• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Geruchten over de Alfa Romeo 169

Auteur: Wouter, gepost 8 juni 2007 om 17:12 – 53 Reacties

Alfa Romeo 169 impressie

Echt nieuws is het niet, immers Alfa Romeo had zelf al aangekondigd dat de 169 zijn platform met Maserati zal delen. Wel fijn om te weten dat de 169 dus achterwielaandrijving krijgt. Tot zover niets wat de trouwe Autoblog bezoeker nog niet wist. Wel nieuw is de impressie die door Road & Track is gemaakt.

Uiteraard is het moeilijk om te bepalen hoe waarheidsgetrouw de impressie is, maar de basisvorm lijkt in ieder geval op de spyshots van de 169 die we een tijd geleden hadden. (via autoblog.it)

Alfa Romeo 169 impressie

Ook interessant!

  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • Alfa Romeo draait de boel om met de C41
  • collectables alfa romeo gt
    Alfa Romeo GT 3.2 V6
  • De Alfa Romeo Giulia GTA is goedkoper geworden

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

169, Alfa Romeo, Schetsen

Vorig bericht: « VrijMiVideo: Alfa Montreal, Porsche 911 en DS
Volgend bericht: Nieuwste trend voor autobanden »

Lees Interacties

Reacties

  1. luc zegt

    8 juni 2007 om 17:16

    lijkt op de opel insignia concept

    Login om te reageren
  2. Alex zegt

    8 juni 2007 om 17:17

    Dat beloofd weer een bella te worden

    Login om te reageren
  3. nichos zegt

    8 juni 2007 om 17:18

    ziet er waanzinnig goed uit!

    Login om te reageren
  4. cl600 zegt

    8 juni 2007 om 17:26

    wat een beauty ook he !

    Login om te reageren
  5. Rogier zegt

    8 juni 2007 om 17:28

    Mi amore italiano (hoe je het ook zegt)

    Auto’s, pizza’s en vrouwen… italië is toch een mooi land zeg..

    Login om te reageren
  6. jurrian zegt

    8 juni 2007 om 17:32

    een echte alfa, Wouw!

    van mij mag de echte verzie hier heel veel op gaan lijken

    Login om te reageren
  7. Mikeee zegt

    8 juni 2007 om 17:33

    Alfa RWD!? It must be snowing in hell. Pluimpje voor ze.
    Vind de impressie-auto wel iets te “platgetrapt”. Denk dat de achterpassagiers het zo behoorlijk krap gaan krijgen. Vooral met hoofdruimte.
    Verder doet me dat over-the-top smoelwerk i.c.m. de motorkap nogal denken aan de voorkant van een mannenslip.
    Geef mij maar de 164 dan weer.

    Login om te reageren
  8. Johan zegt

    8 juni 2007 om 17:36

    Ziet er erg goed uit!!

    Login om te reageren
  9. Johan zegt

    8 juni 2007 om 17:37

    @ Mikeee

    Met zo’n slip heeft ie wel potentie :p

    Login om te reageren
  10. Crosske zegt

    8 juni 2007 om 17:37

    Ben ikblij bij de Italianen tewerkgesteld te zijn!

    Login om te reageren
  11. Richard zegt

    8 juni 2007 om 17:40

    Kan Alfa eigenlijk wel lelijke auto’s maken vraag ik me af ?

    Heerlijk.

    Login om te reageren
  12. Crosske zegt

    8 juni 2007 om 17:43

    nog een impressie gevonden. Ziet er nog beter uit.

    http://media.autobild.de/bild/F/bdc84a098fe753e9c51bbab9b39219ff_1.jpg

    Login om te reageren
  13. patrick zegt

    8 juni 2007 om 17:49

    Ik vind het een schitterende auto! Maar ik vind toch dat er een beetje Veyrond in zit, of ligt dat aan mij??

    Login om te reageren
  14. ferrari 355GTS zegt

    8 juni 2007 om 17:51

    Eindelijk weer een echte alfa!!! een prachtig design en achterwielaandrijving. (lekker gummen)

    Login om te reageren
  15. 666 zegt

    8 juni 2007 om 17:57

    @crosske: ik denk idd. dat jouw impressie dichter bij het origineel zal zitten.

    Login om te reageren
  16. aston v8 zegt

    8 juni 2007 om 17:58

    heeeeeeeeeeel mooi ga zo door!

    Login om te reageren
  17. Citrofiel zegt

    8 juni 2007 om 18:05

    Deze impressie is wel leuk, maar niet erg waarschijnlijk, die van Crosske vind ik mooier en is waarschijnlijker. Prachtig hoor.

    Login om te reageren
  18. PieterA zegt

    8 juni 2007 om 18:12

    Rearwheeldrive, meer moet ik niet weten :D

    Login om te reageren
  19. speedlimit zegt

    8 juni 2007 om 18:17

    Ziet er goed uit laat maar komen :)

    Login om te reageren
  20. Nick zegt

    8 juni 2007 om 18:22

    @patrick:
    Dat viel mij inderdaad ook op! ;)

    Login om te reageren
  21. Lexus zegt

    8 juni 2007 om 18:25

    molto bello

    Login om te reageren
  22. TomRS6 zegt

    8 juni 2007 om 18:32

    Alfa romeo Crossfire??

    Login om te reageren
  23. DAT zegt

    8 juni 2007 om 18:43

    Slechte impressie. Dit wordt hem niet.

    Login om te reageren
  24. Armada zegt

    8 juni 2007 om 18:45

    Of dit hem nou wordt of niet, de specificaties bevallen me wel.

    Login om te reageren
  25. Ilquadrifoglio zegt

    8 juni 2007 om 18:47

    Redelijk impressie… Dit wordt hem natuurlijk uiteraard niet.

    Wel is bekend dat deze auto uitsluitend wordt aangedreven door nieuwe atmosferische 6- en 8-cilinders en 6-cilinder diesels.

    Achterwielaandrijving, transaxle en quadrilateral wishbones.

    Deze auto wordt overigens gemaakt met het nieuwe super lichte Thyssenkrupp SRT18 staal.

    Login om te reageren
  26. Assyrian zegt

    8 juni 2007 om 18:54

    ey ik wou iets vragen aan jullie echte auto kenners ma dit heeft totaal nix te maken met dit topic maja ik wou graag jullie mening sow mijn vraag : ik heb een opel astra 2 liter diesel 16v zonder turbo di 16V staat erop ma het rare hij haalt op de autosnelweg 190 en als blijf rijden 200 terwijl andere amper 180 halen weten jullie mss wrm en ohja hij is origeneel nix aan veranderd??

    Login om te reageren
  27. Hilversum3 zegt

    8 juni 2007 om 18:58

    Wauw, wat een knappe kar zeg!

    Login om te reageren
  28. Italian Car Driver zegt

    8 juni 2007 om 19:14

    OHHHHH OHHHHH ik hou t niet meer, woorden schieten me tekort. Ik heb gewoon tranen…. Wat een uber geile auto weer zeg!

    Login om te reageren
  29. cl600 zegt

    8 juni 2007 om 19:21

    @ Assyrian : als de auto goed is ingereden, en goed is opgewarmt, niet al te veel is afgetrapt, en hij heb niet al te veel wind tegen, nou enz enz enz bladiebladiebla, dan zou het gewoon mogelijk kunnen zijn. heb verslagen gelezen van mensen die een golf 5 gti hadden, en der op de autobahn gewoon de 245 mee aantikte, terwel vw zegt dat de lol eindigt bij 230.

    Login om te reageren
  30. Maksimum zegt

    8 juni 2007 om 19:24

    1 woord: WOW Supermooi

    Login om te reageren
  31. Jeroen zegt

    8 juni 2007 om 19:31

    @ CL600, in hoeverre geeft de snelheidsmeter de juiste waarde aan? Bij m’n vaders C5 break ga de teller ook tot de 215/220, terwijl hij op de gps 205 meet

    -ontopic- Mooie wagen, ben ook niet anders gewend van Alfa.

    Login om te reageren
  32. Skyline.. zegt

    8 juni 2007 om 19:41

    Dit is heerlijk jongens. Weetje, alfa romeo heb ik altijd al wat gevonden. Sinds kort heb ik zelfs gemerkt dat ik de hele ouwere modellen zelfs prachtig vind. Ik vind alfa’s prachtige auto’s.! Viva la Italia biatch! ;)

    Login om te reageren
  33. freek zegt

    8 juni 2007 om 20:16

    zien d’r altijd “vet” uit…maar in ’t echt zijn ze meestal niet iets tammer :)

    Login om te reageren
  34. Greg zegt

    8 juni 2007 om 20:25

    heel fraai… kijkt ook minder agressief uit z’n ogen dan de 159

    Login om te reageren
  35. Nick zegt

    8 juni 2007 om 20:53

    Zeer mooi concept.

    Probleem van alfa is dat ze met hele mooie tekeningen en concepten komen, allen ze doen er nooit echt iets mee.

    Dat verhaal van die achterwielaandrijving moet ik ook nog maar zien. Het zou wel super zijn, komt de echte alfa weer eens terug!

    Maarja, we zien het allemaal wel.

    Login om te reageren
  36. Rick dos zegt

    8 juni 2007 om 20:55

    Deze schetsen doen me vrij weinig, maar die spyshots……..oeh lala!

    Login om te reageren
  37. cl600 zegt

    8 juni 2007 om 21:26

    @ jeroen : dat vraag hij niet, hij vraagt in mijn inziens of het mogelijk is om met een standaard auto boven de fabrieks waarden uit te kunnen steken, of dat de auto onder handen is genomen. dat de teller misschien afwijkt kan ik ook niet ruiken, geef alleen antwoord op wat hij vraag.

    Login om te reageren
  38. luc zegt

    8 juni 2007 om 21:31

    nog een fraai plaatje
    http://img475.imageshack.us/img475/4943/img14830se9ml.jpg

    Login om te reageren
  39. floryn zegt

    8 juni 2007 om 21:46

    de spyshots waren pas geil echt heerlijk!!! go alfa go alfa

    Login om te reageren
  40. luc zegt

    8 juni 2007 om 23:51

    maarja, ik mag hem dan op de insignia vinden lijken,

    het enigste wat fout is aan deze auto is nog altijd de plaats van het nummerbord

    trouwens, wie is die andere luc???
    luc schrijft,

    8 June 2007 om 21:31
    nog een fraai plaatje
    http://img475.imageshack.us/img475/4943/…

    Login om te reageren
  41. Assyrian zegt

    8 juni 2007 om 23:52

    @ cl600 : yep dat is waar cl600 thanks mate

    Login om te reageren
  42. Crosske zegt

    9 juni 2007 om 07:49

    @ luc 1 : is een gefotosoepte 159. Trekt naar mijn mening op nieks.
    de andere 2 impressies zijn volgens mij toch stukken beter. Die van mij is gemaakt door meester impressionist Huckfeldt. En die man zit bijna nooit ver van. ’t eindresultaat hoor. Je moet maar eens goeglen.

    Login om te reageren
  43. w0o0dy zegt

    9 juni 2007 om 09:31

    Zou Rick dos dan toch nog een keer het ware geloof gaan vinden? ;)

    De impressies zijn wel aardig maar ik ga er vanuit dat Alfa het beter kan. Verder denk ik dat deze ontwerpen niet vernieuwend genoeg zijn voor een Alfa. Zo is de 164 nooit een verouderd ontwerp geworden tijdens de levensduur en de 166 doet precies hetzelfde. Net na de introductie moesten we nog wat wennen aan het uiterlijk maar het ontwerp blijkt dan veel langer houdbaar…Ik verwacht nog meer/beter…. we wachten af.

    Login om te reageren
  44. J. zegt

    9 juni 2007 om 12:03

    Alfa maakt toch ook schitterende wagens he :)

    Login om te reageren
  45. niels zegt

    9 juni 2007 om 12:04

    Alfa Romeo is weer heerlijk bezig,

    Wat is dit toch een prachtig merk zo’n geschiedenis zoveel emotie heerlijke auto’s.

    Als je puur kijkt naar het Desing kan het weleens een auto worden die hier op gaat lijken, Nieuwe V6 motoren die uiteindelijk ook in de Brera en de 159 gaan komen en dan niks meer GM ik hoorde trouwens dat Alfa Romeo wacht om bij de facelift de auto’s echt aan te pakken dus lichter maken en nieuwe motoren en dan komen ook de GTA versies.

    Dus milaan spreekt weer de juiste taal mijn taal als echte Alfa rijder, hier zaten we op te wachten auto’s die kwa desing heel mooi zijn en ook de juiste Alfa Romeo techniek hebben.

    Ik heb zelf een punt gave 33 1.7 16V helemaal opnieuw opgebouwt en elke keer als ik met die auto rijd weet ik wat ik mis in de nieuwe Alfa’s de Sound het stuur gevoel de wegliging gewoon het pure auto rijden waar ik zo van hou.

    En nog een tip voor iedereen hier als die gekke in Den Haag al die maffe regels gaan doorvoeren gaan we allemaal oudere leuke auto’s rijden.

    Groeten

    Niels

    Login om te reageren
  46. Rick dos zegt

    9 juni 2007 om 14:38

    @w0o0dy

    Hahaha! Find out next week on a new episode of: Goede tijden slechte tijden! ;)

    Login om te reageren
  47. Delta HFan zegt

    9 juni 2007 om 20:13

    JAAAAA dit is weer een topper van ALFA!!!

    Login om te reageren
  48. Smokin zegt

    11 juni 2007 om 14:20

    Vital statistics: Project: Alfa Romeo 941; Platform: Next Generation Quattoporte E/F; Wheelbase: 2.950 mm; External Dimensions (L x W x H): 4.950 mm x 1.900 mm x 1.400 mm

    Debut range (Prices are indications only): 2.8 V6 (250 bhp) €47,500, or 3.2 V6 (285 bhp) €50,000; 3.6 V6 (320 bhp) €55,000 (May be cancelled); 4.3 V8 (400 bhp @ 6300 rpm, 500 Nm) €75,000; 3.0 V6 Diesel (275 bhp / 620 Nm) €50,000

    Additional engine range: 4.0 V8 Diesel (380 bhp, 800 Nm) €75,000 (May be cancelled); GTA 5.0 V8 (515-530 bhp @ 7000 rpm, 600 Nm) €100,000

    De keuze is reuze….

    Login om te reageren
  49. Ilquadrifoglio zegt

    11 juni 2007 om 14:36

    @ Smokin

    Klopt niets van… Het zijn slechts zeer oude speculaties…

    De keuze is ongeveer:

    Benzine:

    1.8 Turbo ~260 PK
    3.0 ~300 PK
    3.5 ~350 PK
    4.2 ~405 PK
    4.7 ~450 PK
    5.0 ~530 PK Uniair (GTA)

    Diesel

    2.0 TT ~200 PK
    2.5 ~235 PK
    3.0 ~270 PK

    Nog steeds speculaties:

    5.0 V10/6.0 V12 (GTA)
    4.0 V8 Diesel

    Login om te reageren
  50. Smokin zegt

    11 juni 2007 om 15:00

    Ik zag later inderdaad dat het uit oktober 2005 kwam…

    Maar goed, jouw lijstje biedt ook keuze genoeg. Ik moet toch wat te kiezen hebben als ik straks mijn GT in ga ruilen.

    Login om te reageren
  51. > 1 v o o o zegt

    14 juni 2007 om 17:33

    mooi!! (vooral de ‘schouderlijn’) maar voor een italiaanse auto doen de koplampen mij veel te aziatisch aan…

    Login om te reageren
  52. Alfa GT zegt

    1 november 2007 om 00:31

    Grappig…de ene impressie is een soort opel/peugeot-hybride, de ander een gefotochopte GT, en weer een andere een gefotochopte 159. :/
    Ik denk dat het eindresultaat er ietsiepietsie anders uit zal zien (denk qua lijnen en vormgeving aan de gelekte studies voor de Junior en de 149)
    Maar ja, wie ben ik :)

    Login om te reageren
  53. Milano zegt

    11 april 2008 om 09:02

    Wat ik mooi vindt aan de nieuwe 169 is dat steeds maar dat V vormige grilletje terug komt.

    laat die 169 maar komen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North