• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gespot: Alpina B7 Biturbo

Auteur: Alwood, gepost 12 februari 2010 om 16:04 – 40 Reacties

Neusje van de zalm?


Een 7-serie is leuk, maar een 7-serie is toch vooral saai. Op alle fronten voldoet de auto, maar uitbundig is hij nergens. Misschien is dat ook wel de kracht, maar begerenswaardig wordt hij er niet van. Gelukkig hebben we Alpina nog.

Ooit, ten tijde van de E38 was de grote BMW sedan een prachtige auto. De daaropvolgende generatie was gewoon eng en BMW is nu net weer uit het diepe design-dal van de afgelopen acht jaar aan het klimmen. Ze pakken echter nog niet de kroon op die ze eind 20e eeuw droegen. Dus dan heb je tjoeners nodig, of beter gezegd veredelaars.

Relatief nieuw op BMW’s zijn de turbo’s, maar deze maken de auto’s eigenlijk nauwelijks sneller dan dat ze waren zonder turbo. 400pk uit een 4,4 liter V8 is gewoon niet zo veel. Alpina is wat meer ervaren met turbo’s en ziet in dat het blok best 500pk kan hebben. Vooruit je haalt er nog net geen X6M mee in, maar je rijdt in een B7 wel rond in stijl. Bovendien zal zo’n Alpina toch een stuk beter klinken dan die PVC-pijp onder de zogenaamde nieuwe M-modellen. Deze verse B7 is gespot in Brussel. Meer foto’s op autojunk.nl!

Met dank aan jackyenjacky voor de spot!

Ook interessant!

  • Gespot: 608 pk sterke Alpina B7 op Nederlands kenteken
  • Gespot: een Alpina D3-buikschuiver
  • Alpina heeft weer een officiële Nederlandse importeur
  • Gespot - Een BMW M5 van bijna €230k

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

7-serie, alpina, b7, BMW, Gespot

Vorig bericht: « Saab Spyker: overname akkoord en verhuisplannen [updated]
Volgend bericht: Nieuw design voor Aston Martin: de Veloce »

Lees Interacties

Reacties

  1. RubenS zegt

    12 februari 2010 om 16:11

    “Op alle fronten voldoet de auto, maar uitbundig is hij nergens.” ik dacht dat ie juist uitblinkt in rijgedrag?!

    Login om te reageren
    • John zegt

      12 februari 2010 om 16:15

      @RubenS: Uitblinken is iets anders dan uitbundig zijn.
      Prachtig apparaat dit, als ik CEO zo zijn (ben ik niet…) zou ik het wel weten :D

      Login om te reageren
  2. bt zegt

    12 februari 2010 om 16:14

    ik moét die E38 hebben! :d

    Login om te reageren
  3. jan1666 zegt

    12 februari 2010 om 16:15

    Ooit, ten tijde van de E38 was de grote BMW sedan een prachtige auto. De daaropvolgende generatie was gewoon eng, e

    die BMW 7-serie hiervoor vond ik de mooiste BMW van na 2000! die achterkant met het lampje apart…net als de 6-serie..apart, die ‘bobbel’ maar ohh wat maken die lichten veel goed

    Login om te reageren
  4. Basnov zegt

    12 februari 2010 om 16:21

    Wat een machine…

    Ik heb zelf het voorrecht gehad, een weekje in de 7.50 met 407 pk, rond te mogen rijden en die auto blinkt inderdaad uit in rijgedrag. Het was natuurlijk slechts een kwestie van tijd totdat Alpina deze 7 aan zou gaan pakken, maar dat hebben ze in mijn ogen uitstekend gedaan. Niet te heftig, en een autono0b zou er zo langs lopen. Dat is style en power..

    Super wagen :)

    Login om te reageren
  5. Rhyo zegt

    12 februari 2010 om 16:21

    WAUW! Dit is mooi.. niet te Extreem.

    Login om te reageren
  6. nickdenbakker zegt

    12 februari 2010 om 16:22

    Wat een prachtbak!

    Login om te reageren
  7. Binsbo zegt

    12 februari 2010 om 16:31

    Beetje magertjes, overdreven spoilerwerk. Een 760 zet deze sjon mooi te kakken.

    Login om te reageren
  8. Kuyl zegt

    12 februari 2010 om 16:33

    Turbo`s relatief nieuw op BMW`s?!
    Zijn we ineens de rijke turbo geschiedenis vergeten van BMW?

    De 750 rijd al goddelijk, hoe heerlijk zal deze wel niet rijden?

    Login om te reageren
  9. Ahura zegt

    12 februari 2010 om 16:35

    Die voorlip voegt imo niks toe en maakt het cheapo. Verder blijft het een geweldig mooie auto, Júist omdat ie niet te extreem is. Dat is een 7-serie nooit geweest tot Bangle zich er mee ging bemoeien

    Login om te reageren
  10. Gerrit zegt

    12 februari 2010 om 16:37

    Geil kwijl….Vind ze “standaard” al erg gaaf! Deze is nog vetter mooi hoor! Laat ze maar komen!

    Login om te reageren
  11. BMW Driver zegt

    12 februari 2010 om 16:41

    E38 blijft de mooiste BMW 7 die er ooit is gemaakt
    Slank en elegant. Met een krachtige motor, houdt niemand je meer bij…..

    Login om te reageren
  12. Shenkie zegt

    12 februari 2010 om 16:50

    Paar jaar terug met het vorige model 7-serie op wintersport geweest, een hele fijne en comfortabele reisauto. Maar mooi vind ik hem absoluut niet. Wat dat betreft is het huidige model een vooruitgang, alleen de nieren zijn me iets te groot.
    Eind jaren 90, ten tijde van de E38 waren BMW’s echt nog supermooi, strak design en geen vreemde vormen. Ik hoop dat ze ooit weer zo zullen worden.

    Login om te reageren
  13. rwd zegt

    12 februari 2010 om 16:51

    Alpina is een merk en geen tjoener!

    Login om te reageren
  14. Dimglor zegt

    12 februari 2010 om 16:52

    Ik vind de alpina kuur uiterlijk niet echt een verbetering…
    Geef mij maar het standaard uiterlijk, ziet er beter uit ;)

    Login om te reageren
  15. Basnov zegt

    12 februari 2010 om 16:54

    Ja, en AC Schnitzer is wel een tjoener :lol:

    Login om te reageren
  16. DasAuto zegt

    12 februari 2010 om 16:56

    Zo’n Alpina blijft BMW’s verpesten, jammer. Ik zou gewoon gaan voor de 760i of de 750xDrive

    Login om te reageren
  17. pvkampen zegt

    12 februari 2010 om 16:59

    Zou toch een S65 AMG bestellen!

    Login om te reageren
  18. SHFT zegt

    12 februari 2010 om 17:04

    Leuke 911 velgen…

    Login om te reageren
  19. killioq zegt

    12 februari 2010 om 17:10

    voorkant lelijk, maar de acherkant is prachtig

    Login om te reageren
  20. EJS zegt

    12 februari 2010 om 17:27

    Denk ik wel de meest begerenswaardige limo van het moment van mij.. ALs het echter tussen standaardauto’s ging zou ik voor een s8 gaan(als ik überhaubt voor een auto in die klasse te gaan had..)

    Mooie subtiele wagen die vermoedelijk op ’t gebied van weggedrag alle concurrentie veruit het nalaten geeft!

    Login om te reageren
  21. GOD zegt

    12 februari 2010 om 17:36

    Die velgen staan voor geen meter.
    Zulke velgen passen beter op de vorige Z4.
    Setje klassieke Alpina spaak velgen staan veel beter.

    Login om te reageren
  22. PCCB zegt

    12 februari 2010 om 17:38

    De multispaaks staan hem beter. Ik zou de achterspoiler eraf laten. Dan is hij af!

    Login om te reageren
  23. majinstar zegt

    12 februari 2010 om 18:22

    -1 omdat hij geen echte Alpina kleur heeft.

    Login om te reageren
  24. AlpinaSC zegt

    12 februari 2010 om 18:35

    Wat een flutpost van Alwood…

    Betere foto’s van de B7 Biturbo zijn hier te vinden: http://www.7post.com/forums/showthread.php?t=350540 .

    BMW heeft de 750i gewoon conservatief getuned om de motor zoveel mogelijk een atmosferisch karakter te geven. Verder vind ik de E65 van na de facelift een prachtige auto, zeker in Alpina-uitvoering. De designrevolutie van BMW heeft naast deze prachtige zeven ook geweldige auto’s zoals de E60 5-serie, E63 6-serie en E85 Z4M Coupé opgeleverd.

    Login om te reageren
  25. w0ut zegt

    12 februari 2010 om 18:41

    Is op de zavel/sablon markt in Brussel. Daar staan altijd wel een paar knappe bakken om te begapen.

    Login om te reageren
  26. Stefan zegt

    12 februari 2010 om 18:59

    Deze zag ik 2weken geleden nog bij de esso langs de a2 om 6:30

    Login om te reageren
  27. BananaFlip zegt

    12 februari 2010 om 19:13

    Als het moet, dan zo. Maar niet anders.

    Login om te reageren
  28. Megakix zegt

    12 februari 2010 om 20:32

    Tuurijk rijdtie er een 760i af…maar ik had toch de Classic velgen gekozen. De op de afbeelding geplaatste velgen zijn té sportief bij z’n uiterlijk. Die kunnen beter onder een Alpina Roadster S.

    Login om te reageren
  29. m5 zegt

    12 februari 2010 om 21:00

    prachtige auto jammer dat er niet de nieuw type alpina classic’s onder zitten die staan hem veel beter.
    zal alpina ook nog eens een keer de x5 onderhanden gaan nemen?

    Login om te reageren
  30. Frans zegt

    13 februari 2010 om 00:34

    “Relatief nieuw op BMW’s zijn de turbo’s” ? Volgens mij deden ze in de jaren ’70 al iets met een 2002 turbo en in de jaren ’80 meer dan 1000 PK op een 1,5 liter blok met turbo.

    Login om te reageren
  31. *Junkreader* zegt

    13 februari 2010 om 00:45

    )

    Login om te reageren
    • Benno zegt

      13 februari 2010 om 12:30

      @*Junkreader*: idd. dan maar deze uitvoering, zeker betere velgen.

      Login om te reageren
  32. Ivo zegt

    13 februari 2010 om 10:23

    @ Alwood:

    Als je nou niks van BMW weet, plaats dan geen onzinnige posts. Sorry hoor, maar ’turbo’s zijn relatief nieuw voor BMW’ getuigt niet echt van fatsoenlijke autojournalistiek. Denk aan de 2002 Turbo, 745i uit de jaren ’80 en natuurlijk de F1, waarin BMW wereldkampioen werd met de Brabham BMW. En over smaak valt te twisten, ik vind de 7 Serie namelijk een plaat van een auto. En onder leiding van Chris Bangle is BMW de afgelopen 10 jaar wel heel veel meer ‘enge’ auto’s gaan verkopen!

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      13 februari 2010 om 11:35

      @Ivo: goh, je zegt het zelf al… er zit daar een gat tussen van bijna DERTIG jaar. Denk je dat diezelfde turbo’s nog gebruikt worden? Denk je dat die turbo’s uberhaupt zouden kunnen concurreren met wat er nu in een dergelijk ‘luxesegment’ verlangt wordt? Nee, nee en nee… BMW heeft de afgelopen twee decennia besteedt aan het verfijnen van de normaal geaspireerde motoren, dus hou je wijsneuzerij voor je.

      Login om te reageren
  33. G. Bert zegt

    13 februari 2010 om 12:39

    De genoemde E38 is voor mij ook de mooiste 7 serie uitgebracht door BMW, de Alpina variant (later met 6.0 liter v12) maakt t helemaal affengeil!

    Login om te reageren
  34. antonov zegt

    14 februari 2010 om 13:34

    De voorspoiler op een Alpina is over het algemeen zeer nuttig om de nose-lift binnen de perken te houden. Blijkt zeer effectief op mn D10 en mn E21.

    Login om te reageren
  35. frans zegt

    15 februari 2010 om 01:05

    Recentere turbomotor van BMW is bijvoorbeeld in de 335i (3 liter) met dubbele turbo en straks met een twinscroll, waarbij die laatste redelijk milieuvriendelijk is vergeleken met fabrikanten die ook wat pk’s willen hebben en een goede EU norm willen (en dan helaas terug moeten naar een veel kleiner en onrustiger blok,zoals Opel en VW). En de turbodiesels van BMW schijnen tot de beste te horen volgens ingewijde ingenieurs. BMW wil zich niet vermarketen als een dieselaar,ook al maken ze hele goede diesels. Ze wonnen al een 24-uurs op diesel in de jaren ’90. Het schijnt dat Peugeot ook erge goede diesels kan maken, alleen ze moeten wat betere coureurs inhuren voor LeMans.

    Login om te reageren
  36. Cantago zegt

    15 februari 2010 om 17:41

    Hebbeding eerste klas zeg ik!

    Login om te reageren
  37. DimitriS zegt

    19 februari 2010 om 13:50

    Vandaag nog tegen gekomen!
    I wish it was mine :P

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North