• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tom’s GR86 is nu al de ultieme puristenauto

Auteur: willeme, gepost 16 juni 2021 om 14:55 – 13 Reacties

TOM's GR86

De TOM’s GR86 laat zien wat er allemaal mogelijk is, als je een purist wil zijn.

We gaan lekker vandaag. Er zijn geen nieuwe medium elektrische premium crossovers bijgekomen op deze hete woensdag. In plaats daarvan worden we om onze oren geslagen met cool autonieuws! De Porsche 911 GT3 Touring, een betaalbare Ferrari en een betaalbare sportsedan met 1.000 pk. Het volgende: een licht aangepaste Toyota, namelijk deze TOM’s GR86.

Mocht je TOM’s niet kennen, raden we je aan Gran Turismo 2 te gaan spelen. TOM’s is een Toyota tuner. Een beetje zoals AC Schnitzer en ABT zich verhouden tot respectievelijk BMW en Audi. Er zijn nauwe banden. Nog een voordeeltje, de kwaliteit is minimaal op fabrieksniveau, iets dat bij tuning absoluut niet altijd het geval is!

TOM's GR86

Functionele schoonheid (echt waar!)

Voor de TOM’s GR86 hebben de Japanse tuners zoveel mogelijk gestreefd naar, ‘functionele schoonheid’ die heel erg ‘emotioneel’ is. Wat zijn Japanse persberichten altijd vermakelijk! De sportieve coupé is voorzien van een aerokit die moet zorgen voor een “betere luchtgeleiding”. Om de spoorbreedte te kunnen vergroten, is er een vebredingskit. TOM’s benaderde de ontwikkeling van deze straatauto zoals raceauto’s aanpakken. Dit betekent dat alle modificaties een doel moet hebben, in plaats van enkel ‘mooi’ zijn.

De verbreding is overigens vrij subtiel, aan beide kanten komt er 8 millimeter bij. Het zijn zogenaamde ‘overfenders’, je plakt ze gewoon over de bestaande schermen heen. Hierdoor kan het loopvlak van de achterband iets breder zijn. TOM’s zegt niet hoeveel, maar wel dat de wegligging en stabiliteit erdoor verbeterd is.

TOM's GR86

Interieur TOM’s GR86

In het interieur zijn de heren ook bezig geweest. Net als bij de BMW Performance-lijn van de E8X en E9X kun je een speciaal stuurwiel bestellen. In dit stuurwiel kun je allerlei data zien, die kennelijk van jou een veel betere bestuurder moet maken. Zo kun je toerentalindicatoren bekijken, maar ook het verzamelde werk van Heleen van Royen. Het idee erachter is dat je beter geïnformeerd bent, zonder dat je hoofd van de weg moet houden.

TOM's GR86

Tot slot, een fraai setje velgen ontbreekt uiteraard niet, alhoewel de benodigde informatie daarover wél ontbreekt. Gelukkig kan de TOM’s GR86 binnenkort uitgerust worden met een sportievere ophanging en een “TOM’s Barrel”-sportuitlaatsysteem.

Officieel is de TOM’s GR86 nog een concept. Een productieversie volgt snel.

Ook interessant!

  • Toyota GR86
    Naamsverandering voor Toyota GR86
  • Rocket Bunny Toyota GR86 is ontiegelijk dik
  • Dit is de Toyota GR86 voor Nederland!
    Dit is de Toyota GR86 voor Nederland!
  • Toyota showt overdreven brute GR86

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

bodykit, gr86, oranje, spoiler, Toyota, velgen, verlaagd, Video

Vorig bericht: « Getunede Plaid gaat Pikes Peak onveilig maken
Volgend bericht: Eerste beeld Polestar 3 bevestigt het ergste »

Lees Interacties

Reacties

  1. petroldrinker zegt

    16 juni 2021 om 15:34

    Hij is in ieder geval klaar voor het EK….

    Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    16 juni 2021 om 15:45

    Supercharger er op en hij is af.

    Login om te reageren
  3. sportabgasanlage zegt

    16 juni 2021 om 17:08

    En ik maar denken dat puristen juist van een onaangetast origineel houden en niet van veranderingen door tjoeners.

    Login om te reageren
    • wimof zegt

      16 juni 2021 om 17:23

      Zo was dat vroeger, maar ja, vroeger is niet meer.

      Login om te reageren
  4. st33fie zegt

    16 juni 2021 om 17:28

    Ik las puisten auto… soms is dyslexie wel leuk ヅ

    Login om te reageren
    • Bernadette zegt

      16 juni 2021 om 21:53

      @st33fie: 😂 lol – al word ik van het design moet echt blij: weinig spannends.

      Login om te reageren
  5. golf1985 zegt

    16 juni 2021 om 17:46

    Wat blijft het toch een leuke wagen. Vind deze stiekem mooier als de oude brz. Zo zou ik hem wel willen hebben alleen iets meer vermogen als standaard en dan lekker b wegen pakken!👌

    Login om te reageren
  6. supertjeduc zegt

    16 juni 2021 om 17:58

    Waarom al die moeite bij een maximum snelheid van 180

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      16 juni 2021 om 20:27

      @supertjeduc: omdat hij niet voor hoge snelheden is?

      Login om te reageren
  7. okdoei zegt

    16 juni 2021 om 18:42

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  8. rolov zegt

    16 juni 2021 om 20:29

    Als hij die uitbouw op de wielkasten heeft en die worden er op geplakt zodat de banden breder kunnen. Dan loopt de wielkast onder dat plakding toch tegen de band aan? Of zie ik dat verkeerd ?

    Login om te reageren
  9. bozothenutter zegt

    17 juni 2021 om 08:56

    cool, ze hebben een 370Z zonder V6 gemaakt…….
    https://topgear.nl/thumbs/hd/2018/05/nissan-370z-nismo-1-e1557742198254-scaled.jpg

    Login om te reageren
  10. berlinetta zegt

    17 juni 2021 om 11:08

    Ik vind het erg lelijk gedaan dat die strips er gewoon op zijn geplakt. Het was mooier geweest als het netjes geschuurd en geplamuurd was zodat het een geheel met de rest van de carrosserie vormde.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North