• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gefeliciteerd! Benzine is het duurst in Nederland

Auteur: robbie, gepost 22 november 2011 om 17:25 – 123 Reacties

Top 10 dure benzine


Nederland wint niet heel vaak iets, maar deze wedstrijd hebben we met glans gewonnen. Nederland is namelijk wereldkampioen “Duurste Benzine”. Ik heb zo’n flauw vermoeden dat de baas van Shell binnenkort een lintje gaat krijgen van Koningin Beatrix!

De prijzen die je in bovenstaand overzicht ziet zijn weliswaar in dollars per US Gallon (= 3,8 liter) en zullen enigszins vertekend zijn voor wisselkoers verschillen, maar het algehele beeld is toch wel redelijk duidelijk. In Nederland betalen we gewoon de hoofdprijs voor een litertje brandstof.

Wil je genieten van goedkope brandstof dan kan je maar het beste in Venezuela gaan wonen. Daar betaal je slechts $0.12 per gallon, oftewel 2 eurocent per liter!

De complete infographic met benzineprijzen kan je bekijken op Groen7.

Ook interessant!

  • Goedkoopste benzine van Nederland
    Goedkoopste benzine van Nederland
  • Nederland wil een einddatum voor benzine- en dieselauto's
  • Noorwegen haat benzine- en dieselauto nu echt
    Noorwegen haat benzine- en dieselauto nu echt
  • Record: een liter benzine was nog nooit zo duur

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

benzine, lijstjes, top10

Vorig bericht: « Parijse parkeergarage vol dure auto’s! [video]
Volgend bericht: Autoblog op Google Plus. Join us! »

Lees Interacties

Reacties

  1. KEV9 zegt

    22 november 2011 om 17:28

    Onzin, shell pakt maar een paar cent per liter. De rest zijn accijnzen en wat de pomphouder er aan verdiend. Beetje baggataliserenend stukje zo

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      22 november 2011 om 17:36

      @Soulmaster: een “baggataliserenend stukje” toe maar, jij weet waar je het over hebt. Not.

      Login om te reageren
    • dymf zegt

      22 november 2011 om 17:44

      @Soulmaster: De pomphouder pakt juist maar een paar cent per liter.
      De overheid pakt ongeveer 70 á 80 cent per liter. De pomp houder iets van 8 á 12 cent.. Dus de rest is voor shell/bp/enz. (benzine) diesel weet ik niet..

      Maar best duur zo :(

      Login om te reageren
      • The360box zegt

        22 november 2011 om 17:48

        @dymf: Dat zegt tie toch, en wat Robbie allemaallult is onzin natuurlijk, de regering hier is triest.

        Login om te reageren
        • dymf zegt

          22 november 2011 om 17:50

          @The360box: Je moet in zijn stukje alleen pomphouder en shell omdraaien ;) al hoef je je over de pomphouder geen zorgen te maken, die vediend ook lekker.

          Login om te reageren
        • robbie zegt

          22 november 2011 om 17:50

          @The360box: dus jij wil zeggen dat Shell hier niks aan verdiend? Ze bezitten de hele keten van winning tot verkoop.

          Login om te reageren
          • anakiet zegt

            22 november 2011 om 18:03

            @robbie:

            Royal Dutch Shell, verdient er toch niet zo veel aan ????
            Oh wacht, Exxon BP Shell ed zijn de groot verdieners op deze aardbol….

            “Ik heb zo’n flauw vermoeden dat de baas van Shell binnenkort een lintje gaat krijgen van Koningin Beatrix!”

            Das nou grappig Bea een lintje van Shell.

            Login om te reageren
            • anakiet zegt

              22 november 2011 om 18:04

              @anakiet:

              ps gaat vooral om plaatje ;)

              Login om te reageren
            • Megakix zegt

              22 november 2011 om 18:10

              @anakiet: geweldig plaatje ! Btw…ben jij zó lang dat je jezelf Anakiet noemt ?

              Login om te reageren
              • anakiet zegt

                22 november 2011 om 19:31

                @Megakix:

                Nee ben juist niet zo lang :)
                Degene die ik zocht was iets beter/mooie gemaak, maar die kon ik niet vinden / stond niet bij de eerste zoek resultaten ;)

            • Merry zegt

              23 november 2011 om 08:55

              @anakiet: volgens mij heet het Royal omdat het koningshuis er flink wat aandelen heeft…
              Trix/de overheid is dus ook 1 van de bazen van de Shell, dus als je bij de shell tankt verdient trixje er 2 keer aan!

              Login om te reageren
              • anakiet zegt

                23 november 2011 om 19:38

                @Merry:

                Klopt. Echter is het volgensmij niet bekend hoeveel.

                ask wikipedia :

                “Lange tijd is aangenomen dat het Nederlands Koninklijk huis een grote aandeelhouder was van Koninklijke Olie. De Oranjes zouden met een belang van meer dan 5 procent een miljardenfortuin hebben. In de jaren negentig werden aandeelhouders met een belang van meer dan vijf procent in een onderneming verplicht zich te melden. Omdat niemand van het huis van Oranje zich heeft gemeld, lijkt het dat ze minder dan vijf procent hebben. Maar het aandelenbezit kan ook verspreid zijn en niet bij één persoon rusten. ”

                God mag weten hoeveel :) :)

          • KEV9 zegt

            22 november 2011 om 19:26

            @robbie: shell verdiend vooral aan exploratie en winning

            Login om te reageren
        • DennisS65B40 zegt

          22 november 2011 om 19:50

          @The360box: ja want die knallen nog even keihard eroverheen met de accijns!! Als ze alleen BTW zouden heffen zou Euro95 ongeveer €1 per liter kosten!!! WTF!

          Login om te reageren
    • mout zegt

      22 november 2011 om 19:32

      @Soulmaster: Het is ook lastig, hier op autoblog. Normaal moet je boos zijn op de overheid, maar juist als die er met het meeste geld vandaan gaat, moet je weer boos zijn op de vrije markt.
      Overigens heb jij gelijk, want het prijsverschil met die andere landen zit ‘m wel degelijk in belastingen. In het rechter kolommetje geeft de overheid er geld bij, in het linker kolommetje vraagt de overheid er geld bij.

      Login om te reageren
  2. Laserblue zegt

    22 november 2011 om 17:28

    importeren!!! :lol:

    Login om te reageren
    • ilovecar zegt

      22 november 2011 om 17:30

      @Laserblue: Yup, en dan mag je alsnog ff wat accijns en importheffing en andere dingetjes gaan betalen… was het maar zo makkelijk

      Login om te reageren
      • Laserblue zegt

        22 november 2011 om 17:35

        @ilovecar:
        begrijp ik, maar het irriteert wel ;)

        Login om te reageren
      • timberleek zegt

        22 november 2011 om 23:35

        @ilovecar:

        smokkelroute!

        we graven een tunnel van venezuela naar nederland…

        Login om te reageren
  3. Punk zegt

    22 november 2011 om 17:29

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  4. SCscreamGT2 zegt

    22 november 2011 om 17:30

    Bah, mag ik dood nu?

    Login om te reageren
  5. vale46 zegt

    22 november 2011 om 17:33

    Met ons allen een olietanker naar Venezuela regelen? :D

    Login om te reageren
    • the-budel-guy zegt

      22 november 2011 om 17:45

      @vale46: als Ik hem mag varen leg Ik 13 euro bij.

      Login om te reageren
      • vale46 zegt

        22 november 2011 om 18:26

        @the-budel-guy: 13 euro maar? Ik zou zeggen minstens een jaar voorraad :P

        Login om te reageren
  6. upstream zegt

    22 november 2011 om 17:34

    lol dat is al een oude tabel, in België is de huidige maximumprijs aan de pomp 1,6130 voor benzine, ofwel 6,12 USD voor een gallon…

    Login om te reageren
    • upstream zegt

      22 november 2011 om 17:37

      Jeezus, neen is 8,12 USD/gallon

      Login om te reageren
    • wrangler zegt

      23 november 2011 om 13:51

      @upstream: Ik heb ook een beetje moeite met dat knip en plak berichtgeving. Zonder iets te bevragen of te onderzoeken. Zet er ten minste een datum bij.

      Login om te reageren
  7. faalhaas zegt

    22 november 2011 om 17:40

    Kunnen wij niet wat venezuelaanse brandstof inkopen met het geld dat eigenlijk voor griekenland bedoelt is?

    Login om te reageren
    • spykerboy zegt

      22 november 2011 om 20:58

      @faalhaas: + ontelbaar! :P

      Login om te reageren
  8. upstream zegt

    22 november 2011 om 17:40

    Drie jaar geleden getankt in de USA, toen nog 54 euro voor 30 gallons (114 liter!)

    Login om te reageren
  9. bigcar zegt

    22 november 2011 om 17:41

    er klopt geen bal van die cijvers

    Login om te reageren
    • Pantoffeldier zegt

      22 november 2011 om 17:45

      @bigcar: Er klopt ook geen bal van jouw spelling.

      Login om te reageren
      • bigcar zegt

        22 november 2011 om 17:50

        @Pantoffeldier: go, dus???

        Login om te reageren
      • bigcar zegt

        22 november 2011 om 17:51

        @Pantoffeldier: goh, dus???

        Login om te reageren
        • Pantoffeldier zegt

          22 november 2011 om 17:53

          @bigcar: Jij geeft geen argumentatie bij jouw reactie, dus waarom zou ik het wel bij mijn reactie doen?

          Login om te reageren
          • bigcar zegt

            22 november 2011 om 17:58

            @Pantoffeldier: pff.. ken je deze nog? :
            -edit: *zwaait uit* doei-

            Login om te reageren
  10. RickB zegt

    22 november 2011 om 17:44

    12 cent? Veeg mij op!

    Login om te reageren
  11. elnarco zegt

    22 november 2011 om 17:44

    gelukkig zijn we het gewend in NL dat bijna alles wat er in dit land binnenkomt nog een mooi extra prijskaartje krijgt…

    Volgens mij is shell juist 1 van de goedkopere tankstations hier in NL?? 1,58 voor een liter.. heb het niet over de snelwegtankstations of onbemande tankstations..

    Login om te reageren
  12. kaasboerin zegt

    22 november 2011 om 17:46

    Hmmm, voortaan maar geen coke meenemen naar NL, de volgende keer dat ik in Venezuela zit, dit is pas marge..

    Login om te reageren
    • The_12oach zegt

      22 november 2011 om 18:51

      @kaasboerin: Prachtige opmerking HAHAHAHA. Ik wil ook wel die handel induiken.

      Login om te reageren
      • maartenooms zegt

        22 november 2011 om 19:18

        @The_12oach: iedereen gaat massaal benzine slikken!

        Login om te reageren
  13. huge zegt

    22 november 2011 om 17:51

    Dit geldt alleen voor benzine (staat in de kop maar verderop wordt over brandstof gepraat)als we over diesel praten kost dat in NL gemiddeld 1,354 euro en in Duitsland 1,436 Euro…dat toont in ieder geval aan dat er iemand flink loopt te speculeren met zulke prijzen…NMa onderzoekje iemand?

    Login om te reageren
  14. Yeelen zegt

    22 november 2011 om 17:54

    Paar containers benzine met de boot vanuit Venezuela laten komen dan maar, investering voor de toekomst!

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      22 november 2011 om 19:28

      @Yeelen: Voor de toekomst? Meteen weer in cash omzetten, dan kan je 10 keer zoveel containers laten komen. En dan weer maal 10, en dan weer, …

      Login om te reageren
      • Yeelen zegt

        24 november 2011 om 17:08

        @Esprit_de_Flandre: Jij denkt groot! Maar hoe/aan wie zou je ze dan verkopen?

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          24 november 2011 om 19:39

          @Yeelen: De zwarte markt is groot genoeg…

          Login om te reageren
  15. Gideon zegt

    22 november 2011 om 18:05

    Geeft wel een mooi vertekend beeld als je de accijnzen er niet uit haalt.

    Login om te reageren
  16. veyronlover zegt

    22 november 2011 om 18:06

    dan ga ik maar naar venezuela, haha

    Login om te reageren
  17. integraturbo zegt

    22 november 2011 om 18:07

    Login om te reageren
  18. integraturbo zegt

    22 november 2011 om 18:09

    Brandstofprijzen worden bepaald door een serie unieke omstandigheden op verschillende plaatsen en variëren wereldwijd sterk. In veel landen is niet de kostprijs van brandstof bepalend, maar zijn dat belastingen en accijnzen. In Nederland is dit fiscale deel bijna tweederde van de prijs die de klant aan de pomp betaalt.
    De prijs van een liter brandstof bestaat uit drie delen
    Inkoopprijs van het product

    Met name veranderingen van de inkoopprijs zorgen voor de wijzigingen aan de pomp, zowel omhoog als omlaag. Shell koopt haar basisbrandstoffen benzine en diesel in op de internationale markt.

    Om er de speciale Shell-brandstoffen van te maken, voegt Shell vervolgens nog aantal additieven toe die de kwaliteit verder verbeteren. Voor al deze “ingrediënten” is er een vrije wereldmarkt waarop ook Shell als één van de spelers afhankelijk is van internationale marktprijzen. Zoals op elke markt hebben tal van factoren invloed op die internationale marktprijs.
    Accijnzen en BTW

    Veruit het grootste deel van de pompprijs bestaat uit belastingen. Per verkochte liter benzine int de overheid een vast bedrag aan accijnzen (in 2011: 72,42 cent) dat meestal jaarlijks door de overheid wordt aangepast aan de inflatie en soms om politieke redenen wordt verhoogd.

    Daarbovenop wordt over de totale pompprijs nog eens 19% BTW gerekend. Op 1 januari 2011 bestond de gemiddelde pompprijs voor ruim tweederde uit accijnzen en BTW.
    Marge

    Ongeacht de prijs van de benzine of diesel, na verrekening van de pompkortingen is de marge gemiddeld zo’n 10 cent per liter.
    Voor alle duidelijkheid, dit is geen winst maar de ruimte waaruit alle kosten vanaf de raffinaderij tot en met de verkoop betaald worden.

    Denk hierbij aan distributie- en reclamekosten, kosten voor het bezit of huur van het tankstation, kosten voor onderhoud van de installaties, personeelskosten, verkoopkosten, etc. De winst voor Shell die overblijft op een liter benzine of diesel is maar een klein percentage van de verkoopprijs.

    Login om te reageren
    • Northwestern zegt

      22 november 2011 om 19:21

      @integraturbo: Is dat percentage dan variabel met een stijgende prijs? Of blijft deze gelijk?

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      22 november 2011 om 19:34

      @integraturbo: “Om er de speciale Shell-brandstoffen van te maken, voegt Shell vervolgens nog aantal additieven toe die de kwaliteit verder verbeteren.”

      Ja, die zever. Gewone benzine met een half litertje “speciale additieven”. 1% verder raken op een tank, 10% meer betalen…

      In de volksmond noemt men dat oplichterij…

      Login om te reageren
  19. Thomasio zegt

    22 november 2011 om 18:17

    Maar volgens Verhagen is er niks mis met de benzineprijs in Nederland…
    Wat ben ik blij dat hij me ondanks dit natuurlijk niet officiële onderzoek nog steeds vertrouwen geeft. NOT (lettertype 144)

    Login om te reageren
  20. Megakix zegt

    22 november 2011 om 18:17

    …en bij een vergelijkend onderzoek hoort eigenlijk ook ‘onze’ [BPM + BTW + Wegenbelasting + bijtelling + boetes] tov de rest van de wereld. Het zal jullie niet verbazen, maar wij zijn werkelijk het duurste land waar het gaat om autogebruik / autobezit.

    Tsja, dus hebben wij de binnenlandse financiën redelijk op orde…vind je het gek ? Van alle autogerelateerde inkomsten (ca. 90 miljard) gaat slechts 6% op aan daadwerkelijk verbetering & onderhoud van wegen !

    Dus…tegen een Yank kan je zeggen: “Ik kan NEDERLAND betalen!” En dan zegt hij: “Well done and howdy mate”.

    Login om te reageren
  21. norge zegt

    22 november 2011 om 18:27

    Tering wat is de benzine duur bij jullie zeg ,oh shit Norway staat tweede .
    Ben in ieder geval blij dat mijn diesel door de klant betaalt wordt.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      22 november 2011 om 18:30

      @norge: hoeveel betaal je daar voor diesel dan ?

      Login om te reageren
      • norge zegt

        22 november 2011 om 18:38

        @Megakix: Diesel is een paar cent goedkoper maakt bijna niet uit .

        Login om te reageren
      • euro95 zegt

        22 november 2011 om 19:12

        @Megakix: Voor Euro95 = 1.659 voor Diesel = 1.439 ;) Een linkje na het praatje: http://www.nu.nl/brandstof/

        Login om te reageren
    • 454ssV8 zegt

      14 april 2012 om 18:18

      @norge: Maar over het algemeen zijn de salarissen bij jullie hoger?? Dus procentueel gezien betalen jullie dan weer minder voor brandstof dan wij ;-)

      Login om te reageren
      • norge zegt

        14 april 2012 om 18:29

        @454ssV8: Inderdaad daarom klaag ik ook niet :9

        Login om te reageren
  22. gt6210 zegt

    22 november 2011 om 18:36

    De shell zal best verdienen aan de benzine echter de overheid verdient het meeste en bij mijn weten bestaan de meeste bedrijven om winst te maken dus zinloze opmerking van Robbie in het artikel. Maar goed begrijp hem ook wel hij zal het vast koud hebben in zijn tentje op het beursplein.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      22 november 2011 om 19:39

      @gt6210: Welke zinloze opmerking? Dat Bea een lintje gaat geven aan de baas van Shell?

      Je zegt juist zelf dat de overheid er het meest op verdient. En daarom zou Bea (de staat) dus een lintje aan Shell kunnen geven, want zeer tevreden over de belastinginkomsten. Logisch toch?

      Login om te reageren
      • gt6210 zegt

        23 november 2011 om 12:51

        @Esprit_de_Flandre: het gaat om de hele toon in het artikel. Deze website moet ook geld verdienen en plaatst ook lelijke banners, Shell is ongeveer het enige nog (half) Nederlandse bedrijf we kunnen hier ook best trots op zijn. De koningin zou shell dus ook geen lintje moeten geven maar alle burgers want wij betalen deze belasting en niet shell.

        Login om te reageren
  23. jippie zegt

    22 november 2011 om 18:37

    Het overzichtje toont ook overduidelijk het failliet van Europa aan. De 10 duurste landen liggen in Europa.

    Login om te reageren
    • Hubert zegt

      22 november 2011 om 18:40

      @jippie:
      Nee, de 10 goedkoopste, daar wil je graag wonen….

      Login om te reageren
      • Frankypanky zegt

        22 november 2011 om 20:28

        @Hubert:

        Puerto Rico is anders geen verkeerd land, hoor! :roll:

        Login om te reageren
        • Hubert zegt

          22 november 2011 om 22:36

          @FrankypankyV8:
          Heb daar enige jaren geleden een waterinstallatie geplaatst in het ziekenhuis en we moesten onder politiebegeleiding van het hotel naar het ziekenhuis gebracht worden…

          Login om te reageren
    • Griffin zegt

      22 november 2011 om 22:16

      Dom staatje, klopt geen hol van. Volgens brandstofprijzen.info van vandaag staat NL op plaats 3 na Noorwegen (€1,796/ltr) en Turkije (€1,669/ltr). Noorwegen noch Turkije zijn lid van de EU.

      Login om te reageren
  24. Hubert zegt

    22 november 2011 om 18:42

    Wat is er op tegen een tanker met benzine in Venezuela te kopne en deze dan volkomen legaal, compleet met alle belastingen in NL importeren?
    Dan zit je nog steeds op de helft van de NL prijs.
    (of is dat iets te simpel gedacht???)

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      22 november 2011 om 18:49

      @Hubert:

      zelfs al doe je water in je auto-tank moet je accijns afdragen ..

      en werkelijk NIEMAND weet waarom ..

      Login om te reageren
      • Hubert zegt

        22 november 2011 om 18:53

        @lincoln:
        Dat snap ik.
        Maar ik wil gewoon netjes de NL accijns afdragen over zelf geïmporteerde benzine die me 12ct / liter gekost zou hebben.
        Dus met inkoopprijs, vervoer en alle belastingen zou de literprijs nog steeds onder de euro moeten kunnen blijven.

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          22 november 2011 om 18:58

          @Hubert:

          mag niet ..

          komt door iets wat we in andere landen corruptie noemen ..

          Login om te reageren
    • markjan zegt

      23 november 2011 om 19:02

      @Hubert:
      1) de Venezolaanse overheid subsidieert wel haar burgers maar niet internationale handel. Als jij daar met je tanker komt aanvaren mag je gewoon de marktprijs betalen.
      2) wat denk je dat een olietanker kost?

      Login om te reageren
  25. Homer55 zegt

    22 november 2011 om 18:52

    Hmm het verbaast me dat Turkije niet in de lijst staat.
    Daar is het 2 euro per liter. Is denk ik iets meer als Nederland…

    Login om te reageren
  26. ferrari94tr zegt

    22 november 2011 om 18:55

    Je mag blij zijn dat je in Nl woont. de goedkope landen zijn kutlanden, waar je als blanke vermoord wordt. en alles zou corrupt als de pest is. dan betaal ik liever wat meer voor mijn benzine

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      22 november 2011 om 18:58

      @ferrari94tr:

      je bent een prima slaaf .. Bea is trots op je ..

      Login om te reageren
  27. E550 zegt

    22 november 2011 om 19:01

    Gogo Links Nederland!!!:)

    Login om te reageren
  28. theblackdude zegt

    22 november 2011 om 19:06

    oud nieuws,was allang bekend dat je hier hoofdprijs betaalt.

    Login om te reageren
  29. euro95 zegt

    22 november 2011 om 19:08

    Zal ik nu nog wat zeggen, of zegt mijn naam genoeg?? :)

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      22 november 2011 om 19:10

      @euro95:

      verbrandt maar ..

      Login om te reageren
      • euro95 zegt

        22 november 2011 om 19:15

        @lincoln: haha, dank je :) Btw, ben jij kaal en speel je in prison break. Of verkies je het om de 16de president van de Verenigde Staten te zijn? *wink wink* ;)

        Login om te reageren
  30. dennisr zegt

    22 november 2011 om 19:11

    2 eurocent per liter!? kan dat wel uit.. of krijg je het dan rechtstreeks uit de grond ? dat er geen leverancier tussen zit ofzo, en zo’n venezuelaan (wut?) staat de hele dag met zijn vinger op die slang als er geen klant is ? lijkt me nogal om mogelijk omdat voor 2 cent per liter te verkopen.. dan rij je ook op grafgas..

    maar dat we hier in Nederland de hoofdprijs betalen verbaasd me niks.. sterker nog, als we volgende maand nog meer betalen kijk ik er ook nier raar van op.. word gewoon kaal geplukt zonder dat we in coma liggen, maarja.. zonder rijden we ook niet..

    je kan het ook zo zien, Nederland is het enigste land met een slimme overheid, nergens anders word men zo slim doordacht kaal geplukt.. ja wat heb je liever, een kut regering of zelfs geen regering, of een hele slimme regering..

    ach, in beide gevallen word je van voor en achter genaaid..

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      22 november 2011 om 19:18

      @dennisr:

      is een olie producerend land ..
      en zit subsidie op brandstof ter bevordering van de vooruitgang ..

      zat in Indonesie ook ..
      toen dat 6 jaar geleden werd afgeschaft verdubbelde de brandstofprijs ..
      met het gevolg dat alles in prijs verdubbelde ..

      schrijnend voor de kampung gezinnetjes die net aan een handje rijst per dag konden betalen ..
      na een half jaartje wist niemand beter ..
      went dus snel ..

      Login om te reageren
  31. Silverarrow zegt

    22 november 2011 om 19:15

    Liever € 1,59 hier, dan € 0,02 in Venezuela. Wie geld heeft, moet ’t laten rollen.

    Login om te reageren
    • six-trey zegt

      22 november 2011 om 21:27

      @Silverarrow:
      ik ben er zeker van dat Venezuela een minder corrupte overheid heeft als de EU en met de huidige euro toestanden denk ik dat Venezuela een stabieler land is om te wonen

      Login om te reageren
      • Silverarrow zegt

        23 november 2011 om 09:34

        @six-trey: Dat denk ik ook wel… :lol:

        Login om te reageren
      • markjan zegt

        23 november 2011 om 19:05

        @six-trey: hahaha, hugo chavez is de meest corrupte leider van het westelijk halfrond.

        Login om te reageren
  32. michielh zegt

    22 november 2011 om 19:16

    Goed, het doet pijn aan de pomp, maar bekijk het eens in een ander verband. De benzine is hier iets duurder dan bijvoorbeeld in België, maar de infrastructuur ligt er hier wel veel beter bij. Tel daarbij op dat we hier alles op korte afstand hebben, dus wij hoeven ook niet zoveel benzine (want de diesel is hier goedkoper!) te verstoken om van A naar B te komen.

    Kortom, nuance jongens, nuance ;-)

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      22 november 2011 om 19:20

      @michielh:

      van brandstof gaat er in NL ongeveer een halve cent per liter naar infrastructuur ..

      dus waar heb je het over ??

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        22 november 2011 om 19:52

        @lincoln: van brandstof gaat er in B ongeveer -0.5 cent per liter naar infrastructuur…

        Login om te reageren
        • wattoknw zegt

          5 januari 2012 om 13:30

          @Esprit_de_Flandre: ohja?? is dat zo??! Waarom kan Nederland dan niet eens een keer een leidinggevende positie gaan innemen in het bestrijden/uitstrijken van die zinloze files??????

          Login om te reageren
          • Esprit_de_Flandre zegt

            5 januari 2012 om 18:39

            @wattoknw: ???

            Waar heb je het over?

            Login om te reageren
  33. x7phenom zegt

    22 november 2011 om 19:20

    Deutschland uber alles jonguh :D. Ben ik ff blij dat ik niet meer in nederland woon.

    Login om te reageren
    • kliko zegt

      22 november 2011 om 19:21

      @x7phenom: haha, precies tegelijk, en ook nog uit duitsland! Lol :lol:

      Login om te reageren
  34. kliko zegt

    22 november 2011 om 19:20

    Ben ik blij dat ik nu in duitsland zit :)
    Hier tank ik maandagmorgen nog voor plusmin 1.44 de liter. heerlijk! :)

    Login om te reageren
  35. norge zegt

    22 november 2011 om 19:23

    Toch wel grappig dat de jongens die het meest klagen over de branstof prijs normaal ook het meest ageren tegen electrische auto’s .Lijkt me toch een spaarpotje zo’n Leaf.
    (zag er 1 voor het eerst hier vandaag ,zo raar is tie toch niet?)

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      22 november 2011 om 19:55

      @norge: Heel groen van de NL-regering. Alle petrolheads gaan binnenkort ten onder aan stress, zenuwinzinking, hartaanval, zelfmoord,…

      Kortom, ze klagen zichzelf dood. Milieuvriendelijk hoor…

      Login om te reageren
    • six-trey zegt

      22 november 2011 om 21:22

      @norge:
      een elektrische auto kost al direct het dubbele van een diesel/benzine. Dan is er nog het probleem van de duure batterijen die maar een jaar of twee mee gaan, elektriciteit word er ook niet goedkoper op (die in in belgië meer dan dubbel zo duur) en de infrastructuur is er ook niet op voorzien om zo veel extra stroom te kunnen leveren, als ze alle kabels gaan moeten vervangen kan je ook nog eens op een belachelijke stijging van elektriciteit rekenen

      Login om te reageren
    • timberleek zegt

      22 november 2011 om 23:46

      @norge:

      dat spaarpotje doet het niet zo lang

      na een tijdje gaan ze in den haag inzien dat ze inkomsten mislopen. dan gaan ze wat verzinnen om ook de elektrische rijder te plukken

      Login om te reageren
    • masterstig zegt

      23 november 2011 om 14:52

      @norge: Afschuwelijk ding, en dan heb ik het over het design, die rare koplampen met die uitstulpingen + de vorm van de auto (heel erg rond, met hele rare achterkant). Ikzelf ben vóór elektrisch rijden, alleen heb ik dan liever een Ampèra dan een Leave.

      Login om te reageren
  36. BmwMPower zegt

    22 november 2011 om 19:27

    Ga toch fietsen! ;)

    Login om te reageren
    • masterstig zegt

      23 november 2011 om 14:53

      @BmwMPower: Zo is het, en nog gezond ook. ”Op de fiets, kost het niets” :D

      Login om te reageren
  37. Nico94 zegt

    22 november 2011 om 19:33

    Goh, wat een verrassing. Het is gewoon niet meer leuk om in NL benzine te kopen.

    Login om te reageren
  38. huge zegt

    22 november 2011 om 19:36

    Overigens is de lijst niet waar; ik was op vakantie in Turkije en daar is het nog duurder en Noorwgen topt alles:
    http://www.brandstofprijzen.info/brandstofprijzen-europa.php
    Euro95 Diesel LPG
    Nederland € 1,669 € 1,449 € 0,764
    Turkije € 1,699 € 1,527 € 0,909
    Noorwegen € 1,796 € 1,792 € 0,742

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      22 november 2011 om 20:07

      @huge: Mja, ik weet niet…

      Er bestaat – in België alvast – een maximumprijs. De werkelijke prijs aan de pomp ligt meestal wat lager (concurrentie). Ik weet niet of overal in Europa hetzelfde maxprijssysteem wordt gebruikt.

      Ik vraag me nu af, wat ze effectief vergelijken in deze ‘studie’. De maximumprijzen, of een gemiddelde van de effectieve prijzen, of de hoogste effectieve prijzen, of nog iets anders.

      Het lijkt er een klein beetje op (als je de volledige afbeelding op Groen7 bekijkt) dat ze de prijzen in de hoofdsteden vergelijken. Misschien dat de prijzen in Oslo juist lager zijn (concurrentie), en in de rurale gebieden dan weer veel hoger (de prijs die jij noemt).

      Sowieso weinig duidelijkheid over de werkwijze van dit ‘onderzoek’, niet te controleren en dus statistisch gezien nutteloze cijfers.

      Login om te reageren
  39. Modus zegt

    22 november 2011 om 19:38

    Ik meen dat er eerder dit jaar sprake was (van overheidswege?) van een onafhankelijk onderzoek naar de prijzen omdat die in NL niet meer in pas liepen met de relatief lage olieprijzen, maar nooit meer wat van gehoord…??

    Login om te reageren
  40. speedie zegt

    22 november 2011 om 19:51

    Als ik het goed lees gaat de Nederlandse staat met 2/3 van de kostprijs lopen. Stel dat we allemaal electrisch zouden rijden, hoe gaan ze die gigantische put dan opvullen? Juist ! extra belastingen op electrische wagen en verbruik. Aan de ene kant warm blazen (subsidies) en klaar liggen om onze geldbeugel op een andere manier te ledigen. Akkoord voor BTW op consumptiegoederen en voor de rest moet de prijs door vraag en aanbod bepaald worden. Nu is de auto een melkkoe omdat bijna niemand zonder kan en daar profiteren ze natuurlijk van.

    Login om te reageren
  41. jackass266 zegt

    22 november 2011 om 20:03

    Ik zie hier france, paris op plaats x staan. Is in deze berekening meegenomen dat in frankrijk wegenbelasting is opgenomen in de literprijs?

    Login om te reageren
  42. dustin24 zegt

    22 november 2011 om 20:28

    tijd om naar venezuela te verkassen…

    Login om te reageren
  43. mazdarx8 zegt

    22 november 2011 om 20:52

    oke, we zijn dan wel niet wereld kampioen voetbal, maaaaaaar gelukkig zijn we hier wel heel goed in.

    Login om te reageren
    • masterstig zegt

      23 november 2011 om 14:53

      @mazdarx8: Zo is het, ieder zijn ding ;)

      Login om te reageren
  44. spykerboy zegt

    22 november 2011 om 20:55

    heheyyy ik woon in het 4na goedkoopste land terwereld :D weheeeee

    Login om te reageren
  45. renesf zegt

    22 november 2011 om 21:41

    we worden van alle kanten leeg geplukt.

    Login om te reageren
  46. spylegion zegt

    22 november 2011 om 23:53

    En dan betalen we ook nog apart wegenbelasting ipv dat dit in deze onvriendelijke prijs is inbegrepen…
    Zou wel mogen voor dat geld imho

    Login om te reageren
  47. 72bug zegt

    23 november 2011 om 00:14

    Zou het niet zo zijn dat al die smerige oliesjeiks diegene zijn die voor deze stijgende prijzen zorgen..? Daar begint het namelijk allemaal mee.

    Login om te reageren
    • KEV9 zegt

      23 november 2011 om 07:30

      @72bug: nee, het is de tussen handel. De olieverhandelaars, de opkopers maar ook zeker de speculanten.

      Login om te reageren
  48. ralf zegt

    23 november 2011 om 09:34

    Als de benzine op €1.70 staat, dan pakt de Roverheid daar €0.99 cent van.

    De roverheid is onverzadigbaar!

    Login om te reageren
  49. bempi zegt

    23 november 2011 om 10:44

    We vragen zelf om zoveel te betalen, dan hebben we ook geen recht om te klagen.

    Login om te reageren
  50. JanC zegt

    23 november 2011 om 12:22

    Ik heb niet gelet op Benzine, maar Diesel in Maastricht was 1,32 per liter, in Hasselt is het 1,42 per liter.

    Login om te reageren
  51. Yusuf zegt

    23 november 2011 om 12:49

    ze moeten beter zoeken,, kijk de prijzen van Turkije. bijna de dubbele van Nederland.

    Login om te reageren
  52. wrangler zegt

    23 november 2011 om 13:45

    Het is niet waar. De lijst is gemanipuleerd:

    Landen als Eritrea en Turkije hebben de duurste benzine. Deze staan niet eens op de lijst:
    http://www.businessinsider.com/the-15-most-expensive-places-to-buy-gas-in-the-world-2011-4/1-eritrea-15

    Login om te reageren
  53. Woestijnridder zegt

    24 november 2011 om 07:45

    En daar gaan we weer met dat gezeik over hoge brandstofprijzen in Nederland en de overheid die niet deugt blablabla. Kijk eens verder dan je neusje kort is: Nederland heeft zowat het beste sociale zekerheidsstelsel van de wereld en HOE denken we hier dat DAT wordt gefinancieerd?
    In Venezuela of de USA werkeloos zijn gaat net even iets anders qua geld dan in Nederland. Maar als je bijvoorbeeld net 18 bent dan is populistisch reageren hier makkelijk en het zien van “het grotere geheel” bijzonder lastig. Dat blijkt helaas keer op keer bij dit soort onderwerpen. De Nederlandse economie is net even wat uitgebreider dan een lijstje met een benzineprijs….

    Login om te reageren
  54. goldenear zegt

    8 december 2011 om 18:10

    shell is hier in nederland de marktleider , en die bepaald de brandstofprijzen en geen ander

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North