• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Getunede Cadillac XLR-V

Auteur: Wouter, gepost 15 september 2008 om 10:23 – 18 Reacties

D3 Cadillac XLR-V
Nee wacht, wel even rustig lezen. Bij het rijden in een moderne Cadillac begin je niet meer spontaan “Zie ginds komt de stoomboot” te neuriën. En de V-series van Cadillac is wat M voor BMW, S voor Audi en AMG voor Mercedes is. Sportief dus. De tuner D3 (die we kennen van de gepimpte CTS) bedacht bovendien dat het nog wel een tandje straffer kon.

Voor diegenen die het alweer vergeten was: de Cadillac XLR-V heeft 4.4 liter grote V8 met supercharger. Goed voor 450 pk en een sprint naar de 100 in 4.7 seconden. D3 monteert een andere luchtinlaat, een sportuitlaat en nieuwe bougies. Samen met het aangepaste motormanagement systeem komt het totaal vermogen op 525 pk.

Mocht je dat allemaal niet genoeg vinden, dan heeft D3 ook nog een stage 2 en 3 kit die respectievelijk 575 en 600 pk opleveren. Die kits zijn wel kostbaarder, want daarvoor moet de complete motor worden herbouwd. Bij deze kits beveelt D3 bovendien een geupgrade remsysteem aan. Liefhebbers van uiterlijk vertoon kunnen ook bij D3 terecht: zo bieden ze een andere verchroomde grille, 18 of 19 inch velgen en een sportuitlaat. Deze optische aanpassingen kunnen ook bij een reguliere XLR worden uitgevoerd.

Ook interessant!

  • Cadillac wil je het summum van relaxt rijden geven
  • Cadillac toont officiële Lyriq en kondigt afscheid ICE aan
  • Dit is de goedkoopste Cadillac ATS van Marktplaats
  • Cadillac richt pijlen op GLS 63 met retedikke Escalade V

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

Cadillac, tuning, xlr

Vorig bericht: « Video: dragrace in een twinturbo Gallardo
Volgend bericht: Mooi rood is niet lelijk »

Lees Interacties

Reacties

  1. Catch2 zegt

    15 september 2008 om 10:35

    Het blijft een lelijk hok. Ik vind hem nog het meest weghebben van de oude prelude.

    Login om te reageren
  2. corvettez06 zegt

    15 september 2008 om 10:44

    dikke vette bak , mooie lijn , zou m graag voor me deur hebben staan.

    Login om te reageren
  3. markieanta zegt

    15 september 2008 om 10:56

    Oeeehhh de laatste prelude

    Login om te reageren
  4. thijs zegt

    15 september 2008 om 10:57

    De auto heeft wel een erg dikke uitstraling hoor! Alleen persoonlijk vind ik een SL toch mooier, maar daar mag iedereen anders over denken;)

    Login om te reageren
  5. RobertJ zegt

    15 september 2008 om 10:58

    Even iets heel anders: http://www.autobild.de/artikel/fahrbericht-abt-rs-6-avant_780155.html

    iets voor Autoblog om even mee te gaan rijden?

    Login om te reageren
  6. Pixed zegt

    15 september 2008 om 10:59

    Spijtig dat dit ding zoveel geld kost. Alhoewel…
    Voor het soort kliënteel die Mercerdes SL en Lexus SC430 stuurt, mag dit geen probleem vormen.
    Gaan voor die 600 pk versie zou ik dan zeggen 8)

    Login om te reageren
  7. Breinstein zegt

    15 september 2008 om 11:09

    de XLR heb ik altijd een mooie auto gevonden, helaas zie je ze te weinig rijden. D3 heeft goed werk verricht, en een nette vermogenswinst en de mooie lijnen van de auto niet vern**kt.

    Login om te reageren
  8. kevin zegt

    15 september 2008 om 11:23

    Lijkt inderdaad op de prelude5. Zou ie net zo betrouwbaar zijn…… ;-)

    Login om te reageren
  9. C6.R zegt

    15 september 2008 om 11:35

    Kan je preludes ook met V8 krijgen? Dan zou het iig niet zo’n sufkutten auto zijn!

    Login om te reageren
  10. smeck zegt

    15 september 2008 om 12:08

    ik rij zelf in een 5th gen prelude rond met een swap naar japanse 2.2vtec, maar ik heb nog nooit betrouwbaarheids problemen gehad.
    En qua vermogen en wegligging kunnen er weinig auto’s dezelfde prijsklasse tegenop.

    Login om te reageren
  11. Nickos zegt

    15 september 2008 om 12:36

    Zeg maar gerust GEEN auto in dezelfde prijsklasse.

    Login om te reageren
  12. kevin zegt

    15 september 2008 om 14:59

    @ c6.r lekker slim….het is een amerikaan en weegt dus ongeveer evenveel als de eiffeltoren….Doe mij dan maar de honda. Jackson setje er op en dan baas je die chevy er gewoon uit…..en dan is de honda nog steeds betrouwbaar.

    Login om te reageren
  13. C6.R zegt

    15 september 2008 om 15:13

    @ kevin: het is een amerikaan en weegt dus ongeveer evenveel als de eiffeltoren. Lekker slim!

    ff kijken, een amerikaan dus: geen bochten, onzuinig, lelijk interieur, maar zoveel pk uit zoveel liter?!?!… Toch?

    Ik wou dat ik ook zo bekrompen was dat ik alleen maar in vooroordelen kon denken, veel makkelijker!

    Login om te reageren
  14. kevin zegt

    15 september 2008 om 15:16

    @ c6.r ehhh,lees je eigen post nog eens en vertel mij dan eens wie er hier vooroordelen heeft…..doe eens aan zelf-reflectie(ik weet het,het is een moeilijk woord. Zoek het maar op in het woordenboek)

    Login om te reageren
  15. C6.R zegt

    15 september 2008 om 18:58

    Voor mij is dat woord niet zo lastig hoor, ik hoef dat niet op te zoeken…

    Maar: Dat ik een Prelude een sufkutten bak vind is een mening.
    Wanneer ik echter zou zeggen dat het een sufkutten bak is omdat het bijvoorbeeld een Japanner is, dan zou dat dus een vooroordeel jegens Japanse wagens zijn.

    Net als “het is een amerikaan en weegt dus ongeveer evenveel als de eiffeltoren” een vooroordeel is jegens Amerikaanse auto’s.

    Snap je het nu?

    Login om te reageren
  16. SJ zegt

    15 september 2008 om 19:56

    Bovendien is het gewoon een feit dat Preludes niet met V8 geleverd werden. Als ik een Caddy moest kiezen zou ik toch voor een CTS-V gaan. Vind de XLR qua design het toch nét niet. Een Prelude zou ik overigens ook zeker geen nee tegen zeggen, ik ben al blij als ik überhaupt een auto heb.

    Login om te reageren
  17. corvettez06 zegt

    16 september 2008 om 11:48

    @ c6.r ik denk niet dat hij het ooit zal snappen man , zoals mensen nog steeds niet begrijpen dat iedere een way of life , dus een eigen smaak heeft , en als je amerikaan rijd dan raak je er een soort van aan verslaafd . maar die moeiet neem ik niet meer om dat aan dat sorrt mensen uit te leggen .

    Login om te reageren
  18. corvettez06 zegt

    16 september 2008 om 11:49

    sorry voor de spel fouten me vingers raakte in de knoop hahaha

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North