• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gerucht: De nieuwe Veyron haalt 435 km/uur

Auteur: carbert, gepost 12 januari 2011 om 22:39 – 104 Reacties

Dit oude ontwerp is de inspiratiebron voor de Veyron 2.0?

De Bugatti Veyron is sinds enkele jaren dé benchmark voor supercar producenten. De heren van Volkswagen zijn tevreden met de enorme exposure die het concern met deze auto genereert en daarom is er enige tijd geleden al groen licht voor een opvolger gegeven. Verdere details beginnen langzamerhand te lekken.

Alweer dertien jaar geleden werd de eerste concept van de Bugatti Veyron EB16.4 getoond. Na behoorlijk wat problemen met de stabiliteit boven de 350 km/uur wordt de auto vanaf 2005 geproduceerd. Nu is het tijd voor een opvolger, die in 2013 op de markt schijnt te komen. De motor en versnellingsbak zullen worden overgenomen van het huidige model waardoor flink wat kosten bespaard worden. De Volkswagen Groep moet voor ieder geproduceerd exemplaar een smak geld bijleggen, en het is dan ook de vraag of het nieuwe model wel kostendekkend geproduceerd kan worden. Je kan het ook als een medewerker van het Volkswagen concern bekijken; ‘De productie van de Veyron kost minder dan een Formule 1 team runnen.’

Bugatti wil in ieder geval dat de Veyron 2.0 minimaal evenveel vermogen krijgt als de Veyron Supersport. Dat betekent dat de auto minstens 1.200 pk krijgt! De echte winst moet behaald worden door gewichtsbesparing, en daarvoor kan Bugatti gebruik maken van de kennis van Lamborghini. Deze concerngenoot is inmiddels een carbonfiber specialist geworden en gaat ervoor zorgen dat de Veyron II minder dan 1.838 kilogram gaat wegen.

Als basis voor het nieuwe uiterlijk schijnt het Veyron ontwerp dat in 1999 door Walter de’Silva gemaakt is (zie afbeelding) gebruikt te worden. Verder zal het uiterlijk geen revolutie zijn, het wordt eerder een evolutie zoals bij de Porsche 911 en nieuwe Bentley Continental GT. De gevolgen van dit alles? Een streetlegal bolide die in minder dan 2,5 seconden de honderd aantikt en doorgaat tot minimaal 435 km/uur. Nice! (via: autoexpress.co.uk)

Ook interessant!

  • Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
    Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
  • Bugatti komt met programma voor onderhoudsbeurt
  • eerste Bugatti met okazielabel
    Eerste Bugatti met Okazielabel is klaar!
  • Video: onboard 417 km/u Bugatti Chiron op autobahn
    Video: onboard 417 km/u Bugatti Chiron op autobahn

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

Bugatti, veyron

Vorig bericht: « Video: Parkeerplaats wordt volledig weggespoeld!
Volgend bericht: Duitsers weten het zeker: VW koopt Alfa binnenkort »

Lees Interacties

Reacties

  1. bakkerst zegt

    12 januari 2011 om 22:43

    Ik hoop dat ze dat oude ontwerp dan wel even stevig opfrissen want dit ontwerp is met een hele goede reden destijds afgewezen. Het uiterlijk in ieder geval, wat meneer De’Silva onderhuids voor revolutionairs gepland had is mij niet bekend..

    Ik ben trouwens ook zeer benieuwd of ze die prijs van ruim 1 (tegenwoordig 2?) miljoen handhaven, er kan immers veel informatie, onderzoek en kennis van Veyron 1 gebruikt worden..

    Login om te reageren
  2. DIKKE zegt

    12 januari 2011 om 22:44

    als ie eruit ziet als bovenstaande laat dan maar zitten vind de bestaande veyron al niet echt prachtig (maar wel bruut) maar die hierboven vind ik ronduit lelijk

    Login om te reageren
    • koluh zegt

      13 januari 2011 om 17:26

      @DIKKE: hahaha mee eens, just my thought!

      Login om te reageren
  3. BmwMPower zegt

    12 januari 2011 om 22:44

    Laat ze eerst eens een 4 deurs sedan a la Galibier fabriceren.
    Voor een gloednieuwe supercar is het, naar mijn mening, nog geen tijd.

    Login om te reageren
  4. Jochempie zegt

    12 januari 2011 om 22:44

    Komt er serieus een tweede Veyron? Netjes! Dat biedt weer perspectief XD

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      12 januari 2011 om 23:07

      @Jochempie: Ze zouden minstens 10 jaar moeten wachten om nog een nieuwe Veyron te maken. Anders zal de tweede nooit uit de schaduw van de eerste geraken…

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        12 januari 2011 om 23:16

        @Esprit_de_Flandre: Kunnen we allemaal weer even sparen!

        Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      13 januari 2011 om 08:32

      @Jochempie: technisch gezien is ie eral. met de SS hebben ze al 435 gereden alleen de hebbben hem begrensd op 415 want ze weten niet hoelang de banden meegaan(of ze willen nog ruimte overhouden voor het volgende model). dus nieuwe bandjes eronder en klaar!

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        13 januari 2011 om 08:57

        @lambo4all: Die snelheid hebben ze al, nu moet de auto nog 450 kunnen waardoor ze ‘m relatief veilig op 435 kunnen begrenzen. Ik denk dat er nog wat meer bij komt kijken dan de techniek uit de huidige auto.

        Mijn gok? De nieuwe Veyron stuurt al z’n benzinepower naar de achterwielen. In de neus komt een elektromotor voor de voorwielen.

        Login om te reageren
        • carmasterr zegt

          13 januari 2011 om 17:28

          @Jochempie:

          Dat elektro verhaal van ej is een beetje in strijd met de gewichtsbesparing die in het artikel genoemd wordt.
          Ik denk niet dat VW daar dan voor zal gaan.

          Login om te reageren
  5. supasweet zegt

    12 januari 2011 om 22:44

    Ben is benieuwd of ze de Veyron kunnen “verbeteren”, niet dat ie slecht is ofzo, maar gewoon alles wordt ooit oud

    Login om te reageren
  6. Jipp zegt

    12 januari 2011 om 22:45

    Naar verluidt gaat volkswagen veel meer winst maken op de tot bugatti veredelde bentley om zo de verliezen te compenseren. Tevens bouwt volkswagen nu verder op de veyron, waardoor de winsten daardoor toe kunnen nemen… En onderhoud…

    Login om te reageren
  7. xilver zegt

    12 januari 2011 om 22:48

    Euh… ik wil niet moeilijk doen maar de Super Sports haalt al 435km/uur, ze hebben hem enkel begrensd tot 415km/u om da banden te sparen. Nu ik veronderstel dat dit met de opvolger (als die er al komt, maar ik hoop dit wel ;-)) niet zal gebeuren. Klein muggenziftpuntje: Super Sports is van elkaar geschreven.
    http://www.bugatti.com/en/super-sport.html

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      12 januari 2011 om 22:57

      @xilver: misschien zijn ze wel bezig met een bandenfabrikant, om bijvoorbeeld banden te laten maken, met een dubbele hoeveelheid profiel…

      Login om te reageren
      • xilver zegt

        12 januari 2011 om 23:04

        @Jipp: Gaat het helemaal kostelijk worden… zo’n set kost nu al rond de €30.000, maar ik geloof niet dat de kopers van die wagens op een 50k kijken.

        Login om te reageren
        • Jipp zegt

          12 januari 2011 om 23:10

          @xilver: daarom juist, het moet niet veel extra kosten om een paar mm extra profiel er op de zetten en zo de banden beter te laten functionen, en dus ook langer. Een nadeel, je hebt meer lawaai…

          Login om te reageren
          • Jochempie zegt

            12 januari 2011 om 23:17

            @Jipp: Een paar mm meer profiel en je hebt veel hogere middelpuntvliegende krachten op de band werken. Denk maar niet dat die langer leeft bij die snelheden.

            Login om te reageren
            • Jipp zegt

              12 januari 2011 om 23:21

              @Jochempie: dat vraag ik me dus af…. Ik heb ook ooit wel is gezien, dat je op ijs het beste met gladde banden kan rijden…

              Login om te reageren
              • Esprit_de_Flandre zegt

                12 januari 2011 om 23:57

                @Jipp: En ik heb gehoord dat je op ijs best op smalle banden rijdt, omdat je dan meer gewicht hebt per mm2.

                Maar wat er van waar is…

              • Jipp zegt

                13 januari 2011 om 00:27

                @Esprit_de_Flandre: ik vraag het me af, in de sneeuw kun je wel beter smallen banden met veel profiel nemen, maar op ijs? daar zul je toch meer oppervlak nodig hebben om de kracht beter te kunnen verwerken, voor zover mogelijk op dat oppervlak…

              • Jochempie zegt

                13 januari 2011 om 08:55

                @Jipp: Met smalle banden zak je toch sneller in de sneeuw? Immers, hoe kleiner het contactoppervlak, hoe hoger de druk per vierkante centimeter.

              • Jipp zegt

                13 januari 2011 om 12:26

                @Jochempie: je zakt sowieso in de sneeuw, daarvoor is een auto altijd te zwaar. Kijk maar eens naar winterbanden, als je ze niet op je LM velg koopt, word meestal aangeraden om ze smaller te nemen. Ook zijn er speciale sneeuwbanden voor de welkbekende sneeuwrally’s die toch tamelijk smal zijn. Juist vanwege de kracht die er moet worden uitgeoefend.

              • Esprit_de_Flandre zegt

                13 januari 2011 om 17:31

                @Jipp: Mja, is ook maar van horen zeggen. Geen ervaring mee.

          • Esprit_de_Flandre zegt

            13 januari 2011 om 00:04

            @Jipp: Denk dat er wel meer bij te kijken komt dan gewoon een paar mm erbij te lappen…

            Login om te reageren
            • Jipp zegt

              13 januari 2011 om 00:26

              @Esprit_de_Flandre: dat zeg ik ook niet, alleen of dit, uiteindelijk niet mogelijk is, een veyron kan geloof ik 15 minuten volgas rijden, maar na 10 minuten zijn je banden op..

              Login om te reageren
              • Nilo zegt

                13 januari 2011 om 08:17

                @Jipp: nou, de huidige veyron kan 20 minuten volgas op zn bandjes rondpruttelen, maar zijn tank is na 12 minuten op 400+ al weer leeg, dus na een run hoef je je geen zorgen te maken over je banden :D

              • lambo4all zegt

                13 januari 2011 om 08:35

                @Nilo: de Supersport doet leegt zijn tank in 8 minuten:)

  8. coupe20vturbo zegt

    12 januari 2011 om 22:49

    Sweet! de volgende heerser op het gebied van 0-100 en topsnelheid data biedt zich aan. Lol @ F1 uitspraak.

    Login om te reageren
  9. vla zegt

    12 januari 2011 om 22:50

    Ik ben benieuwd hoe lang ze deze “evolutie” financieel zullen kunnen volhouden..

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      12 januari 2011 om 22:57

      @vla:

      De veyron is gewoon een studiemodel, dat heb je sowieso nodig, alleen eentje dat dan verkocht word waarbij er dus ook een marketing aspect hij hoort. En goede reclame is duur net als onderzoek. Hier heb je er 2 in 1.
      Zoals ze al zeiden het is goedkoper dan een F1-team. En natuurlijk hangt er ook nog een prestige aspect aan vast.

      Daarbij VW balanceert nu ook niet echt op het randje van het faillissement.

      Login om te reageren
  10. Hupke zegt

    12 januari 2011 om 22:53

    Het boeit mij al nietmeer die veyron’s.
    400, 4115, 435,…
    Zolang Catherham met hun gewicht in Kg’s in de buurt van de topsnelheid van de Veyron in km/h blijft boeien die mij meer.
    Die veyron is gewoon TÉ.

    Begrijp me niet verkeerd ik heb respect voor het ingenieurswerk erachter maar als daily-drive is de veyron een beetje overkill.

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      12 januari 2011 om 22:55

      @Hupke: Dat is het mooie aan een Veyron… die kan je elke dag gebruiken zonder wekelijks in een garage te staan. Praktisch is die natuurlijk niet echt om boodschappen mee te gaan doen, die geef ik je mee. Maar voor dagelijks gebruik liever een Veyron dan een Enzo.

      Login om te reageren
      • Jipp zegt

        12 januari 2011 om 22:59

        @xilver: ga eens bij de IVA kijken, voorheen stonden daar best vaak veyrons, volgensmij ook de wagen van perridon, waar zijn zoon mee naar school kwam, weet niet of dat nu nog zo is.

        Login om te reageren
      • Hupke zegt

        13 januari 2011 om 02:19

        @xilver:

        Moest ik in de markt voor een Uber-supercar zijn dan zou ik voor de bijna 20 jaar oude Mclaren F1 gaan.
        Daar is zelfs meer kofferruimte in dan in een fiesta voor naar de supermarkt te gaan. En echt zo enorm traag is die nu ook weeral niet.

        Login om te reageren
        • xilver zegt

          13 januari 2011 om 14:15

          @Hupke: Mclaren F1 is wel leuk, maar een beetje onpraktisch met de deuren (maar laten we daar nu niet naar kijken). Verder denk ik dat je beter de €2mil van een Mclaren in een Veyron kunt spenderen want zoals je zegt… die Mclaren is al 20 jaar oud… en dat begint wel te wegen op de onderdelen. Maar ik veronderstel dat je zo’n wagens niet koopt op een logische basis, eerder gwn omdat je het wilt ;-)

          Login om te reageren
      • pursuit zegt

        13 januari 2011 om 17:28

        @xilver:

        Wat is dit nou voor onzin? Een vergelijking ‘wat je liever hebt voor het dagelijks gebruik.. een Enzo of een Veyron’.

        Ik weet zeker dat niet één eigenaar dit heeft overwogen.

        Login om te reageren
        • xilver zegt

          13 januari 2011 om 18:08

          @pursuit: En ik weet zeker dat jij zeker niet weet dat je zeker kunt zijn van je uitspraak dat je er zeker van bent dat geen enkele eigenaar dit heeft overwogen… Zo’n wagen dient niet onder een doek te staan in een garage, maar dagelijks gebruikt te worden…

          Login om te reageren
  11. Flamingo zegt

    12 januari 2011 om 22:56

    een veyron die door de geluidsbarriere gaat lijkt me wel tof!

    Login om te reageren
    • Jokkebrok zegt

      12 januari 2011 om 23:11

      @Flamingo: 8)

      Login om te reageren
    • MichaelvdBroek zegt

      14 januari 2011 om 01:21

      @Flamingo: haha idd, dat zou wel koning zijn! :D

      Login om te reageren
  12. complexeduif zegt

    12 januari 2011 om 22:57

    Lag dat groot verlies niet aan de R&D en designkosten? Dan is het alleen maar verstandig om een “nieuwe” Veyron te bouwen, kunnen ze beetje bij beetje hun vaste kosten terugverdienen :) .

    Login om te reageren
  13. Esprit_de_Flandre zegt

    12 januari 2011 om 23:04

    Wat doet dat oude schetsje van de Veyron in een artikel over de volgende Veyron?

    Login om te reageren
    • Nilo zegt

      13 januari 2011 om 08:22

      @Esprit_de_Flandre: omdat de 2.0 design aspecten van dat model krijgt

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        13 januari 2011 om 12:52

        @Nilo: Is lelijk. Laten ze beter in de vuilbak liggen.

        Login om te reageren
        • xilver zegt

          13 januari 2011 om 15:39

          @Esprit_de_Flandre: Wrs zullen ze het baseren om het huidige model…Dit model is in de eerste plaats al naar de prullenmand verwezen door VW zelf.

          Login om te reageren
  14. C220AMG zegt

    12 januari 2011 om 23:09

    Waar is het einde? Niemand rijdt dat ooit, wel leuk om je sleutels op de bar te gooien maar kom op. Absoluut alle lof naar de ontwerpers en technici die deze prestaties waar kunnen maken! Ik wacht weer tot Koenigsegg met een snellere bolide komt. En van Koenigsegg vind ik het eerlijk gezegd nog veel knapper, dat kleine Zweedse bedrijfje!

    Login om te reageren
    • Jokkebrok zegt

      12 januari 2011 om 23:12

      @C220AMG: Helemaal mee eens!

      Login om te reageren
    • anuspraeternaturalis zegt

      12 januari 2011 om 23:12

      @C220AMG: Ik zag pas nog een filmpje met een Porsche die +380km/h reed. Dus er zullen vast wel ‘gekken’ zijn die met hun Veyron 2.0 even de +400km/h willen aantikken. :P

      Login om te reageren
      • Flamingo zegt

        12 januari 2011 om 23:16

        @anuspraeternaturalis: james may deed t 2x

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          12 januari 2011 om 23:58

          @Flamingo: En nog geraakt ie van de naam Captain Slow niet af…

          Login om te reageren
        • anuspraeternaturalis zegt

          13 januari 2011 om 12:17

          @Flamingo: Op een afgesloten baan, en niet op de snelweg. Die Porsche reed dus wel op een snelweg (lees: A-weg/E-weg).

          Login om te reageren
  15. ascari15 zegt

    12 januari 2011 om 23:23

    Damm. Ik denk dat iedereen wel had verwacht dat de veyron het top punt zou zijn.
    En dan komt er nog een snellere.
    Met een paar kilo’s minder gaat hij misschien zelfs van bochten houden.

    Login om te reageren
  16. douwe zegt

    12 januari 2011 om 23:27

    zo is ie niet echt moeders schoonste…

    Login om te reageren
  17. Alpinaa zegt

    12 januari 2011 om 23:29

    Aan de ene kant is het natuurlijk prachtig dat we in staat zijn zoiets te maken, maar andere kant is het eigenlijk complete waanzin. Btw, hopelijk wordt hij wel iets mooier als de huidige. ;)

    Login om te reageren
  18. MichaelvdBroek zegt

    12 januari 2011 om 23:52

    gaaf hoor! alleen hopen dat het die op het plaatje niet word, wat een lelijke voorkant!

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      13 januari 2011 om 00:02

      @MichaelvdBroek: Is een tekeningetje van voor de huidige Veyron. Stelt niets voor dus…

      Login om te reageren
    • Orichy zegt

      13 januari 2011 om 08:05

      @MichaelvdBroek: lees de tekst, hij zal geïnspireerd zijn op het ontwerp uit 1999.

      OT: Dus minder geïnspireerd op de huidige, als dat maar goed komt. Ach, het is toch maar voor de ultra rijken.

      Login om te reageren
  19. Jazzie zegt

    13 januari 2011 om 00:19

    Bugatti is gewoon het technologische uithangbord van VAG, net zoals F1 teams van de grote merken dat zijn. En wat dat betreft doet VAG dat met Bugatti voortreffelijk. En ik denk dat de winstgevendheid van een Veyron 2, een stuk beter zal zijn omdat ze veel zullen besparen op R&D. Maar toch zie ik liever eerst de Galibier dan een nieuwe Veyron.

    Login om te reageren
  20. corvettez06 zegt

    13 januari 2011 om 00:28

    vind het nog steeds niet mooi .

    Login om te reageren
  21. corvettez06 zegt

    13 januari 2011 om 00:31

    en dit dan 20 jaar geleden , kan je nagaan hoe lang ze er over hebben moeten doen bij bugatti,http://www.youtube.com/watch?v=m8dI-47Z2hI

    Login om te reageren
    • MichaelvdBroek zegt

      14 januari 2011 om 01:19

      @corvettez06: haha gaaf dingetje! was dat ook vanaf fabriek dan?

      Login om te reageren
  22. corvettez06 zegt

    13 januari 2011 om 00:32

    was niet veel maar een schammel 256,7 mph dacht ik.

    Login om te reageren
  23. 3wieler zegt

    13 januari 2011 om 01:24

    Lijkt me niet zó moeilijk, de ss haalde al iets van 431 gemiddeld, voor die 4km/u hoeft toch geen nieuwe veyron te worden gebouwd?

    Login om te reageren
  24. boygeorge zegt

    13 januari 2011 om 04:00

    GERUCHT: alle AB petrolheads krijgen zo`n ding.
    Uitsluitend in de kleurstelling rood-wit-blauw.
    Ik betaal, dit is ook een gerucht.

    Login om te reageren
    • Nilo zegt

      13 januari 2011 om 08:25

      @boygeorge: he je bent er weer, maar nu jij het zegt zal het ook wel weer bij een gerucht blijven 8)

      Login om te reageren
  25. w0o0dy zegt

    13 januari 2011 om 06:34

    LMAO ze kunnen 300 stuks niet verkocht krijgen dus komt er snel een opvolger… Forget it. Eerst gaan ze de Galbak maken (Panamera/Bentley met een ander uiterlijk en sterkere motor) om geld te verdienen en dan kijke ze pas serieus naar de Veyron opvolger die nu al geen begeerte meer oproept bij bijna iedereen die het WEL kan betalen

    Login om te reageren
  26. The360box zegt

    13 januari 2011 om 07:56

    Nu de Bugatti weer de ‘snelste’ is hoor je ze niet meer, SSC, Koenigg etc. Wat is de volgende stap, want in Carbon haalde ik makkelijk de 502 in mn SLR :lol:

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      13 januari 2011 om 17:30

      @The360box:

      Ik kwam niet verder dan 430 in mn ’67 GT500:P

      Login om te reageren
      • The360box zegt

        13 januari 2011 om 18:59

        @carmasterr: Sterker nog, ik haalde zelfs 538KM in de draft.

        Login om te reageren
  27. Orichy zegt

    13 januari 2011 om 07:59

    Door gewoon door te gaan met produceren, alleen met wat aanpassingen, zakt de kostprijs vanzelf, omdat er niet echt een totaal nieuw ontwerp ontwikkeld hoeft te worden.
    Over twintig jaar is de Veyron wel rendabel.

    Login om te reageren
  28. Megakix zegt

    13 januari 2011 om 08:27

    Als ik NU begin met sparen…kan ik één velg kopen tzt…(sloeber-ik) ;-)

    Login om te reageren
  29. CRX zegt

    13 januari 2011 om 08:45

    @carbert: Bugatti wil in ieder geval dat de Veyron 2.0 minimaal evenveel vermogen krijgt als de Veyron Supersport.

    Veyron 2.0… LOL

    Login om te reageren
    • marcounkel zegt

      13 januari 2011 om 09:40

      @CRX: het kan wel ;) 2.0, paar turbo’s er op en knallen..

      niet dat het ten goeden komt van de gebruiksduur, haha

      Login om te reageren
  30. Tommy2 zegt

    13 januari 2011 om 08:54

    De huidige kan nog best meekomen met de andere supercars toch? Pump your brakes, rustig aan met dit project.

    Login om te reageren
  31. DePannekoek zegt

    13 januari 2011 om 09:35

    ga dan voor de 450 pffff

    Login om te reageren
  32. marcounkel zegt

    13 januari 2011 om 09:39

    ze hebben wel dezelfde velgen gebruikt :P

    Login om te reageren
  33. hephie zegt

    13 januari 2011 om 09:42

    dit is toch geen gerucht?!?!
    In Agustus vorig jaar heeft James may deze snelheid toch al gereden?!
    http://www.topgear.com/uk/car-news/veyron-ss-record-2010-07-06

    of een kort stukje uit de top gear aflevering:
    http://www.youtube.com/watch?v=a5GPKtucBoU

    Login om te reageren
    • The360box zegt

      13 januari 2011 om 19:02

      @hephie: Lezen is moeilijk, er had ook kunnen staan: Omdat de SS 435 makkelijk haalt gaat de volgende ook minimaal zo snel en zelfs nog ietsje harder, wat ze dus doen is verder bouwen met wat ze hebben.

      Login om te reageren
      • nicktexel zegt

        5 maart 2011 om 18:01

        @The360box: het lijkt pagani wel:P

        Login om te reageren
  34. rvssax zegt

    13 januari 2011 om 09:45

    kots?

    Login om te reageren
  35. Griffin zegt

    13 januari 2011 om 09:55

    ’t Is en blijft een onzinnig ding en nog spuuglelijk ook…

    Login om te reageren
  36. midasracer zegt

    13 januari 2011 om 10:01

    Dit verhaal wekt de suggestie dat een ontwerper wel even een auto ontwerpt voor deze snelheden. Ik geloof er niets van. Er is maar 1 manier mogelijk en dat is om eerst een basisvorm mbv de windtunnel te ontwerpen om de luchtweerstand zo laag mogelijk te krijgen en als dat klaar is, mag de designer er nog wat frutsels op verzinnen.

    Login om te reageren
  37. rvssax zegt

    13 januari 2011 om 11:09

    op een of andere manier blijf ik trouwens denken aan thunderbirds ofzo…

    Login om te reageren
  38. dujokke zegt

    13 januari 2011 om 11:27

    De Veyron is zo een beetje als naar de maan gaan… wat konden we daar in godsnaam gaan doen? Maar het heeft wel mooi de microgolf opgeleverd waar al die dikkerds die hier zitten te zagen hun pizza mee hebben opgewarmd :)

    Login om te reageren
  39. mrbones zegt

    13 januari 2011 om 13:13

    wat een gedrocht

    Login om te reageren
  40. Sciurida zegt

    13 januari 2011 om 14:15

    Oproep aan alle mensen hier die meer verstand hebben van auto-fysica dan ik ooit zal hebben; hoe hard KAN een op wielen aangedreven auto maximaal gaan? Ik bedoel op een gegeven moment, net als bij helicopters, zal de koek toch op zijn door alle krachten die moeder natuur op je losbombardeert? En ik heb het over een voertuig die puur op de wielen wordt aangedreven hè, niet flauw gaan doen met raketten. Ik denk dat er een top is aan toeren die de wielen van auto kunnen maken, maar heb nooit fatsoenlijk natuurkunde gehad…

    Login om te reageren
    • NicoLauda zegt

      17 januari 2011 om 17:43

      @Sciurida:
      De Thrust Super Sonic Car ookwel TSSC genoemd haalt een snelheid van boven de 1200km pu. Weliswaar met straal aandrijving, maar de wielen houden het wel.

      Login om te reageren
  41. mco zegt

    13 januari 2011 om 14:18

    Ze kunnen beter een totaal nieuwe update geven en niet zo’n ‘vernieuwing’ als van de golf 5 naar de golf 6. Volgende grens zou 300 mph moeten zijn, niet 435 km/u

    Login om te reageren
  42. boss427 zegt

    13 januari 2011 om 15:08

    Waarom niet 735kp/u? Dat lijkt me veel sneller. Want ja, ik moet absoluut een auto hebben die zo hard kan.

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      13 januari 2011 om 17:29

      @boss427:

      LOL

      Login om te reageren
  43. F1Tim zegt

    13 januari 2011 om 15:58

    Zo, ze willen qua power zichzelf weer overtreffen. Dat zal niet blijven duren…

    Login om te reageren
  44. db87 zegt

    13 januari 2011 om 16:17

    Wat is dat voor lelijke foto?

    Login om te reageren
  45. duckje zegt

    13 januari 2011 om 16:38

    dit is echt niet mooi, echt niet.

    Login om te reageren
  46. autoblogamateur zegt

    13 januari 2011 om 18:01

    Die foto ziet er slecht uit… Volgens mij is er geen formule ofzo om een topsnelheid, maar de wrijvingskrachten worden zo hoog dat het wel een keer stopt… Dat is ook niet zo erg, je hebt niets aan zulke snelle auto’s…

    Login om te reageren
  47. D-Racer zegt

    13 januari 2011 om 19:22

    Wat een lelijke foto! Als zie die ontwerp gebruiken, dan zorg ik dat iemand de hele fabriek gaat opblazen… Sjonge Jonge! Echt lelijk die foto!

    Login om te reageren
  48. bmwmaaktrijdengeweldig zegt

    13 januari 2011 om 19:37

    Al had ik die 2 miljoen (1,5?) dan zou ik écht niet zo’n auto willen hebben :P koop dan een ferrari, masserati, bmw en een porsche voor datzelfde geld

    Login om te reageren
  49. Dimglor zegt

    13 januari 2011 om 21:38

    Leuk… maar waar blijft die Galibier??

    Login om te reageren
  50. Mr_X zegt

    14 januari 2011 om 00:50

    POWER!!!!

    Login om te reageren
  51. Cantago zegt

    15 januari 2011 om 21:32

    Minder dan 1900 kilo, meer dan 1200pk? Minder dan 2,5sec naar de 100? En harder dan 435km/u? Dat is ABSURD! Maken, dan heb ik weer wat om over te dromen! Geweldig!

    Login om te reageren
  52. autospotterqvs zegt

    17 januari 2011 om 18:30

    Gatver gatver gatver, dit gaat toch niet in productie? Ik hoop hem nooit te zien behalve als er maar 1 exemplaar van is! Wel snel…

    Login om te reageren
  53. autospotterqvs zegt

    17 januari 2011 om 18:32

    Om het kort te zeggen: Ik moet er nog een beetje aan wennen. Is wel mooi maarja, erg anders……

    Login om te reageren
  54. mellie zegt

    17 januari 2011 om 19:10

    not zoals bakkerst hoopt ik dat ze het ontwerp grondig aanpakken want dit vindt ik gewoon lelijk vooral voor zon sport auto dan kunen ze beter bij het huidige ontwerp blijven

    Login om te reageren
  55. D-Racer zegt

    17 januari 2011 om 19:21

    Heej trouwens, die hele topsnelheid is hetzelfde… Kom ik nu pas achter -.- Gaat het niet sneller worden? Anders komt SSC weer opscheppen

    Login om te reageren
  56. Justawheelchairguy zegt

    29 januari 2011 om 16:37

    Hopelijk komt ie er beter uit te zien als de huidige

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North