• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gestoorde vrachtwagenchauffeur doet u-turn op snelweg

Auteur: JordyS, gepost 14 november 2014 om 20:02 – 38 Reacties

Vrachtwagen doet u-turn in Engeland


Tja, natuurlijk is het even wennen om in Engeland de snelweg op te gaan, maar het zou toch moeten opvallen dat iedereen op je af komt.

Laat ik beginnen met een kleine disclaimer. Ik raak al geïrriteerd als ik een vrachtwagen tegenkom op de linkerbaan. Hoewel ik hierin vast niet de enige ben, zijn er mensen die dit zien als discriminatie. We moeten namelijk niet zo lullig doen tegen die arme chauffeurs, die dag in dag uit uitkijken op een troosteloze strook asfalt.

Toegegeven: er zijn ook truckers die hun best doen andere weggebruikers zo min mogelijk tot last te zijn. Toch zijn er genoeg ‘soortgenoten’ (als we dan toch discriminerend bezig zijn…) die er alles aan doen om irritatie op te wekken. We durven Litouwer (hoe kan het ook anders) Leonid Papachin gerust onder die laatste groep te scharen.

Natuurlijk is het even wennen als je voor het eerst in Engeland bent en opeens links moet rijden, maar dat lijkt ons geen reden om tegen het verkeer in de snelweg op te draaien. Toch is dat precies wat de 51-jarige brokkenpiloot deed op de M6. Dat hij zichzelf hiermee in gevaar brengt zal ons een zorg zijn, maar hij mag van geluk spreken dat er geen automobilisten gewond zijn geraakt bij zijn onnozele actie.

Waarom Papachin zomaar omkeerde? Hij nam de afslag bij een tolpoortje, maar bleek vervolgens niet in staat om 11 pond af te tikken, zo schrijft de Daily Mail. Je kunt dan rustig een oplossing zoeken, maar in Litouwen pak je zulke problemen duidelijk anders aan.

Waarom het meer dan terecht is dat Papachin anderhalf jaar niet in zijn vrachtwagen mag stappen check je hieronder (mirror).

Ook interessant!

  • Video: opeens stoppen op de snelweg
    Video: opeens stoppen op de snelweg
  • Snelweg oprijden zonder te kijken
    Video: snelweg oprijden zonder te kijken
  • Video: mafkezen blokkeren een complete snelweg
  • Video: Twee idioten racen op de snelweg

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

engeland, trucks, Video

Vorig bericht: « Volvo’s toekomst: S90, XC40, Polestar-hybrides
Volgend bericht: Wat kan Verstappen laten zien bij laatste F3-race in Macau? »

Lees Interacties

Reacties

  1. dl658 zegt

    14 november 2014 om 20:13

    filmpje stopt bij 21sec

    Login om te reageren
    • JordyS zegt

      14 november 2014 om 20:35

      @dl658: Vreemd, we gaan het checken! Je kunt nu in ieder geval de YouTube-versie bekijken

      Login om te reageren
  2. spidermann zegt

    14 november 2014 om 20:16

    Laat de UK eerst omschakelen op rechts rijden. Zij creeeren een onveilige situatie voor de rest van Europa, Azie tot Hong Kong en Afrika tot Namibia (waar ze tot einde WW 1 rechts reden).

    Login om te reageren
    • seanxtype zegt

      14 november 2014 om 20:31

      @spidermann: serieus ben echt zo kort zichtig? Laat ze gewoon lekker links rijden. Als je er niet aan kan wennen ga er dan gewoon niet rijden.

      Login om te reageren
      • spidermann zegt

        14 november 2014 om 20:39

        @seanxtype: ik zelf heb geen probleem met links rijden, rij bijna ieder jaar minstems 2 weken “links” in Zuid Afrika, maar kan me wel voorstellen dat veel mensen met links rijden “ueberfordert” zijn

        Login om te reageren
    • benzinehoofd zegt

      15 november 2014 om 12:23

      @spidermann: Vrachtwagens eerst. Vandaar deze beelden…

      Login om te reageren
  3. romke zegt

    14 november 2014 om 20:19

    Het is alweer lang geleden, maar mijn grootouders zijn overleden door toedoen van een chauffeur die dit ‘grapje’ ’s nachts uithaalde op de NL snelweg. De chauffeur uit het artikel heeft wat mij betreft grof geluk dat hier niks mis is gegaan…

    Login om te reageren
  4. rubentheys zegt

    14 november 2014 om 20:22

    T is kapot

    Login om te reageren
  5. parker zegt

    14 november 2014 om 20:27

    Gelukkig is het inhaalverbod voor trukkers in NL recent weer uitgebreid maar helaas nog niet overal en altijd. Prutsers.

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      14 november 2014 om 21:00

      @parker: Het is juist versoepeld op de A15 tussen Gorinchem en Papendrecht…

      http://www.rijkswaterstaat.nl/actueel/nieuws_en_persberichten/2014/november2014/inhaalverbod_vrachtverkeer_aangepast.aspx

      Login om te reageren
    • danmar zegt

      14 november 2014 om 21:07

      @parker: ja en een inhaalverbod helpt ook heel goed tegen dit soort domme acties.

      Dat was in Nederland vast een boete van max. 500 euro geweest en een voorwaardelijke rijontzegging…

      @ JordyS: 3 interne links is ook prima voor je seo-ranking hoor. Houdt je tekst ook wat leesbaarder :-)

      Login om te reageren
  6. azenomei zegt

    14 november 2014 om 21:21

    Vrachtverkeer moet gewoon opzouten. Alleen ’s nachts en nooit inhalen.

    Login om te reageren
    • 9000cse zegt

      15 november 2014 om 03:37

      @azenomei:
      Jezus! Wat een deskundige ben jij, zeg!

      Login om te reageren
      • azenomei zegt

        15 november 2014 om 12:21

        @9000cse: Dank je! Maar dat wist ik al.

        Login om te reageren
  7. laurent zegt

    14 november 2014 om 21:44

    Is er geen bronvermelding? Want ik heb zo een zeer klein vermoeden dat er bepaalde informatie achter achterwege is… Nabij de stad Birmingham is het nogal ver zoeken achter een ferry voor het vasteland, ook de tunnel onder het kanaal ligt zo’n 300km verder.

    Deze vrachtwagenbestuurder deed het omdat hij bij de afrit zo’n £ 11 zou moeten betalen maar blijkbaar werkte zijn bankkaart daar niet en kon hij zich onvoldoende verstaanbaar maken via de intercom.

    Wel de naam van de chauffeur opgeven maar niet de reden waarom…

    http://www.dailymail.co.uk/news/article-2833350/Horrifying-moment-Lithuanian-lorry-driver-pulled-U-TURN-M6-Toll-driving-wrong-way-exit-slip-road.html

    Login om te reageren
    • JordyS zegt

      14 november 2014 om 22:12

      @laurent: Bedankt voor je info, ik heb het toegevoegd aan het artikel

      Login om te reageren
    • Lohran zegt

      16 november 2014 om 01:20

      @laurent: Dan nog.. Ik heb ook weleens gehad dat de tolpoort niet werkte. Ze kunnen ook gewoon een boete via je kenteken uitschrijven. In Italië sprak de chagrijnige man (die ik helaas moest wakker maken) ook geen Engels maar ben toch door de poort gekomen.

      Login om te reageren
  8. ts46 zegt

    14 november 2014 om 21:51

    hahaha, die man dacht vast, bekijk het maar! Angst is een slechte raadgever, gas met die hap!

    Login om te reageren
  9. Onehp zegt

    14 november 2014 om 21:57

    Niet zo paniek. Gelukkig net wél een U-turn toen er even niemand was, anders hadden we pas een probleem als ie doorgereden was…

    Zelf al twee spookrijders kunnen tegenhouden in gelijkaardige situaties en ja, U-turn…

    Login om te reageren
  10. wesley072 zegt

    14 november 2014 om 23:12

    Dit heeft niks met vrachtverkeer te maken maar is gewoon weer zo’n gestoorde oostblokker

    Login om te reageren
    • 9000cse zegt

      15 november 2014 om 03:36

      @wesley072:
      Gestoorde reactie van een gestoorde Nederlandse weggebruiker.

      Login om te reageren
      • xxxheidi zegt

        15 november 2014 om 12:40

        @9000cse: Jij niet.

        Login om te reageren
    • xxxheidi zegt

      15 november 2014 om 12:40

      @wesley072: Jij hebt gelijk.

      Login om te reageren
  11. moveyourmind zegt

    15 november 2014 om 02:19

    If you pay peanuts you get monkeys.

    Ik begrijp best wel dat de transportsector de afgelopen jaren onder druk heeft gestaan, maar het is te idioot voor woorden wat transportbedrijven doen. Ze richten een dochteronderneming in bijvoorbeeld Litouwen op (wat vaak niet meer voorstelt dan een postadres) zodat ze lonen kunnen betalen die ver onder hier geldende minimumloon liggen, wat ook opgaat voor de dagvergoeding. De Oostblokchauffeur moet zich vervolgens een slag in de rondte werken om een beetje salaris te krijgen en heeft geen rooie stuiver op zak. Niet zo gek dat dit soort taferelen dan ontstaan.

    Login om te reageren
    • 9000cse zegt

      15 november 2014 om 03:59

      @moveyourmind:
      Volkomen mee eens! Twee winters geleden ben ik met zo’n chauffeur gaan praten. Was ’n Roemeen, die koerierswerk deed en ’n beetje Duits en Frans sprak. Zijn relaas:
      – maandloon: € 400,-; dit wordt opgestuurd naar het thuisfront. Hiervoor moest hij 10.000km per maand rijden.
      – haalde hij die 10.000km niet, dan werd het verschil van zijn volgende maandloon afgetrokken.
      – kreeg hij een ritopdracht (ergens in Europa), dan moest hij na aflevering ter plekke blijven wachten op een nieuwe opdracht.
      – voor het wachten ontving hij een DAGvergoeding van € 1,-! Ja, je leest het goed! Één hele Euro! Voor een hele dag wachten!
      Op het moment dat ik met hem sprak, stond hij al 3 dagen op die parkeerplaats langs de A73 te wachten op een opdracht.
      Dit is niets anders dan de nieuwe slavernij. Het maakt arbeidsplaatsen bij ons kapot en zorgt ervoor, dat deze verguisde Oostblokkers gewoon een onmenselijk leven leiden.
      Ik mocht willen, dat daar wat meer rekening mee zou worden gehouden in de reacties hier op AB, want het is gewoon in en in triest zoals die mensen leven.

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        15 november 2014 om 09:10

        @9000cse: Moderne slavernij inderdaad. We profiteren er met zijn allen van omdat op deze wijze de produkten die we kopen een fractie goedkoper in de winkel kunnen liggen, maar tegelijkertijd spugen we op ze, omdat ze er over het algemeen niet zo verzorgd uitzien. Gek hè, als je nog geen paar euro hebt om je onderweg fatsoenlijk te kunnen douchen, laat staan om genoeg geld te hebben voor goede kleren.

        Dat de West-Europese chauffeurs ze verachten snap ik wel, die zien hun werk verdwijnen of staan bij veel bedrijven onder grote druk als ze hun baan wel behouden. Die werkdruk zie je terug in het rijgedrag, er zit voor hen ook niets anders op dan het tempo er constant in te houden. Niet alleen om de veel te krappe planning te kunnen halen, maar ook om het brandstofverbruik zo laag mogelijk te houden.

        Dan valt voor ons de ellende nog best wel mee. We doen net iets langer over het woon-werkverkeer door al die vrachtwagens, maar kunnen ons ondertussen baden in allerlei luxe die we ons nooit hadden kunnen veroorloven als er in de hele keten (van grondstofwinning, productie, logistiek tot verkooppunt) mensen naar toegevoegde waarde betaald zouden zijn.

        Login om te reageren
      • tombe zegt

        15 november 2014 om 09:19

        @9000cse: de SK’s bij ons: 1 maand België, dan 1 week SK. €1800 + (hou je vast) €400 extra van hun thuisland SK omdat ze in het buitenland werken. Hoeveel ze in SK voor hetzelfde werk hadden: €500

        Login om te reageren
      • towi1989 zegt

        15 november 2014 om 10:18

        @9000cse: Als het allemaal zo verschrikkelijk is ga dan ander werk zoeken…

        Login om te reageren
        • 9000cse zegt

          15 november 2014 om 16:25

          @towi1989:
          Wel ja, joh! In Roemenië ligt het werk voor het oprapen.

          Login om te reageren
      • Hupke zegt

        15 november 2014 om 12:38

        @9000cse:

        Die job moet dan toch nog altijd beter zijn geweest dan de alternatieven dat die man had, want anders zou hij er niet voor gekozen hebben…

        Login om te reageren
      • xxxheidi zegt

        15 november 2014 om 12:43

        @9000cse: Eén oplossing: lekker terug naar huis en daar blijven.

        Login om te reageren
        • 9000cse zegt

          15 november 2014 om 16:31

          @xxxheidi:
          Jij komt met de oplossing van een groot probleem? Kortzichtigheid en onnozelheid zijn wellicht je leidraad.

          Login om te reageren
  12. Benz65 zegt

    15 november 2014 om 07:42

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  13. Hupke zegt

    15 november 2014 om 12:35

    In China kijken ze van dat soort acties niet op. Zelf meerdere malen meegemaakt dat m’n chauffeur begon te spookrijden omdat dat sneller zou kunnen zijn.

    Login om te reageren
  14. xxxheidi zegt

    15 november 2014 om 12:44

    Volgens media moet hij 15 weken de cel in en rijontzegging van 1,5 jaren. Gevalletje eigen schuld bla bla

    Login om te reageren
    • benzinehoofd zegt

      15 november 2014 om 14:00

      @xxxheidi: 15 weken voorwaardelijk

      Login om te reageren
  15. Koenigsegg-fan zegt

    15 november 2014 om 13:18

    Volgens mij werd er eerder iets vergelijkbaars op AB getoond:
    https://www.youtube.com/watch?v=jDWi-0Wd2Wc

    Login om te reageren
  16. 3246cm252kw zegt

    16 november 2014 om 04:15

    Wat een gek! Naja ging gelukkig goed maar niet voor herhaling vatbaar!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North