• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gespot: Lekker foute Mercedes 500SEL (W126)

Auteur: sir_smokalot, gepost 23 januari 2012 om 20:21 – 56 Reacties

Mercedes SEL500


De W126 heeft als kind van de jaren ’80 sowieso al wel een zweem van ‘fout’ om zich heen, maar deze eigenaar maakt dat niet zo veel uit. Sterker nog: de retro Brabus-style velgen en quad-pipes doen er nog een schepje bovenop. Proud to be fout.

De W126 met een goud/bronzen kleurtje werd gespot door veelspotter @ferrucio, maar niet voor de eerste keer. Toen hij hem een paar maandjes geleden in Sliedrecht op de foto zette zaten er nog andere velgjes onder, met een bijpassend kleurtje.

De eigenaar is een liefhebber, dat is wel duidelijk. Alleen jammer van die AMG-plakker op de achterkant, dat heeft de auto toch niet nodig? Ter informatie: de 5 liter V8 onder de kap levert een nog steeds nette 231 pk. Bekijk alle foto’s op autojunk.

Mercedes SEL500

Ondergetekende had overigens nog even een klein onderonsje met collega Sacha, met de strekking ‘u mag nu inzetten hoeveel kilo coke er in de kofferbak ligt’. Onze Mercedeskenner ging echter voor de optie ‘een paar lijken en wat kogelgaten van Sonny Crocket / Burnett.’ Wat denk jij?

Ook interessant!

  • Gespot: de nieuwe Mercedes EQS in het wild
  • Mercedes maakt mode van oude luchtzakken
  • Gespot - Gele Ferrari F12berlinetta is waanzinnig lekker
  • Lekker slapen bij de laadpaal met je Mercedes camper
    Lekker slapen bij de laadpaal met je Mercedes camper

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

bruin, Gespot, Klassiekers, Mercedes, tuning, w126

Vorig bericht: « QT (Bowler) Wildcat: nu ook als diesel(tje)
Volgend bericht: Foto’s: zwart-gele Veyron ME-edition duikt weer op »

Lees Interacties

Reacties

  1. mcf1 zegt

    23 januari 2012 om 20:23

    meh, niet mijn smaak

    zwart, andere velgen en niet zon uitlaat troep en amg stikker en ik zou verkocht zijn!

    Login om te reageren
  2. mortsel2640 zegt

    23 januari 2012 om 20:24

    Het is toch een beetje grappig wat een 5liter v8 tegewoordig kan leveren en toen

    Login om te reageren
    • six-trey zegt

      23 januari 2012 om 20:59

      @mortsel2640:
      Ik heb een mustang staan uit 66 die iets rond de 350PK haalt uit zijn 5L blok. Je mag ook niet vergeten dat dergelijke blokken zo goed als onverslijtbaar zijn. Moderne blokken mag je wegsmijten na 250.000km

      Login om te reageren
      • gekketurbo zegt

        23 januari 2012 om 22:38

        @six-trey: Heb zelf 2 C126’s die ik vanaf de bodem helemaal renoveer. Dus ik geloof dat ik iedere sloop en prive sloper in Nederland wel ken. Allen zullen je een ding zeggen; de motorblok van deze auto’s zijn niet te slijten, omdat ze nooit stuk gaan. Voor € 400,- kan je een v8 ophalen (mits je hem er zelf uithaalt), wat uiteraard geen geld is.

        Login om te reageren
        • six-trey zegt

          24 januari 2012 om 01:03

          @gekketurbo:
          geloof ik gerust, helaas gaat dit niet op voor die hoog toerige volledig computer gestuurde 5L V8s van vandaag die inderdaad veel meer PK leveren maar je na 250.000km mag vervangen, niet dat de rest van de auto dan nog niet ook versleten is. Jammer de wegwerp maatschappij.

          Login om te reageren
          • RobertJ zegt

            24 januari 2012 om 02:38

            @six-trey: Ik weet het niet hoor, maar de afgelopen 20 jaar is er wat betreft research en materiaaleigenschappen/technieken veel vooruitgang geboekt. Moderne lagers horen in principe niet stuk te gaan, cilinders en zuigers kunnen niet meer verkeerd inslijten enzovoorts. Olie is ook verbeterd in kwaliteit.
            Denk dat een 4.2 FSI het prima doet na 250dkm, alleen zijn de wagens daar nog erg jong voor…

            Login om te reageren
            • gekketurbo zegt

              24 januari 2012 om 11:49

              @RobertJ: snijden op materiaalkosten zorgt voor hogere marges. Zet maar is een slijptol in het plaatwerk van een W126 en een in het plaatwerk van een 2011 S-klasse. De een is net zo dik als een cola blikje en de ander is 6-7mm plaatstaal. Je mag zelf raden welke beschrijving bij welke auto hoort.

              Login om te reageren
      • TSI-tje zegt

        24 januari 2012 om 07:53

        @six-trey: Die 350 paarden zijn geen standaard paarden zeker? De gemiddelde Ami-V8 uit die periode leverde ook niet meer als max ca.200Pk.. of ? Mijn “8” is ietwat recenter(2001), maar levert ook ‘slechts’ 275Pk uit de 4.0Ltr.
        Heeft imo meer te maken met het karakter wat de fabrikant voor ogen had. Wil je een racer of wil je een cruiser.

        Login om te reageren
        • six-trey zegt

          24 januari 2012 om 18:30

          @TSI-tje:
          Hij is opgedreven maar niet extreem, Weiland carb en bijhorende intake, spaghetti uitlaat die overgaat in flowmaster pijpen en mijn cilinderkoppen ge”port”.

          Login om te reageren
  3. alcantara zegt

    23 januari 2012 om 20:24

    Een paar kilo coke laat je niet onbeheerd achter op straat, lijken ook niet. Dus ik ga voor geen van beiden.

    Login om te reageren
  4. E34M5Touring zegt

    23 januari 2012 om 20:28

    Zeker 2 cubano’s en een paar Glock 9mm holes in de zijkant. Misschien zelfs wel een beetje witte verf van de Testarossa.

    Login om te reageren
  5. Northwestern zegt

    23 januari 2012 om 20:31

    Wat ligt er bij Sacha in de achterbak dan?

    Login om te reageren
  6. Alwood zegt

    23 januari 2012 om 20:31

    Ehm, Smoke, AMG was toen tunert, de auto heeft ook de AMG voorspoiler en meegespoten grille dus waarschijnlijk is het AMG-plakkaat terecht? Moeilijk na te trekken helaas, vermogens e.d. worden niet vaak aan RDW doorgegeven.

    Login om te reageren
    • knalfa zegt

      24 januari 2012 om 10:27

      AMG badge is terecht, de meegespoten lijsten/ grille/ spoilertjes duiden op de AMG “uitvoering” helaas alleen nog maar optisch toen.

      Login om te reageren
  7. RubenPriest zegt

    23 januari 2012 om 20:32

    ik noem zulke velgen altijd ‘smeerkaas’ velgen. Dat doe ik al vanaf kleins af aan toen bij mij vroeger in de straat een Colt stond met smeerkaas velgen. Heerlijk

    Login om te reageren
  8. Alpinaa zegt

    23 januari 2012 om 20:36

    Haha heeft die nu echt een Tabbert-logo op de dakstijl? Want een kamper… :)

    Login om te reageren
    • DennisS65B40 zegt

      23 januari 2012 om 21:40

      @Alpinaa: Matje, koningschakel, Armani Jeans en je hebt the ultimate Pikey!

      Login om te reageren
  9. Dev zegt

    23 januari 2012 om 20:42

    Hmm zou em best willen hebben als het interieur degelijk is. Gooi er zelf wel een setje monoblocks onder en een fatsoenljke uitlaat.

    Login om te reageren
  10. wobwobgaserop zegt

    23 januari 2012 om 20:44

    Die Retro Brabus Jetsers vind ik echt wijs, mag’ ie gerust hebben :) De auto vind ik iets te goud, hij zou eea aan moeten passen wat ‘ breekt’ met het goud. Ik denk grilletje, raamlijsten en ‘ deurstijlen in de raampartij’ zeidematzwart spuiten. Verdere chroomdelen ook zijdematzwart.

    Login om te reageren
  11. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    23 januari 2012 om 20:47

    Hey, proud to be fout zit copyright op hoor… OT: proud to be fout!
    ;)

    Login om te reageren
  12. wobwobgaserop zegt

    23 januari 2012 om 20:48

    Als je een oude Benz écht fout wil maken, moet je er van die Turbine Felgen ondernaaien van Lorinser :)

    Login om te reageren
  13. dennisr zegt

    23 januari 2012 om 20:48

    mooi ding, velgen zijn lelijk natuurlijk maar als je daar een setje AMG velgen onder drukt is het een prachtig ding.. wat is er verder fout aan ? :o doe mij die ma!

    Login om te reageren
  14. wobwobgaserop zegt

    23 januari 2012 om 20:52

    http://data.motor-talk.de/data/galleries/1012270/176294/bild-56387.gif

    Login om te reageren
  15. XiPHiAS zegt

    23 januari 2012 om 21:00

    In zijn tijd was die hot … om dit nu direct fout te noemen. Ik vind het trouwens leuker dat ze een wagen in zijn tijdsgeest tunen, deze wagen met hyper moderne tunert-stuff zou pas fout zijn …

    Login om te reageren
  16. mercs zegt

    23 januari 2012 om 21:23

    Ik word hier echt boos om. Waarom ga je zo’n klassieker niet gewoon origineel laten of in ieder geval niet zo keihard verkrachten. Dan heb je zo weinig gevoel voor smaak. Je bent gewoon een l*l als je zo je auto mismaakt!

    Login om te reageren
    • mout zegt

      23 januari 2012 om 23:44

      @mercs: Ik denk eigenlijk dat ie zo origineel is. Kijk eens in de originele folders van AMG (toen nog tuner): dit was gewoon zo te koop.

      Login om te reageren
      • knalfa zegt

        24 januari 2012 om 10:32

        @mout: Jij snapt het ;)

        Login om te reageren
  17. james125 zegt

    23 januari 2012 om 21:32

    Hoe komen al die oude mercedessen aan een nieuw kenteken?
    Zijn ze echt allemaal geïmporteerd?

    Login om te reageren
  18. fit4fun zegt

    23 januari 2012 om 21:43

    In originele staat (negen van de tien keer met teruggedraaide teller uiteraard) een stuk mooier dan deze huidige kamper annex Turken uitvoering.

    Login om te reageren
  19. rocky zegt

    23 januari 2012 om 21:45

    YES !!! Een echte 80er jaren MB uit de Miami Vice serie waar de bad guys in reden :-) (en ja, ik ben/was een Miami Vice fan.. so what?)

    Login om te reageren
  20. E550 zegt

    23 januari 2012 om 21:51

    Dit is nou een gevalletje van ‘anaal verkracht’.

    Login om te reageren
  21. maferick74 zegt

    23 januari 2012 om 22:01

    Hmm ik ga liever voor een 560 SEC

    Login om te reageren
    • harriehandrem zegt

      23 januari 2012 om 22:40

      @maferick74: Helemaal mee eens. Als je dan fout gaat, doe het dan goed ;-)

      Login om te reageren
    • harriehandrem zegt

      23 januari 2012 om 22:49

      @maferick74: Of in plaats van suggestie hierboven, wellicht de 560 sec killer kopen… Bentley Continental (niet dat VW gedrocht, maar de echte :P ) Mooie bijdrage van Appeltje: http://www.autoblog.nl/archive/2008/01/16/continentaal-gespot

      Login om te reageren
  22. toyotafortuner zegt

    23 januari 2012 om 22:04

    Kewl, een getunde 80s Merc! Me likey! BTW: raar dat mensen vaak 80s en fout in 1 zin knallen. Ik ben juist gek op haast alles van de 80s: Van de muziek en de kapsels tot de bakken en Miami Vice (Hell Yeah!) en baal er flink van dat ik die tijd niet meemaakte :(

    Login om te reageren
  23. jack_abarth zegt

    23 januari 2012 om 22:24

    Vind de velgen opzich wel leuk, juist omdat het in die tijd een hype was.
    Eventueel de EVO II velgen, die zouden ook niet misstaan.

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      24 januari 2012 om 00:31

      @jack_abarth:

      Maar dat zijn ook gewoon echt mooie velgen, nu niet om onder een a4tje of je C63 amg te leggen maar op een auto uit die tijd passen ze perfect.

      Login om te reageren
    • kliko zegt

      24 januari 2012 om 10:01

      @jack_abarth: geniale bak is dat

      Login om te reageren
    • mbevo zegt

      24 januari 2012 om 18:05

      @jack_abarth: Deze heb ik onder me 190-16v liggen

      Login om te reageren
  24. meneersander zegt

    23 januari 2012 om 22:25

    Op die goude velgen zag hij er redelikk goed uit, maar nu ziet hij er slecgter uit dan sommige Civicjes uit de jaren 90

    Login om te reageren
  25. harriehandrem zegt

    23 januari 2012 om 22:41

    Ook mooi: http://www.autoblog.nl/archive/2009/08/27/retrotuning-inden-design-doet-de-s-klasse-uit-91

    Login om te reageren
  26. Homer55 zegt

    23 januari 2012 om 22:58

    Daar dan.

    Login om te reageren
    • knalfa zegt

      24 januari 2012 om 10:27

      @Homer55: Panzer

      Login om te reageren
  27. escort77 zegt

    23 januari 2012 om 23:02

    over die velgen: ik denk dat dit zijn setje met winterbanden is, dit is namelijk wel wat beter schoon te houden.

    en wat er in de kofferbak ligt? Ik denk een voorraadje doosjes met tissues. Navulling voor het verzilverde doosje dat waarschijnlijk op de hoedenplank staat.

    tenslotte over de kar zelf: die uitlaten zijn niet zeitgenossig zoals de Fransen zo mooi zeggen en mogen er wat mij betreft af. Verder niet te veel aan doen!

    Login om te reageren
  28. norge zegt

    23 januari 2012 om 23:18

    Ik mis de trekhaak? Of heeft deze man het kamp verlaten?

    Login om te reageren
  29. Hupke zegt

    24 januari 2012 om 00:33

    Fout maar dan wel fout ’80s style, hier ga ik geen verkrachting om roepen ik vind het wel lollig. Ik val in herhaling maar zo’n w126, tja zo’n auto’s maken ze toch nietmeer. Misschien voor de L versie liever de W140 maar voor de coupe zeker de deze.

    Login om te reageren
  30. adjudant zegt

    24 januari 2012 om 00:52

    Geweldige auto’s, een Mercedes van de oude stempel. De 126 en de 140 zijn tijdloze modellen. Zo’n 500 hoort gewoon in het zwart met nette bijbehorende AMG velgen. Die 4 raketten aan de achterzijde zijn erg overbodig. Laat zulk machtsvertoon lekker thuis met je schamele 230 pk.

    Login om te reageren
  31. BobbyD zegt

    24 januari 2012 om 03:42

    Ik vind het model echt goed, maar de SEC is helemaal uber! Jammer van die uitlaten en die snackbar velgen…

    Login om te reageren
  32. dutchiehd zegt

    24 januari 2012 om 08:04

    Kampbak.

    Login om te reageren
  33. bertorelli zegt

    24 januari 2012 om 08:51

    Ben zelf W126 rijder en rij in een 500SEL.

    Een SEL uitvoering ziet er toch stukken beter uit in de originele uitvoering.
    Met een SEC mag je qua tuning wel wat creatiever zijn wat mij betreft.

    Login om te reageren
    • knalfa zegt

      24 januari 2012 om 10:35

      @bertorelli: Dat stukje extra deur doet het hem he ;) Ik heb zelf een w116 SEL, ben ook echt een SEL liefhebber :)

      Login om te reageren
  34. kliko zegt

    24 januari 2012 om 10:02

    Ik krijg bij deze auto echt zo’n gevoel dat de rijder ervan zo’n Pikey (gespeeld door Brad Pit) is uit de film Lock stock & smoking barrels (als ik het me goed herinner…) :lol:

    Wel leuk dat deze ‘klassiekers’ nog in zo’n mooie staat rondrijden.

    Login om te reageren
  35. knalfa zegt

    24 januari 2012 om 10:30

    Mooie grote putdeksel velgen eronder in plaats van deze en klaar is kees.

    En nogmaals: AMG Badge is terecht, de meegespoten lijsten, grille, bumpers en dorpels duiden op een AMG. Dit was toen alleen nog maar optisch, maar toch echt AMG.

    Login om te reageren
  36. carfreaky zegt

    24 januari 2012 om 13:55

    Deze staat bij mij in Sliedrecht. De eigenaar is geen liefhebber, hij is een handelaar die allemaal van die schrootbakken uit Duitsland haalt. Deze auto is opzich wel mooi, alleen jammer van de velgen!!!
    Die op die andere foto waren mooier voor onder deze auto.

    Login om te reageren
  37. teunvandenburg zegt

    24 januari 2012 om 16:36

    Mooie roest kleurige remschijfjes :)

    Login om te reageren
  38. mbevo zegt

    24 januari 2012 om 18:08

    Gouden BBSjes zouden er helemaal goed onderstaan,of gewoon de 1ste fase AMG velgen die zouden er ook ooit onder hebben gelegen,die lelijke uitlaten er onder uit en klaar,dan heb je een mooie S-klasse AMG

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North