Gelekt! De nieuwe BMW 7 Serie

Auteur: , 80 Reacties

Dit is hem dan, de zesde generatie van de 7 Serie.

BMW wilde de nieuwe 7 Serie graag tot aan de officiële onthulling op 10 juni onder het doek houden. Snappen we best. Maar dan moet de Oostenrijkse BMW-tak niet de eerste foto’s en info’s nu al vrolijk online slingeren. Doet het effect van die teasers toch een beetje teniet. Maar goed, na de lekkage eind vorig jaar hebben we nu wel de eerste persplaten en meer info van de nieuwe limo-Bimmer, die de op leeftijd geraakte 7 Serie uit 2008 komt vervangen.

Aan de voorkant zien we dat BMW het familiegezicht doortrekt, met – optionele – laserkoplampen die doorlopen tot aan de grille. Daaronder vinden we de LED-dagrijverlichting, vormgegeven in stroken. De motorkap laat meer plooien zien dan voorheen, waarmee de auto wat minder anoniem oogt, maar nog steeds zakelijk en strak.

Wie een 7 Serie met meer brutaliteit wenst wordt op zijn wenken bedient. Nee, er is helaas nog geen zicht op een M7 die Audi’s S8 en de S65 AMG van Mercedes het vuur aan de schenen legt, maar in de online configurator – die inmiddels offline is gehaald – stond wel een foto van de nieuwe 7 Serie met het M Sportpakket. Grove bumpers, dikke wielen, en obligate verlaging. U kent de drill.

Bij de marktlancering in oktober komt de nieuwe 7 Serie (G11) met drie motorvarianten op de markt: een 740i met een 326 pk sterke zescilinder, de 750i (xDrive) met een twinturbo V8 die zo’n 450 pk levert, en de 730d met een 265 pk sterke zescilinder zelfontbrander, desgewenst te koppelen aan xDrive vierwielaandrijving. In een later stadium komen daar een aantal interessante plug-in hybrides bij.

Meer pics uit de optielijst vind je in de gallery. Rest ons nog één opvallend detail te melden: het mag dan 2015 zijn, de nieuwe 7 Serie is gewoon met een fancy autotelefoon met fysieke knoppen te bestellen. Silicon Valley huilt zachtjes.



80 reacties

Waarom je de nieuwe Astra nu wilt configureren bekijk het hier!.
Die was toch al gelekt?
Die telefoon met knopjes kan je wel blindelings bedienen.. Probeer dat maar eens met je iPhone 6 .. :)
@silenro: Iets blindelings bedienen op de achterbank? Why?
@Ricardo:
Even de vrouw bellen dat je “iets” later komt terwijl je druk in de weer bent met je secretaresse op de achterbank?
@silenro: of je android toch ??
Nu al verouderd, dus het moet wel een BMW zijn. Verder ziet het er op zich best goed uit.
@kapiteinaudi: Ah, spuit elf heeft ook weer wat te melden…
@kapiteinaudi: het olieverbruik van Audi is niet meer van deze tijd!
@rufctr01: maar ze maken tenminste mooie auto’s
@kapiteinaudi:
Ik zou zeggen: Wacht even, totdat je hem in ’t echt ziet en oordeel dan pas.
Een A8 is wel een imposante auto, maar vind ik nou ook niet echt uitblinken in statigheid, vernieuwing en originaliteit.
De “nieuwe” S-klasse, met een knipoog naar de Bentley Arnage uit 1998 en de Hyundai Equus, vind ik op zich wel statig en representatief, maar ook dat vind ik gewoon een facelift van het vorige model.
Deze nieuwe 7-serie mag dan geen totaal nieuw ontwerp zijn en eerder lijken op een facelift, maar de ingetogenheid, die ik als uitgesproken limousine-fan zeer kan waarderen, maakt hem voor mij toch de meest aantrekkelijke.
Zie er eigenlijk niet veel nieuws aan… Dacht ff aan een update / opvrissing van de huidige.. Waar je bij de Audi en Benz direct het nieuwe model erin zag moet ik echt 5 x kijken..
Niet lelijk, in ieder geval beter dan op de spyfoto’s, maar word er nou ook niet echt wild van… Te ingetogen, maar het straalt ook niet klasse uit zoals de S klasse. Het is bijna, dare I say it, Audi saai….

Had er meer van verwacht.
@Rick-dos: Audi-saai, super omschrijving
@Rick-dos: Is dat niet ook wat je eigenlijk wil in deze klasse…? De E32 en 38 waren nou ook niet bepaald “spannend” gelijnd…
@e1000bmw523i: Klopt, maar BMW maakte met die modellen de “sportieve” alternatief in dat segment. Het zag er toen wat gelikter, agressiever en sneller uit dan de S klasse. De S klasse was toen een blokkendoos en daarna een mastodont. BMW is in de loop der jaren minder van het sportieve geworden en meer voor klasse gegaan. Wat op zich niet erg is maar ga er dan ook echt voor. Dacht na de e65 debacle dat ze met de F01 weer op de goede weg zaten. Dan is dit ding best wel een teleurstelling.

Misschien dat het BMW dna het gewoon niet toelaat om echt voor klasse te gaan. Misschien moeten ze weer voor sportief gaan met een elegante ondertoon. Zoals dit bijvoorbeeld…

http://25.media.tumblr.com/tumblr_mc9kovECIm1qmo21to1_1280.jpg
@Rick-dos: Misschien moeten we ff wachten op de uitvoering door Alpina…
@e1000bmw523i: maar een strak (of saai) gelijnde auto kan wel heel erg mooi en zakelijk zijn. Zie de eerdere audi a8’s en de 7 serie van de jaren 90. Deze wagen is niet goed geproportioneerd en het ontwerp oogt wat rommelig en weinig vernieuwend.
@lambo4all: wachten op de facelift dan maar… A là BMW 1-serie…
Nog niet eens officieel in de verkoop en nu al zo slecht? Het is echt niet meer van deze tijd dat een gloednieuwe BMW lekt.
Doorlopende koplampen, dat is echt een afknapper. En komt de Sieben niet ook direct als 730e oid op de markt? Een Nederlandse klant heeft die al maanden geleden besteld.
@phaeton: waar juist bij een 7 de breedte er is om de koplampen netjes te scheiden van de grille (de ‘ogen’ van de ‘neus’), hebben ze gekozen voor een doorlopend design wat onnatuurlijk aandoet. Iig was de F01 veel harmonischer. Gedrocht is het nu dat Europa mag overslaan en gelijk naar China opdonderen.
@SummerSky: Ja, een tweedehands 730 is interessanter. Deze neus is te lelijk voor woorden. En och, gelijk maar de G-code er in. Over tien jaar zitten we dan al in de J’s.
Die koplampen recht aan de grill doet me denken aan de w116 raar genoeg, overigens gewoon de S-Klasse voor mij. Ziet er beter en netter uit dan de zeven en van binnen is het al helemaal feest
Heeft ook wel wat weg van de E65, en dat is geen compliment.
Lelijke koplampen, log en weinig dynamisch ontwerp (net als de A8)… Jammer, deze BMW rijder zou een S of een XJ nemen.
Een autotelefoon en een cd-speler…staan elektrische ramen ook op de optielijst? Jongens, het is 2015! Waar is de innovatie?
@Forza:
Nochtans tijdens previews en teasers van dit model wilden ze het doen lijken alsof ie vol nieuwe technologieën zat…
We zullen de officiële info moeten afwachten om te zien waar de innovatie in schuilt ;-)
@forza: ben ik de enige die het *niet* raar vind, dat er een cd speler als optie op staat? Zo’n fossiel ding laat je weg. Niet meer van deze tijd. Maar aangezien een deel van je klanten geriatrische babyboomers zijn, bied je het natuurlijk wel aan. Voor veel geld. Want dat heeft de cd-speler doelgroep.
@Forza: Zoals Garp al zegt dit is een 7 serie. De meest conservatieve wagen voor de meest conservatieve oude mannen. Die willen gewoon hun CDtje van die walküre kunnen spelen. Die willen gewoon een telefoon waarvan de scherm inhoud niet telkens veranderd.
Die chromen strip boven de dorpel zie ik nu pas. Juk, wat dachten ze bij BMW!? Het is geen Insignia…
@phaeton: Nee maar de 7 serie wordt er wel net zo vlot en jeugdig van als een Clio…
En over 6 a 7 jaar pik je ze voor 15 a 20k op bij de tweedehands autodealers.
@JamesBond007: Minder…
@jamesbond007: is dat anders voor een A8 of S klasse? Ik heb recent een 545i gekocht. Maar wilde een 760 e65 LCI. Alle wagens die je vindt voor de door jou genoemde prijs, hebben 5 eigenaren of meer gehad. Staan bij dubieuze handelaren. STAAN OP DESCHE MAANIR AANGEBODEN.
Een goede, met sluitende historie voor 25k kon ik niet vinden.
Als ik de foto’s van het interieur bekijk, dan vind ik het echt wel een mooi interieur!
Maar dan denk je aan de concurrenten.. En dan beeld ik mij het interieur van de S-klasse in…
En dan denk je toch dat ze bij Merc hun zaken beter op orde hebben..
Heb dit al zoveel vaker gezegt, Audi loopt gewoon voor. Audi begon met alle modellen het zelfde te maken en raad een wie volgt? Bmw en mercedes. Ik zeg trouwens niet dat dit iets goeds is.
Late we hopen dat dit de Chinese uitvoering betreft
Zo, dat ziet er dodelijk saai uit hé! Dit is niet eens ingetogen, maar gewoon heel erg saai.
Kia, breng anders de K7 deze kant op, die ziet er spannender uit dan dit.
Ik had deze auto gespot spyfoto. Staat op auto junk
@reggie-boy_rood: Je bent niet de enigste. Dat ding rijd al maanden rond.
Ik denk dat ze bij BMW even ook niet meer weten hoe het qua vormgeving voor de 7-serie verder moet. Mercedes S interieur is een klasse hoger
Het lukt BMW op 1 of andere manier niet meer om de Mercedes S klasse te benaderen. Ook Audi (A8) lukt het niet. Dat vind ik trouwens alleen bij de 7 serie.
Ik hoop stiekem op een 760i xDrive Hybrid, because V12 en omdat het kan!
@AutomotiveDesigner: En je mag er Utrecht gewoon mee in…
@AutomotiveDesigner: er komt natuurlijk ook gewoon een v12 zonder hybride meuk.. Waarom zou je ook? De huidige heeft 544pk en 750nm koppel tussen 2000 en 5500 geloof ik.. En ja er is zeker markt voor de v12 twin-turbo. Een klant van me is aan zijn x’de 7serie begonnen en heeft nu twee x een v12 gekocht. De 760i loopt simpelweg prachtig
Als je bij wijze van spreken net een proefrit in een S klasse hebt gemaakt en je komt bij de BMW dealer om de 7 serie te bekijken dat je die proefrit niet meer nodig hebt. Direct terug naar MB en die s klasse bestellen, wat een afgang is die 7 serie zeg.
@SDM: Je kan ook wachten binnen een jaar worden de nieuwe Porsche Panamera en de Audi A8 gepresenteerd.
Niet echt een vernieuwend design..bijna geen verschil met het vorige model
Eindelijk een mooie climatronic ipv die draaiknoppen met opgedrukte getallen.
@sleepyj: gast, dat is al sinds de jaren 90 niet meer hoor! Tenminste, wat de automatische airco’s betreft.
@e1000bmw523i: ik kom niet net van de graanvelden afgelopen hoor. Die lelijke draaiknoppen zitten er in tot minimaal 2005. Dus met de temperatuur nummers op de knoppen gedrukt. Daarna wel iets verbeterd, maar in mijn ogen nog niet topklasse waardig. Een mooie draaiknop met digitale nummers hoort in deze klasse.
@sleepyj: Ah, dan moet dat sinds circa 2005 zijn, want mijn E39 heeft tiptoetsen en de getallen op een digitaal display. :)


Ff opgezocht: de situatie die jij schetste is in de E60 geweest. E90 3-serie en E87 Einser hadden het digitaal, evenals de F-reeksen.
@e1000bmw523i: daarom is het juist onacceptabel dat het zo lang in de 7 serie anders was. De knoppen voelen ook beetje goedkoop aan. Maar dat hebben ze nu in alle klassen op orde.
Oef, wat een teleurstelling. Aan de reacties hierboven te lezen ben ik niet alleen met die mening. Er zullen vast trouwe kopers zijn maar Mercedes hoeft niet echt te vrezen dat dit klanten weg gaat snoepen.
Ik vind het juist wel een geslaagd ontwerp. Erg ingetogen, maar dat heeft juist klasse.

Dit is een auto die er over vijftien jaar ook nog mooi uitziet. Zoals een goed onderhouden en in originele staat behouden 7-serie van de eerste generaties er nu nog steeds ook mooi uit kan zien. Voor wat betreft het dashboard ben ik ook blij dat BMW de verleiding heeft weerstaan om er iets heel anders van te maken. Dit is gewoon een BMW dashboard volgens de opzet die we al decennia kennen en waar de BMW rijder zich gelijk in thuis voelt.
Een klein plaatje… Daar kan ik nog niet echt een mening over hebben. Ja, het ziet er weinig spectaculair uit, maar sat is ook nooit de bedoeling geweest. Er is een keer een Zeven geweest die er spectaculair uitzag, en dat was geen groot succes.

Dit is typisch zo’n auto die je in het echt moet zien om hem te kunnen waarderen. Ik vind de huidige 7 nogal erg saai, geen kraak of smaak lijkt eraan te zitten, deze lijkt al iets meer ‘welvingen’ te hebben.
Het design is weer een geslaagde mix van stoer, statig maar toch sportief. Ja en inclusief alle nieuwe techniek plus gadgets vind ik de nieuwe 7 veel meer een moderne limousine dan de S.
@azuli: smaken Zullen verschillen zullen we maar zeggen.. Ik vind het een onsamenhangende bende met meer frutsels en lijntjes dan alle andere 7ens bij elkaar. Zag gister nog een matte silvergrijze S rijden, dat is één solide (goedgevormd) blok. Geen frutsels, chroomstrippen of driedubbele grillen. Dit ding is by far de lelijkste sedan die bmw ooit gemaakt heeft.
@azuli: graag ontvang ik bij dezen een lijst van moderne gadgets en technieken die de 7 serie onderscheiden van de s klasse. Het design kan je natuurlijk aanspreken, smaken verschillen. Maar op het gebied van gadgets en veiligheidssystemen is MB marktleider en dat is al sinds jaar en dag het geval. Ik noem airbags abs en automatische cruise control. Allemaal zaken die MB in de productie auto heeft geïntroduceerd. BMW kan hier echt niet aan tippen dat zijn gewoon meetbare feiten waar je niet omheen kan.
Best een knap ding zo, maar wel net een 3 serie.
Zeer saai!
@dtm01:
Dank voor je goed gemotiveerde bijdrage.

Je had door dat het hier om een BMW gaat of dacht je hier een Audi te zien…?
@jrk68: zucht… uiteraard!
Dat chroom overal vind ik wel ontiegelijk lelijk, biedt het desnoods als optie aan voor smakeloze Amerikanen, sjeiks en Aziaten maar schroef het er niet standaard op, bitte. Zelfs op de versie met sportpakket zit het nog…

Verder ben ik wel erg benieuwd naar de specs en met name naar hoeveel gewicht eraf is gehaald door het gebruik van carbon, want tov de S op een verouderd platform en de A8 op een lachwekkend FWD platform met meganeus moet dat en de resulterende rijeigenschappen de onderscheidende waarde worden voor de Siebener.
@jaapiyo: bij de rijeigenschappen bij dit soort wagens is maar één ding van belang en dat is comfort. RWD, FWD maakt allemaal geen fluit uit het gaat er om hoe goed de luchtvering werkt.
Al dat zilverkleurige kunststof op het dashboard ziet er een tikkeltje goedkoop uit.
Zo zie je maar weer dat de doelgroep nog zeer conservatief is, een cd-speler!!! Hallo!!! Het is 2015 niet 1990!!!
@potjak: Ik vind het juist mooi dat ze daar rekening mee houden en gewoon blijven leveren.
@potjak:
Schreeuwen is nergens voor nodig hoor, je kan hem gewoon ook niet aanvinken.
Heeft trouwens niets met conservatief te maken, zelf geef ik geen ruk om gadgets en heb ik nog gewoon een paar cd’s in de auto slingeren.
Meest staat bij mij de radio aan, al hoor ik die deze dagen niet, daar zorgt het open dakkie wel voor….
@jrk68: Hi, was niet om te schreeuwen, meer om aan te geven dat ik het bij een auto van dit kaliber in de huidige tijd niet meer vind passen. Geniet van je auto en het mooie weer :)
Hieruit kan ik niet echt een oordeel vellen eerlijk gezegd, omdat het al gelekt is zullen we de officiële foto’s vandaag nog of uiterlijk morgen te zien krijgen denk ik zo.
Jkr 68

Of samen met je secretaresse een hotelletje aan het regelen voor een paar uur.
echt veel hier die haten op beempie. deze is gewoon baas zeker met die M paketje en ik haat ook niet op audi en benz dus beetje respect aub.
@e36thuglife: kritiek geven heeft niks met “respect” te maken. als iemand een belabberd onderwerp neerzet mag dat best gezegd worden.
Die nieren zijn ondertussen lachwekkend groot. Nog 2 modellen en de koplampen zitten in de nieren.
@menaz:
Ja hoor! De S-klasse en de A8 zijn voor wat dat betreft natuurlijk veel bescheidener…….
Mooier dan de S, oneindig veel mooier dan de A8.

En toch wil ik liever een E38 of ouder. Als het dan toch een hedendaagse 7 moet zijn, dan maar een Alpina 7.
Zonder het m pakketje best stijlvol!
Hij klopt is ingetogen maar ook sportief kortom geslaagd ontwerp en innovatieve techniek top
Wat een stiksaai hok zeg. Jaguar XJ alllllll the frkn way. Als ik überhaupt die keuze kon maken. Grote, dikke, zware BMW’s… Nee dank je. BMW 4 Coupé, yes please.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).