• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tesla Model S Plaid komt met carbonkeramische remmen

Auteur: Loek, gepost 26 november 2021 om 19:34 – 29 Reacties

Tesla gaat de Model S Plaid met flink betere (carbonkeramische) remmen leveren vanaf 2022.

Tesla weet flink de tongen los te maken met hun nieuwe topmodel van de Model S genaamd Plaid. De flink verbeterde elektrische motoren leveren nu zo veel kracht dat de auto in zo’n twee seconden naar de 100 sprint. Dat zijn serieuze cijfers, maar dat moet ook weer tot stilstand komen.

Remmen Tesla Model S Plaid

Nou krijg je uiteraard iets betere remmen op een Plaid dan een reguliere Model S, maar écht goede remmen moest je nog even op wachten. Voor serieus snel spul is het tegenwoordig normaal dat er carbonkeramische remmen beschikbaar zijn en de Tesla Model S Plaid volgt dat serieus snelle spul. Vanaf medio 2022 kun je carbonkeramische remmen krijgen voor het topmodel van Tesla.

Via Reddit viel het een gebruiker op dat Tesla er nu een speciale website voor heeft. Het gaat om een speciale set die je kunt bestellen tegen 2022. Als we de website mogen geloven koop je de set voor je al bestaande Plaid. We gaan er dan even vanuit dat tegen die tijd nieuwe Plaids uit de fabriek komen rollen met de remmen al geïnstalleerd.

Zelfbouw

De carbonkeramische remmen komen dus ook los beschikbaar voor eigenaren van een Tesla Model S Plaid. Helaas kun je ze niet over-the-air downloaden, dus moet je zelf aan de slag. De kit bestaat uit:

  • Twee 410×40 mm carbon-silicium remschijven (voor)
  • Twee 410×32 mm carbon-silicium remschijven (achter)
  • Twee gesmede remklauwen met zes zuigers (voor)
  • Twee gesmede remklauwen met vier zuigers (achter)
  • Twee handremsystemen voor in de remklauwen
  • Acht ‘high performance’ remblokken
  • Fles remvloeistof

Let er wel op dat je de grote 21 inch “Arachnid” velgen nodig hebt om de grote remmen te kunnen installeren.

Duur

Goede remmen kunnen je leven redden, dus met die logica kan de set carbonkeramische velgen voor de Tesla Model S Plaid nooit duur genoeg zijn. Dat maakt het prijskaartje van 20.000 dollar voor de hele set niet een lage prijs, maar zo duur zijn dit soort remmen nou eenmaal. Potentieel geïnteresseerden kunnen via de speciale website zichzelf op een email-lijst zetten, dus dan mis je niet wanneer je de set kunt bestellen.

Ook interessant!

  • Tesla schrapt de Model S Plaid+
    Tesla schrapt de Model S Plaid+
  • Dikste Tesla Model S komt veel later, wordt veel duurder
  • Model 3
    Tesla Model 3 geleverd zonder zeer belangrijk onderdeel
  • Tesla Model S Plaid toch nog niet helemaal af

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

model-s, Plaid, remmen, Tesla

Vorig bericht: « Boomknuffelaars zijn boos op Land Rover vanwege foto in bos
Volgend bericht: Degelijke Nissan Pulsar occasion reed slechts 33 km per jaar »

Lees Interacties

Reacties

  1. Henkie zegt

    26 november 2021 om 20:02

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  2. pindakoning zegt

    26 november 2021 om 20:18

    Hebben jullie nog wat voorbeelden van auto’s die dergelijke remmen al hebben? Moet ik dan denken aan Hypercars?

    Login om te reageren
    • tsteg zegt

      26 november 2021 om 20:43

      @pindakoning: optioneel op bijvoorbeeld een Porsche 911. Standaard op een Turbo S. Ook optioneel op verschillende bmw M’s zoals bijvoorbeeld M5, M6
      Zal hetzelfde zijn bij de tegenhangers van Audi en BMW.
      Maar de Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio bijvoorbeeld ook optioneel.
      Daarbij nog vele andere merken en nu ook Tesla. Terecht trouwens ook bij deze vermogens.

      Login om te reageren
      • tsteg zegt

        26 november 2021 om 20:44

        @tsteg: tweede BMW moet Mercedes zijn.

        Login om te reageren
      • geelbarrel zegt

        26 november 2021 om 21:44

        @tsteg: was op de Alfa standaard en velen bouwen het terug naar staal

        Login om te reageren
  3. etronabt zegt

    26 november 2021 om 20:20

    410mm diameter, dat is wel echt super groot zeg! Dat zal wel goed stoppen. Dat is toch groter dan de meeste hypercars?

    Login om te reageren
    • damrakker zegt

      26 november 2021 om 21:40

      @etronabt: de grootste beperking van de remweg zijn over het algemeen niet de remmen maar de banden. Die ene noodstop ga je ook redden(of net niet) met de standard bremse. Verschil is dat je met dit soort spul de hele dag kan noodstoppen.

      Login om te reageren
      • cupsport zegt

        27 november 2021 om 08:42

        @damrakker: precies dat. Qua remkracht win je niets met Carbon keramische remmen. Je hebt alleen minder last van fading zodra je op het circuit rijdt en je de remmen continu zwaar belast. Lijkt mij dus een onzinnige optie voor een Tesla…

        Login om te reageren
        • dutchneon zegt

          27 november 2021 om 14:34

          Er zijn wat fanatiekelingen die dat toch wel leuk vinden, met een 3 kun je aardig lol hebben, maar de remmen doen na een tijdje niet meer mee. De Plaid natuurlijk hetzelfde, met nog meer power en nog meer gewicht heeft die zeker een probleem.
          Bovendien hebben ze dit pakket nodig om de Taycan van de kaart te vegen met een rondje ring in een halve minuut snellere tijd….

          Login om te reageren
      • mashell zegt

        28 november 2021 om 09:40

        Dus in plaats van het ghostbraking probleem op te lossen zorgt Tesla er voor dat je heel de dag ghostbraking kunt blijven doen…

        Login om te reageren
  4. ty5550 zegt

    26 november 2021 om 20:28

    Als je de verhalen leest kon de auto wel betere remmen gebruiken. Ben benieuwd naar een rondje nurburgring met deze remmen, denk dat de bestuurder zich toen enorm inhield qua remmen om deze te ontzien.

    Login om te reageren
    • lpgbarrel zegt

      26 november 2021 om 20:58

      @ty5500: of ze zaten er al onder!

      Login om te reageren
      • ty5550 zegt

        27 november 2021 om 07:25

        @lpgbarrel: het was een door de Nurburgring erkende tijd. Hierbij was een notaris van de nurburgring aanwezig die nakijkt of het een standaard voertuig betreft. Carbon keramische remmen had hij wel opgemerkt.

        Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      27 november 2021 om 09:11

      @ty5500: Die remmen op de Plaid zijn idd ontzettend belabberd ja. Daar klaagt echt iedereen over😅

      Login om te reageren
    • joost1234 zegt

      27 november 2021 om 11:50

      @ty5500: ik vind t niet zo gek dat elektrische auto’s kleine remmen hebben het idee is namelijk dat zoveel mogelijk energie via de motor terug gewonnen wordt

      Login om te reageren
      • ty5550 zegt

        27 november 2021 om 12:57

        @joost1234: Grotere remmen of agressievere pads sluiten geen recuperatie van energie uit. Hoogstens wordt het wat moeilijker om een een geleidelijke overgang te hebben van een vertraging door de elektrische motor naar een vertraging door de remmen. Maar wetende dat de auto zo absurd snel is en dat ze opscheppen met tijden op de Nurburgring mag je toch ook erg bijtgrage remmen verwachten.

        Login om te reageren
        • Jack zegt

          27 november 2021 om 16:01

          Stuur ff een linkje, meestal schept een of andere journalist op.

          Login om te reageren
  5. camber24 zegt

    26 november 2021 om 21:00

    Ik kan dit soort imagebuilding meestal wel volgen, maar dat men bij Tesla nu hier de tijd en energie in steekt, terwijl er voor 80 miljard USD voor het rapen ligt aan pre-orders voor de Cybertruck, dat is toch een lastig te bevatten strategie.

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      27 november 2021 om 07:51

      @camber24: het een zit het ander niet in de weg.

      Login om te reageren
    • flutterby zegt

      27 november 2021 om 08:36

      @camber24: een setje remmen verkopen is anders dan een volledig nieuw model met meerdere technieken die in huidige productie auto’s niet te vinden zijn.

      Login om te reageren
  6. faalhaas zegt

    26 november 2021 om 21:01

    Carbonk-eramische remmen.

    Login om te reageren
    • burb zegt

      27 november 2021 om 23:34

      Of voor op je amish koets; car-bonker-amische remmen…

      Login om te reageren
  7. Davion zegt

    26 november 2021 om 21:48

    Ligt het nu aan mij of vind ik 20000 dollar goedkoop ?
    Ik heb een tijdje geleden de prijs van 1 CFRP remschijf gezien, is dit was om en bij de 8000 dollar.
    Dan lijkt 20k voor 4 schijven/klauwen etc.. goed meevallen ?

    Al dat het natuurlijk pokkeduur is ivm gewone schijven.

    Login om te reageren
  8. gillis zegt

    27 november 2021 om 04:39

    Allemaal leuk en aardig. Maar veel lui gooien alsnog metaal op hun auto na een tijdje carbon te hebben gereden. De reden is dat ook carbon remmen slijten op het circuit. En dan praat je over 3k per schijf versus 800 voor een metalen variant.
    Op mijn Ferrari zaten ook CCM schijven. Helaas ook niet helemaal goed meer. Kleine chipjes eruit. 20k voor nieuwe set. Ben voor metaal gegaan voor 4k.

    Login om te reageren
    • unknown32 zegt

      27 november 2021 om 07:35

      @gillis: + remt slechter als ze koud zijn en dus voor dagelijks gebruik minder aangenaam waar zo’n S de meeste tijd gaat rondbrengen.

      Login om te reageren
      • flutterby zegt

        27 november 2021 om 08:38

        @unknown32: in het dagelijks gebruik worden de remmen helemaal niet gebruikt. Dankzij regeneratie zitten ze er alleen in geval van nood.

        Login om te reageren
    • 911targa zegt

      27 november 2021 om 11:56

      @gillis Aha, wist niet dat dit kon. Ik heb ook CCM op mijn Porker. Als het idd zo duur is, wordt het ook metaal.

      Overigens is 20k serieus geld, nu Porsche er 9.834 voor nam (991.1).

      Login om te reageren
      • tampie zegt

        27 november 2021 om 17:58

        @911targa: ik mag toch hopen dat je CCB hebt op je Porsche. De CCM schijven die Ferrari gebruikt zijn anders (en minder slijtvast). Jouw optie (450) was een meerprijs t.o.v. stalen remmen, als je de boel moet vervangen dan wordt het ook meer dan 20k.

        Login om te reageren
  9. Bastiaan Williams zegt

    27 november 2021 om 20:40

    Waanzinnig apparaat en al gaat ie 250k kosten hij is veel sneller dan alles wat er nu rond rijdt aan hypercars die 4 x zo duur zijn. Dus eigenlijk is het een hele goede deal. Nieuwste technologie, snelste acceleratie en ook nog voor minder geld!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North