Gespot: Mercedes GLA rijdt ongecamoufleerd rond

Auteur: , 55 Reacties

De Mercedes GLA moet nog onthuld worden op de IAA in Frankfurt over een paar weken maar een oplettende lezer heeft hem al in het wild gespot.

Het betreft een rood exemplaar van de GLA in GLA 200 uitvoering. Voorwielaandrijving dus, want 4MATIC is op de 200 niet leverbaar, zo leerden we bij de officiële aankondiging van de nieuwe crossover van Mercedes. De GLA werd door windsurfklojo gespot op de Deutsche Autobahn A5.

Persoonlijk vond ik de achterlichten nogal groot op de persfoto’s maar op deze rode GLA vallen ze wel iets minder op. Wat vinden jullie van de GLA nu jullie hem ook op een niet-persfoto hebben gezien? Kan dit ding de strijd aan met zijn concurrentie? Zouden jullie een GLA verkiezen boven een Audi Q5, BMW X3 Audi Q3, BMW X1 of Range Rover Evoque?



55 reacties

In het echt nog lelijker dan de persfoto’s, zo te zien moet je hem wel een beetje aankleden om hem aantrekkelijk te maken.
@roberto: niet anders als alle concurrenten dan eigenlijk…
@lambo4all: Ik moet zeggen dat de Peugeot 2008 er nog vrij aardig uit ziet. Maar inderdaad, de meeste opgeblazen hatchbacks zijn niet bepaald voorbeelden van een welgevormde auto. Deze is daarop geen uitzondering…
@lambo4all: je hebt volkomen gelijk !
@reggie-boy_rood: jullie hebben volkomen ongelijk!
Ik zie hem eerder als concurrent van de x1. Niet mijn ding…
Hij lijkt me veel kleiner dan de andere
De achterkant is echt lelijk
Ik vind em nog steeds verschrikkelijk rond van achter, lelijk ding om te zien zo. Dan vind ik dat een Dacia Duster er toch een stuk stoerder uit ziet voor midi-SUV.
Doe mij maar een evoque, beetje rare verhoudingen heeft die GLA.
@lexlfa: Nee want een Evoque heeft normale verhoudingen wil je zeggen?
@motoragent: die Evoque is ook een auto voor mensen met een handtasje (m/v). Dit ding is ook net zo. Of zou dat een nieuwe markt zijn???? :-)
De conceptversie vond ik spectaculair. Ik heb zelfs lang getwijfeld of ik ‘m zou gaan kopen (ipv de Infiniti FX). Maar nu ik de officiële video en deze foto heb gezien weet ik niet of ik ‘m nog wel zo mooi vind….
@rovalo: Zonder twijfel voor de FX gaan, prachtige auto met leuk geluid. Als ik je een keer tegen kom steek ik wel een duimpje op ;)
@motoragent: aan duimpjes heb ik in m’n Crossfire al geen gebrek. In mijn woonplaats (Rijswijk) gaat ’t nog wel, maar sinds kort werk ik in Zwolle en daar is ’t echt een exoot. Al vaak meegemaakt dat inhalende auto’s zich weer laten afzakken om te kijken welk merk ’t is en dan krijg ik regelmatig een reactie.

(Of het moeten middelvingers zijn geweest natuurlijk).
@rovalo:

de GLA is vergeleken met een FX (en ook de EX) echt een compleet andere auto qua afmetingen, vermogen en prijs.
@escort77: I know, maar ik ga sowieso naar een heel ander segment dan m’n huidige auto. En….de FX (vanaf modeljaar 2009) is wel ERG duur!

Er staan op dit moment wel 2 betaalbare EX’en op Autoscout, maar m’n hart ligt dan toch meer bij de FX.

(En ik heb eigenlijk al genoeg exen).
@rovalo: je kan beter een range rover supercharged halen!
Als er Citroën achterop had gestaan, had ik het ook geloofd.
Mercedes is echt een verkeerde weg ingeslagen met hun design en hun marketing. Het lijkt er op dat ze hun historie zo ver mogelijk proberen te verstoppen, om maar een nieuw koperspubliek aan te trekken. Dit zal op de korte termijn wellicht resulteren in een positief resultaat, maar door je merkwaarden overboord te gooien, is het maar de vraag of dit op de lange termijn positief uit zal pakken. Zonde.
@crs86: misschien is het maar beter ook dat ze hun historie gedeeltelijk vergeten…….. Een merk dat jet lef heeft om de racekleuren van hun eerste sportieve successen uit een donkere periode weer uit de kast te halen, snapt het niet helemaal. Ik snap die Fransen voor deze keer wel.
Is de GLK geen concurrent voor de q5 en de x3? Deze lijkt me eerder voor de q3 en x1…
Is dit niet een concurrent van de X1, Q3, Countryman etc? X3, Q5 is mijns inziens meer een concurrent van de GLK…

OT: best wel een mooie kleine SUV. Ben benieuwd hoe dit rijdt en wat dit gaat kosten….
Audi Q5, BMW X3 of Range Rover Evoque?
Van dat rijtje is alleen de Evoque een concurrent… verder natuurlijk de X1 en Q3.

Dat wordt in dit geval dus kiezen tussen de Evoque en de GLA.
Een keuze die ik niet hoef te maken, ik ben geen wannabee, woon niet in een Vinexwijk en hoef geen NEP terreinwagen.
Jullie hebben gelijk wat betreft de concurrentie, artikel is iets aangepast.
Achterkant is misschien een beetje raar, maar toch is ie de mooiste in zijn klasse vind ik. Zeker mooier dan de X1 alleszins.
Een segment waar je mij nooit in zal zien rijden, als ik dan toch zou moeten kiezen zou ik (typt dit met gepaste zorg dat zn ontbijt boven komt) kiezen… voor de audi in het grijs gebasseerd op uiterlijk, aangezien je redelijk anoniem van a naar b kunt rijden.
Ik weet de achterkant niet zeker, daarvoor moet ik hem in het echt zien maar van de voorkant vind ik hem geweldig mooi
İk snap dat hele rage met suv/midi suv niet, wat mmot je nou met zoveel bodemvrijheid.
@mmot05: Ik snap die drieling ook niet, de X1, de Q3 en de GLA dan nu… Volgens mij ben je met een A6 allroad veel beter af, maar die zal wel duurder zijn.
@autobart: Slechte vergelijking, als je een Q3 bekijkt en een A6 Allroad is de A6 Allroad vanafprijs al 30000 euro duurder…
@autobart: whats wrong with the good old stationwagen, o wil je per se crossen of je vind extra bodemvrijheid wel fijn met de wintervakantie doe dan een Suzuki Gran Vitara ofzo, dat ding slaat tenminste ergens op.
@mmot05: Kijk, of de gemiddelde Nederlander iets heeft aan deze auto is 1 ding, maar een 4×4 (mini)-SUV met winterbanden is in winterse omstanigheden in de bergen best wel handig. Een Vitara is wat dat betreft net zo’n SUV als deze GLA. De wereld is natuurlijk iets groter dan Nederland. De grap is natuurlijk dat dit ding in Nederland ook verkocht zal worden, maar dan veelal als 2×4. Daar kun je mijns inziens inderdaad best je vraagtekens bij stellen. De reden om zo’n auto te kopen is dan meestal “stoer” en “Imago” bla bla bla enzo. Maar ja, dat is smaak en daar valt niet over te twisten.
@renezzzz: eigenlijk zeggen wij het zelfe behalve “Een Vitara is wat dat betreft net zo’n SUV als deze GLA.”
*een vitare heeft een fatsoenlijkere prijs kaartje
*een vitara is niet bang om vies te worden
*een vitara kan ook indien nodig ook offroad presteren
@mmot05: Een GLA heeft nog geen prijskaartje, kan ook lekker vies worden (net als elke auto), is zeer waarschijnlijk zuiniger, heeft een moderne frissere uitstraling (smaak), is kleiner (met alle voor- en nadelen vandien). Ja, je kunt er misschien niet zwaar mee offroaden, maar als je dat nou niet wilt en je woont in de bergen… En tja, alsof de standaard Vitara daar zoveel beter in is… Zoals ik hierboven al zei, de wereld is groter dan Nederland.
@mmot05: Drempels. Heb je een hekel aan de drempels in je stad dan zijn dit de ideale auto’s.
Hoe kan je dit plastic hok nou vergelijken met een Evoque?? Jij hebt het duidelijk ook niet begrepen Casperh. Laat staan dat jij die tweede met jouw salaris ooit zou kunnen betalen.. Dus niet meer zo jaloers doen aub in je artikelen ;)
@blacksquad: Je kan gewoon een mening hebben over een auto, dat is onafhankelijk of je ‘m wel of niet kunt betalen ;)

Of ben jij er zo een die denkt smaak te kopen met z’n portemonnee?
Doe mij maar de dacia duster. Wss dezelfde diesel als de gla instapper en je houdt genoeg over voor een vakantie of 3
Sjonge jonge dit is ja net een bakfiets
Goed om te zijn dat die achterlichten toch niet zo groot zijn. Doe het AMG-pakket erop en in het berggrijs en het is een zeer strakke auto.
‘windsurfklojo’ hehehe.
En ik vind hem lelijk, de verhoudingen kloppen niet (bij de CLA ook niet, overigens). Dan doet BMW het beter met de X1.
@Yeelen:
Als je het over de verhoudingen hebt, dan moet je ook eens goed kijken naar bijv. een Ferrari.
Die modellen zien er ook niet uit, maar men moet dat mooi vinden, omdat het een Ferrari is.
Typisch Renault
Zo… Wat een lelijke auto…
En nu maar hopen dat ze snel de camouflage er weer op doen…
Dan vind ik een V40 CC toch een betere optie, gewoon omdat het eens iets anders is.
http://www.coches.com/fotos_historicas/volvo/V40-Cross-Country-D3-2012/volvo_v40-cross-country-d3-2012_r20.jpg

En ik denk dat deze in prijs heel wat aantrekkelijker is dan die MB.
@tom307: Mee eens, trouwens vind ik het grote nadeel van de V40 CC dat alleen de topmotoriseringen (T5 en T4 in sommige landen) AWD is. Mijns inziens een groot gemis!
@renezzzz: Daar heb je ook een punt, de T5 is de enige hier met AWD, echter is het wel vet dat als je een D3 of een D4 koop je die fijne 5 cilinder hebt.
Ik vind de evoqeu mooier maar dit is meer een X3 en Q5 formaat in mijn ogen, is er een beetje tussenin.
De V40 CC is sowieso te weinig gesproken in de verhaal.
@tom307: dit verhaal*
@tom307: Dat is naast het mooie ontwerp idd het grote voordeel van de V40 CC, die 5-cylinder! Ik hoop dat ze die 5-cyl. nog een paar jaartjes zullen laten meegaan, ik vrees echter van niet. Er zou wat ik gehoord heb ook nog een XC40 in de planning staan, maar dat zou niet voor 2015 zijn….
Net een X1, lelijk dus.
En ze waren net zo leuk bezig met de A-klasse en CLA.
Nee ik vind het niks…Maar ik vind de Q3 (tiguan) ook niks, de X1 weinig (heeft in ieder geval nog RWD, maar doe mij maar een 3 serie) en de Evoque vind ik wel een geslaagd model maar toch echt meer als boodschappenwagen voor mensen met geld.

Kortom dit segment boeit me niet maar als ik dan zou moeten kiezen dan zou ik in een X1 stappen.
@jaapiyo:
Ik heb zelf zo’n Evoque gereden en na 2 weken weer ingeruild.
Wat een slechte kwaliteit.
Al het te veel gebruikte plastic kraakte aan alle kanten.
Man o man wat had ik een spijt en gelukkig kon ik er nog goed vanaf komen!
Dus doe mij maar een Mercedes.
Arm ding…
Dat ze die maar rap terug camoufleren! Zo een lelijk ding

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).