• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Geiger GTS, een Corvette ZR1 met 710 pk

Auteur: robbie, gepost 14 september 2009 om 20:16 – 26 Reacties

Geiger GTS ZR1
De Duitse tuner Geiger heeft het nodig gevonden om de Corvette ZR1 een beetje onder handen te nemen. En daarbij zijn ze verder gegaan dan wat meer vermogen uit de motor peuteren. De looks zijn namelijk ook redelijk ingrijpend aangepast.

Laten we met de motor beginnen, de motor levert nu 710 pk en 918 Nm. Maar opvallend is dat het sprintje van 0 naar 100 nog steeds 3,6 seconden duurt. Inderdaad, net zo lang als bij een standaard ZR1. De opvallende looks van de Geiger GTS springen wat dat betreft een stuk meer in het oog. Deze week staat de Geiger GTS te schitteren in Frankfurt, grote kans dus dat we er nog even op terug komen.

En Geiger kennende komen ze ongetwijfeld nog wel met een heftigere variant.

Ook interessant!

  • Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
    Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
  • Chevrolet Corvette uit productie
    Legendarische Chevrolet Corvette uit productie*
  • Petrolhead shockeert met 'Ferrari F40' Corvette
  • Corvette water
    Corvette eindigt in sloot week na restauratie

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Chevrolet, Corvette, geiger, iaa-2009, tuning, ZR1

Vorig bericht: « Range Rover Sport Autobiography
Volgend bericht: Live van de IAA! Seat IBZ Concept aka Ibiza ST [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. RA999 zegt

    14 september 2009 om 20:19

    Een beetje F355 hier, een beetje Mansory Stallone daar… Lekker hoor…

    Login om te reageren
  2. CarWasher zegt

    14 september 2009 om 20:22

    uhmn

    Dit is VET!
    die achterkant is ook wel stoer, eens wat anders dan de normale ronde achterlichten:)

    waar kan ik um kopen?

    Login om te reageren
  3. Gnermo zegt

    14 september 2009 om 20:22

    Vindt de achterkant wel zeer geslaagd.

    Login om te reageren
  4. Gnermo zegt

    14 september 2009 om 20:23

    Alleen dat fietsenrek valt dan wel weer tegen.

    Login om te reageren
  5. Knokkespotter zegt

    14 september 2009 om 20:29

    nou en ? Bij Auto Tune Heinz hebben ze hem tot 1045 pk geupt ;)

    Login om te reageren
  6. jelamo zegt

    14 september 2009 om 20:32

    JEZUS WAT DIK!! =D

    op die onafgemaakte voorbumper na is ie zeer geslaagd

    Login om te reageren
  7. RickB zegt

    14 september 2009 om 20:32

    Doet Hans Geiger toch weer netjes! :D

    Login om te reageren
  8. C6_R zegt

    14 september 2009 om 20:35

    Laten we met de motor beginnen en het daar ook bij houden… Want de andere “verfraaiingen” doen ze mij geen plezier mee!

    0-100 in dezelfde tijd maar met meer rook, ook leuk! :lol:

    Login om te reageren
  9. Remco zegt

    14 september 2009 om 20:40

    Hahaha nog steeds 3,6 sec ehhh… doe dan NIKS!!!

    Login om te reageren
  10. Turbogek zegt

    14 september 2009 om 20:45

    Fijn, het uiterlijk van de standaard Corvette ZR-1 hebben ze compleet verkloot en hij is niet eens sneller. :? Maar goed, er zullen vast wel weer een paar Amerikanen zijn die “exclusief” willen rijden…

    Login om te reageren
  11. Patrick zegt

    14 september 2009 om 20:58

    ik denk dat het vanaf de 0-160 sprint pas duidelijk dat je een paar pk’s meer hebt :)
    en de tussensprints natuurlijk met 918NM 8)

    Login om te reageren
  12. Benz.. zegt

    14 september 2009 om 20:58

    Een surplus van ruim 60 pk, niet eens sneller naar de 100km/h en is er ook nog eens een stuk lelijker van geworden..

    Doe mij dan maar een Callaway Sledgehammer, wat een monster!

    Login om te reageren
  13. Theagle11 zegt

    14 september 2009 om 21:11

    Eindelijk die extreem lelijke achterzijde aangepast, dit is ook niet veel maar beter dan het origineel. Zag laatst zo’n Z06, wat mensen daar leuk aan vinden geen idee.
    Echt een zeer saaie wagen.

    Login om te reageren
  14. Robin zegt

    14 september 2009 om 21:22

    Prachtig die kont! De rest trouwens ook!

    Login om te reageren
  15. Kuyl zegt

    14 september 2009 om 21:30

    @Theagle, dan moet de wereld door jou ogen er wel heel saai uitzien.
    OT: wel apart en ook niet lelijk. Persoonlijk zou ik nog steeds voor standaard uiterlijk gaan.
    Of dan misschien die codatronica, is namelijk eigenlijk ook gewoon een corvette C6 (z06/ZR1)

    Login om te reageren
  16. Kuyl zegt

    14 september 2009 om 21:31

    Pardon: codatronca, voor als je dan toch wat aparts wil.

    Login om te reageren
  17. Cantago zegt

    14 september 2009 om 21:46

    Ziet er best wel bruut uit! Alleen raar (en jammer) dat de topsnelheid niet omhoog is gegaan…?

    Login om te reageren
  18. Jo-zef zegt

    14 september 2009 om 21:53

    Als ik dit vergelijk met de BMW X1 zonder de ultieme proefrit te hebben gedaan eh, dan nóg is het me meer dan duidelijk welke bolide het best smaakt!!! Njammie

    Login om te reageren
  19. cheeco zegt

    14 september 2009 om 23:53

    als ik mocht kiezen ga ik toch voor de normale ZR1 daar vind ik de achterkant toch mooier van.
    Geiger heeft naar mijn idee niet veel goeds gedaan aan de ZR1 (hoe verkracht je een auto)

    Login om te reageren
  20. Thys zegt

    15 september 2009 om 00:11

    Meh… als ik dan toch een Corvette moet rijden dan maar een Opel Insignia OPC.

    Nee serieus.. ik heb liever een Insignia OPC dan een Corvette.

    Login om te reageren
    • cheeco zegt

      15 september 2009 om 00:35

      @Thys: kun je wat duidelijker zijn is het puur uiterlijk gezien of rijeigenschappen want zelf denk ik dat zo’n corvette gehakt maakt op alle fronten van een OPC
      even wat cijfers OPC: 325 pk 435 Nm 6sec 0-100
      ZR-1: 620 pk 807 Nm 3,7sec 0-100
      ook al zul je een OPC verder tunen ben je nog nergens.
      dus ik zal toch maar eens goed nadenken voor je een OPC aanschaft.

      Login om te reageren
  21. Jo-zef zegt

    15 september 2009 om 01:06

    @cheeco Ben jij zo ene of wat? Laat Thys toch rustig een OPC aanschaffen, jij hebt die ZR1 al op je oprit staan zeker? Naast de pure cijfers die er niet om liegen, bestaat er ook zoiets als rijplezier die je van een wagen kunt krijgen. Ik heb nog geen Insignia OPC testgereden maar hier op Autoblog deden ze dat wel. En het was best overtuigend!

    Login om te reageren
  22. Treff zegt

    15 september 2009 om 09:15

    AAAAHHHH …. waar is de mooie achterkant van een ZR1 gebleven!! Deze vind ik dus echt niet mooi!!
    Beetje jammer, ze moeten bij Geiger meer hun best gaan doen ;)

    Login om te reageren
  23. C6_R zegt

    15 september 2009 om 11:05

    Haha, een Opel met een ZR1 gaan vergelijken! :lol:

    Login om te reageren
  24. BananaFlip zegt

    16 september 2009 om 16:11

    Hmmmmm… lekker hoor.
    Geiger zou er nog beter aan doen het uiterlijk ongewijzigd te laten, maar met zo’n verschrikkelijk krachtige auto mag dat wel.

    Login om te reageren
  25. Jo-zef zegt

    29 november 2009 om 03:47

    Volgens mij wordt hier niks vergeleken! Daarentegen is er gewoon iemand die stelt liever een Insignia OPC aan te schaffen dan een Corvette… ;) Een uitspraak die we overigens best geheel voor Thys’ rekening laten :lol:

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North