• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Goedkoopste EV van Nederland is een nieuwe Opel

Auteur: willeme, gepost 28 januari 2022 om 09:58 – 30 Reacties

Goedkoopste EV van Nederland

De Opel e-rocks komt ook naar ons landje toe! Het is dan meteen de goedkoopste EV van Nederland!

Heel even waren we bang dat Nederland verstoken zal blijven van betaalbare kleine auto’s. Want het A-segment spoelt weg als een peutergebit na twee dozen Fruitella. Zonde ,want die kleine autootjes zorgen er wel voor dat er over 10 jaar genoeg occasions zijn voor een nieuwe generatie autobestuurders die net hun rijbewijs hebben gehaald.

De Opel Karl is niet meer, de Corsa is nu het instap-punt bij Opel. Dat is een uitstekende auto, maar wel eentje die je minimaal 21.699 euro gaat kosten. Dit terwijl je veel A-segment hatchbacks voor rond de 10.000 euro kon kopen. De reden dat die auto’s niet meer bestaan is simpel: de EU is daarvoor verantwoordelijk. Hoppatee, alle schuld afschuiven op Guy Verhofstadt. Wel zo makkelijk.

Goedkoopste EV van Nederland

Goedkoopste EV van Nederland

Maar drastische maatregelen kunnen leiden tot intelligente oplossingen. Dat bewijst de Opel Rocks-e. Dat is niet de elektrische versie van de Adam Rocks, maar een model onder de Corsa geplaatst. En om eerlijk te zijn ook onder de Karl (als die er nog zou zijn). De auto is aangekondigd voor Duitsland en gaat daar net geen 8.000 euro kosten. Het tweede land waar de auto op de markt komt is… Nederland!

  • Goedkoopste EV van Nederland
  • Goedkoopste EV van Nederland
  • Goedkoopste EV van Nederland

In Nederland zal de Opel Rocks-e iets minder dan 10.000 euro gaan kosten, aldus het AD. Daarmee is het de goedkoopste EV van Nederland. Dat was dus vroeger het prijsniveau van een A-segment hatchback, maar dat is anno 2022 niet meer mogelijk. Auto’s moeten voldoen aan telkens strengere eisen. Niet alleen qua veiligheid, maar ook qua uitstoot. Hierdoor worden auto’s dermate duur dat fabrikanten liever één of twee segmenten over slaan. Er moet nog wel geld verdiend kunnen worden. Deze maatregel zorgt voor schonere en veiligere auto’s, maar ook voor mínder auto’s.

  • Goedkoopste EV van Nederland
  • Goedkoopste EV van Nederland

Net geen auto?

Gelukkig is de Opel Rocks-e een soort luis in de pels. We zeggen ‘luis’ en geen auto, want het is niet helemaal een auto. Ja, er zitten vier wielen onder en je zit droog, maar daar stopt de vergelijking wel een beetje. Het is eigenlijk gewoon een moderne witkar. Met een kleine elektromotor van 8 pk is de auto alleen geschikt voor het stedelijke verkeer. Dankzij de accu kun je zo’n 75 kilometer rijden. In Amsterdam ben je daar wel een uurtje of 10 mee bezig, dus geen probleem.

Goedkoopste EV van Nederland

Opel zelf noemt het overigens ook niet een auto, maar een voertuig gepositioneerd tussen auto en een scooter. Een beetje zoals de Renault Twizy, maar dan iets anders. Voor die 10 mille heb je dan een Opel Rocks-E in basis-uitvoering. Je kunt ook kiezen voor een ‘Tekno’-uitvoering met design-wieldoppen (ja, echt!) en gele accenten op de bumpers en in het interieur. De ‘Klub’ heeft al die accenten in het grijs. De exacte prijzen moeten nog bekend gemaakt worden, maar hij gaat dus minder dan 10 mille kosten. Daarmee is het de goedkoopste EV van Nederland.

Via: AD.nl

Met dank aan Wim voor de tip!

Ook interessant!

  • Opel Rocks-e: 8 pk en vanaf 15 jaar te rijden
    Opel Rocks-e: 8 pk en vanaf 15 jaar te rijden
  • Opel Zafira op waterstof
    Opel Vivaro op waterstof is oplossing EV-rijden
  • goedkoopste EV van Europa
    Zoveel kost de goedkoopste EV van Europa in Nederland
  • Nieuwe Opel Movano
    Nieuwe Opel Movano is ouder dan de oude

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, geld, Opel, Prijzen, rocks-e

Vorig bericht: « Puristenauto met 500 pk, handbak en Diablo-diff op komst
Volgend bericht: F1 gaat racemanagement herstructureren onder druk van Hamilton »

Lees Interacties

Reacties

  1. Johanneke zegt

    28 januari 2022 om 10:02

    Een Twizy mag dan wel weer de snelweg op. Heb een collega die ik verder niet ken die er zijn woon werk verkeer mee doet. Wel lekker goedkoop per km. Maar dat is het dan ook wel.

    Login om te reageren
  2. rulefollower zegt

    28 januari 2022 om 10:05

    Dit is toch een gerebadgete Citroën?

    Login om te reageren
    • heckblende zegt

      28 januari 2022 om 10:56

      Hij lijkt 1op1 op de Ami inderdaad

      Login om te reageren
    • potver7 zegt

      28 januari 2022 om 15:06

      Yep, en de Citroën Ami kost in Frankrijk 7000 Euro. Daarmee vergeleken is de e-Rocks in Duitsland al duur met 8000 Euro, maar ‘iets minder dan 10000 Euro’ in Nederland zou wat mij betreft gewoon geldklopperij zijn. Er zit geen BPM op en het verschil in BTW is maar een paar procentpunt. Zó duur zijn die Opel-logootjes toch niet?

      Login om te reageren
  3. sportabgasanlage zegt

    28 januari 2022 om 10:21

    Dit is toch geen auto, maar gewoon een elektrische brommobiel?

    Login om te reageren
  4. misterds5 zegt

    28 januari 2022 om 10:57

    Zou er wel even bij zetten dat het gewoon de Opel versie is van de Citroën Ami.

    Login om te reageren
  5. ericbmw2000 zegt

    28 januari 2022 om 11:16

    Waarom zou deze auto in NL zoveel duurder zijn dan in DE? zoveel scheelt de BTW toch niet?

    Login om te reageren
    • avocado zegt

      28 januari 2022 om 12:58

      @ericbmw2000: de Ami zou in Frankrijk vanaf 7k incl. Btw te koop zijn. Waarom ze hier 3k meer voor dezelfde badkuip

      Login om te reageren
      • avocado zegt

        28 januari 2022 om 12:58

        @avocado: vragen is mij ook niet duidelijk

        Login om te reageren
  6. vonklausenburg zegt

    28 januari 2022 om 11:25

    Roxy is nou niet echt een charmante naam voor zo’n opgeblazen Canta.

    Login om te reageren
    • bernoulli zegt

      28 januari 2022 om 11:28

      Opel Sarg

      Login om te reageren
  7. bernoulli zegt

    28 januari 2022 om 11:27

    De Duitse configurator: https://www.opelstore.de/rocks-e?variant=base&_ga=2.4984243.1229358857.1643365789-550543127.1643365789

    Bijzonder: je kunt hem dus niet voor 8K kopen, omdat je verplicht moet kiezen tussen ophalen bij de dealer voor € 350,- of thuisbezorging voor € 499,-.

    Topsnelheid: 45 km/u. Geen auto dus, maar een brommobiel zonder brom.

    Login om te reageren
    • avocado zegt

      28 januari 2022 om 13:03

      @bernoulli: prachtig dit. Ze gaan je instructie geven hoe het werkt, en al je vragen beantwoorden voor dat geld. Er zitten alleen geen opties op hahaha

      Login om te reageren
    • potver7 zegt

      28 januari 2022 om 15:09

      Ja duh… Noem eens een auto die je voor de catalogusprijs bij een dealer kunt meenemen (of thuis kunt laten afleveren), zonder afleveringskosten te betalen?

      Login om te reageren
      • bernoulli zegt

        28 januari 2022 om 17:17

        Het is geen auto.

        En in Nederland: elke auto, aangezien afleverkosten bovenop de verkoopprijs al jarenlang verboden zijn.

        Login om te reageren
  8. Edge zegt

    28 januari 2022 om 11:32

    Jammer dat ze hem e-Rocks noemen. e-Rect was een leukere naam geweest.

    Login om te reageren
  9. koeberg zegt

    28 januari 2022 om 11:45

    AD noemt het een “hippe mini-stadsauto”.
    Dat is het niet. Een Honda-E of Mini is een hippe mini-stadsauto. Dit is een brommobiel. En zal dus gekocht worden door de gebruikelijke doelgroep voor brommobielen.

    Login om te reageren
    • quincy zegt

      28 januari 2022 om 13:51

      Jongeren die naar school moeten en te lui zijn om te fietsen? Want die zijn in bepaalde gebieden en belachelijk goed vertegenwoordigd

      Login om te reageren
  10. detroitv8 zegt

    28 januari 2022 om 12:21

    Geinig. Last net dat de BMW i3 uit productie gaat. Opel moet bij die prospects even buren. Dit is natuurlijk exact hetzelfde segment!

    Login om te reageren
    • bernoulli zegt

      28 januari 2022 om 13:01

      i3 kan wel iets harder dan 45 kmu. 😄

      Login om te reageren
    • sportabgasanlage zegt

      28 januari 2022 om 13:07

      Een i3 is een volwaardige auto. Dit is een elektrische brommobiel.

      Login om te reageren
  11. volvoturbo zegt

    28 januari 2022 om 12:31

    8K is niet veel, maar je kunt er dan ook nog geen krat bier in kwijt.

    Login om te reageren
  12. sjeemsbond zegt

    28 januari 2022 om 12:48

    Moet je klompvoetjes hebben of de neiging om constant en oncontroleerbaar te kwijlen om deze auto’s te mogen kopen?

    Login om te reageren
    • koeberg zegt

      28 januari 2022 om 12:55

      Als jij spontaan begint te kwijlen bij de aanblik van deze Opel e-rocks, dan zou ik een aanschaf zeker overwegen! Smaak is subjectief laten we maar zeggen.

      Login om te reageren
  13. dree16v zegt

    28 januari 2022 om 14:03

    En ook gelijk de lelijkste, gruwelijk wie bedenkt dit

    Login om te reageren
  14. Henver zegt

    28 januari 2022 om 16:49

    Wat een gedrocht

    Login om te reageren
  15. oo0ch zegt

    28 januari 2022 om 18:13

    Die 45 km/h grens is echt Bagger. Theoretisch is dit een ideaal woon/werk vervoermiddel: ik moet 20km rijden, heb met een OV een uur nodig. Met de auto ben je er in 25 min, en waar kan je nou niet laden? In de stad heb je ook zo een parkeerplaats. FAIL.

    Login om te reageren
  16. jappebak zegt

    28 januari 2022 om 19:22

    “Want het A-segment spoelt weg als een peutergebit na twee dozen Fruitella.”

    Mooi geschreven!

    Login om te reageren
  17. MarcoM zegt

    28 januari 2022 om 20:13

    En nu nog een Playmobil poppetje er in. Zo dat was het grapje. Op zich niet verkeerd voor degene die uitsluitend in de stad zoiets nodig heeft.

    Login om te reageren
  18. Abdelaziz zegt

    27 augustus 2022 om 03:28

    Brommobiel niets meer of minder en nog even en we moeten het verdienen. Om te mogen rijden vooral gaan stemmen 🗳 het word tijd dat men eens wakker word daar in denhaag rijden ze maar dikker en dikker dat ze eens een dikke middelvinger in hun gat krijgen klerelijers

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North