• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Geen VW Scirocco R32, maar een Scirocco R20T

Auteur: Wouter, gepost 26 november 2008 om 09:07 – 26 Reacties

VW Scirocco R24
De 200 pk sterke Scirocco 2.0 TSI is hartstikke leuk, maar natuurlijk komt er een nog hetere variant. De vraag is alleen welk blok we daar in gaan vinden.

Volgens Car moeten we daarbij niet rekenen op een Scirocco R32, die een spirituele opvolger van de Corrado VR6 zou kunnen zijn. In plaats van de heerlijke V6 sound, moeten we het straks doen met een sterkere versie van het 2 liter turbo blok. Dat zal dan een variant worden van de 272 pk sterke 2.0 TSI die in de Audi TT-S is te vinden. Met de extra pk’s wordt de sprinttijd naar de 100 bekort tot ongeveer 6 seconden en stijgt de topsnelheid tot een begrensde 250 km/u.

Ook het uiterlijk zal worden opgepept zodat de Scirocco R20T duidelijk uitstraalt de top van het gamma te zijn. Naar verwachting zal de R20T lijken op de R24 racer, maar dan hopelijk wel zonder de achterspoiler.

Ook interessant!

  • Volkswagen Golf 4
    10 redenen waarom de Volkswagen Golf 4 briljant is
  • Volkswagen Lamando L
    Volkswagen Lamando L is de mooiste VW van 2022
  • Rechtszaak Sjoemelschandaal
    Rechtszaak Sjoemelschandaal VW nu in Amsterdam
  • Nieuwe VW Amarok
    Nieuwe VW Amarok lijkt totaal niet op een Ford

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

golf-r, r32, Racing, scirocco, Volkswagen

Vorig bericht: « Diamanten autosleutel voor je Lambo
Volgend bericht: Maximale EuroNCAP score Renault Megane »

Lees Interacties

Reacties

  1. 190d zegt

    26 november 2008 om 09:12

    vraag mij af of er dan nog plaats is voor de Golf R20T, de Scirocco zal de meeste mensen bekoren

    Login om te reageren
  2. Lout zegt

    26 november 2008 om 09:14

    Vet,… een leuk equivalent voor de golf R32, een zuinig blok met veel power! En zeker voor nog wat aftermarketspul om die laatste extra pk’s eruit te persen! :p

    Login om te reageren
  3. Christian Adriaensen zegt

    26 november 2008 om 09:31

    Knap ding!
    xxx

    Login om te reageren
  4. rijzerlo zegt

    26 november 2008 om 09:34

    vanwaar die bijrijders stoel? moet ie ook als rallyauto ingezet kunnen worden ofzo… zo nu te zien, hoef je er niet mee op een zandweg te komen, dan schep je meteen 50 kilo zand op je vooruit

    Login om te reageren
  5. Bartes zegt

    26 november 2008 om 09:56

    @rijzerlo:
    Wil je dan er helemaal alleen in rijden? Of hoe bedoel je? Twee zitplaatsen in een auto maakt nog geen rally-auto (dikke ‘DUH!’)

    Login om te reageren
  6. Rob zegt

    26 november 2008 om 10:04

    En wat betaal je nou voor zo’n apparaat?

    Login om te reageren
  7. Laurens zegt

    26 november 2008 om 10:04

    Ik heb nog wel een leuk 6-cylinder lijnblok staan. Helaas zal dat alleen achterin passen.

    Geweldig hoeveel betrouwbare PK’s ze tegenwoordig uit een blokje kunnen persen! Een licht 4-cylinder blok zal ook goed zijn voor de balans in de auto.

    Login om te reageren
  8. Rick zegt

    26 november 2008 om 10:07

    Nu hopen op een 4-motion systeem op deze, dan komt er vanzelf wel iemand die er een R32 motorje in legt.

    Login om te reageren
  9. helaaseen207 zegt

    26 november 2008 om 10:32

    @Rijzerlo en bartes…..
    de afbeelding is de race versie r24… waar de r20t op gebaseerd wordt, dus niet de r20t eerst even goed lezen….. ik quote “Naar verwachting zal de R20T lijken op de R24 racer, maar dan hopelijk wel zonder de achterspoiler.”

    die bijrijderstoel weet ik ook niet…..
    misschien zijn de interieur foto’s wel van de r20t? aangezien dat wel een straat versie is lijkt me een bijrijdersstoel geen overbodige luxe….

    Login om te reageren
  10. Ziggy zegt

    26 november 2008 om 10:45

    ik hoop dan wel met dit interieur

    Login om te reageren
  11. rijzerlo zegt

    26 november 2008 om 11:03

    voor een straatversie niet nee, maar ik had het inderdaad niet goed gelezen. Op het circuit is een bijrijdersstoel alleen maar dood gewicht…

    Login om te reageren
  12. Lout zegt

    26 november 2008 om 11:19

    Ik zou voorstellen om er een R32 blok in te lepelen en dan even langs te gaan bij MTM. Die knallen er 1 of 2 turbo’s op en dan heb je toch rond de 400-500pk om leuk mee te spelen!! :-P

    Login om te reageren
  13. Timmah zegt

    26 november 2008 om 11:45

    @ Lout,

    Die 500 paardjes haal je ook uit het 2l blokje hoor.
    Leuk AIM dashboardje in die wagen , ik gebruik dezelfde op mijn motorfiets.
    Verder netjes en racy afgewerkt dat interieur.

    Login om te reageren
  14. joey zegt

    26 november 2008 om 12:25

    ”kwijl”

    Login om te reageren
  15. jeroen zegt

    26 november 2008 om 12:39

    Iedereen wilt er allemaal een v6 motor in, hartstikke logisch.
    Toch moet Volkswagen anticiperen op het zuinigheidsgebeuren in de wereld, dus is deze 2.0 turbo een betere keus.

    Login om te reageren
  16. Erwin zegt

    26 november 2008 om 12:42

    En toch vind ik het nog steeds geen Scirocco! Dit had de nieuwe Golf 6 moeten zijn. En sla deze dan wat platter en dan kom je pas weer in de buurt van de Scirocco of Corrado. Dat waren coupe’s en geen 3drs hatches.

    Login om te reageren
  17. des zegt

    26 november 2008 om 13:03

    en toch blijft het jammer dat er geen V6 komt :(

    Login om te reageren
  18. Rene zegt

    26 november 2008 om 13:14

    OEEEH I Like It ziet der gaaf uit

    Login om te reageren
  19. Rick zegt

    26 november 2008 om 16:08

    @Rene,
    Dit is de DTM uitvoering voor wörthersee (Waar tuning fanaten en VAG eens per jaa rbijeen komen) dus niet de .:R20 versie.

    Login om te reageren
  20. Roy zegt

    26 november 2008 om 17:02

    @artikel

    ik vind de achterspoiler juist mooi staan, de auto heeft toch ook een splitter?

    Login om te reageren
  21. thom zegt

    26 november 2008 om 17:21

    “heerlijke V6 sound”

    MMMM, juist ja

    Ik blijf me verbazen, hier op autoblog

    Login om te reageren
  22. SimonMc zegt

    26 november 2008 om 17:45

    @thom: …want een V6 klinkt niet heerlijk?Meneer heeft liever een ratelende 4-in lijn 1.9TDI zeker?

    Login om te reageren
  23. corrado vr6 slc/BMWe30 zegt

    26 november 2008 om 18:01

    Echt heel jammer dat er geen VR6 in komt

    (VR6 geluid is wel wat anders dan een gewoon V6 geluid)

    Maar met 272pk maar 6sec op de 100? De Corrado VR6 met 190pk gaat al 6.9sec naar de 100Km/h!!

    Login om te reageren
  24. thom zegt

    26 november 2008 om 18:05

    :)

    Login om te reageren
  25. erik zegt

    26 november 2008 om 18:10

    Waarom niet de nieuwe 5cilinder van Audi er in lepelen met 350pk (Audi TT R). De ontwikkelingskosten zijn veel te hoog van deze motor op die alleen voor de TT R en eventueel RS3 te gebruiken.

    Login om te reageren
  26. freek zegt

    26 november 2008 om 18:46

    geil ding man!
    gewoon kopen en desnoods een kleinere/andere spoiler er op plakken.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North