
Een compacte SUV in vorm van een BMW X3, Audi Q5 of een Mercedes GLC is de gebruikelijke keuze, maar straks kun je ook voor de Genesis GV70 kiezen.
Het merk Genesis kennen we vooral als een Aziatisch en Amerikaans avontuur. Met de grote SUV’s en luxe sedans bedient het luxe merk deze markten prima. Genesis komt echter ook naar Europa en daar gaat deze GV70 vermoedelijk een sleutelrol in spelen. Europeanen zijn gek op compacte SUV’s en daarmee maakt de GV70 een goede kans.

De nieuwe Genesis GV70 zal het hier in Europa gaan opnemen tegen de gevestigde premium orde. Naast Audi, BMW en Mercedes heb je bijvoorbeeld ook nog Volvo. De crossover is een spannende auto om te zien en daarmee gaat het ook spannend worden of Genesis genoeg kopers weet te trekken. De compacte crossovers van de bekende merken zijn een stuk voorspelbaarder. Deze GV70 is wat dat betreft echt even wat anders.

De SUV heeft een mee gespoten diffuser, rolt standaard op 21-inch velgen en komt altijd met zo’n luxe interieur. Voor nu is alleen het uiterlijk en het interieur uit de doeken gedaan. Over de technische specificaties is officieel nog niets bekendgemaakt. Vermoedelijk zal dat een tweeliter turbo viercilinder motor worden en eventueel een dieselmodel.

De vraag is straks of Genesis deze G70 scherp genoeg in de markt gaat zetten als alternatief op al die compacte crossovers. En als ze dat doen, zou de Europeaan dan genoeg getriggerd zijn om die portemonnee te trekken?

Apart. Maar een welkome afwisseling op de genoemde suv’s. Dus laat maar komen.
Ik vind dat hele Genesis best wel cool eigenlijk. Zat toevallig gister op de internationale verkoopsites te zoeken naar een Genesis of er wat van te koop staat in Europa, maar helaas… Jammer, vind ze wel mooi.
Dit wordt gegarandeerd net zo’n groot succes als Infinity.
En met betrekking tot ‘spannend’ design: Als BMW de hoffmeisterknik overboord gooit en de grille verandert staat half Autoblog op z’n kop en Photoshopt men hem terug naar het vorige model.
Maar los van dat: voorkant is wel oké, na de achterdeuren vind ik het allemaal wat gekunsteld.
@eklasse: groot succes in Amerika dus
De vraag bij Infiniti (met een i niet met een y), Genesis, Acura en Lexus is of the fabrikant het een succes wil gaan maken. Bij Nissan, HyundayKia, Honda en Toyota snappen ze heus wel wat kan verkopen in Europa. De vraag is of ze het ook willen maken, leveren en wat het verwachte resultaat is.
Bij Lexus hebben ze gezien dat je met Hybrides dus best ver kan komen en ze hebben ook kleiner aparter spul. Maar de sedan’s kunnen ze gewoon achterwege laten.
Bij Infiniti hadden ze een GLA gepakt met Infiniti badges, maar was het financieel gezien niet veel aantrekkelijker om die te kopen tov de Mercedes. Dus dat gaat niet werken, hadden we allemaal kunnen aan zien komen. Maar als ze Infiniti versies zouden maken van een Quasqua en die als hyrbide aan zouden bieden; succes.
Deze Genesis gaat het niet redden. Voor 1 SUV ga niet alle Hyundai of Kia showrooms half ombouwen. En dan moeten ze hem ook nog hybride maken.
Ze hebben ook nog drie sedans welke alle drie goed uit de tests komen
@gregorius: hybride is nl aantrekkelijk rest voor europe misschien niet zo
@eklasse: hoffmeisterknik heeft BMW al in 1997 overboord gegooid.
Stijlvol met een vleugje sportiviteit, zonder naar het ordinaire door te slaan. Direct herkenbaar ook. Mooi hoor. Heeft alles in huis wat zo’n Jaguar E/F Pace mist om de Duitsers succesvol te pesten.
@goed_koopman: in 2 zinnen niets zeggen, knap!
@toniominestrone: Meer inhoud dan jij hier ratelt in ieder geval.
@doublechevron65: hij is opzoek naar de Hofmeisterknik in 1997 en kan ‘m blijkbaar niet vinden en is ie gefrustreerd.
Wow.. jouw toevoeging is gelukkig de meest waardevolle van deze week…
Hij geeft toch gewoon netjes zijn mening over de looks.
Echt een prachtige auto’s maakt Genesis. Wauw!
Ziet er wel ok uit, maar dit design gaat binnen 10 jaar al zo gedateerd zijn dat een eerste generatie Cayenne er nog recenter uitziet.
Interieur is wel dik in orde!
Stiekem vind ik de eerste generatie Cayenne ook nog steeds erg geslaagd en mooier dan de huidige versie.
Deze van Genesis vind ik niks. De achterheup is een beetje een mix van Ssangyoung en Pontiac Aztek. Erg ongelukkig.
Maar ze gaan er ook een grotere broer van maken: de GV80. De achterkant van die is ook een beetje apart, maar wel een stuk beter gelukt.
Nu moet Hyundai nog even hun ’theta’ 2.0 blok aan een goed hybride systeem koppelen en dat zijn ze weer helemaal bij.
Dit is typisch zo’n auto waar je naar gaat kijken, een proefrit mee gaat maken en dan gewoon een XC60 bestelt.
Sowieso goed naar de XC60 gekeken als ik de neus zo bekijk
Zag ik er ook in. En dat achterste zijraam:
Hallo Porsche 928!
Mooie auto dacht ik bij eerste foto van schuin voor!
Maar wat rommelig en lelijk die C-stijl.. En dat kitscherige interieur met die ovale vormen en die paarse kleur, bah.
Buiten die tweespaaks stuur, niks op aan te merken. Laat maar komen.
Best leuk, achterzijde lijkt wel een herdesign van de Porsche 928
Ik moest ook twee keer kijken inderdaad. Grappig effect.
Met zo’n ontzettend lelijke grill? Eerder concurrentie voor de nieuwe 4 serie