• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Getunede Mégane RS Trophy is wel/niet* geslaagd

Auteur: willeme, gepost 18 mei 2020 om 12:02 – 14 Reacties

Getunede Mégane RS Trophy

*Doorhalen wat niet van toepassing is bij deze getunede Mégane RS Trophy.

De huidige Renault Megane R.S. is een bijzonder leuke auto. In de Trophy-specificiatie is het zelfs een spectacualire auto en de Trophy-R is knettergek op de goede manier.

Driedeurs

Het enige wat een beetje mist is een driedeurs uitvoering. Ja, een vijfdeurs is praktischer en dat is een belangrijk onderdeel van de hot hatch, maar die coupé (zoals Renault de driedeurs Mégane noemde) had meer een eigen gezicht. Het paste iets beter bij de sportieve inborst van de Mégane RS.

Getunede Mégane RS Trophy

Upgrade

Mocht je een Mégane RS hebben van de vorige generatie en toe zijn aan een upgrade, dan heb je twee keuzes. Je gaat voor het nieuwe model Mégane of je gaat wat leuke dingen met je huidige auto. Met goed tunen heb je, per keer dat je een upgrade monteert, weer dat gevoel van ‘een nieuwe auto’. Dat maakt het een verslavende bezigheid.

Voorzijde

Smaak

Of je dan moet doen wat ze deze Mégane R.S. hebben aangedaan, wagen we te betwijfelen. Tuning is altijd heel erg smaak gebonden. Als je weinig smaak hebt, is het wel eenvoudiger om onderdelen te vinden. Dat is wel een handige bijkomstigheid.

Getunede Mégane RS Trophy

Schroefset

We beginnen met het goede werk van de getunede Mégane RS Trophy. Er zit namelijk een schroefset onder van KW, een van de betere leveranciers als het aan komt op relatief betaalbare en hoogwaardige schroefsets. De auto staat niet alleen lager op zijn wielen, het zijn ook andere wielen. Het zijn namelijk Project 3.0-velgen van Barracuda die op speciale bestelling zijn afgewerkt in rood met zwart. Het is waarschijnlijk peperduur, maar ziet er spotgoedkoop uit.

Detail

8,5J

Aan de andere kant is de stance van de getunede Mégane RS Trophy wel erg fraai. Er is net voldoende tussen de wielkasten en banden. De velgen zijn 8.5J x19 en worden vergezeld door 225/35 ZR19 banden. Om te zorgen dat de wielen aan de voorzijde niet te ver naar buiten steken, is er een JMS spatbordbeschermer aangebracht. Als ze ‘m nu rood haden gemaakt met hoogglans zwarte velgen of donkerblauw met gouden wielen (Williams hoedtik), was het resultaat wellicht geslaagder

Schuin boven

Wrapje

Het meest afgrijselijk op deze getunede Mégane RS Trophy is namelijk de wrap van de firma Sticker-Werk. Ja, het is origineel, maar niet echt een vooruitgang. Een mat printje is een beetje fout en een beetje 2013, alhoewel de wrap daarmee wel period correct is.

Getunede Mégane RS Trophy bosjes

Standaard

Dan de motor van de getunede Renault Mégane RS Trophy. Dat is nog altijd een 275 pk sterke 2.0 viercilinder met 360 Nm. Daar kan met gemak meer uit gehaald worden, maar wellicht dat je met betere banden en onderstel meer rijplezier kan halen dan nog meer wielspin. De motor in een Mégane RS is niet de reden dat je een Mégane koopt, het gaat juist om die wegligging.

Verlaagd

Dus dan is het woord nu aan jullie: wat zouden jullie doen? Tunen of toch gaan voor het nieuwe model? Laat het weten, in de comments!

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
    Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
  • Gespot - Mégane RS Trophy van een vlotte moeder
  • Volledig elektrische Renault Mégane ziet er zo uit
  • Dít wordt de nieuwe Renault Megane!

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

megane, megane-rs, Renault, tuning, velgen, wrap

Vorig bericht: « Bugatti doet extreem met deze Chiron Pur Sport
Volgend bericht: Ford Ranger Thunder is heel erg begrensd op 4.500 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Fork5 zegt

    18 mei 2020 om 13:02

    Beetje een terug tuning dit. Ze zetten er minder brede banden onder. Mijn RS is nog redelijk standaard en heeft 235/35/19.

    Login om te reageren
  2. krankjorem zegt

    18 mei 2020 om 13:05

    Hij is er niet beter door geworden bla bla.
    Heeft de eigenaar er plezier van?
    Wordt hij er blij van als hij er naar kijkt?
    +1 voor deze eigenaar die er van maakt wat hij wil.

    Login om te reageren
  3. harrie zegt

    18 mei 2020 om 13:10

    Die rode ruitenwisser is minstens 10pk extra

    Login om te reageren
  4. hayte zegt

    18 mei 2020 om 13:12

    Die wrap is juist briljant. Het lijkt alsof de auto stoffig is en een laagje pollen heeff, terwijl hij nog brandschoon is. Met andere woorden, zelfs als je de auto wast is ziet ie er vies uit, dus je hoeft je auto nooit te wassen.

    Login om te reageren
  5. ericd zegt

    18 mei 2020 om 13:17

    Ik vind die huilebalk traanslierten die je bij Renault en Peugeot ziet (alleen daar zouden het slagtanden zijn) nabij de koplampen helemaal niets. Dus doe deze ouwe maar.

    Login om te reageren
  6. hassani zegt

    18 mei 2020 om 13:45

    Kneiterfijn als je muziek aan het luisteren bent via de headset en je opent een artikel stopt je muziek ermee. Goed bezig weer

    Login om te reageren
  7. henkp1 zegt

    18 mei 2020 om 14:03

    Ok het zou mijn keuze niet zijn (heb liever gewoon Sirius geel), maar ik vind het wel leuk gedaan. Prima tuning zo, jammer dat dat wordt afgekraakt.

    Login om te reageren
  8. henkp1 zegt

    18 mei 2020 om 14:05

    Als geld geen rol zou spelen, zou ik toch een nieuwe Mégane RS Trophy bestellen. Is echt een topwagen helemaal met de update (multimedia e.d.) straks.

    Als geld een grotere rol zou spelen, zou ik een goede, gele RS Coupé zoeken.

    Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    18 mei 2020 om 14:50

    De rijhoogte is mooi, de wielen ook, maar de kleuren zijn afschuwelijk. En de twee motorfiets einddempers uit de kont zijn het ook net niet. Als deze wielen nu zilver zouden zijn en de koets geel, dan zo het best een fijn ding zijn geweest.

    Login om te reageren
  10. tttijn zegt

    18 mei 2020 om 14:58

    Ja wel ok imo.

    Login om te reageren
  11. Tonnie zegt

    18 mei 2020 om 15:15

    De wrap en de two tone wielen zijn echt niks. Verder ziet ’t er wel strak uit. Vind de dubbele gecentreerde uitlaat ook wel gaaf.

    Login om te reageren
  12. hbk62 zegt

    18 mei 2020 om 19:50

    Over smaak valt niet te twisten. Mijne is t niet, maar als je als eigenaar blij wordt als je naar je auto loopt voor een stevig ritje, dan is t toch helemaal prima?

    Login om te reageren
    • henkp1 zegt

      19 mei 2020 om 03:40

      Precies, waarom moet iedereen altijd een mening over iets hebben? Laat de mensen toch gewoon lekker hun ding doen; zolang ze anderen niet hinderen, is dat prima.

      Login om te reageren
  13. pechweg zegt

    19 mei 2020 om 10:23

    Zou het mijn Megáne R.S. nooit aandoen, maar die heeft weer andere upgrades die niet iedereen zal waarderen. Gewoon ieder zijn ding laten doen en vooral genieten van dit soort auto’s voordat alles elektrisch is..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North