• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gespot: Avro Mirage (720 pk en 815 Nm)

Auteur: autoblogger, gepost 2 juli 2009 om 21:31 – 107 Reacties

Avro Mirage 720 GT combo


Een Veyron of een SLR zijn veels te gewoontjes, dat blijkt maar weer.

Deze oranje gekleurde Avro Mirage 720 GT werd gespot door FusionFake in Londen. Het was blijkbaar de start van de “London To St Tropez run” waarbij diverse supercars van Londen via Champagne, Geneve en Portofino naar St Tropez rijden.

Er zijn slechts 10 units van deze Avro 720 Mirage GT special edition gemaakt. De auto is gebaseerd op een Ford GT en samen met Roush gebouwd, de V8 kreeg daarbij een grotere supercharger, een Accufab throttle body en een Accufab X uitlaat systeem. Het resultaat is een indrukwekkende 720 pk bij 6,950tpm en een fors koppel van 815Nm bij 4,800tpm. De topsnelheid is minimaal 354km/u. Meer foto’s op autojunk.nl.

Avro 720 Mirage Ford GT
Avro 720 Mirage Ford GT

Ook interessant!

  • Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
    Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
  • Te koop. Maar niet deze
    Te koop: 2005 Ford GT met een beetje werk
  • Deze twee Ford GT's zijn wél geslaagd
  • Ford GT krijgt
    Ford GT krijgt nu de enige echte goede motor

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

Ford, ford-gt, Gespot, mirage, roush, Supercars

Vorig bericht: « Dacia SUV gespot
Volgend bericht: Hyundai’s slimme marketing in crisistijd »

Lees Interacties

Reacties

  1. ferrari599xx zegt

    2 juli 2009 om 21:34

    850nm koppel !!!!!!!!! zal wel vooruit gaan

    Login om te reageren
  2. lincoln zegt

    2 juli 2009 om 21:36

    tis toch raar ..
    dat een 40 jaar oud model supercar oogverblindend schoon afsteekt tegen alles wat maar 4 wielen kan hebben ..

    Ford GT heeft gewoon GEEN concurentie ..

    Login om te reageren
  3. Pieliej zegt

    2 juli 2009 om 21:37

    en twee Veyronnetjes, 2 SLR’etjes, een 612 en een F430. Alsof het niks is.

    Login om te reageren
  4. GT zegt

    2 juli 2009 om 21:44

    idd mooie wagen!

    Login om te reageren
  5. Relief zegt

    2 juli 2009 om 21:46

    @Lincoln

    Volgens mij is dit gebasseerd op de Ford GT40 en niet de 40 jaar oude Ford GT.
    En de ford GT40 is nog geen 7 jaar oud (concept)

    Login om te reageren
  6. lincoln zegt

    2 juli 2009 om 21:48

    @Relief .. huiswerk huiswerk huiswerk .. en rap een beetje ..

    Login om te reageren
  7. Neluz zegt

    2 juli 2009 om 21:50

    @lincoln

    volgens mij zeiden ze bij top gear dat de F430 beter is dat de ford gt.
    of ik heb het fout dat kan ook :P

    Login om te reageren
  8. Citrofiel zegt

    2 juli 2009 om 21:52

    Al was het een Ford Focus. Dan was de rest van het plaatje nog verbazingwekkend…

    @ Relief; Hij bedoelt denk ik dat het uiterlijk van de moderne GT in basis weinig verschilt van dat van de oude GT40, en dat de GT, en dus de GT40, zoveel mooier is dan de rest…

    Login om te reageren
  9. ikkee zegt

    2 juli 2009 om 21:52

    vette bak, alles in dat rijtje is vet, hij is wel wat mooier zonder een ford logo.

    Login om te reageren
  10. lincoln zegt

    2 juli 2009 om 21:53

    @Neluz .. zijn dat die zelfde lui die poepie kakkie drollie roepen en dan gaan lachen met z,n alle ..

    ja .. die zullen dat best gezegd kunnen hebben ja ..

    Login om te reageren
  11. schutter zegt

    2 juli 2009 om 21:57

    Wow, kdacht dat dat een Ford GT was :D

    Login om te reageren
  12. schutter zegt

    2 juli 2009 om 21:58

    allee, waarom noemen ze hem niet Ford GT40 Avro Mirage?

    Login om te reageren
  13. Relief zegt

    2 juli 2009 om 22:03

    @Lincoln

    Huiswerk? Als je fout zit, geef het gewoon toe. Dat is veel makkelijker.

    @ Citrofiel

    Weinig verschilt? Ik zou toch maar eens goed kijken. De oude ford gt heeft vloeiende en vooral ronde vormen vergelken bij de muscle car uitstraling van de moderne ford gt.

    Login om te reageren
  14. Citrofiel zegt

    2 juli 2009 om 22:06

    @ Relief;
    http://s244276042.onlinehome.us/exotics_files/1968_Ford_GT40_Mk_I.jpg
    http://www.dieselstation.com/wallpapers/albums/Ford/GT40/Ford-GT-104.jpg

    Ik zie echt weinig verschil…

    Login om te reageren
  15. KippieKnaus zegt

    2 juli 2009 om 22:08

    @Lincoln

    Wat dacht je van de Carrera GT, de Zonda, de Murcielago, de Gallardo, de P4/5, de Vanquish , de Reventon, de Citroen GT Concept…?

    Login om te reageren
  16. lincoln zegt

    2 juli 2009 om 22:09

    @Relief ..
    ten eerste .. je haalt de GT en de GT40 door elkaar ..
    ten tweede .. is er geen retro zoooooo retro als de GT ..

    Login om te reageren
  17. PCCB zegt

    2 juli 2009 om 22:12

    @lincoln: Ik geef je voor de 100% gelijk. Een pure, nooit vervagende schoonheid heeft die wagen.

    Login om te reageren
  18. lincoln zegt

    2 juli 2009 om 22:13

    @KippieKnaus .. hartstikke mooi allemaal hoor ..
    maar de bescheiden elegantie van de GT ontberen ze stuk voor stuk ..

    Login om te reageren
  19. Vinny_93 zegt

    2 juli 2009 om 22:15

    Die CL mocht van mij ook wel op foto. Ik vind dat zo´n schitterende auto he.

    Login om te reageren
  20. Vinny_93 zegt

    2 juli 2009 om 22:19

    @KippieKnaus: Ik vind dat je met een deel van de auto’s die je opnoemt wel een punt hebt, maar de Gallardo past naar mijn mening niet echt in dat segment. Dan moet je de F430 zeker ook noemen.

    Login om te reageren
  21. WouterM zegt

    2 juli 2009 om 22:20

    toch vind ik die gulf versie mooier!

    Login om te reageren
  22. CX9Owner zegt

    2 juli 2009 om 22:22

    @ Citrofiel
    als er een focus tussen had gestaan viel die het meeste op een hatchbak tussen allemaal supercars

    Login om te reageren
  23. KippieKnaus zegt

    2 juli 2009 om 22:23

    @lincoln

    Hmm… bescheiden elegantie zie ik eerder terug in een auto als de Citroen DS. In de Ford GT/GT40 zie ik vooral kracht.

    Login om te reageren
  24. C6_R zegt

    2 juli 2009 om 22:24

    Bruut ding, reed vorig jaar mee in de Le Mans parade!

    Lekkere burnout deed ie ook nog ff:

    http://i553.photobucket.com/albums/jj385/Bieckie/Le%20Mans%2024hrs%202008/DSC_7270.jpg

    Login om te reageren
  25. KippieKnaus zegt

    2 juli 2009 om 22:27

    @Vinny 93; De LP-560 versie wordt over het algemeen veel mooier gevonden dan de Scuderia hoor. De achterkant van de Scuderia leidt namelijk nogal aan obesitas en die kleine lampjes zijn ook niet echt mooi.

    Login om te reageren
  26. primramessar zegt

    2 juli 2009 om 22:31

    porsche speedster

    miura (geinspireerd door de ford)

    cobra

    zijn toch ook tijdloze juweeltjes

    Login om te reageren
  27. Stefan-Venema zegt

    2 juli 2009 om 22:31

    Wat blijft de GT toch een schitterende bak. Pure kracht 8)

    Login om te reageren
  28. Bob zegt

    2 juli 2009 om 22:40

    Mooie wagen .. ik zie hem regelmatig rondrijden .. geloof dat een buurman hem heeft. Indien je nog interesse hebt .. een van de huizen in mijn buurt staat te koop voor 14 miljoen dollar. Heb je ook plek genoeg voor autos in je garage.

    Login om te reageren
  29. nokiaaaaa zegt

    2 juli 2009 om 22:45

    @ relief als je dan perse wilt dat het juist is zegget dan juist :)

    de ford gt = nog niet zo oud
    de gt40 wel

    aangezien de egte gt40 waar het dak maar 40 inch van de grond staat en dat is bij de nieuwe niet , dacht ik

    Login om te reageren
  30. R1k zegt

    2 juli 2009 om 23:13

    De kont van deze auto heeft me nooit kunnen raken, maar die voorkant is zoo mooi.

    Login om te reageren
  31. Jochempie zegt

    2 juli 2009 om 23:13

    Inderdaad nokia (sorry ik doe niet aan 5xa) de nieuwe GT is 43 inch hoog, toch dus zo’n 8 cm hoger!

    Login om te reageren
  32. driftking zegt

    2 juli 2009 om 23:28

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  33. Bertjan zegt

    2 juli 2009 om 23:34

    Lincoln +1

    Geniaal hoe Ford 40 jaar later het kunstje van de GT40 op LeMans dunnetjes overdoet in het straatbeeld; de concurrentie overtuigend op achterstand zetten

    Login om te reageren
  34. Gnermo zegt

    2 juli 2009 om 23:34

    Nuttige post driftking. Remove please.

    Login om te reageren
  35. Citrofiel zegt

    3 juli 2009 om 00:49

    @ KippieKnaus; Dat mag jij dan vinden, volgens mij zijn er genoeg mensen die de Scuderia mooier vinden dan de LP-560.

    @ CX9Owner; Moraal van het verhaal: Een Focus is stoerder dan een GT. ;)

    Login om te reageren
  36. paul zegt

    3 juli 2009 om 00:55

    http://www.youtube.com/watch?v=cJL6K34cfu8

    Login om te reageren
  37. JPM zegt

    3 juli 2009 om 01:27

    Wat een gedoe zeg. Ja die auto is bloedsnel maar wordt links en rechts ingehaald door spul uit Italie. Je moet van dat robuuste houden om hem mooi te vinden. Ik vind hem in ieder geval fantastisch maar om nou te zeggen dat hij geen concurrentie heeft, daar moet je een Amerikaanse plaat voor je kop hebben. Maar dat wisten we al van sommige lui hier.

    OT: Wat een geweldige kleur op een prachtige auto, misschien wel de meest nutteloze/onhandige auto die er is trouwens maar dat is hem vergeven.

    Login om te reageren
  38. Pordon zegt

    3 juli 2009 om 01:32

    Opvallend dat niemand hier als concurrentie DE McLaren F1 noemt. Dat is voor mij toch de meest begeerlijke wagen of all time.

    Login om te reageren
  39. Wim zegt

    3 juli 2009 om 03:26

    Dat lijkt me nou echt een auto voor mij :D

    Leuk machientje

    Login om te reageren
  40. markieanta zegt

    3 juli 2009 om 07:59

    Leuk voor de zondag.

    Login om te reageren
  41. lincoln zegt

    3 juli 2009 om 08:37

    @JPM .. snelheid ?? wat is dat dan weer voor een schoonheids factor !!

    oooowww .. voor luitjes die een petje op hun kop hebben .. dat soort ..

    Login om te reageren
  42. DenE zegt

    3 juli 2009 om 08:52

    Inderdaad een hele dikke tuut ! Maar geen concurentie ???… neh.. Concurentie zat !!! Kijk maar op de foto….

    Login om te reageren
  43. Merry zegt

    3 juli 2009 om 08:56

    JPM voorlopig rijd de Ford GT samen met de AM DB9 ver vooraan en in het GT3 kampioenschap, daar achter komen de Corvette’s,BMW’s en Audi’s
    Dit is 1 van de mooiere kampioenschappen omdat hier echte straat auto’s worden omgebouwd om te racen en dus een redelijk beeld geven tussen goede en minder goede wagens wagens.
    Raad eens waar de Italiaanse meuk staat?
    De Ford GT is een lekkere auto om te rijden die heerlijk over het circuit knalt, misschien dat de enzo beter is of een MC12 maar de rest uit italie doet mij toch echt minder.

    Login om te reageren
  44. Bugger zegt

    3 juli 2009 om 09:28

    Prachtig model, maar konden ze die achterbumper niet passend maken? Zo lijkt het net een ‘gepimpte’ civic.

    Login om te reageren
  45. Dinges zegt

    3 juli 2009 om 09:30

    @Ikkee,

    Alles is toch mooier zonder een Ford logo ;-) :-P

    Login om te reageren
  46. fusionfake zegt

    3 juli 2009 om 09:38

    Mooi dat die nog geplaatst is :)

    Login om te reageren
  47. JPM zegt

    3 juli 2009 om 11:16

    @ lincoln

    Hmm juist ja. Allereerst schoonheid is subjectief, ten tweede u zegt dat de GT geen concurrentie heeft, u verteld daar echter niet bij of u het dan over de schoonheid heeft of over de auto in zn geheel. Als u het over de schoonheid had dan neem ik mn commentaar terug. Ow nee wacht dat doe ik niet.

    @ Merry

    Het feit dat jij een Ford GT met een Audi of een BMW vergelijkt zegt mij genoeg. Een Scuderia, nieuwe Gallardo, nieuwe Murcielago, 599, Zonda etc. rijden allen een Ford GT voorbij, heus niet alleen de Enzo en MC12. En dan hebben we het al helemaal niet over bochten.
    Maar bah waarom doe je dit nou, dankzij jou moet ik een prachtige auto naar beneden halen. Foei!

    Login om te reageren
  48. W1ck3D-78 zegt

    3 juli 2009 om 11:17

    McLaren 722 blijft voor mij toch een van de mooiste sportwagens van het moment. Toegeven zo’n Ford GT is ook wel mooi, maar een SLR geeft ‘m toch het nakijken. (Vooral het interieur is vele malen beter afgewerkt en de auto rijdt veel comfortabeler).

    Login om te reageren
  49. Freewarefreak zegt

    3 juli 2009 om 11:39

    Onderdelen er op van Accufab… inderdaad fabfab… super mooie auto!

    Login om te reageren
  50. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    3 juli 2009 om 11:56

    @ Lincoln: helemaal gelijk jongen!

    Daarnaast hebben ‘de echte supercars’ een race-historie, zoals de GT!
    Kom daar maar eens om bij de Pagani, Veyron, etc.
    Dat zijn gewoon commercieel georiënteerde supercars, uit de tijd dat racen ‘rustig rondjes achter elkaar rijden omdat het anders gevaarlijk wordt’ is…

    Login om te reageren
  51. s8 zegt

    3 juli 2009 om 12:34

    Op de link hier onder is het rijdende materiaal te vinden van de Dodgeball Supercar Rally

    http://www.youtube.com/watch?v=g59SlUCzIJ4

    Login om te reageren
  52. JPM zegt

    3 juli 2009 om 12:41

    @ Svenska_Aeroplan_AB

    Sorry hoor maar dat vind ik een heel sneu argument. Je zegt dat Pagani commercieel georiënteerd is, dat is echt onzin. Meneer Pagani is een van de laatste mensen met echt een hart voor de motorsport en high performance auto’s. Juist dit is iemand die de commercie van zich af probeert te houden. Het is geen Spyker dat van alles van de daken schreeuwt.

    ‘Daarnaast hebben ‘de echte supercars’ een race-historie, zoals de GT’

    Nou nou wat een racegeschiedenis heeft de Ford GT zeg. Ja de GT40 wel maar de GT is gewoon een moderne, plastic auto die geen deuk op een circuit zou rijden. Alleen omdat er ooit een zeer succesvolle GT40 was en Ford dit commercieel uitbuit door een look-a-like te maken, wil dat niet zeggen dat de GT daardoor race-historie heeft.

    De Ford GT is hét absolute toppunt van een commercieel georienteerde supercar, die door Ford heel slim in de markt is gezet met maar één doel. Heel veel geld opleveren.

    Login om te reageren
  53. lincoln zegt

    3 juli 2009 om 12:56

    @JPM .. en nu effe andersom ..

    commercie in de auto-industrie is een must ..
    behalve bij de Ford GT ..

    die dingen zijn in een gelimiteerde oplage voor kost/ontwikkelings bedrag de fabriek uit gerold ..

    dus in dit geval maar 1 concurent .. de 8C van Alfa ..

    Login om te reageren
  54. JPM zegt

    3 juli 2009 om 13:10

    @ lincoln

    Er zit echt wel een winst voor Ford op die auto, ga daar maar vanuit, het is geen filantropische instelling daar.

    ” behalve bij de Ford GT ”

    Bentley Brooklands, Ferrari Enzo, Alfa 8C, Carrera GT, Scuderia Spyder, Murcielago SV en ga zo nog maar even door.

    Tientallen auto’s hebben geen commercie nodig en zijn in gelimiteerde oplage zo uitverkocht.

    Wat ik wil zeggen is dat SAAB ongelijk heeft als hij zegt dat deze auto race-historie heeft en dat het één en al commercie is deze auto. Een soort showcase om te laten zien wat Ford kan of eigenlijk vroeger kon.

    Login om te reageren
  55. lincoln zegt

    3 juli 2009 om 13:17

    @JPM .. doe dat petje eens wat minder strak ..

    Login om te reageren
  56. JPM zegt

    3 juli 2009 om 13:30

    @ lincoln

    Als jij die bril afzet.

    Login om te reageren
  57. lincoln zegt

    3 juli 2009 om 13:39

    @JPM ..
    4038 stuks voor +- 100.000 euro per unit de fabriek uit gerold ..
    weet niet of jij weet wat de ontwikkelings kosten gemiddeld zijn ..
    o.k. .. het motorblok was er al .. maar dan nog ..
    moest dus geld bij ..

    als Ford had doorgegaan met de productie en ontwikkeling ..
    had nu ook de Corvette tak van GM failliet geweest ..
    zekertjes weten ..

    Login om te reageren
  58. C6_R zegt

    3 juli 2009 om 14:38

    Nog even over de racegeschiedenis van de Ford GT (naast die van de GT40 wat een van de meest succesvolle en legendarische Le Mans bolides is..):

    In het FIA GT rijdt er een in de GT1 volgens 2010 specificaties:

    En FIA GT3 natuurlijk nog:

    En dat voor een auto die al een tijd niet meer gebouwd wordt… Kan menig Bugatti, Koenisgegg, Zonda etc nog een puntje aan zuigen…

    Login om te reageren
  59. C6_R zegt

    3 juli 2009 om 14:39

    * De eerste foto is een GT2 die in het ALMS (American Le Mans Series) mee doet…

    Login om te reageren
  60. KippieKnaus zegt

    3 juli 2009 om 15:00

    @Citrofiel

    Ik hoop dat je wel begrijp dat dit:

    mooier is dan dit:

    Login om te reageren
  61. KippieKnaus zegt

    3 juli 2009 om 15:09

    *begrijpt

    verder nog @Citrofiel er zijn ook een boel mensen die een Multipla gekocht hadden. Ik hoop dat we het er over eens kunnen zijn dat bepaalde mensen gewoon weinig smaak hebben..

    Login om te reageren
  62. Benz.. zegt

    3 juli 2009 om 16:20

    Staat daar achteraan soms geen CL AMG?

    OT: Geweldig brute musclecar met een tijdloos, mooie design en lekker veel power (origineel 550 pk) en dit is natuurlijk helemaal een feest. En die kleur + die gitzwarte velgen maken het voor mij af..

    Dus: Eén van de weinige moderne Amerikaanse supercars/musclecars die mij wél kunnen bekoren, dus ze kunnen het wel degelijk.

    @JPM

    Deze auto krijgt dan denk ik concurrentie van de Zonda F, Lamborghini LP670 SV.. iets in die richting.

    Login om te reageren
  63. Benz.. zegt

    3 juli 2009 om 16:29

    @lincoln

    Last van een tunnelvisie soms?

    Dus deze Ford heeft volgens jou GEEN concurrentie..
    Pff.. Man, dan heb je echt een plaat voor je kop als ik het zo mag verwoorden.
    Ik zal er een paar noemen:

    -Ferrari Enzo
    662 pk
    362 km/h

    -Mclaren F1
    627 pk
    386 km/h

    -Pagani Zonda F
    602 pk
    346km/h

    Dus..

    Login om te reageren
  64. lincoln zegt

    3 juli 2009 om 16:33

    @Benz .. jij ook al ..
    wat hebben peekaas en snelheid met schoonheid te maken ??

    maw .. je petje zit te strak .. of je hoofd is opgezwolle door de hitte ..

    Login om te reageren
  65. JPM zegt

    3 juli 2009 om 16:49

    @ lincoln

    Nee ik weet niet wat de gemiddelde ontwikkelingskosten zijn. Jij ook niet. We zullen het ook niet te weten komen maar ga er maar vanuit dat er winst gemaakt wordt op die auto.

    Als Ford echt de mentaliteit heeft die jij beschrijft dan verklaard dat de staat waarin ze nu verkeren. Maar ik heb zelf voor een Amerikaans bedrijf gewerkt en van wat ik heb gezien gaat het om hard werken en altijd en overal zoveel mogelijk geld verdienen. Dus ook op een Ford GT.

    Login om te reageren
  66. sebastianchubasco zegt

    3 juli 2009 om 16:54

    die gt’s werden voor veel hogere prijzen verkocht dan de aanvankelijke adviesprijzen…

    lees uw bron wikipedia vooraleer statements te plaatsen.

    Login om te reageren
  67. lincoln zegt

    3 juli 2009 om 16:56

    @JPM ..
    van de Ford Focus (1ste model) was dat zo,n 3 miljard gulden ..
    o.k. .. da,s een massa product .. kan je geen fouten mee maken ..

    de Ford GT is veruit de allergoedkoopste marketingstunt van Ford ooit ..
    op het moment dat ze het hard nodig hadden ..

    de situatie nu .. is overgens niet te vergelijken met 2003 ..

    Login om te reageren
  68. lincoln zegt

    3 juli 2009 om 16:58

    @sebassie ..
    ze gingen voor 139.000 dollar de FABRIEK uit ..
    en handelaren doen wat handelaren doen .. zijn het handelaren voor ..

    Login om te reageren
  69. sebastianchubasco zegt

    3 juli 2009 om 17:05

    @lincoln ;)
    wat ik hieruit opmaak is dat ze voor veel meer dan de retail de deur uitgingen. maar kan aan mijn interpretatie liggen…
    bvd, wie zegt dat bij een private sale de gt’s niet aangeboden kunnen worden door ford motor company himself… !?

    As with many highly desirable new vehicles, when the Ford GT was first released, the demand severely outpaced supply, and the cars initially sold for premium prices. The first private sale of Ford’s new mid-engine sports car was completed on August 4, 2004, when former Microsoft executive Jon Shirley took delivery of his Midnight Blue 2005 Ford GT.[1] Shirley earned the right to purchase the first production Ford GT (chassis #10) at a charity auction at the Pebble Beach Concours d’Elegance Auction after bidding over $557,000.[2]

    A few other early cars sold for as much as a $100,000 premium over the suggested retail price of $139,995 (Ford increased the MSRP to $149,995 on July 1, 2005).

    Login om te reageren
  70. JPM zegt

    3 juli 2009 om 17:11

    @ lincoln

    Integendeel de situatie van 2003 heeft het fundament gelegd voor de situatie nu. Maar nogmaals we zullen nooit weten wat Ford ermee verdiend heeft. Mijn punt was echter deze Ford heeft absoluut geen race-historie en is puur voor commerciele doeleinden gebouwd.

    Het is een fantastische auto, die ik absoluut niet zou kunnen weigeren.

    Login om te reageren
  71. sjorsx87 zegt

    3 juli 2009 om 17:18

    What a beauty! En wat een gruwelijk geluid maakt dat ding!

    Vanaf 1:00

    Login om te reageren
  72. sanders-amg zegt

    3 juli 2009 om 17:20

    is deze niet het zelfde?

    http://www.youtube.com/watch?v=mBL_TRqcc3Y

    Login om te reageren
  73. sjorsx87 zegt

    3 juli 2009 om 17:20

    Ow sorry nu met filmpje:
    <url=http://www.youtube.com/watch?v=X0yi03XQ1qI[/url]

    Login om te reageren
  74. sjorsx87 zegt

    3 juli 2009 om 17:21

    [url=http://www.youtube.com/watch?v=X0yi03XQ1qI[/url]

    Login om te reageren
  75. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    3 juli 2009 om 17:30

    @ JPM: beetje laat, maar toch:

    Ik bedoel de GT40 ook jongen…
    De insteek van Lincoln was dat het design van deze auto zoveel mooier is dan de ‘moderne supercars’. En ook dit is, en dat lijkt me duidelijk, geïnspireerd op the original.

    Ik heb het niet over 3 pk meer ofzo (Benz boy!!), maar puur over het design.

    Wat betreft de race-heritage, daar heb ik het vaker over gehad. Niet iedereen is het ermee eens dat je met een sportauto ‘een verhaal’ koopt, en niet slechts blik. Maar kijk eens naar veilingen: auto’s met een race-historie of ‘verhaal’ (Bentley Bluetrain Special bijv.) kosten serieus geld, zonder peanuts.

    Dus mijn mening: klassieke sportauto’s met verhaal: priceless. Een moderne Porsche of Pagani of wat dan ook: blik. Mooi blik, zeker, maar nog steeds blik…

    Login om te reageren
  76. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    3 juli 2009 om 17:33

    @ Kippieknaus: om even in mn bovenstaande verhaal te blijven: die Ferrari: schitterend! Functioneel design gecombineerd met de heritage van Ferrari. Pure emotie. Die Lambo: mooi blik, maar blik…

    Login om te reageren
  77. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    3 juli 2009 om 17:36

    @ JPM: om even je inkoppertje voor te blijven die je als slime jongen zeker had gebruikt: uiteraard heb ik liever een échte originele GT40!!
    ;)

    Login om te reageren
  78. Pordon zegt

    3 juli 2009 om 19:04

    @ Lincoln, Dus jij wilt beargumenteren dat deze auto geen concurrentie heeft afgaande op de schoonheid?

    hahahaha

    Login om te reageren
  79. lincoln zegt

    3 juli 2009 om 19:18

    @Pordon .. lezen suffe ..
    schoonheid valt niet te beargumenteren ..
    en al helemaal niet met peekaas en snelheid ..
    dat soort praat doe je maar in de kroeg ofzo ..

    dus voor alle halve -tamme .. nog een keer ..

    tis toch raar ..
    dat een 40 jaar oud model supercar oogverblindend schoon afsteekt tegen over alles wat maar 4 wielen kan hebben ..

    de Ford GT heeft geen concurrentie ..

    Login om te reageren
  80. C6_R zegt

    3 juli 2009 om 19:33

    @ JPM: De Ford GT is een moderne interpretatie (of regelrechte remake) van de GT40, dus hoe je in vredesnaam bij “absoluut geen race-historie” komt?

    Uiteraard is ie puur voor commerciële doeleinden gebouwd, Ford is inderdaad geen filantropische instelling… ECHTER: wat voor de exclusiviteit van de Ford GT wel fijn is en voor de financiën van Ford minder: Ford heeft de GT niet uitgemolken, ze hadden nog tot vandaag de dag door kunnen gaan met het verkopen er van als je kijkt wat ze nu 2e hands nog opbrengen!

    Login om te reageren
  81. JPM zegt

    3 juli 2009 om 19:54

    @ C6_R

    @ SAAB

    Het verschil tussen de GT40 en de GT kan niet groter zijn. Behalve het uiterlijk is niets, maar dan ook niets hetzelfde.
    De originele GT40 is eigenlijk gewoon brits. Ontworpen, gebouwd en vervaardigd in Engeland door Engelsen. Aan Engelse ingenieurs zijn de LeMans overwinningen te danken. Het enige dat Amerikaans was, was het geld dat ze opstuurden en ’the badge’.

    De GT komt uit Amerika en is vervaardigd door Amerikanen. Dus watnou racegeschiedenis? Alleen omdat het bedrijf 40 jaar geleden succesvol was met een auto die qua naam en uiterlijk lijkt op de huide GT, betekend dat niet dat de GT ook maar enige vorm van historie heeft.

    @ SAAB

    Ik vind je opmerkingen over blik echt heel sneu. Sorry dat ik het zo moet zeggen maar het is zo. Een Veyron blik? Dat is een auto die alle bestaande grenzen op personenvervoer heeft verlegd, een project dat door veel F1-ingenieurs is bestempeld als onmogelijk. Dat noem je blik? Alleen omdat hij geen voorouder heeft waarop hij op lijkt? Pathetic.

    Login om te reageren
  82. C6_R zegt

    3 juli 2009 om 20:22

    Alleen omdat het bedrijf 40 jaar geleden succesvol was met een auto die qua naam en uiterlijk lijkt op de huide GT, betekend dat niet dat de GT ook maar enige vorm van historie heeft.

    Haha, leuke redenatie! Zo heeft natuurlijk niets moderns meer enige historie! :lol:

    Login om te reageren
  83. lincoln zegt

    3 juli 2009 om 20:26

    @C6 R .. een groot man zei ooit “history is bunk” .. en terecht ..

    Login om te reageren
  84. Benz.. zegt

    3 juli 2009 om 20:39

    @Pordon

    Nou, bij deze dan maar.. :)

    @SAAB

    Okay.. saab-boy, als hij eerst ff goed had uitgelegd WAT hij nou precies bedoelde met concurrentie had ik het ook wel begrepen.. In dat opzicht ben ik het wel met hem eens, maar is zoiets relevant?

    Nee, totaal niet..

    @lincoln

    Dat jij beweerd dat de Ford GT géén concurrentie heeft is leuk voor jou, ik ben het toch niet met je eens.
    Je kunt het van verschillende kanten zien. Ik dacht eerste dat jij doelde op prestaties, vermogens etc…

    Je kunt mij wel wegzetten voor ”petje” en of mij hoofd opgezwolle is vanwege de hitte.. Tja, het is niet bepaald fris ofzo.. Haal eerst die metersdikke plaat eens van je redneckhoofd vandaan, misschien begrijp je het dan?

    Dus vandaar die tunnelvisie.. ?!

    Login om te reageren
  85. JPM zegt

    3 juli 2009 om 20:45

    @ C6_R

    Pff is het nou zo moeilijk? De mensen die die auto hebben gebouwd, ontworpen hebben de geschiedenis en historie. Als diezelfde mensen een remake zouden maken dan zou het inderdaad een broer van een auto zijn met historie. De Lola GT40 heeft historie, de Ford GT hoe geweldig ik hem ook vind, niet.

    Login om te reageren
  86. lincoln zegt

    3 juli 2009 om 20:46

    @Benz ..
    noem dan eens een 40 jaar oude auto die als ie nu gebouwd wordt modern en tijdloos oogt ..

    Login om te reageren
  87. JPM zegt

    3 juli 2009 om 20:49

    @C6_R

    In a way heb je ook gelijk. Niets moderns kan historie hebben. Maar het grote verschil tussen Ford en bijv. Ferrari is dat Ferrari weldegelijk een 250 gto heeft gemaakt en Ford geen Ford GT40. Dus 40 jaar later die geschiedenis claimen vind ik persoonlijk krom.

    Login om te reageren
  88. lincoln zegt

    3 juli 2009 om 20:52

    @JPM .. het model is van Ford .. Ford betaalt dus Ford bezit ..
    of ie door een aap of een eskimo is verzonnen doet er niet toe ..

    Login om te reageren
  89. Benz.. zegt

    3 juli 2009 om 21:00

    @lincoln

    Mercedes is toch bezig om de ”Gullwing” terug te laten komen?!

    Tja, onze visies hierover verschillen dus nogal..
    Gelukkig maar!

    Login om te reageren
  90. lincoln zegt

    3 juli 2009 om 21:05

    @Benz .. nope .. enkelt de vleugeldeuren ..
    maar ze gaan (zeer waarschijnlijk) wel hetzelfde truukje uithalen ..

    een gelimiteerde oplage voor veel te weinig geld uitloten ..
    goedkopere reclame bestaat niet ..

    Login om te reageren
  91. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    3 juli 2009 om 21:07

    @ JPM: ik zei nog zo ‘dit is mijn mening, en veel mensen zijn het er niet mee eens’…

    Mijn droom-auto is niet de Veyron, hoeveel F1 engineers hem ook goed vinden. Mijn droom-auto is ook niet de Pagani, briljant in wat hij is, maar niet voor mij…

    Een auto is voor mij geen ‘perfect stuk techniek’, ‘perfect sluitende Audi-naadjes op je Lambo-dashboard’, of verzin het maar. Een auto is voor mij geen ratio maar emotie! En ja, dan kijk ik liever naar een Ford GT dan naar een Veyron of Pagani! En zoals ik al zei het liefst naar het origineel!

    Login om te reageren
  92. JPM zegt

    3 juli 2009 om 21:10

    @ lincoln

    Kom op man, ik weet dat je een groot fan van Amerikaanse bakken bent maar een Ford GT40 toerekenen aan de Amerikanen lijkt me zelfs voor jou te ver gaan. Ik betaal m’n schilder ook om het huis te verven. Jij zegt dus dat ik m’n huis heb geverft omdat ik hem betaal?
    Het is en blijft een Lola.

    Login om te reageren
  93. JPM zegt

    3 juli 2009 om 21:13

    @ SAAB

    Iets blik noemen is iets anders dan je mening geven. Van mij hoef je geen respect te hebben voor een auto, maar mede autoblog-bezoekers zouden je erop kunnen waarderen.

    Login om te reageren
  94. lincoln zegt

    3 juli 2009 om 21:20

    @JPM ..
    je laat je misleiden door mijn nick-name ..
    bovendien bezit ik nu meer Europees dan Amerikaans ..
    waaronder 2X MB sec ..

    en nogmaals ..
    het maakt me geen flikker uit wie of wat de GT40/GT heeft ontworpen ..
    en ook niet wie het intellectueel recht heeft ..
    tis gewoon een tijdloze schoonheid ..

    net zoals de oer-panda haar charme heeft op ongeevenaard wijze ..

    Login om te reageren
  95. Pordon zegt

    3 juli 2009 om 21:32

    @ Lincoln…oké hij heeft volgens jou geen concurrentie, dat betekent niet dat hij dat niet heeft.

    Als ik zo kijk naar de Ford GT40 en ga nadenken over welke auto’s er uit die tijd mooier uitzagen kan ik er toch behoorlijk wat opnoemen:
    1: Miura
    2: Ferrari 250 GTO
    3: Jaguar E-type

    En als kers op de slagroom wat misschien geen supercar is maar wel nog steeds oogstrelend mooi en nog eens 10 jaar ouder: De 300 SL Gullwing.

    Die auto zal gewoon nooit geëvenaard worden.

    Login om te reageren
  96. KippieKnaus zegt

    3 juli 2009 om 22:57

    @Pordon ‘Beauty is in the eye of the beholder..’

    We kunnen het allemaal er over eens zijn dat die auto’s die jij noemt mooi zijn maar welke ‘het’ mooist is verschilt toch echt per individu.

    Login om te reageren
  97. Benz.. zegt

    3 juli 2009 om 23:15

    @lincoln

    Je hebt ook gelijk…

    Het IS ook een schoonheid, en tijdloos!

    Login om te reageren
  98. Pordon zegt

    4 juli 2009 om 01:59

    @ KippieKnaus. Klopt je hebt helemaal gelijk, maar zeggen dat deze auto geen concurrentie heeft is gewoon fout.

    Login om te reageren
  99. Rick dos zegt

    4 juli 2009 om 07:53

    Jezus mensen, doe eens even normaal. Het is maar een Fordje hoor. Nog even en we gaan ons druk maken over een Dacia.

    De GT is een mooie auto die geinspireerd is op een legendarische voorganger. En dus is het een retromodelletje. En dat is waar het voor mij verkeerd gaat. De “nieuwe” Mustang, deze GT, de “nieuwe” 500 etc. allemaal fantasieloos auto’s. Had je immers je fantasie gebruikt dan had je wel met iets anders op de proppen gekomen.

    Neemt niet weg dat het koel is van Ford dat ze überhaupt deze stap hebben durven zetten i.t.t. andere merken *kuch*BMW*kuch*….

    Login om te reageren
  100. lincoln zegt

    4 juli 2009 om 08:00

    kuch Z8 kuch ..
    overgens een statement die BMW wel voor de hoofdprijs kon verkopen ..

    Login om te reageren
  101. Rick dos zegt

    4 juli 2009 om 08:10

    *Kuch* had het over *kuch kuch roggel* een echte middenmotor sportwagen *kuch slijm door mijn neus zo mijn keel in en mijn mond uit kuch* a la M1 *harde scheet*

    Zeker wel een mooi auto, maar voor fl. 280.000,- (toentertijd) naar mijn mening te duur.

    Login om te reageren
  102. lincoln zegt

    4 juli 2009 om 08:18

    way te duur .. maar ze konden er wel van af ..

    Ford heeft beak-even moeten spelen om van hun geplande 4500 units af te komen .. in de ijdele hoop dat mensen er mee gaan racen ..
    wel een goed gelukte actie trouwens ..

    dat is wat MB nu ook van plan is met hun “gullwing” clc ding ..

    Login om te reageren
  103. 6C Jordy zegt

    4 juli 2009 om 10:19

    @Lincoln,

    “Als” de GT al concurentie zou kunnen hebben op gebied van retro-styling dan zou alleen Morgan die concurentie kunnen zijn. Maar die kennen de toekomst waar wij nu in zitten ook nog niet.

    @C6_R
    Vergeet de GT in het Britse kampioenschap niet. Zoals die vorig jaar rondging leek net of die in de verkeerde klasse uitkwam. Voral op het circuit van dat oude vliegveld. (sorry, naam ervan kwijt)

    Login om te reageren
  104. KippieKnaus zegt

    5 juli 2009 om 00:30

    @Rick Dos: Je vergeet gemakshalve de M1 hommage concept. Die is niet uitgebracht maar dat zou aan de verkrachting van het origineel niet veel af moeten doen.

    Ik vind het juist prachtig om moderne interpretaties van ouderwetse ontwerpen te zien. Ik heb het idee dat jij alleen staat met de bewering dat retro ongeïnspireerd is. Retro wordt juist enorm gewaardeerd en vereist juist heel veel kwaliteit omdat het moeilijk is iets te maken dat niet uitgekotst wordt als een verkrachting zijnde van het origineel.

    Login om te reageren
  105. Macz zegt

    9 juli 2009 om 15:53

    Bij ons in de showroom staat vandaag een 730 pk sterke Ford GT.

    Dadelijk om 18.00 uur even gaan proefrijden.

    Is de eerste GT in nederland die op kenteken staat.

    Login om te reageren
  106. Ikke_ferrari zegt

    24 september 2009 om 20:51

    Wat een prachtige discussies over wat mooi is en wat niet :P

    Login om te reageren
  107. Nv zegt

    12 juli 2010 om 03:02

    De ford GT & GT40 spreken mij niet alleen niet aan, daarnaast vind ik ze ook absoluut geen schoonheden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North