• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gelekt: de nieuwe Calibra komt begin 2013

Auteur: CasperH, gepost 3 mei 2011 om 12:09 – 59 Reacties

Hij komt! De nieuwe Calibra is onderweg!


Een jaar geleden schreven we al eens over een driedeurs Insignia die waarschijnlijk voorzien zou gaan worden van de Calibra badge. Nu hebben we documenten in handen die de komst van de Calibra in 2013 bevestigen.

Uit betrouwbare bron blijkt dat eind 2012 wordt gestart met de productie van onderdelen voor de nieuwe Calibra. De eerste Calibra’s zullen waarschijnlijk begin 2013 van de band rollen in Russelsheim.

Opel Calibra Forecast 2011

We kunnen nu met zekerheid melden dat het gaat om een coupé op het platform van de Insignia. Hetgeen waarschijnlijk betekent dat er geen achterwielaandrijving op de Calibra te vinden zal zijn, maar voorwielaandrijving en eventueel vierwielaandrijving. Men verwacht per jaar zo’n 14.000 Calibra’s te gaan verkopen, aanzienlijk minder dan we eerder dachten dat nodig was om winst te maken. De Calibra wordt qua uiterlijk waarschijnlijk gebaseerd op de GTC concept en de Flextreme GT/E Concept die ook nog op de AutoRAI te zien was.



Ook interessant!

  • Nieuwe Opel Movano
    Nieuwe Opel Movano is ouder dan de oude
  • Nieuwe Insignia
    Nieuwe Insignia maakt comeback als... crossover!
  • goedkoopste EV van Nederland
    Goedkoopste EV van Nederland is een nieuwe Opel
  • SPOTiCAR, het nieuwe occasionlabel voor Peugeot, Citroën en Opel!

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

calibra, insignia, Opel

Vorig bericht: « Terug in de tijd: Gemballa Mirage
Volgend bericht: Yes! Eindelijk een BMW M5 met AWD »

Lees Interacties

Reacties

  1. dondeboer zegt

    3 mei 2011 om 12:11

    Nieuwe Manta jonguh! BAM!

    Login om te reageren
  2. dymf zegt

    3 mei 2011 om 12:16

    Het ziet er netjes uit.., Ik zou hm allleen geen calibra noemen :s deze auto verdiend wel iets mooiers qua naam, calibra heeft zo’n petjesimago.. Zou zonde zijn om deze auto daar mee te indentificeren..

    Login om te reageren
    • Laue zegt

      3 mei 2011 om 12:49

      @dymf:
      Dan word het ook hoog tijd dat VW de sirocco / GTI badges in de prullenmand gooit.

      Login om te reageren
      • dymf zegt

        3 mei 2011 om 13:05

        @Laue: nee dat hoeft niet, ze mogen best calibra gebruiken, maar niet voor dit elegante ding ;)

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      3 mei 2011 om 13:05

      @dymf: Opel verkoopt die dingen nieuws. En de Calibra had nieuw zeker geen petjes imago. Dat imago komt bij alle sportieve auto’s als ze betaalbaar worden vanzelf. De BMW 3 serie is daarvan wel het meest sprekende voorbeeld.

      Login om te reageren
    • Ram-G-maN zegt

      3 mei 2011 om 13:14

      @dymf: Opel Calignia? Opel Bertona? Opel Coupa? Opel Manta jongûh! BAM! :P
      Ach, de modelnamen van Opel hebben ook een bepaald charme. Bijvoorbeeld de As(h)tra(y)…

      Login om te reageren
      • dymf zegt

        3 mei 2011 om 14:45

        @AutomotiveDesigner: En de andere.. Jaaha :) ik wou alleen maar zeggen dat ik die naam niet bij het model vind passen. ;)
        En bij de astra moet ik altijd aan de hond van me tante denken die heette ook astra :)

        Login om te reageren
  3. ovanberkum zegt

    3 mei 2011 om 12:22

    De Opel Extreme GTE Concept is een mooie combi van Mercedes grille, voorkan van Mazde en lijnen van Citroen DS ;)

    Login om te reageren
  4. ovanberkum zegt

    3 mei 2011 om 12:24

    Ik zie diverse kenmerken van andere merken terug:
    grille : mercedes
    neus: mazda:
    achterkant: citroen DS

    Login om te reageren
    • Pallas zegt

      3 mei 2011 om 13:31

      @ovanberkum: Citroën DS?

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        3 mei 2011 om 21:50

        @Pallas: GT by Citroën zeker? Voor die GTE. Anders snap ik hem ook niet…

        Login om te reageren
  5. sirmustang zegt

    3 mei 2011 om 12:32

    ik hoop dat ie meer gaat lijken op de gtc dan op de flextreme

    Login om te reageren
    • altron zegt

      3 mei 2011 om 12:50

      @sirmustang: Mee eens.

      Login om te reageren
  6. markietwo zegt

    3 mei 2011 om 12:38

    Heeeel kick ! Ben al Insignia fan en dan ook nog een coupe vorm ! heeel dik !

    Login om te reageren
  7. mashell zegt

    3 mei 2011 om 13:11

    Waarom nog zo lang, die mooie coupe was al af voordat we de Insignia kenden.

    Login om te reageren
  8. girls_VS_cars zegt

    3 mei 2011 om 13:11

    Op zich niet verkeerd ;)
    Al hadden die neusgaten voor niet gehoeven en de uitlaten achter wat subtieler gemogen. Her en der natuurlijk wat Insignia trekjes. Maar das mijn mening :)

    Login om te reageren
  9. petermb zegt

    3 mei 2011 om 13:13

    Ik heb begrepen dat deze 1 meter breed wordt..

    Login om te reageren
    • Pallas zegt

      3 mei 2011 om 13:32

      @petermb: Haha zodat je met twee ellebogen tegelijk uit het raam kan hangen?

      Login om te reageren
      • Freewarefreak zegt

        3 mei 2011 om 14:32

        @Pallas: Haha.. ik schiet steeds weer in de lach als ik dat hoor. :) Dat doet mij altijd denken aan dat mopje: “Hoe kun je zien of een garagebox van een Manta rijder is?” … “Aan het bloedspoor op de muur..”

        :mrgreen:

        Login om te reageren
  10. potver7 zegt

    3 mei 2011 om 13:19

    Nou, kan iemand even een rendering maken hoe dat ding er in 2028 uit ziet, met veul Tupperware, foute wielen, rare deuren en een petje achter het stuur?

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      3 mei 2011 om 18:38

      @potver7: Eigenlijk toch heel raar dat de – helemaal niet als ordinair bedoelde – baseballcap synoniem staat voor tokkies of sjonnies, of hoe die groepen allemaal heten. Want van de week schreef er iemand dat hij een meeting van Rolls Royce eigenaren had bijgewoond en daarvan hadden er ook veel een Rolls Royce cap op. Zijn dat dan ook tokkies? :mrgreen:

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        3 mei 2011 om 21:51

        @Freewarefreak: AutomerkCap = Tokkie. Gelijk welk merk het is…

        Login om te reageren
  11. Ram-G-maN zegt

    3 mei 2011 om 13:22

    Een echte coupé heeft een in lengte geplaatste motor en achterwielaandrijving. Ik vertik het om dit een coupé te noemen. Dit valt onder de categorie 2 deurs auto met coupévormig daklijn.
    Dit is een perfecte concurrent voor de Mégane Coupé. Zelfs Hyundai weet hoe je een coupé moet bouwen. :?

    Login om te reageren
    • Pallas zegt

      3 mei 2011 om 13:33

      @AutomotiveDesigner: Wat maakt de plaatsingsrichting van de motor nou uit?

      Login om te reageren
      • jack_abarth zegt

        3 mei 2011 om 13:37

        @Pallas:

        Dwarsgeplaatst voorinliggend met achterwielaandrijving is nogal een complexe oplossing.

        Login om te reageren
        • Pallas zegt

          3 mei 2011 om 13:43

          @jack_abarth: Dat zal waar zijn, maar maakt dat het dan ‘minder’ een coupé. Bestaat de combinatie dwarsgeplaatst met RWD uberhaupt?

          Login om te reageren
          • Ram-G-maN zegt

            3 mei 2011 om 13:52

            @Pallas: Dat bestaat, de Lotus Elise en de Smart ForTwo bijvoorbeeld. Alleen liggen de blokken achter de bestuurder. Maakt het alleen maar complexer al die verschillende configuraties. ;)

            Login om te reageren
    • rotarypowah zegt

      3 mei 2011 om 13:41

      @AutomotiveDesigner: Hyundai Coupe is toch echt fwd ;) En de naam van de koetswerkvorm heeft niets te maken met aandrijflijn.

      Login om te reageren
      • Ram-G-maN zegt

        3 mei 2011 om 13:49

        @rotarypowah: Hyundai Genesis Coupe my friend. Je weet wel met knikje in vanaf de B-stijl. Niet die oude grafbak.

        Login om te reageren
        • rotarypowah zegt

          3 mei 2011 om 13:56

          @AutomotiveDesigner: Ohja, ik vergeet wel ’s dat Hyundehokken nog gemaakt worden en zelfs met nieuwe modellen komen.
          Desalwelteplus blijft een coupe een coupe, hoeveel en welke wielen er ook aangedreven worden.

          Login om te reageren
    • bakkerst zegt

      3 mei 2011 om 13:41

      @AutomotiveDesigner:

      Je hebt een punt..

      En bovendien hebben we de GTC Concept al zo goed als 1op1 rondrijden. bekijk de Insignia OPC maar eens goed, die heeft dan misschien een setje deuren meer, voor de rest is het precies de GTC Concept. Begrijp me niet verkeerd, maar noem hem dan Insignia coupe, en maak er geen nieuw dingetje van. In ben wel erg benieuwd naar de invloed van de Flextreme GT/E..

      Login om te reageren
    • tom307 zegt

      3 mei 2011 om 15:25

      @AutomotiveDesigner:
      kerel, hoe noem jij dan de AUDI A5 coupe?
      die heeft ook enkel fwd of awd.
      en is echt wel een volwaardige coupe t

      nu jij aan zet

      Login om te reageren
      • Ram-G-maN zegt

        3 mei 2011 om 15:55

        @tom307: De Audi A5 coupe? Is dat nieuw? Ik ken wel de Audi A5 Sportback. ;)
        De A5 is overigens een twijfelgeval. Ze kunnen hem zowel dwarsgeplaatst als in lengte geplaatst voorzien. Ik beweer niet dat vierwielaandrijving niet tot coupé gerekend kan worden. Het is wel minder puur daardoor. Ik beweer enkel dat voorwielaandrijving niet tot (pure) coupé gerekend kan worden.
        Het woord is aan jou…

        Login om te reageren
        • jack_abarth zegt

          3 mei 2011 om 16:15

          @AutomotiveDesigner:

          Vroegah, was een coupé eigenlijk zelfs nog meer iets in de trend van een Supra, 300ZX, of Stingray achtig.

          Dus:

          -Lange neus
          -RWD
          -2 deurs wagen
          -Liftback achterklep

          En GEEN sedan variant.

          Login om te reageren
          • Ram-G-maN zegt

            3 mei 2011 om 18:03

            @jack_abarth: Amen! Gelukkig ben ik niet de enige die het begrijpt. :D
            FMR (Front mid-engine, rear-wheel-drive layout) FTW!!! 8)

            Login om te reageren
            • Freewarefreak zegt

              3 mei 2011 om 18:39

              @AutomotiveDesigner: Jep! Lang leve de Datsun 240Z. Prachtig!

              Login om te reageren
              • Ram-G-maN zegt

                3 mei 2011 om 20:14

                @Freewarefreak: Yippie! Nog iemand die het begrijpt! Nu je het over de 240Z hebt, de vader van één van mijn beste vrienden heeft er eentje. In oranje, wat een heerlijke klinkende zes-in-lijn is het toch. Hij heeft ook een zwarte 280ZX met goudkleurige accenten! Hoe retro is dat. :P Het blijven stuk voor stuk legendes de Nissan/Datsun’s uit de Z-series. 8)

          • Esprit_de_Flandre zegt

            3 mei 2011 om 21:56

            @jack_abarth: Vroegah, was alles beter. Als ze nu al ‘Coupé’ plakken op een sedan met lage daklijn en ‘GT’ op een giga-lompe vijfdeurs, dan weet je dat de wereld naar de knoppen is…

            Login om te reageren
            • Freewarefreak zegt

              3 mei 2011 om 22:13

              @Esprit_de_Flandre: Helemaal waar. Als we onze bovenstaande comments nou eens ombuigen naar het moderne heden. How about the new Toyota FT-86?

              Login om te reageren
              • Esprit_de_Flandre zegt

                4 mei 2011 om 22:59

                @Freewarefreak: Zie ik wel zitten, die nieuwe Toyo. Dat ze maar niet te lang meer wachten. Vraag me af of er ook een Lexus-versie komt. Die zouden dat ook kunnen gebruiken…

  12. janklaassen zegt

    3 mei 2011 om 13:37

    Infiniti daklijn.

    Login om te reageren
  13. derekhuizer zegt

    3 mei 2011 om 13:41

    Er wordt weer niet gelezen volgens mij. Opel is van plan om in 2013 de Calibra weer terug te brengen. Foto’s of ontwerpen zijn er nog niet. Jullie baserren, jullie meningen over het uiterlijk op basis van 2 concepten, waarvan overigens de GTC al uit 2007 stamt. Eerst maar is echte foto’s zien voordat je kan oordelen.

    Hopelijk wordt het dit keer echt een Calibra en geen Astra Coupé. De GTC concept uit 2007 zou een stap in de goede richting zijn, alleen in 2013 snel verouderen. Daarnaast denk ik dat het publiek het gaat zien als een coupé uitvoering van de Insignia (zeker geen lelijke auto, maar je komt ze veel te vaak tegen).

    Login om te reageren
  14. derekhuizer zegt

    3 mei 2011 om 13:51

    Oeps spelfoutje: baseren :p

    Login om te reageren
  15. fconderkantlat zegt

    3 mei 2011 om 13:58

    vrij dom van opel volgens mijn perspectief

    de laguna coupe & 407 coupe hebben hun piek al gehad, dus het was veel slimmer geweest om rond deze tijd een calibra/insignia coupe op de markt te brengen

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      3 mei 2011 om 21:58

      @arashrsf: Misschien niet. Doordat de concurrentie over z’n piek is, is er meer aandacht voor de nieuwe Opel coupé. En als de Laguna en/of 407 geen opvolger krijgen wegens te weinig succes, is er minder concurrentie…

      Login om te reageren
  16. Reinbergen zegt

    3 mei 2011 om 14:39

    K’librah jonguh kickuuuUh!!

    Login om te reageren
  17. luuktb zegt

    3 mei 2011 om 15:17

    Ok eerlijk is eerlijk als je calibra hoort denkje aan een pauper met een mega spoiler en 2000W subwoofer,maar laten we eerlijk zijn een oude S-Klasse daar rijd ook bepaalt volk in maar dat maakt de nieuwe niks minder !.

    Login om te reageren
  18. aadr zegt

    3 mei 2011 om 16:27

    Eindelijk weer een echte Opel Coupe, de Manta en Calibra waren ook geweldige autoos met hun eigen marktgebied. Noem de nieuwe maar Extrema dat dekt de lading wel.

    Login om te reageren
  19. vali1992nl zegt

    3 mei 2011 om 17:34

    Als ze er nou ook weer een heftige dtm versie van maken.. :D hoe vet zou dat zijn!! Hebben de new kids gelijk een idee hoe groot die spoiler moet zijn over 15 jaar! xD

    Login om te reageren
  20. Atenza zegt

    3 mei 2011 om 17:42

    Tja voor echte coupe’s (lees: licht gewicht, RWD e.d) moet je toch bij de Jappen zijn. Europeanen komen altijd maar met FWD hokken

    Login om te reageren
  21. tom307 zegt

    3 mei 2011 om 18:11

    -edit: jep, dat is geheim ;) –

    Login om te reageren
    • phaedros zegt

      3 mei 2011 om 18:22

      -edit: check!-

      Login om te reageren
  22. phaedros zegt

    3 mei 2011 om 18:20

    De oude Calibra vind ik (in originele staat) nog steeds een aantrekkelijke verschijning, hoewel het ontwerp al uit de late jaren ’80 stamt. Hopelijk lukt het Opel om nog eens zo’n geslaagd model op de markt te brengen.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      3 mei 2011 om 21:59

      @phaedros: In originele staat, probeer dat nog maar eens te vinden. Ik heb het geprobeerd, en gefaald. Erg, echt erg…

      Login om te reageren
  23. corvettez06 zegt

    4 mei 2011 om 09:06

    zet er een chevy badge op en het klopt, ach GM dus ?

    Login om te reageren
  24. bartteeuwen zegt

    4 mei 2011 om 13:36

    [img]http://i195.photobucket.com/albums/z179/B4R7/calibra222.jpg[/img]

    Als opc eventueel:
    [img]http://i195.photobucket.com/albums/z179/B4R7/calibraimpressie.jpg[/img]

    Login om te reageren
  25. bartteeuwen zegt

    4 mei 2011 om 13:37

    Login om te reageren
    • Ram-G-maN zegt

      4 mei 2011 om 14:24

      @bartteeuwen: Mooie artist impression! :D Ik had persoonlijk de portieren nèt een stukje langer gemaakt en de B-stijl verder naar achteren verplaatst. Wellicht de B-stijl dunner gemaakt aangezien de Calibra ongetwijfeld stijlloze ramen krijgt. ;)
      Door jouw keuze voor de OPC uitvoering krijg je van mij een virtuele schouderklopje. :P

      Login om te reageren
      • bartteeuwen zegt

        4 mei 2011 om 15:48

        @AutomotiveDesigner: thanks! De impressies heb ik ruim 2 maanden geleden eens gemaakt met een insignia opc als uitgangspunt. Het is meer als n insignia waar 2 deuren uit zijn gehaald. Het hele lijnenspel is wat vloeiender en dynamischer

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North