• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes-Benz GLA: nieuwe Duitse SUV-telg is hier!

Auteur: sir_smokalot, gepost 14 augustus 2013 om 09:20 – 74 Reacties

Afbeelding Mercedes-Benz GLA: nieuwe Duitse SUV-telg is hier!Afbeelding Mercedes-Benz GLA: nieuwe Duitse SUV-telg is hier!Afbeelding Mercedes-Benz GLA: nieuwe Duitse SUV-telg is hier!Afbeelding Mercedes-Benz GLA: nieuwe Duitse SUV-telg is hier!Afbeelding Mercedes-Benz GLA: nieuwe Duitse SUV-telg is hier!Afbeelding Mercedes-Benz GLA: nieuwe Duitse SUV-telg is hier!Afbeelding Mercedes-Benz GLA: nieuwe Duitse SUV-telg is hier!Afbeelding Mercedes-Benz GLA: nieuwe Duitse SUV-telg is hier!

Mercedes-Benz GLA
Voorafgaand aan de introductie op de IAA in Frankfurt teaserde Mercedes er weer lustig op los, maar nu is het zover: het doek is van de GLA. Maak kennis met de kleinste SUV ooit uit Stuttgart.

De afgelopen twee dagen werden door Mercedes schetsen en een weinig verhullende video vrijgegeven, dus wij wisten genoeg: de onthulling van de GLA is nabij. De productieversie is nagenoeg identiek aan het concept dat in april in Shanghai werd onthuld, en hiermee geen verrassing.

De GLA meet 4417 x 1804 x 1494 mm, en komt er in eerste instantie als GLA 200 (156 pk) en GLA 250 (211 pk). Dieselaars krijgen de 2.2 liter viercilinder als GLA 200 CDI (136 pk, 300 Nm) of GLA 220 CDI (170 pk, 350 Nm). Wil je meer pit, dan moet je even wachten op de GLA 45 AMG.

De voorlopig snelste GLA, de 250 4MATIC (het inschakelbare AWD-systeem is optioneel verkrijgbaar op elke GLA, behalve de 200), sprint in 6,5 seconden naar de honderd km/u, haalt een top van 235 km/u, en noteert een NEDC-verbruik van 7,1 liter per 100 km.

Mercedes GLA

Ga je voor de basisdiesel, dan is volgens Mercedes 4,3 liter mogelijk, met een CO2-uitstoot van 114 gram. Alle motoriseringen zijn gekoppeld aan manuele zesbak, of een 7G-DCT automaat met dubbele koppeling.

Met de komst van de GLA biedt Mercedes maar liefst vijf SUV-modellijnen (GLA, GLK, ML, GL, G) aan. Voor elk wat wils dus. De GLA komt er in de uitrustingsniveaus Style, Urban en AMG, en heeft een CW-waarde van 0,29 waar Mercedes kennelijk erg trots op is.

Vanaf maart 2014 staat de GLA bij de Nederlandse Mercedesdealer. Wij wensen we u veel plezier met de 57 foto’s in de gallery!

Ook interessant!

  • Nederlandse Mercedes-AMG GLA45 pakt stukje offroad mee
  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • mercedes SUV lelijk
    Mercedes gaat de SUV binnenkort minder lelijk maken
  • Onthulling nieuwe Mercedes SL
    Onthulling nieuwe Mercedes SL uitgesteld

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

gla, iaa-2013, Mercedes, SUV

Vorig bericht: « PvdA wil overal ‘betalen per minuut’ verplichten
Volgend bericht: Audi Sport Quattro Concept wordt een 2+2 hybride coupé »

Lees Interacties

Reacties

  1. berlinetta zegt

    14 augustus 2013 om 09:24

    Ziet er goed uit, maar ik had wel iets meer verschil verwacht met de normale A. Het lijkt wel letterlijk een A die hoger op zijn poten staat en hier en daar een plastic stripje heeft. Geen echt nieuw model dus.

    Login om te reageren
    • ardonjr zegt

      14 augustus 2013 om 09:27

      @berlinetta:
      [img]http://uncrate.com/p/2012/03/mercedes-a-class-xl.jpg[/img]

      [img]http://www.autoblog.nl/gallery/Mercedes/GLA_2014/Mercedes-GLA-2014-03.jpg[/img]

      Ben het niet helemaal met je eens .. de neus van de A (ongeacht of het nu om de hier gelinkte AMG variant gaat) is toch echt wel anders. Kijk bijvoorbeeld maar naar de ‘luchtinlaten’ onderin.

      Login om te reageren
      • ardonjr zegt

        14 augustus 2013 om 09:28

        @ardonjr:
        http://uncrate.com/p/2012/03/mercedes-a-class-xl.jpg
        http://www.autoblog.nl/gallery/Mercedes/GLA_2014/Mercedes-GLA-2014-03.jpg

        Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      14 augustus 2013 om 09:38

      Tsja, het is een variant van de A-Klasse, net zoals de CLA dat is. Dus inderdaad, een volledig nieuwe auto kon je niet verwachten.

      Login om te reageren
    • heidi zegt

      14 augustus 2013 om 13:59

      @berlinetta:

      Waarschijnlijk is dit ook zo. Ook al zou men ontkennen.

      Login om te reageren
  2. Pica zegt

    14 augustus 2013 om 09:27

    Nice, gaat een succesnummer worden.

    Login om te reageren
    • reggie-boy_rood zegt

      14 augustus 2013 om 11:33

      @Pica: precies !! Kijk uit q5! Hier komt gla!

      Login om te reageren
      • upstream zegt

        14 augustus 2013 om 12:49

        @reggie-boy_rood: Dit is meer een Q3/X1 Competitor…. Q5 heeft de GLK als competitor…

        Login om te reageren
  3. Vreddy_B zegt

    14 augustus 2013 om 09:33

    Ziet er goed uit. Achterkant doet me aan de huidige X3 denken. Maar prima car!

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      14 augustus 2013 om 10:04

      @Vreddy_B: Mij doen de achterkant, en voornamelijk die achterlichten aan een oudere Citroen Picasso die te veel naar de Mac is geweest.
      De achterlichten van de A zijn leuk en bij de CLA zijn ze cool. Jammer dat die lijn niet is doorgezet.

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        14 augustus 2013 om 10:16

        @gregorius: Ok, iets duidelijker. In het concept zie je chromen sierstrip als een lijn doorgezet in de achter lichten. Daaromheen zit dan een duidelijke ‘C’ en omgekeerde ‘C’. En Ja, dat is het concept.
        Maar waar de CLA door de vorm van de rand van de achterlichten nog dat scherpe heeft, zijn bij de productie versie van de GLA juist die 2 elementen weggevallen. Jammer.

        Login om te reageren
  4. mercedesclsfan zegt

    14 augustus 2013 om 09:33

    Het is een mooie auto voor dat segment maar ik vind het KIA/Hyundai gehalte van de achterkant wel heel erg groot

    Login om te reageren
  5. Pordon zegt

    14 augustus 2013 om 09:37

    Kom maar door! Ziet er toch stukken beter uit dan de X1 en Q3… Nou was dat ook niet heel lastig. Zeker met het AMG-pakket ziet die er stoer uit. Een GLA 250 4matic zou precies zijn wat ik nu zou willen hebben. Helaas nog even doorwerken en sparen.

    Login om te reageren
  6. lincoln zegt

    14 augustus 2013 om 09:39

    dan is de Renault Captur ineens wel heeeeel sexy ..

    Login om te reageren
    • reggie-boy_rood zegt

      14 augustus 2013 om 11:34

      @lincoln: overdrijven is ook een vak.. Niet twee vakken!

      Login om te reageren
  7. ivofga zegt

    14 augustus 2013 om 09:39

    semi-permanent??? net als een stoplicht dat altijd op groen staat, maar soms op rood ofzo………..

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      14 augustus 2013 om 09:41

      Ongelukkige woordkeuze inderdaad. Heb er ‘inschakelbaar’ van gemaakt.

      Login om te reageren
  8. ar156sw zegt

    14 augustus 2013 om 09:41

    Minder lelijk dan veel van z’n concurrenten, maar ik snap nog steeds niet waarom mensen uberhaupt zo’n “mini SUV” kopen…

    Neem de BMW X1, een xDrive20i is 2000 euro duurder dan een 320xi touring. En minder zuinig, minder ruim, zwaarder, langzamer, rijdt minder lekker en, maar dat is natuurlijk persoonlijk, vele malen lelijker… Waarom zou je dan ooit voor die X1 kiezen?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      14 augustus 2013 om 09:45

      @ar156sw: De hogere instap en zitpositie.

      Login om te reageren
      • ar156sw zegt

        14 augustus 2013 om 09:58

        @berlinetta: Maar dan zou je toch verwachten dat er alleen ouderen en mensen die slecht ter been zijn in rijden…? Ik zie met regelmaat mensen in zo’n auto waarvan ik met toch niet kan voorstellen dat ze niet 20 cm (of wat het ook mag schelen) meer door de knieen kunnen buigen om in te stappen…

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          14 augustus 2013 om 10:12

          @ar156sw: Bij die mensen zal juist de zitpositie doorslaggevend zijn. Er zijn genoeg mensen die liever een hogere zit hebben.

          Login om te reageren
          • ar156sw zegt

            14 augustus 2013 om 10:51

            @berlinetta: tja, dat zal het wel zijn dan… persoonlijk snap ik niet wat mensen daar zo geweldig aan vinden, maar blijkbaar is dat veel mensen toch een hoop waard…

            Login om te reageren
            • oxymoron zegt

              14 augustus 2013 om 11:43

              @ar156sw: Vergeet de doelgroep niet. Welvarende ouderen die “altijd” Mercedes hebben gereden en nu iets kleiners willen maar niet zo’n krap kreng als de A waarin je met je hoofd tegen het dak zit en je knieën tegen de borst (overdreven gezegd). In vliegtuigtermen: graag wat kleiner maar niet van business class naar cattle class. Die groep is voor MB heel belangrijk en zal zich ongetwijfeld op de GLA storten. Bovendien is het ding, zoals RazorHead al opmerkt, mooier dan de A en CLA. Komt wel goed.

              Login om te reageren
            • renezzzz zegt

              14 augustus 2013 om 11:49

              @ar156sw: Dat je een wat hogere zit hebt en in het ideale geval 4×4 hebt is handig, kun je echter ook andere voertuigen voor kiezen. Er zijn er ook mensen die dit mooi/stoer/… vinden. Dat noemen we smaak en daar valt niet over te twisten. Alles wat je als negatieve punten kunt opnoemen over de mini-SUV, geldt in pricipe voor alle SUV’s. Gelukkig hoeft men dit niet te kiezen… prima toch.

              Login om te reageren
              • sls63amg zegt

                14 augustus 2013 om 12:17

                @renezzzz: dan kunnen die oudere beter een B nemen is niet een heel hoge instap maar je zit wel wat hoger…

              • renezzzz zegt

                14 augustus 2013 om 18:46

                @sls63amg: Als die oudere mensen zo’n Mercedes mini-SUV mooier vinden, moeten ze toch gewoon dit ding kunnen kopen… Een B-klasse t.o.v. een mini-SUV zal altijd een betere keuze zijn in de praktische zin (voor iedereen). Als we echter allemaal rationale en praktische keuzes zouden maken, worden er vrijwel geen SUV’s meer verkocht.

              • sls63amg zegt

                15 augustus 2013 om 10:30

                @renezzzz: hoezo wie zegt er dat suv’s niet praktische zijn?

              • renezzzz zegt

                16 augustus 2013 om 16:04

                @sls63amg: Niemand… Volgens mij zijn we het met elkaar eens, maar lullen we lang elkaar heen. :-)

  9. beerton zegt

    14 augustus 2013 om 10:01

    Dit kan toch niet goed rijden? Ze hebben de kleinste auto uit het gamma hoog op z’n poten gezet wat toch helemaal ten kosten gaat van het rijgedrag?

    Login om te reageren
    • Pica zegt

      14 augustus 2013 om 10:11

      @beerton: Wat is het verschil dan met een X1?

      Login om te reageren
      • beerton zegt

        14 augustus 2013 om 10:53

        @Pica: Niets, ik heb het zowel over de X1 als de Q3 als deze GLA

        Login om te reageren
    • Hubert zegt

      14 augustus 2013 om 10:12

      @beerton:

      NEWSFLASH :

      Niet iedereen gaat continu met gierende banden de bocht om.
      Er zijn blijkbaar mensen die op een normale manier rijden en niet continu de grenzen van het voertuig aanspreken.

      Login om te reageren
      • beerton zegt

        14 augustus 2013 om 10:57

        @Hubert: Dan rijd dit ding nog niet naar behoren. Het comfort word er op deze manier ook niet beter op hoor. Er is een immens verschil tussen Q3-Q5, X1-X3, …

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          14 augustus 2013 om 11:11

          @beerton:

          met een verhoogde Ford Transit kan een beginnende chauffeur naar behoren over alle NL wegen rijden met de daar geldende snelheidslimiet ..

          het ligt misschien een beetje aan jezelf ..

          Login om te reageren
          • beerton zegt

            14 augustus 2013 om 11:14

            @lincoln: Als je met weinig content bent wel ja..

            Login om te reageren
            • lincoln zegt

              14 augustus 2013 om 11:34

              @beerton:

              en hoe zit dat dan als je met veel content ben ??
              of de overtreffende trap .. met alles content ben ??

              Login om te reageren
  10. kurdmanx zegt

    14 augustus 2013 om 10:01

    Wow, prachtige auto!!

    Login om te reageren
  11. kapiteinaudi zegt

    14 augustus 2013 om 10:02

    Wow, dat ziet er wel heel erg goed uit zeg. Mooiste van zijn klasse.

    Login om te reageren
  12. norge zegt

    14 augustus 2013 om 10:08

    Hoog Volvo gehalte .

    Login om te reageren
    • SCscreamGT2 zegt

      14 augustus 2013 om 14:49

      @norge: Kopen dus, Norgert!

      Login om te reageren
    • tom307 zegt

      14 augustus 2013 om 18:16

      @norge: Ik vind het enorm volvo, De heuplijn van de XC60 zit er volledig in

      http://www.autoblog.nl/gallery/Mercedes/GLA_2014/Mercedes-GLA-2014-04.jpg

      http://img.netcarshow.com/Volvo-XC60_R-Design_2010_1600x1200_wallpaper_3b.jpg

      http://www.autoblog.nl/gallery/Mercedes/GLA_2014/Mercedes-GLA-2014-05.jpg

      http://img.netcarshow.com/Volvo-XC60_R-Design_2010_1600x1200_wallpaper_25.jpg

      Login om te reageren
  13. gregorius zegt

    14 augustus 2013 om 10:11

    Heb afgelopen weekend de MB Driving Experience mogen doen. Nog geen GLA natuurlijk, wel een CLA 220 cdi en meerdere A45 AMG’s mogen rijden. Voornamelijk het 4 wiel systeem van de A45 reed geweldig (juist ook over nat wegdek). Je kon er niet bij in de buurt komen met een C63 AMG (over het zelfde technische circuitje wat werd nat gehouden). Ok, die A45 klinkt als een kleuter naast de C63 en de smile die je op je bakkes hebt na de C63 was ook niet te overtreffen.
    Enige nadeel: wat zijn die twee KLEIN van binnen. Niet een beetje, maar gewoon echt klein. Mijn vriendin heeft een 1-serie en een vriend van me een A3; daar kan je prima achterin zitten, al wil je er niet langer dan een uurtje in. Bij de A was het geen pretje, maar bij de CLA kreeg ik helemaal claustrofobie neigingen.
    Zou dit ook voor de GLA gaan gelden?

    Login om te reageren
    • towi1989 zegt

      14 augustus 2013 om 10:15

      @gregorius: Heb je het dan over hoofd- of beenruimte? Ik denk dat de interieurruimte vergelijkbaar is met de B.

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        14 augustus 2013 om 10:20

        @towi1989: in de A was het het AMG interieur. Dat was ook min of meer naar achter doorgevoerd. In een nauwe ruimte vind ik dat niet goed werken. Bij de CLA kwam het voornamelijk door de aflopende daklijn.
        Of de effectieve ruimte nou echt kleiner is dan bij de 1 of A3, kweenie. Maar het gevoel was wel heel klein en nauw. Dat is ook een klasse. Ben ooit eens met 4 man in een 90-er Honda Civic naar Zuid Frankrijk gereden. Klein kutbakkie; maar je kan prima achter iemand zitten, de achterbank is relaxed en de lichtinval is goed geregeld. Ik denk dat een A / CLA toch een stuk groter is!

        Login om te reageren
        • sls63amg zegt

          14 augustus 2013 om 12:22

          @gregorius: ja ik had dat in duitsland in Wuppertal 1, 5 maand geleden maar dat was een AMG dag toen mochten we met zijn 11’en in alle amg types rijden maar niet de hoge dus wel een e amg en de amg s, c , a, sls en sls gt, cls, slk, en sl 65 was echt geweldig toen ook nog 2 nieuwe s’ en gezien dat is nu niet bijzonder maar toen stonden ze op de parkeerplaats nog vòòr de onthulling.

          Login om te reageren
  14. stanoow zegt

    14 augustus 2013 om 10:17

    Gewoon een A-klasse die iets hoger op z’n poten ligt. -=edit: nutteloos. Knip.=-

    Login om te reageren
  15. keesje1987 zegt

    14 augustus 2013 om 10:40

    Haha wat een flater dit… Ziet er toch niet uit jongens, alleeb die achterkant al. Je hoort het ze zeggen: Nou mensen, we hebben 2 achterlichten en daar moet een achterkant omheen… Pfff

    Login om te reageren
    • yerrie zegt

      14 augustus 2013 om 10:50

      @keesje1987: smaken verschillen keesje, ik vind die A er buitengewoon goed uit zien.
      Denk dat volgende auto zelfs een A gaat worden

      Login om te reageren
      • keesje1987 zegt

        14 augustus 2013 om 10:55

        @yerrie: Hopelijk woon je dan in Groningen dan hoef ik er niet tegenaan te kijken :-p

        Login om te reageren
        • yerrie zegt

          14 augustus 2013 om 11:22

          @keesje1987: Rotterdam, en daar rijden al zat van die mooie ( ; A’s rond
          misschien dat het helpt maar hij zal snachts in de garage staan niet op de openbare weg, nu loop ik voor het project wat ik nu doe naar werk dus misschien komt ie straks net zo weinig buiten als mijn golf nu

          Login om te reageren
          • keesje1987 zegt

            14 augustus 2013 om 11:57

            @yerrie: Donders, Rotterdam… Mwah, Rotjeknor is groot dus zal hem niet vaak zien :-p Maar je hebt gelijk, smaken verschillen (gelukkig maar) :-)

            Login om te reageren
  16. berlinetta zegt

    14 augustus 2013 om 10:48

    BMW zal nu wel snel die X1 moeten vervangen. Dat ding was al lelijk, maar nu heeft ie het nog iets moeilijker gekregen.

    Login om te reageren
  17. RazorHead zegt

    14 augustus 2013 om 11:02

    persoonlijk vind ik deze echt vele mooier dan de CLA & A, proporties kloppen gewoon, daar waar de CLA precies 12″ velgjes heeft zitten.
    Echt mooi !

    Login om te reageren
  18. amglover zegt

    14 augustus 2013 om 11:08

    Hij is best mooi en vergelijken de BMW X3 is die prachtig

    Login om te reageren
  19. j00rs zegt

    14 augustus 2013 om 11:37

    Wat een gedrocht. Ik snap die hele ‘SUV’ hype niet, zeker niet voor middenklassers. Heeft alleen maar nadelen. Hoger gewicht, hoger zwaartepunt, hoger verbruik. Misschien dat je als bejaarde nog blij kunt zijn met de hoge instap maar verder..

    Login om te reageren
    • solmatje zegt

      14 augustus 2013 om 14:55

      @j00rs: Ik denk dat het de moedertjes ook een bepaald gevoel van veiligheid geeft, wanneer ze wat hoger op de weg in zo’n SUV rijden.. Dat is maar goed ook, want als ze zich nog onzekerder gaan gedragen krijgen we nog meer ongelukken..

      Login om te reageren
  20. potver7 zegt

    14 augustus 2013 om 11:48

    Mmmm, deze of de gefacelifte Skoda Yeti…… moeilijk moeilijk……

    Login om te reageren
    • michelinman zegt

      14 augustus 2013 om 11:55

      @potver7: De Glk dan maar!

      Login om te reageren
  21. meneersander zegt

    14 augustus 2013 om 11:51

    Ik vind hem goed ogen!

    Login om te reageren
  22. gerbie zegt

    14 augustus 2013 om 12:13

    Ziet er opzich wel strak it, al ben ik niet zon fan van de achterlichten.

    Off-topic: Als ik 3-KKT-14 opvraag blijkt dat dit een groene polo uit 1998 te zijn, terwijl hij open MB B-klasse zit. Hoe zit dit dan precies? Is die MB dan een 2de hands ofzo?

    Login om te reageren
  23. oskaar7 zegt

    14 augustus 2013 om 12:16

    Tja dit is meer een ”moetje” volgens mij..

    Login om te reageren
  24. Rob zegt

    14 augustus 2013 om 12:27

    Nog net niet zo afschuwelijk als een Q3, dat niet. Maar wel minstens zo afschuwelijk als een BMW X1. Kleine auto’s ontwerpen; ze kunnen het gewoon niet bij Mercedes. De A, B, CLA, dit ding en de SLK, allemaal vind ik ze lelijk.

    Nee, de winnaar in de segment blijf de Opel Mokka voor mij. In de juiste kleuren gewoon een leuke, gezellige auto. En waarschijnlijk de helft goedkoper als deze Benz. Ik wist het wel als ik zou shoppen in dit segment.

    Login om te reageren
    • bogey zegt

      14 augustus 2013 om 12:41

      @Rob: Imo hebben ze geen mooie wagens in dit segment noch in het mid – SUV segment. Als je een lelijke auto met hoge instap wil koop je toch gewoon een Meriva?

      Login om te reageren
  25. Carreza zegt

    14 augustus 2013 om 12:33

    Ziet er stukken beter uit dan de concurrentie, maar de achterlichten hadden best wat kleiner gemogen…

    Login om te reageren
  26. vgr535 zegt

    14 augustus 2013 om 12:58

    Oei die achterkant, das wat minder….. Toch denk ik dat de verkoopcijfers van de bmw x1 nu heel erg gaan dalen. Want wat een schoonheid is deze auto in vergelijking met dat hok van bmw

    Login om te reageren
  27. barney zegt

    14 augustus 2013 om 13:14

    Gaat rap de goede kant op met MB. Nu mijn portemonnee nog.

    Login om te reageren
  28. nilloc zegt

    14 augustus 2013 om 13:36

    Weinig spannend inderdaad. Zeker in vergelijk met de Range Rover Evoque is de MB een maar een saaie CLA die hoog op zijn poten staat. In dit segment is de Evoque voor mij absoluut de beste optie.

    Login om te reageren
  29. audifreak zegt

    14 augustus 2013 om 13:36

    Niet eens heel verkeerd voor een auto in deze klasse..

    Login om te reageren
  30. launchcontrol zegt

    14 augustus 2013 om 18:00

    Ziet er zeker goed uit…

    Login om te reageren
  31. AMGS zegt

    14 augustus 2013 om 19:41

    Alleen met AMG pakket ziet ie er een beetje uit

    Login om te reageren
  32. ecklestone zegt

    14 augustus 2013 om 22:39

    Dit is gewoon een kopie van de X1 net als dat de nieuwe a klasse een kopie is van de 1-serie. Zelfs die kleur en velgen zijn gelijk aan de X1. Maar goed, beter goed gejat dan slecht bedacht… Goed geslaagd deze auto, net als de nieuwe a klasse. Erg benieuwd naar de nieuwe c klasse komend jaar.

    Login om te reageren
    • Pordon zegt

      15 augustus 2013 om 07:38

      @ecklestone: u bent uw lenzen vergeten? Dat een auto in dezelfde klasse zit en daardoor qua proporties gelijk staat aan zn concurrent betekent niet dat ze op elkaar lijken. De A-klasse lijkt in helemaal niks op de 1-serie qua design en dit lijkt ook niks op een X1. Met jouw verhaal is een 7-serie dus ook een kopie van de S-klasse.

      Login om te reageren
  33. Tommy2 zegt

    14 augustus 2013 om 23:36

    Dit vind ik dan weer minder van Mercedes, ziet er nogal banaal uit. Achja, zo heeft ieder merk zijn mindere modellen.

    Login om te reageren
  34. filip696 zegt

    15 augustus 2013 om 12:24

    Ziet er beter uit dan de a klasse

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North