Zo zien drie zitrijen en zeven zitplaatsen in een Mazda-jasje eruit.
Deze week gaat de productieversie van de Koeru Concept in première op de LA Autoshow. Voordat Mazda echter zelf het doek van de auto kan trekken duiken er al deze platen op op het web, die alle details in feite prijsgeven.
De neus van de opvolger van de huidige CX-9 oogt vele malen agressiever dan die van zijn voorganger, met een bijna rechtop staande grille en agressief gelijnde voorbumper. De achterzijde heeft ook een sportievere vibe gekregen dankzij de dunnere achterlichten en kortere overhang.
In het interieur weinig verrassingen, dat is eigenlijk een evolutie van dat uit Mazda’s laatste modellen. Check de foto’s in de gallery.
Niet slecht maar veels te groot voor mijn smaak… Kwam er niet ook een CX-7? Daar heb ik meer oren naar.
@mazdarx: Voor mij ook veel te groot. Heb sowieso maar bar weinig met SUV’s.
Maar wees er maar blij mee mazdarx. Ze gaan hiervan een hoop verkopen in The States, veel geld verdienen waardoor de directie in Japan makkelijker z’n akkoord geeft voor de in productiename van de Mazda RX9 (?). :-)
@ramshoek: een beetje wat porsche ook doet
Voor een SUV ziet het er niet verkeerd uit. Als ik naar die twee achterste stoeltjes kijk, en dan met name naar het dak, lijkt het me meer een 5 plus 2 dan een echte 7 zitter.
@lekbak: Voor een echte 7-zitter gelieve contact op te nemen met uw lokale taxi-bedrijf.
@lekbak: nou nou nou.. niet zo kritisch… Aziaten zijn in de regel wat kleiner dan Europeanen. Dus ik kan mij prima voorstellen dat ze bij Mazda dit gewoon een 7-zitter noemen.
In premium suv’s als de XC90 of Q7 zit je met zeven stoelen trouwens net zo krap als in deze wagen.
@martinus: maar we zijn in Europa, niet in Azië. De enige echte ervaring die ik trouwens heb met 7 zitters is een Pontiac Trans Sport. Wellicht niet helemaal eerlijk want dat ding is echt geweldig groot met zijn 5 identieke stoelen achterin.
@lekbak: die trans sport dingen zijn zeker groot en comfortabel, maar dan ook weer niets vergeleken met zo’n oude chevy starcraft van, wat een ruimte, wat een comfort. Alleen jammer dat die dan 2 op 1 rijden zowat.
@thijsj: dan praat je ook over een full-size bus. Eigenlijk zijn de 7 persoons grote suv’s de opvolgers van auto’s zoals die Trans sport, dus dat lijkt mij een eerlijke vergelijking.
Overigens is zo’n suburban ook enorm comfortabel. Ik heb daar alleen op de middelste bank gezeten maar een gezelschap van 6 volwassenen met koffers ging makkelijk in de suburban taxi.
@lekbak: Jammer dat hij uit het gamma Is in Nederland, maar de Mercedes R-klasse lang kon je wel een volwaardige 7 zitter noemen. In de R500 of AMG versie sowieso geen verkeerde wagen.
Gewoon goed. Lekker bezig Mazda!
Wat vind je van de achterlichten?
Ik vind ‘m een beetje saai maar in dat segment heb je dat al gauw moet ik zeggen. Functie boven vorm. Maar voor een groot gezin in de US of A perfect. Daarom heb ik mij beperkt tot 2 kids, kan ik mooiere auto’s kopen ;)
@stfu: met 3 kan het ook nog ;)
@e550: heb je alleen wel weer minder geld te besteden, want mon dieu wat zijn die kleintjes duur.
Ik blijf het apart vinden dat Mazda maar niet echt wilt doorbreken in Europa. Geweldige design en tenminste wel betrouwbaar. Kan het merk in mijn naam nog een hoop van leren…
@audiboy: dat Mazda niet doorbreekt in Europa komt dus dat jij, volgens je naam, een Audi hebt :-)). Zullen we dan met z’n allen afstappen van de Europese merken?
@Audiboy: Hun marketing is kut, ze hebben geen hip imago, klantenkring is erg oud, verkoopteams volgens mij ook, etc etc.
Erg mooie auto. Alles lijkt te kloppen. Ook het interieur ziet er smaakvol uit, zeker met dat beige leer dat ook nog eens op het dashboard te vinden is. Slechts de uitlaatjes mochten óf een maatje groter óf juist helemaal weg blijven. Deze zijn iets te zielig.
Maar origineel vind ik hem nou ook weer niet. Hij doet me erg denken aan die Infiniti.
@berlinetta: Klopt. De huidige CX5 heeft al wat trekjes en deze ook wel.
De Infiniti is de FX30 / FX37 / FX50 en nu de QX70 (zelfde model, nieuwe naam).
Verschilletje is dat Infiniti eigenlijk alleen vol uitgeruste modellen levert (ok, er zijn nu 2 lijnen, maar eigenlijk geen opties). Standaard bijv 21” velgen. Kleinste motor is een 3.0 diesel of de 3.7 uit de 370z. Uitlaten waar je vuist in past. En de stoelen; als je geen Infiniti wil, maak dan geen testrit; want je wil niks anders meer! Dat soort dingetjes; en daar ben ik ook voor gevallen.
Mazda zal m juist eerder ‘standaard’ maken. Nog altijd meer dingetjes standaard vergeleken met Duitse auto; maar dikke kans dat hier, voor de EU versie, gewoon de motoren van de huidige 6 in komen te liggen. Prima voor de soccermom btw.
@gregorius: Maar Mazda levert volgens mij ook geen losse opties, maar slechts uitrustingniveau’s. Als ik met de configurator van Mazda speelt, kan ik immers geen losse opties aanvinken.
Overigens had ik een heel erg lekkere Mazda 6 geconfigureerd. GT-M pakketje erop en zowat alle opties en dikste motor: 43.000 ben je klaar. Waarom zou je dan nog een Duitser kopen?
Mooi ding. Ik vind eigenlijk dat alleen Mazda wegkomt met die SUV’s. De CX3 bijvoorbeeld zou ik best willen hebben.
Ja. Oké. Vraag me alleen af wat die shemale daar doet.
Lijkt mij retehandig zo’n 7-zitter, kids erin, opa en oma erbij… Wel bijzonder dat zo’n concept er altijd 300 miljoen x beter uit ziet dan het productiemodel…
Niet heel spannend, wel heel netjes. Mazda is gewoon heel goed bezig.
En daar hebben we de volgende geslaagde Mazda. Niet verkeerd voor zo’n lompe grote bak.
Die grote CX modellen staan in de USA erg slecht bekend wegens hun onbetrouwbaarheid. Opvallend, aangezien Mazda bedrijfszekerheid meestel wel goed op orde heeft
Kijk daar kan de concurrentie van leren offtopic: @autoblogger: Gefeliciteerd met het 11-jarig jubileum!?
Dat ziet er weer heel goed uit! Chapeau Mazda!
Beter dan een Q7!
@hight96: niet beter dan een Q7.
O wow..wat mooi
Ik moet zeggen dat Mazda goed bezig is. Denk aan de 6 sportswagon en bijvoorbeeld de mogelijke RX9.
Die concept was een stoere sportieve auto. Dit is een brave uitvergrote CX-5. Jammer dan.
Misschien is die concept voor de CX-7 ?
De derde zitrij ziet er wel erg comforttabel uit. Wordt dat ding dan zo megagigantisch groot?
@clarkson: Volgens mij is dit maatje X5/Q7/GLE. Geen kleine jongen dus.
@berlinetta: Ja minstens. Hij ziet er zo wel heeeel ruim uit.
@clarkson: Die derde zitrij lijken mij inderdaad twee stoelen van normale grootte.
@berlinetta: het zijn sowieso kleinere stoelen dan die van de tweede rij. Smaller en ook vooral dunner. Die van de tweede rij zit je meer in, de derde rij zit je op de stoelen.
Doet me denken aan die rx concept
Lijkt mij niet dat dit de productieversie van de Koeru Concept, aangezien deze pas 2 maanden geleden is gepresenteerd? Die concept is een crossover, dit is een volwaardige SUV, bedoelt voor de US, hoop ik dan maar. Die concept en de rx-9 zijn namelijk wel erg gaaf.
Rij sinds 1 jaar nu in de Mazda 6 SW en ben erg tevreden. Paar puntjes zijn het infotainment systeem wanneer ik muziek draai via mp3/usb, windruis boven de 130 km/h en zicht naar achter. Maar qua weglegging en stuurgedrag top, ondanks de 19″ ook nog steeds comfortabel.
Mooier dan de bijna alle premium brands??
Vind eigenlijk alleen de Jaguar (die veel kleiner is volgens mij) mooier.
Zolang het niet over Audi gaat weten de autoblog “journalisten” er weet niets over.. de Koeru concept is voor een model onder de CX-9, waarschijnlijk een sportieve SUV net iets groter dan de CX-5. Voor deze CX-9 is geen concept car geweest
What’ up met die dame op foto 17, 18 en 19….
CX-9 van de vorige gegeneratie vond ik erg mooi dit is wel enorm een op geblazen CX-5. Maar nu ik er over na denk was de vorige generatie ook wel een op geblazen ding
Hè de nieuwe SUV van alfa die er over 15 jaar misschien gaat komen.