• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gespot: Alpina D5 Biturbo

Auteur: CasperH, gepost 23 oktober 2012 om 10:44 – 51 Reacties

Alpina D5 Biturbo


In Laren is schijnbaar nog geld voor stijlvol aangepaste BMW Fünfers.

De Alpina D5 Biturbo Touring is niet één van de meest voorkomende voitures op het vaderlandse wegdek. Waar je de M550d al bij bosjes kunt spotten in de sloppenwijken van Amsterdam en de favela’s van Rotterdam is de D5 Biturbo een auto die voorbehouden blijft aan de mensen met een meer verfijnde smaak. Mensen die weten waar je moet zijn om je BMW écht speciaal te laten afwerken.

Alpina is al sinds jaar en dag het gekozen adres voor deze fijnproevers. Kijk toch eens naar die prachtige kleur, die subtiele lip onder de bumper en de heerlijke 20 inch Alpina Classic wielen. Jep, dit is de superdiesel die je moet willen, niet dat overspoilerde M Performance hok dat iedere John in één van de 50 beschikbare tinten grijs kan bestellen bij de eerste de beste BMW dealer. En laten we eerlijk zijn: 350 pk en 700 Nm brengt je ook gewoon in 5,2 seconden naar de 100, terwijl de topsnelheid wordt vastgezet op 270 in plaats van 250 kilometer per uur. En dat alles met een turbootje minder, deze jongen zou het wel weten.

Check meer foto’s van deze Alpina D5 Biturbo spot van autospotterqvs op Autojunk.nl.

Ook interessant!

  • Gespot: een Alpina D3-buikschuiver
  • The Collectables Alpina B3 Touring
    Alpina B3 S Touring
  • BMW Alpina B3 Touring
    BMW Alpina B3 Touring rijtest: beter dan M3 Touring?
  • Alpina heeft weer een officiële Nederlandse importeur

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, alpina, blauw, BMW, D5, Diesel, touring, tuning

Vorig bericht: « 17-jarigen halen makkelijker hun rijbewijs
Volgend bericht: BMW eist miljoenen euro’s van Peugeot & Citroën »

Lees Interacties

Reacties

  1. bofkont zegt

    23 oktober 2012 om 10:48

    Prachtige wagen, een Alpina getuigd inderdaad van goede smaak.
    Naar mijn mening de enige die aan Bmw mag komen.

    Login om te reageren
    • fadje104 zegt

      23 oktober 2012 om 11:01

      @bofkont: Over smaak valt niet te twisten! maari k ben van mening dan nog een merk best aan BMW mag komen, onlangs heeft wouter nog een m6 van dit merk getest.

      Login om te reageren
    • bartsmit zegt

      23 oktober 2012 om 12:19

      @bofkont: Geef mij maar een Touring met M-pakket, veel netter dan deze ordinaire look-a-like-1980-bak. Zeg nou zelf, die uitlaten en voorbumper zien er toch niet uit. Bovendien kost het je de hoofdprijs.

      Login om te reageren
      • bohica zegt

        23 oktober 2012 om 12:44

        @bartsmit: Helemaal met je eens.
        De touring met M-pakket is veel mooier dan deze fout getunede BMW die iets teveel de aandacht wil trekken.

        Login om te reageren
        • loloo zegt

          23 oktober 2012 om 20:15

          @bohica: nu weet iedereen meteen wat voor marginale imbecielen jullie zijn

          Login om te reageren
  2. coosbmw zegt

    23 oktober 2012 om 10:48

    Alpina is leuk maar een triple turbo diesel die onder handen genomen is door ///M. Een dag zal ik die m550d hebben.

    Login om te reageren
  3. E34M5Touring zegt

    23 oktober 2012 om 10:50

    Dit is het wel voor mij. Wat een schitterende auto. @kaasboerin: get the frog out :)

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      23 oktober 2012 om 15:01

      @E34M5Touring:

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        23 oktober 2012 om 17:16

        @kaasboerin: hahaha lol !

        Login om te reageren
  4. whoppie zegt

    23 oktober 2012 om 10:52

    En alleen achterwielaandrijving! Ook leuk voor als de sneeuw valt straks!

    Login om te reageren
  5. Ram-G-maN zegt

    23 oktober 2012 om 10:54

    De velgen zijn een maatje te groot IMHO. Daarentegen zijn multispoke velgen verdomd lekker bij een grote sedan of station. Alpina voor de connaisseur en AC Schnitzer voor de paupers. ;-)

    Login om te reageren
  6. zenoemenmemax zegt

    23 oktober 2012 om 10:55

    Ik ben nog steeds van mening dat je bij elke dikke bmw/mercedes/audi de badges eraf moet halen.

    Login om te reageren
    • pax1004 zegt

      23 oktober 2012 om 11:21

      @zenoemenmemax: +1

      Login om te reageren
    • a6stang zegt

      23 oktober 2012 om 22:22

      @zenoemenmemax: waarom?

      Login om te reageren
      • zenoemenmemax zegt

        23 oktober 2012 om 23:59

        @a6stang: Vind t wat stijlvoller, jan en alleman hoeft niet te weten dat je in een auto van 1,5 ton rijdt. Daarnaast is het altijd leuk om men te verassen met waartoe zo\’n brute bak tot in staat is. En je krijgt toch de waardering van autoliefhebbers.

        Login om te reageren
        • flippert zegt

          24 oktober 2012 om 07:11

          @zenoemenmemax: ja, temeer daar de overige 98% in dit kneuzenland in een instap 520 rijdt (die bewust wordt ge-debadged zodat niemand ziet dat het het basisbrommermotortje is..)

          Login om te reageren
          • zenoemenmemax zegt

            24 oktober 2012 om 11:16

            @flippert: Daarom zeg ik ook dikke bmw/mercedes/audi.

            Login om te reageren
  7. toyotafortuner zegt

    23 oktober 2012 om 10:59

    Jeetje! Da’s een lekkere spot zeg!

    Login om te reageren
  8. Bazzl zegt

    23 oktober 2012 om 11:18

    Dat iedereen zo’n fan is van Alpina…
    Vind de exterieur opties van ze zo ontzettend saai! Daarom past het niet bij een BMW.

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      23 oktober 2012 om 14:07

      @Bazzl: Daarvoor kan je naar Hamann of AC Schnitzer, die schreeuwen het uit met tupperware plastic. Een Alpina is veel ‘beschaafder’ met zijn uiterlijk terwijl prestaties echt niet slechter zijn.

      Login om te reageren
    • 850t5r zegt

      23 oktober 2012 om 15:09

      @Bazzl: Alpina is voor de fijnproevers en AC is voor de mensen die niks proeven en alleen hard schreeuwen zodat iedereen ze hoort en ziet ;-)..

      Login om te reageren
  9. bozothenutter zegt

    23 oktober 2012 om 11:20

    Is alpina in duitsland niet officieel een autofabrikant?

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      23 oktober 2012 om 11:25

      @bozothenutter: Niet alleen in Duitsland geloof ik. Is bij mijn weten een merk, geen tuner.

      Login om te reageren
      • undifined1 zegt

        23 oktober 2012 om 13:53

        @E34M5Touring:
        Ja klopt, ze hebben ook hun eigen chassis nummers, maar ik geloof dat ze vaak gewoon bij bmw worden gebouwd, dan kome de onderdelen bij alpina vandaan en worden ze bij bmw inelkaar gezet

        Login om te reageren
        • undifined1 zegt

          23 oktober 2012 om 13:54

          @undifined1:
          Maar ik wete niet zeker of dat nog gebeurd

          Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          23 oktober 2012 om 13:58

          @undifined1: Bij het RDW staat hij als Alpina B10 op kenteken (heb even een B10 op autotrack gepakt). Dus het is zeker een merk.

          Login om te reageren
          • undifined1 zegt

            23 oktober 2012 om 15:42

            @E34M5Touring:
            Ja, het klopt dat het een merk is met een eigen chassisnummer, maar iig vroeger, werden ze gewoon bij bmw gebouwd en een alpina chassisnummer ingeslagen, en soms stond er ook nog een bmw chassisnummer in wat werd doorgekrast

            Login om te reageren
  10. Donstil zegt

    23 oktober 2012 om 11:23

    Ook een kunst, auto op geen van de foto’s scherp.

    Login om te reageren
  11. Hupke zegt

    23 oktober 2012 om 11:51

    Ik zou voor de B5 gaan, nuja de e39 noemde hij nog B10 en da’s volgens mij de wagen die je moet hebben.

    Al heb ik ook nog niet horen klagen over de D3 dus met de diesels zal het ook nog wel meevallen.

    Login om te reageren
  12. roadrage zegt

    23 oktober 2012 om 11:58

    Tering jantje! Alpina kan me gestolen worden.. Maar de specs kwijlll :0

    Login om te reageren
  13. nibor zegt

    23 oktober 2012 om 12:12

    …favela’s van Rotterdam…
    Heerlijk…

    Login om te reageren
  14. thomaz zegt

    23 oktober 2012 om 12:15

    \’Één van de 50 beschikbare tinten grijs…\’ LOL

    Login om te reageren
  15. norge zegt

    23 oktober 2012 om 13:03

    Lijkt wel een bimmer?

    Login om te reageren
  16. pier zegt

    23 oktober 2012 om 13:24

    Ook wel leuk dat op de laatste foto het kenteken is weggewerkt, alsof dat op de voorgaande foto´s niet te zien is LOL. Die Hamann vind ik stiekem mooier…op de foto´s dan. Heb die Alpina´s in Frankfurt gezien en dan zijn ze toch wel erg mooi :)

    Login om te reageren
  17. undifined1 zegt

    23 oktober 2012 om 13:52

    Ik he niet zoveel met Alpina eigenlijk, die schroeven overal een turbotje op en wat andere stoeltjes, en klaar, was vroeger ook al zo, niet dat het niet moeilijk is enzo, maar ik heb gewoon niks met turbo’s.

    Ik heb veel liever Hartge, die hadden in de jaren 80 al e28’s en e30’s met 330pk m88 motoren en later hadden ze nog een 6 liter m70, echt pracht spul

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      23 oktober 2012 om 15:25

      @undifined1:

      Het verschil is dat Alpina gaat voor de volledigheid. Die bouwen de wagen om op comfort.
      Hartge is een tuner die wil snelheid.

      Login om te reageren
      • undifined1 zegt

        23 oktober 2012 om 15:41

        @Hupke:
        valt tegen hoor, als je kijtk naar een e28 b7 turbo, gaat dat ook bijna alleen om snelheid, en dat is met dat enorme turbogat een enorm gevaarlijk auto

        Login om te reageren
        • Hupke zegt

          23 oktober 2012 om 15:48

          @undifined1:

          Ik heb geen ervaring met dat soort fosielen maar m’n achterneef heeft een recente D3 en die is toch wel beter dan een 3-serie.

          Login om te reageren
          • lamborgfan zegt

            23 oktober 2012 om 15:49

            @Hupke: Waarin?

            Login om te reageren
            • Hupke zegt

              23 oktober 2012 om 15:57

              @lamborgfan:

              In het auto zijn. In het fijn aanvoelen. In het degelijk zijn,…

              Login om te reageren
            • Megakix zegt

              23 oktober 2012 om 17:12

              @lamborgfan: hierin…(en @Hupke)

              http://www.youtube.com/watch?v=OhIKPTKOaTY

              Login om te reageren
        • lamborgfan zegt

          23 oktober 2012 om 15:49

          @undifined1: Maar dat waren hun doelstellingen 100 jaar geleden. De laatste (10?) jaar hebben ze de auto\’s sneller en comfortabeler gemaakt.

          Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          23 oktober 2012 om 15:51

          @undifined1: Heerlijk, je motorenkennis wordt gewaardeerd! :)
          Complimenten.

          Login om te reageren
    • Megakix zegt

      23 oktober 2012 om 17:14

      @undifined1: Hartge doet vrijwel niets aan de ‘handling’ van een auto…waardoor het een zwabberende pk-geweldenaar wordt…

      Login om te reageren
  18. bmwalpina zegt

    23 oktober 2012 om 18:37

    En wat mag dit kosten in vergelijking met de 5 serie m550d?

    Login om te reageren
  19. Flamingo zegt

    23 oktober 2012 om 19:20

    alpina is altijd zo spannend he
    blauwpaars kleurtje spaakvelgen sjonniebumpertjes klaar!

    Login om te reageren
  20. ronin1130 zegt

    23 oktober 2012 om 19:37

    Ik meen me te herinneren dat de E90 M3 (met V8) ook trager was en minder fijn te rijden (in normale omstandigheden!!) dan de Alpina B3 (met de 3.0 6L turbo) volgens de vakpers…

    Login om te reageren
  21. carsandco zegt

    23 oktober 2012 om 20:11

    Kijk, zo moet het. Dit is stijl!

    Login om te reageren
  22. dennisa zegt

    23 oktober 2012 om 21:28

    Als het goed is, is dit de allereerste D5 biturbo in NL.
    En als ik me niet vergis, had de eigenaar hiervoor een D3 Biturbo in exact dezelfde kleurstelling :)

    Login om te reageren
    • gj8003 zegt

      23 oktober 2012 om 23:51

      @dennisa: boeiend!

      Login om te reageren
  23. mashell zegt

    24 oktober 2012 om 07:21

    Casper probeert Sir Smokalot te overtreffen met de hoeveelheid ironie in een posting. En dat is geluk! Het hele stuk is precies het tegenovergestelde van de waarheid, prachtig gedaan!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North