• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gespot: Nederlandse Toyota Celica cabriolet

Auteur: MrBrown, gepost 26 juli 2014 om 15:58 – 31 Reacties

Toyota Celica Cabriolet


Je ziet ‘em bijna nooit, de Toyota Celica cabriolet van de derde generatie. Dit 32-jarig exemplaar rijdt nog rond in Rotterdam.

De Celica is altijd al één van Toyota’s leukste modellen geweest. Naast alle degelijkheid die van de Japanse fabrieksbanden rolde was de Celica een frisse, sportieve verschijning. Inmiddels is het bijna 10 jaar geleden dat de laatste nieuwe Celica in de Nederlandse showroom stond. De Celica is tegenwoordig vooral bij de McDonalds-kinders in trek. Dikke subwoofers, spinners en foute vleugeldeuren hebben menig Celica verprutst.

Dit origineel in Nederland afgeleverde exemplaar uit 1982 niet. Afgezien van de duct tape op het dak is hij in originele staat. Wat hem nog zeldzamer maakt is het feit dat het een cabrio is. Zeker als derde generatie (A60) kom je de Celica cabriolet in Europa zelden tegen. Onder de kap ligt niks bijzonders, een oerdegelijke 1.6 motor.

Wat mij betreft een hele leuke klassieker voor dagelijks gebruik. De betrouwbaarheid van de vroegere Toyota gecombineerd met de fun van een cabrio. Dat Toyota maar snel de GT86 Cabrio op de markt brengt.

Een interessante spot van sjoerd95, check meer foto’s op autojunk.nl.

Ook interessant!

  • Toyota GR86
    Naamsverandering voor Toyota GR86
  • Gespot: Maserati MC12 op Nederlandse bodem
  • Gespot: Nederlandse Ferrari SF90 heeft gewaagde kleurstelling
  • Gespot - BMW 'M2' Cabrio

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, celica, Gespot, Klassiekers, Toyota

Vorig bericht: « Vervormbaar materiaal vermindert luchtweerstand auto
Volgend bericht: Zes exclusieve Lambo’s uit het Ad Personam-programma »

Lees Interacties

Reacties

  1. kapiteinaudi zegt

    26 juli 2014 om 16:08

    Doet zelfs een beetje denken aan de Ferrari 400/412. Best leuk ding.

    Login om te reageren
  2. knipperlichtje zegt

    26 juli 2014 om 16:10

    Saai, oud en langzaam. Er zullen liefhebbers voor zijn, maar ik heb er zelf helemaal niets mee.

    Login om te reageren
  3. marussia zegt

    26 juli 2014 om 16:11

    Gaaf! Als Celica-fan kan ik dit erg waarderen, en nog gaver dat je dit nog kunt tegenkomen…

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      26 juli 2014 om 20:33

      @marussia: wen er maar aan, met het belastingplichtig maken van oldtimers <40 jaar zullen dit soort auto's – die je toch al met een zaklampje moest zoeken- de komende jaren alleen nog maar zeldzamer worden in Nederland.

      Login om te reageren
      • sjoerd95 zegt

        27 juli 2014 om 01:20

        @RRRobert: gelukkig hebben we de foto’s dan nog in ieder geval :-)

        Login om te reageren
  4. moveyourmind zegt

    26 juli 2014 om 16:22

    Cool! Mijn allereerste auto, alleen die van mij was een coupé. En van Nikko.

    Die hier getoond is ziet er trouwens wel puntgaaf uit zo op het eerste gezicht. Alleen jammer dat het geen coupé is, die is net even wat stoerder.

    Login om te reageren
  5. toyotafortuner zegt

    26 juli 2014 om 16:26

    Geweldige spot weer @sjoerd95! K wist als jappenliefhebber niet eens het bestaan van een Celica cabrio. Top ook dat het een origineel NL exemplaar is

    Login om te reageren
    • sjoerd95 zegt

      26 juli 2014 om 17:03

      @toyotafortuner: Jup, Hij staat (voor zover ik weet) altijd op het Noorder IJland in Rotterdam. Van bijna elke generatie Celica is wel een Cabrio op de markt gekomen, Ook in Nederland, maar t.o.v. de Coupé waren deze heel prijzig. Vandaar dat je ze weinig tegen komt. Toch wel jammer …

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        26 juli 2014 om 20:26

        @sjoerd95:
        Aan jou kunnen een hoop mensen die autojunk vol spammen een voorbeeld nemen.
        Je bent 1 van de weinige die met originele spots komt, soms als ik daar kijk lijkt het wel Audijunk of leasejunk….
        Keep up the good work Sjoerd.

        Login om te reageren
    • ej20g zegt

      26 juli 2014 om 17:19

      @toyotafortuner: er staan er op Marktplaats volgens mij een aantal te koop. De ene in een betere staat dan de andere. Ik vind ze wel leuk, helaas niet echt mooi.

      Login om te reageren
      • ej20g zegt

        26 juli 2014 om 17:25

        @ej20g: ik zie dat ze inmiddels niet meer te koop staan. Vreemd, laatst stonden er een stuk of 3 te koop.

        Login om te reageren
        • toyotafortuner zegt

          26 juli 2014 om 18:11

          @ej20g: Jammer… Ach ja… Ik kan makkelijk bijna alle Celica’s waarderen.. Op de laatste na… Die is nogal lelijk.

          @sjoerd95: moge deze Celica Cabrio nog lang behouden blijven.

          Login om te reageren
  6. norge zegt

    26 juli 2014 om 16:28

    Heb zelf een coupe van deze generatie gehad ,was een leuke auto om mee te rijden.

    Login om te reageren
  7. spidermann zegt

    26 juli 2014 om 16:37

    Celica is Lelica.

    Login om te reageren
  8. Rick-dos zegt

    26 juli 2014 om 16:45

    Er is een reden dat ie zeldzaam is en het is niet omdat het in beperkte oplage werd gemaakt…
    Dit is typisch zo’n auto van “wel willen maar niet kunnen betalen” m.a.w. de eigenaar wilde eigenlijk wat anders (meestal europees) maar kon het niet betalen dus deed het hier maar mee.

    Login om te reageren
    • topless zegt

      26 juli 2014 om 19:13

      @Rick-dos:

      Ik heb wat prijzen gevonden. In ’89 kostte een Celica GT 2.0 Cabrio (dus wel een later model) in Duitsland 48000 mark, een BMW 320i cabrio had je voor 45000. Dus wat je beweert, is onzin.

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        26 juli 2014 om 19:45

        @topless: je bent appels met peren aan het vergelijken, en gezien het feit dat je hebt moeten Googlen heb ik het idee dat je die tijd niet bewust hebt meegemaakt.

        Login om te reageren
        • topless zegt

          26 juli 2014 om 21:01

          @Rick-dos:
          Want als je de tijd bewust hebt meegemaakt, ken je de prijzen nog uit je hoofd?

          Een BMW 320 cabrio en een Celica 2.0 cabrio zijn prima te vergelijken, niks appels en peren. Wie een Celica kocht, had dus ook een BMW kunnen nemen (en DM3000 kunnen sparen). De Celica koper had gewoon liever de Jap dan de Duitser.

          Je verkondigt gewoon de aloude arrogante stelling, dat mensen Japanners kopen omdat ze geen Europeaan kunnen betalen. Onzin. De Celica is niet zo mijn ding, maar wanneer ik destijds had kunnen kiezen tussen een RX-7 of 944, zou in de RX-7 nemen. Er zijn nu eenmaal mensen die niet van Duitse auto’s houden en die geen status hoeven te ontlenen aan een merkembleem op de motorkap. Die gewoon kiezen wat ze mooi vinden.

          Login om te reageren
          • Rick-dos zegt

            27 juli 2014 om 15:02

            @topless: Nee, als je die tijd bewust had meegemaakt dan had je de dingen in perspectief kunnen zien.

            De Celica werd in die tijd als een sportauto gezien en de BMW gewoon als sedan met twee deuren minder. Als je dus voor de ene in de markt was was je niet in de markt voor de ander. De Japanse merken waren in die tijd niet anders dan de Hyundai en Daewoo van deze tijd, en nee dat is geen compliment, alleen hadden de Jappen in die tijd nog niet door dat design ook een factor was in het succes van de verkopen.
            Het is overigens geen arrogante stelling het was gewoon de realiteit van die tijd.
            Het is leuk dat jij in die tijd voor de RX-7 had gekozen maar 99,99% (ja, zelfs de Celica en RX-7 rijders) van de mensen had liever de 944 gehad en dat had geen ene snars met status of merkembleem te maken. Die auto’s waren gewoon kwalitatief veel beter en nogmaals dat is geen arrogantie maar dat was toentertijd gewoon realiteit.

            Login om te reageren
          • Rick-dos zegt

            27 juli 2014 om 15:05

            @topless: Om je een indicatie te geven wat het prijsverschil was tussen een Toyota Celica en een BMW…

            http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=25043&id2=583

            Login om te reageren
        • redbeams zegt

          27 juli 2014 om 14:40

          @Rick-dos:

          Doe gewoon je huiswerk…het is wel duidelijk dat je dat niet gedaan hebt ;)

          Login om te reageren
          • Rick-dos zegt

            27 juli 2014 om 15:06

            @redbeams: Zie mijn reactie hierboven…

            Login om te reageren
            • redbeams zegt

              27 juli 2014 om 18:16

              @Rick-dos:

              Zie mijn reactie hierboven dat jij je huiswerk niet hebt gedaan.
              Celica is er 1 van 1982 dus daar hoor dit vergelijk bij: http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=40467&id2=39755

              Login om te reageren
              • redbeams zegt

                27 juli 2014 om 18:17

                @redbeams: hoor=hoort

  9. bofkont zegt

    26 juli 2014 om 17:01

    Zeldzaam of niet het is een lelijk hok, een Alfa spider van dezelfde generatie is zoveel mooier.

    Login om te reageren
  10. celicatwincam zegt

    26 juli 2014 om 18:13

    @bofkont maar die start niet altijd:)

    Login om te reageren
    • topless zegt

      26 juli 2014 om 19:06

      @celicatwincam:

      En als je hem aan de praat krijgt, ben je nog niet op de plaats van bestemming. Wegligging is ook niet denderend (torderen en starre achteras) en roesten als een gek. En het dak lekt. En de bak schakelt slecht.

      Wel mooi om te zien, dat dan weer wel.

      Login om te reageren
    • bofkont zegt

      26 juli 2014 om 19:41

      @celicatwincam: Nou dat valt best mee, kwa techniek zijn ze vrij goed en roesten doet deze celica net zo hard als de Alfa ;)

      Login om te reageren
  11. potjak zegt

    26 juli 2014 om 18:35

    Vroeger als kind vond ik het al een lelijk hok, nu meer dan 30 jaar later kan ik bevestigen dat mijn mening onveranderd is…

    Login om te reageren
  12. rotarypowah zegt

    26 juli 2014 om 19:23

    Zijn de auto’s bij Gina Classic’s op?

    Login om te reageren
  13. schuimbekje3 zegt

    28 juli 2014 om 15:57

    kwam gisteren nog een Subaru XT Turbo tegen van 1990 in duitsland… Ongeveer hetzelfde formaat, zelfde uiterlijk, oud genoeg en 136 pk ipv 80 van deze..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North