Gespot: enorme BMW i3 vs kleine E39 M5

Auteur: , 65 Reacties

Dat auto's steeds groter worden wisten we, maar je kunt het ook overdrijven. Wat een joekel is die BMW i3!

BMW i3 vs E39 M5

De i3 heette eerst de Mega City Vehicle (MCV). Hoewel dit niet zo bedoeld was, had het een waarschuwing moeten zijn voor de afmetingen van de EV. In vergelijking met moderne auto’s is hij redelijk compact, maar naast zijn oudere familielid valt hij flink uit de toom.

De E39 M5 stamt uit het tijdperk 1998 tot 2003 en was met zijn mooie 4,9 liter V8 een statige heer. Dit was een flinke auto waar je mee aan kon komen rijden en iedereen dacht: “zo, die heeft het gemaakt”. Maar liefst 4,8 meter aan zakensedan zag je immers niet snel over het hoofd, zeker niet als er een flinke drift mee wordt gelegd.

Wie had toen kunnen bedenken dat een lullig stadsautootje de M5 in zijn schaduw zou zetten? Qua lengte wint de sedan nog met een kleine 80 centimeter, maar in de breedte doen ze niet veel voor elkaar onder. De i3 is vooral hoog. De EV torent met zo’n 17 centimeter boven de M5 uit en met het hatchback model wordt hier alle ruimte van benut.

Bekijk de spot HIER op BMW-junk.



65 reacties

Heerlijk zo’n E39 M5! Dat waren nog echte BMW’s.
@clioracing: Helemaal mee eens, ik vind het het mooiste moderne BMW-model vanaf de jaren ’90. De E39 in zijn geheel trouwens.
@Joost1990_2: vooral de LCI die is echt prachtig!
Dan noem je ook wel wat op hè! Die i3 is gewoon een BMW onwaardig gedrocht.
@alcantara: In deze setup zou ik als i3-rijder mijn auto niet eens durven in te stappen als de m5 rijder ook op het punt staat te vertrekken. Dan bleef ik wel even met een rood hoofd om het hoekje wachten…
Leuke M5, jammer dat er een Prius naast staat
Wat een lomp ding is zo’n i3 dan zeg! Dat zie je niet aan de persfoto’s, maar pas in real life natuurlijk.
@tbone: Ik had ook niet de gedachte dat hij zo “monstrous” was. Ik denk niet dat het een goede zet was.
Persoonlijk ben ik niet zo voor oude modellen met uitzondering van luxe-oltimers, maar dat zal wel vooral aan mijn leeftijd liggen.
De E39 M5 een van de mooiste M5 ooit, wat oogde de E-Klasse van toen oudbollig hiernaast. Audi en Mercedes hadden geen antwoord hierop.
@agera: volgens mij vergeet je dat Audi antwoord had met de RS6 ;)
@dahlback: Een verkeerd antwoord inderdaad.
@agera:
Interessante achtergrond waarom de M5 gemaakt is.

http://www.youtube.com/watch?v=0Zr2vEUfaz4
@agera: maar BMW heeft nog steeds geen echte supercar. Audi en Mercedes benz wel!
@reggie-boy_rood: R8 :)
@jensgib: Ja, en de SLS dan? Vergeet je die?
@jensgib: Audi de r8.. Mercedes de SLR McLaren en de Sls
@reggie-boy_rood: En RS6 :P
@jensgib: of, nee liever de R8 en SLS
Droomwagen die E39 M5. Prachtig!
@jrmpower24: iedere M5 eigenlijk wel :-)
@3246cm252kw: klopt :) vooral de M5 F10 vind ik ook echt prachtig!
@jrmpower24: inderdaad echt prachtig! De LCI wederom weer helemaal maar een E60 V10 blijft wel een te mooi geluid maken en heerlijke klappen geven!
emile_benz via Android app
Ik denk dat ik ook maar eens ga kijken voor een E39 M5…hoewel, een E60 M5 is ook lekker.
@Emile_Benz: Zou ik snel zijn een E39 M5 in goede nette staat met een lage kmstand is rap duurder aan het worden, De E60 M5 zakt nog steeds in waarde.
Vind persoonlijk de E39 M5 de mooiste van de hele M5 reeks.

Onderhoud van een E60 M5 V10 is ook stukken duurder.
@bofkont: Maar het geluid van E60 m5 van geen andere M5 tegen op.
Zeker niet als je er ook nog een mooie eisenmann uitlaat systeem onder hangt :p
@thmsnl: Ben ik met je eens! die V10 gilt geweldig!
@bofkont: wel eens langer dan een kwartier naar deze “geweldig gillende” motor moeten luisteren? Dan ben je het m.i. goed zat! De atmosferische V8’s van de E39 en de lagedruk turbo V8 van de huidige generatie zijn in het dagelijks gebruik echt fijner, geloof me, ik rijd al 8 jaar met een aantal ervan dagelijks
emile_benz via Android app
@367pk: als je de E60 rustig rijdt valt dat janken toch wel mee?
@Emile_Benz: de E61 M5 die ik enige tijd heb gehad was nukkig, weersgevoelig ( de aandrijflijn, dus ik heb het niet over grip op nat wegdek oid), de versnellingsbak moest je aan “wennen” om het zacht uit te drukken, kortom, ik heb hem met groot plezier ingeruild voor een 550 E61
De. F14 M6 waar ik sinds kort in rijd is daarentegen een absoluut genot. Stil en comfortabel als het moet, bloedsnel met mooie grom als ik het wil. Daarbij ook nog “zuinig” . DK Versnellingsbak in vooruit beter dan automaat, achteruit is nog altijd “avontuurlijk”.
@bofkont: dat realiseer ik me iedere dag weer
@367pk: En nu heb je het voordeel dat je niet naar Euro98 hoeft te zoeken… ;)
@367pk: Dan ben jij echt een bofkont :)
@367pk: als je de E60 rustig rijdt valt dat janken toch wel mee?
@thmsnl: Niet mee eens. Zo’n auto moet je niet gaan “sjonnie-fiseren”. Wat is er mis met het standaard V10 geluid? Hetzelfde met die mensen die vinden dat de V10 van de Carrera GT niet luid genoeg klinkt, en er uitlaten onder hangen, die het geluid volledig verkrachten…
@bofkont: dat de vraagprijzen stijgen betekent niet dat ze daar ook voor weggaan. Hooguit zijn er wat optimistisch hogere vraagprijzen te vinden van handelaren die 15 jaar oude exemplaren aanbieden omdat je die goedkoop zakelijk kunt rijden, maar van echt stijgende prijzen is geen sprake, zeker over de grens niet
Leuk dat er een artikel over mijn spot wordt geschreven zag er inderdaad heel apart uit. Vond de M5 al best een grote auto maar die i3 pff wat een ding en dat is niet positief ;)
@djfrank: Gemaakt in Amsterdam zeker? Lijkt verdacht veel op de buurman zijn spot 2 huizen verder;)
@olsen95: klopt was Amsterdam W
Weet alleen niet meer welke gracht ;)
Een gezegde luidt… Wie een vrouw trouwt om het lijf, verliest het lichaam en behoudt het wijf!
Hoe klinkt dat hier? Wie een auto koopt voor de buitenkant, verliest de looks en behoudt een lelijke slome natte krant! (Mocht iemand een betere weten… welkom ;-) )
@venividivici: Humm… niet echt, want voor mij heeft die authentieke e39 M5 met bijna de laatste atmosferische masterlijke motor… the whole package, looks&engine!!! :-)
via Android app
Hoge auto’s zijn lelijk en ongelovelijk onpracties met poetsen omdat je het dak niet goed kan schoonmaken
@smartye36: Klopt, maar daar hebben ze iets heel praktisch voor verzonnen… een trapje! ;-)
via Android app
@venividivici: geen trapje nodig hier gelukkig :)
@VeniVidiVici:
Wasstraat!
@Hubert: Mwah… is een trapje op jaarbasis toch beter voor de portemonnee :-)
@smartye36: Knappe jongen die het dak van een i3 kan checken op vuil
@smartye36:

Ze zijn dan ook gemaakt om mee te rijden, niet om te poetsen.
Zo’n M5 wil ik toch echt hebben!!!
Geef mij die i3 maar, zo een afgetrapte import M laat ik graag in Duitsland staan.
@Donstil: Oh jij kan de km stand en gebruikswijze van een wagen op het zicht aflezen? Teach me!
Het lijkt net of de i3 een deuk heeft.
De goede oude tijd.
Heel erg vertekenende foto.
i3 is kleiner dan een Scenic.
Eén ding is duidelijk. Elegantie is dood.
Mijn letterlijke woorden bij het zien van dit foto waren:


“Jezus Christus!”
Wat is die i3 toch een lelijke wagen, zag hem pas ook rijden maar een nieuwe c4 picasso is nog mooier ondanks die al lelijk is.
Waarom moeten EV’s in de regel lelijk zijn? Ik kan echt maar een enkele mooie opnoemen.
@stanoow: De Tesla Roadster of de Tesla Model S zien er wel goed uit. Natuurlijk is dit mijn mening.
@scott5701: de Model S is inderdaad een mooie auto. De Fisker Karma vind ik ook nog wel kunnen, maar voor de rest kan ik geen mooie EV’s bedenken.
Zwarte BMW’s, gaap… Merkwaardig is hier die rode lantarenpaal, waarom staat deze zo onhandig op de parkeerplaats?
Een van de mooiste wagens die er ooit gemaakt is die e39.

Nu kan je me voisins en delehayes naar het hoofd gaan gooien en daar krijg ik het ook warm van.
Maar als je ziet hoe elegant ze zo’n vierkante doos er hebben kunnen doen uitzien met de e39…

Verder hoe zit het met de CW-waarde? Het zou toch op z’n minst ironisch zijn moest de e39 er beter op scoren dan de i3.
@redactie, moet dat niet kleine 80 mm of 8 cm zijn in plaats van 80 cm….aangezien bijna een meter verschil bij mij niet echt klein is…
@maartenoosterbaan: foutje bedankt….
Dacht dat het niet kon, maar ik vind de i3 nog lelijker dan de multipla. Vorige week 2x in het echt gezien helaas. 2tone blauw/grijs en een nog lelijkere 2tone zwart/bruin-roodachtig.
Als eigenaar van deze M5 kijk ik niemand er op aan als-ie in iets anders rondrijdt, zelfs niet als het een i3 is, en bij de pomp ben ik niet altijd blij (1:7, ongeacht of je langzaam of snel rijdt), maar als ik even het gaspedaal vloer komt er toch echt altijd ’n hele grote smile op mijn gezicht….12 jaar oud (of jong), echte 65.000 op de teller; eerst van een italiaanse, later van een nederlandse liefhebber geweest!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).