    Gewoon dom van Red Bull om nog die pitstop te maken. Als je de komende 2 jaar eens een race wil winnen ga je risico’s moeten nemen en hopen op een dosis geluk.

    Login om te reageren
    • jorndvv zegt

      2 augustus 2020 om 19:00

      @boriske: hoezo? Ze konden niet weten dat Hamilton ook lek ging rijden. Pitstop was om de snelste rondetijd neer te zetten.

      Login om te reageren
      • VeniVidiVici zegt

        2 augustus 2020 om 21:55

        @jorndvv: Inderdaad en wie weet had Max zonder die extra wissel ook wel ineens een lekke band gekregen.

        Login om te reageren
  12. flyerbunch zegt

    2 augustus 2020 om 18:32

    Max had kunnen winnen yes, maar hij zei zelf dat hij ook vibraties voelde. Hij zei dat P2 de juiste beslissing was. Horner zei nadien dat er diepe groeven en meerdere scheurtjes in de band zaten. Als hij had doorgereden had hij ook kunnen eindigen zoals Bottas. Wie weet, wat als.. da’s achteraf.

    Login om te reageren
  13. 87sandyd zegt

    2 augustus 2020 om 19:19

    Wat een amateuristische bende op dat circuit trouwens. Na de eerste rond kwam de SC de baan op, die ging na ronde 5 de baan af, dat zijn ruim 8 minuten om een auto van de baan te krijgen, dat vind ik al vrij lang maar daar kan ik nog mee leven. Maar de volgende SC kwam na ronde 12 de baan op. Het duurde vervolgens ruim 6 minuten voordat er uberhaupt een kraan bij de auto was, dat zijn al 3 ronden. Vervolgens duurde het nog bijna 4 ronden voordat de kraan weg was. Oftewel na 18 ronden waren er pas 6 racerondjes afgelegd. Dat duurde wel echt overdreven lang. Je zou toch meer verwachten bij zo’n circuit.

    Login om te reageren
    • spacemoon24 zegt

      2 augustus 2020 om 22:49

      @87sandyd: Het duurde inderdaad erg lang, maar kwam dat ook niet omdat ze minder marshalls langs de baan hebben vanwege Corona? Zoiets hoorde ik ze bij SkySports noemen.

      Login om te reageren
      • 87sandyd zegt

        3 augustus 2020 om 13:36

        @spacemoon24: dat zou een hoop verklaren. Zou het wel raar vinden. Je kan toch gewoon afstand houden?

        Login om te reageren
  14. jelmer zegt

    2 augustus 2020 om 19:39

    Het was natuurlijk voor de nog trouwere volger van F1 geen nieuws, maar wat spreekt Hulkenberg goed Nederlands! Zou dat geen interessante side-commentator of analist zijn? Zo veel Nederlands sprekende coureurs met F1 ervaring zijn er niet..

    Login om te reageren
    • rob5nismo zegt

      2 augustus 2020 om 20:15

      @jelmer: guido van de garde die heeft ook wel wat ervaring maar dankzij sauber tabee f1 carrière

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        2 augustus 2020 om 20:49

        @rob5nismo: Ik vind die Ho-Pin Tung wel een aardige analist. Komt met nuttige informatie. Alleen jammer dat hij steeds afgekapt wordt in de studio.

        Login om te reageren
        • hamerhaai zegt

          2 augustus 2020 om 21:04

          Absoluut, die geeft echt technische insight.

          Login om te reageren
        • mashell zegt

          2 augustus 2020 om 21:19

          Er zitten gewoon veel te veel pratende hoofden in die studio.

          Login om te reageren
        • rob5nismo zegt

          2 augustus 2020 om 22:45

          @viezefreddyw: idd helaas hoort meneer kamphuus zichzelf te graag praten. Ik vind de meneer die de vrije trainingen 1 en 2 voorziet van commentaar ook wel overkomen als iemand die kennis van zaken heeft

          Login om te reageren
          • mustang750supersnake zegt

            3 augustus 2020 om 00:57

            @rob5nismo: juist! die is tenminste profesioneel!
            en oh wat is die kamphuus fucking iritant zeg…doornbos kan k nog wel hebben,die weet technisch veel uit te leggen maar die kale maxidolerende flapdrol ernaast…manmanman…

            Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      3 augustus 2020 om 00:02

      @jelmer @robnismo: Olav heeft heel duidelijk gemaakt dat hij er niemand naast wil. IMO is het ook ideaal als er een coureur naast een prater zit. Vroeger Walker en Hunt. Op RTL Danner. Maar zo lang Ziggo blij is met Olav gaat dat dus gewoon niet gebeuren. Ik vind Olav overigens wel oké, maar deze opstelling is wel zonde.

      Login om te reageren
  15. Richmond zegt

    2 augustus 2020 om 20:34

    Hamilton driver of the day.

    Login om te reageren
  16. mashell zegt

    2 augustus 2020 om 21:19

    Fijn dat Renault ook weer een keertje goed gaat.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North