• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hyundai’s slimme marketing in crisistijd

Auteur: Dennis, gepost 2 juli 2009 om 22:41 – 13 Reacties

Hyundai Coupé Dog

We zitten nog altijd in een economische crisis en bij veel bedrijven moet nog steeds ieder spreekwoordelijke dubbeltje worden omgedraaid. Soms sturen bedrijven meer dan de helft van het personeelsbestand de laan uit, of ze gaan gewoon failliet. Toch kan bezuinigen op de verkeerde dingen de beroerde financiële situatie alleen maar versterken. De marketingafdeling van Hyundai heeft begrepen dat wanneer je in deze moeilijke tijd nog wat wilt verkopen, je het juist niet kunt veroorloven om te bezuinigen op marketing.

Je moet er wel wat slimmer mee omgaan. In de Verenigde Staten -een enorme afzetmarkt voor de Koreanen- beloofde Hyundai de Amerikanen om hun nieuw aangeschafte auto terug te nemen op het moment dat men door werkloosheid niet meer aan de betalingsverplichting kan voldoen. Da’s best een risico wanneer je bedenkt dat er al honderdduizenden Amerikanen hun baan hebben verloren en de vooruitzichten nog nauwelijks beter zijn.

Hyundai heeft het voordeel dat in economisch moeilijke tijden consumenten uitwijken naar goedkopere alternatieven. De Koreansen zullen zich dan misschien niet kunnen meten met de “Duitse degelijkheid”, maar je hebt in een Hyundai relatief veel auto voor je geld.

Uit onderzoek dat Hyundai heeft uitgevoerd, blijkt dat veel Amerikanen (40 procent) momenteel erg afwachtend zijn bij de aanschaf van hun nieuwe auto, vanwege de onzekerheid over de brandstofprijzen. Nog geen jaar geleden bereikte deze een recordhoogte van meer dan 4 dollar per gallon.

Om die onzekerheid weg te nemen komt Hyundai de consument opnieuw tegemoet. Hyundai bevriest een jaar lang de brandstofprijs op 1,49 dollar per gallon. Dit geldt voor iedereen die in de periode 1 juli t/m 31 augustus in de VS een auto van het merk koopt en tot een maximum van 12.000 miles (19.200 km). Het gaat om de modellen: Accent (met uitzondering van het goedkoopste basismodel), Tiburon, Elantra, Elantra Touring, Entourage, Sonata, Azera, Santa Fe, Tucson en Veracruz.

Een slimme zet, want de Amerikaanse autoverkoop lijkt weer ietsje aan te trekken. In de maand juni werden er nog wel 27,7 procent minder auto’s verkocht dan in dezelfde periode een jaar eerder, maar het is wel het beste verkoopresultaat in negen maanden. In juni vonden in de Verenigde Staten ruim 860.000 auto’s een nieuwe eigenaar. (via: automotive news)

Ook interessant!

  • AB-presentator spot retedikke Hyundai Kona
  • Ontwikkeling ICE Hyundai
    Ontwikkeling ICE Hyundai stiekem gestaakt
  • Hyundai IONIQ 5 rijtest video
    Hyundai IONIQ 5 rijtest video
  • Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
    Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

Hyundai, tanken

Vorig bericht: « Gespot: Avro Mirage (720 pk en 815 Nm)
Volgend bericht: Britse BMW-rijders houden van lingerie (en strings) »

Lees Interacties

Reacties

  1. Lan_Evo zegt

    2 juli 2009 om 22:53

    Hyundai doet het de laatste tijd inderdaad erg goed op de Amerikaanse markt. Door dit soort actie’s kunnen ze (zeker in deze tijden) nog eens aardig wat meer marktaandeel krijgen. Heb trouwens berichten gehoord dat Hyundai de laatste tijd kwalitatief ook sterk aan het verbeteren is, hou je alleen nog de goedkope dashboards over, maar dat zijn die Amerikanen ondertussen wel gewend denk ik zo. ;)

    Login om te reageren
  2. Goed_Koopman zegt

    2 juli 2009 om 23:00

    Slimme zet van Hyundai, jammer alleen dat de Hyundai Coupé zo traag is. Van 0 tot 100 in 8,4 seconden, pfff…

    Login om te reageren
  3. Svensson zegt

    2 juli 2009 om 23:05

    Mooie pitbull terriër! :D

    Login om te reageren
  4. transam73 zegt

    2 juli 2009 om 23:07

    Hyundai schopt kont.

    Login om te reageren
  5. ErwinLagcher zegt

    2 juli 2009 om 23:09

    @ Svensson

    Of Amstaff ;)

    Login om te reageren
  6. DIPSHIT zegt

    2 juli 2009 om 23:19

    @ Goed_Koopman

    valt nog mee voor -als ik mij niet vergis- 167pk hoor?
    Mijn Lexus IS-250 doet er 8,1 over en heeft een V6 met 208pk

    Login om te reageren
  7. BmwMPower zegt

    2 juli 2009 om 23:45

    Hyundai is een merk voor het gezin, onthoud dat, niet voor iemand die alleen maar Ferrari’s bezit.
    Goede zet van ze, hoop dat het lukt.

    Login om te reageren
  8. Svensson zegt

    3 juli 2009 om 00:09

    @ Erwin: Kan ook!

    Login om te reageren
  9. Citrofiel zegt

    3 juli 2009 om 01:02

    En nu maar hopen dat de prijs heel hard stijgt en Hyundai in de problemen komt… :twisted: Of niet? Nee, eigenlijk is dat flauw. En de Franse merken hebben er niet eens voordeel van in de VS als Hyundai het moeilijk heeft, dus waarom zou ik het willen? :P
    Hyundai neemt hiermee wel een flinke financiële gok. Als de prijzen echt hard stijgen… :| Maar ja, aandelen zijn ook een financiële gok. Spaargeld ook. Waar kan je nog naartoe met je geld?

    Login om te reageren
  10. Esprit_de_Flandre zegt

    3 juli 2009 om 01:15

    Leuke foto.

    Na de eerste paar zinnen dacht ik dat het over een marketingcampagne gericht op bedrijfswagens ging. Dat zou ook wel effect hebben denk ik. Die reclame over de Genesis was wel goed, met die ‘US-auto van het jaar’.

    Login om te reageren
  11. Karel zegt

    3 juli 2009 om 06:34

    De Koreansen zullen zich dan misschien niet kunnen meten met de “Duitse degelijkheid”
    Ik zou zeggen: kijk de JD Power ratings er eens op na en dan zie je dat Hyundai significant beter scoort dan bijvoorbeeld Volkswagen…

    http://www.jdpower.com/autos/ratings/dependability-ratings-by-category

    Login om te reageren
  12. Piet zegt

    3 juli 2009 om 09:40

    Duitse degelijkheid tsss En die legen het af tegen japanse degelijkheid

    Login om te reageren
  13. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    3 juli 2009 om 11:47

    Goede creatieve actie!
    Maarja, ze hebben dan ook de centjes om zo’n actie te houden… Neigt wel erg naar ‘klanten kopen’ dit!
    Daarnaast moeten ze wel om tegen de huidige ‘buy American’ trend in te gaan!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North