• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

3 redenen om te kiezen voor de Mazda CX-30

Auteur: advertorial, gepost 29 oktober 2021 om 15:40 – 6 Reacties

De Mazda CX-30 is om meer dan 1 reden een opvallende auto in zijn klasse. We zetten drie redenen op een rijtje om te kiezen voor de CX-30.

In het ongekend populaire crossover segment heeft Mazda een uniek model neergezet met de CX-30. Deze fraai gelijnde alleskunner laat een nieuw geluid horen in zijn klasse. Er zijn meer dan genoeg redenen om te kiezen voor de Mazda CX-30. Maar we lichten er drie voor je uit!

De Mazda CX-30 heeft een buitengewoon interieur

De unieke aanpak van Mazda is in de eerste plaats terug te zien in het buitengewone interieur. Dit is ontworpen volgens de Kodo-filosofie, waarin de kunst van het weglaten centraal staat. Dit zorgt voor een rustig interieur.

Tegelijkertijd heeft het binnenste van de CX-30 een rijke uitstraling. Mazda heeft namelijk veel aandacht besteed aan de selectie van hoogwaardige materialen en hoogwaardige afwerking. Het dashboard heeft bijvoorbeeld een natuurlijke nerfstructuur meegekregen. Dit soort details zorgen voor een oogstrelend interieur.

Dat niet alleen, het interieur is ook praktisch. De indeling is zo gekozen dat je als bestuurder centraal wordt geplaatst en blindelings alles kunt vinden.

De Mazda CX-30 is de veiligste auto ter wereld

Nog een reden om voor de CX-30 te kiezen is de veiligheid. De Mazda CX-30 is namelijk de veiligste auto ter wereld voor inzittenden. De CX-30 haalde in de categorie Volwassen Inzittende een score van 99% bij de Euro NCAP crashtest, hoger dan welke andere auto ook. Dit is onder meer te danken aan de Skyactiv-Vehicle Architecture. Dit houdt in dat de carrosserie bijzonder stijf en schokabsorberend is, maar toch lichtgewicht. Daarnaast beschikt de Mazda over een breed scala aan i-Activsense veiligheidssystemen. Die waken over je veiligheid terwijl jij aan het rijden bent.

De Mazda CX-30 is zuiniger dan ooit

Met de e-Skyactiv motoren onderscheidt de Mazda CX-30 zich ook op motorisch vlak. De CX-30 is leverbaar met twee benzinemotoren: de efficiënte e-Skyactive G en de revolutionaire e-Skyactive X. Beide zijn standaard voorzien van mild hybrid-techniek. Daarmee wordt de motor in zwaardere omstandigheden ondersteund .

Het M Hybrid-systeem beschikt over een generator die de remenergie opslaat in de accu. Daardoor is er geen extra belasting en houd je de maximale prestaties tijdens het opladen. Met deze techniek is de Mazda CX-30 zuiniger dan ooit.

De generator zorgt er ook voor dat het start-stop-systeem bijzonder soepel werkt. Een herstart is nauwelijks voelbaar en dankzij het M Hybrid-systeem gaat de CX-30 ook naadloos door de versnellingen.

Dit alles zorgt ervoor dat de Mazda CX-30 een klasse apart is. Wil je meer ontdekken? Op de website van Mazda kom je alles te weten over de CX-30.

Ook interessant!

  • Waarom de vernieuwde Mazda CX-5 de beste keuze voor jou is
  • Dit is de duurste Mazda CX-30 van Marktplaats
  • Waarom een Mazda CX-30 de veiligste auto ter wereld is
  • Vernieuwde Mazda CX-5
    Vernieuwde Mazda CX-5 is lekker aangenaam dik

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Advertorial, Mazda

Vorig bericht: « Porsche zet ronderecord op Zandvoort met GT2 RS
Volgend bericht: Lezersvraag: S-klasse Cabrio, AMG GT Roadster of de nieuwe SL? »

Lees Interacties

Reacties

  1. kennone zegt

    29 oktober 2021 om 16:05

    Serieus een super zuinige en enorm fijne auto die er ook nog eens goed uitziet van binnen en buiten. Hier in Nederland klopt deze auto motorisch ook gewoon helemaal!, maar ben er dit jaar mee naar Italië gereden en dan merk je wel echt dat de motor gewoon vermogen tekort komt helaas.

    Login om te reageren
  2. drsjeroen zegt

    29 oktober 2021 om 16:49

    Vergeten er advertorial boven te zetten?

    Login om te reageren
    • drsjeroen zegt

      29 oktober 2021 om 16:50

      @drsjeroen: ah stond er wel boven maar dan klein

      Login om te reageren
  3. rw1994 zegt

    29 oktober 2021 om 19:39

    Prima auto, voelt echter niet aan alsof er 180 trappelende paarden onder de kap zitten. En ik vind de plastic randen jammer, had best meegespoten mogen worden.

    Login om te reageren
  4. lekkerdwars zegt

    30 oktober 2021 om 10:52

    Belangrijkste reden om hem links te laten liggen: er zit nog een plofmotor in en tja wie wil die over een paar jaar nog van je kopen in dit segment..

    Login om te reageren
    • wimof zegt

      31 oktober 2021 om 10:54

      Je kan hem gewoon “op” rijden, dat is pas ecologisch.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North