• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gevaarlijk: Hamann Conqueror II

Auteur: Alwood, gepost 6 maart 2010 om 11:27 – 32 Reacties

Afbeelding Gevaarlijk: Hamann Conqueror IIAfbeelding Gevaarlijk: Hamann Conqueror IIAfbeelding Gevaarlijk: Hamann Conqueror IIAfbeelding Gevaarlijk: Hamann Conqueror IIAfbeelding Gevaarlijk: Hamann Conqueror IIAfbeelding Gevaarlijk: Hamann Conqueror IIAfbeelding Gevaarlijk: Hamann Conqueror IIAfbeelding Gevaarlijk: Hamann Conqueror IIAfbeelding Gevaarlijk: Hamann Conqueror IIAfbeelding Gevaarlijk: Hamann Conqueror IIAfbeelding Gevaarlijk: Hamann Conqueror IIAfbeelding Gevaarlijk: Hamann Conqueror II

Even bukken voor de naverbranding
De Hamann Conqueror is alweer wat gedateerd, dus de tijd was rijp om nog weer een stapje verder te gaan met de Range Rover Sport. Maak kennis met Hamann’s Conqueror-II.

Trekhaken zijn voor campingeigenaren en subtiel is voor watjes. Speciaal voor deze Conqueror 2 heeft Hamann een nieuw uitlaatsysteem ontworpen dat mooi in het midden uitkomt. Ziet er lekker sportief uit, en dat voorkomt weer misverstanden over de performance van je tjoenerbak. Diesel of benzine maakt voor Hamann niet uit, voor zowel de V8 supercharged als de TDV6 ligt een kitje klaar.

Het liefst rij je natuurlijk met acht cilinders en een supercharger rond. In de Conquerer 2 wordt deze opgepept naar 560pk bij 6500tpm en 685Nm, beschikbaar tussen 2500 en 5500tpm. Drugsrunners die wat grotere afstanden af moeten leggen zijn natuurlijk beter af met de diesel, deze wordt getuned tot 280pk en 660Nm. Op snelheid blijft de Conqueror vervolgens nog aardig bestuurbaar want Hamann meld dat het zwaartepunt voor 4cm lager ligt (achter 3cm).

Naast de tamelijk opvallende uitlaat wordt de Conqueror 2 verder gekenmerkt door een carbon motorkap en 23″ velgen. Ook zijn er in de voorbumper twee sets daglichtledjes gemonteerd.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Range Rover Sport SVR gespot
    Video: nieuwe Range Rover Sport SVR gespot
  • Miljoenste Range Rover Sport toont het megasucces
  • Video: Range Rover Sport SVR klinkt uit de kunst
  • Vermogen van kersverse Range Rover Sport SVR bekend
    Vermogen van kersverse Range Rover Sport SVR bekend

Nieuwste artikelen

  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
FacebookTweetPinLinkedIn

hamann, Land Rover, range-rover, range-rover-sport, tuning

Vorig bericht: « Vernieuwde Toyata RAV4 in Geneve
Volgend bericht: Maserati volgt Ferrari in hybride-galore »

Lees Interacties

Reacties

  1. meneersander zegt

    6 maart 2010 om 11:37

    Dan denk je dat ze het wel geleert hebben na die eerste lelijke Conqueror, nee hoor komen ze gewoon met een nog zo’n 13 in een dozijn auto.

    Login om te reageren
  2. BananaFlip zegt

    6 maart 2010 om 11:37

    Voor de diesel is het zeker een goede kuur aangezien de TDV6 van zichzelf al heerlijk loopt en geen kracht te kort komt. Afgaande op het feit dat Hamann wel weet op welke manier kracht geleverd moet worden zal die diesel nog veel lekkerder lopen. Maar dat plastic-fantastic pakket moet er dan natuurlijk niet bij.

    Login om te reageren
  3. jorden zegt

    6 maart 2010 om 11:42

    @ meneersander

    13 in een dozijn auto?

    Ik zie er nooit 1!

    Login om te reageren
  4. Lucb zegt

    6 maart 2010 om 11:46

    Doe mij die maar, alleen met de uitlaten van een conqueror I

    Login om te reageren
  5. rotorhead zegt

    6 maart 2010 om 11:47

    Toch apart dat avatars nog steeds geschaald worden.
    “120px × 120px (geschaald naar 34px × 34px)”

    Dat is toch iets van 10 jaar geleden, web 0.01? ;)

    Login om te reageren
  6. integralechubasco zegt

    6 maart 2010 om 11:53

    23 inch wielen wegen ook zwaarder…. 15-20 kilo meer per stuk vergeleken met en 19 inch.

    Login om te reageren
  7. fastpuk zegt

    6 maart 2010 om 11:54

    HAHA check dit ding zo gestyld en dan ook nog is een HSE:S nemen jammer hoor was het geld op voor een supercharged:P
    Dit soort machines horen niet op de weg thuis kansloos apparaat de standaard hse is daarintegen wel nice al wil ik dan wel de supercharged:P

    Login om te reageren
  8. BMW_Li zegt

    6 maart 2010 om 11:55

    Ziet er wel geinig uit, maar het is wel echt een aso-bak en ik denk dat de typische engelse landheren hier niet mee rijden.

    Login om te reageren
  9. Yaku zegt

    6 maart 2010 om 11:56

    Twee zwartgeverfde trompetten als uitlaat. Ja, Doe Maar…

    Login om te reageren
  10. PCCB zegt

    6 maart 2010 om 12:04

    Conqueror van wat? Pleinvrees?

    Login om te reageren
  11. wesley zegt

    6 maart 2010 om 12:08

    nutteloos zo zonder trekhaak!

    Login om te reageren
  12. jack_abarth zegt

    6 maart 2010 om 12:10

    Die banden hadden overigen wel een cm of 5 smaller gemogen als het aan mij ligt. Is gewoon geen gezicht, zijn net van dragrace banden.

    Login om te reageren
  13. laulau zegt

    6 maart 2010 om 12:16

    mooi bodykitje + de specs zien er ook goed uit! uitlaten doen me denken aan porsche 911 gt3(RS)

    Login om te reageren
  14. HDM zegt

    6 maart 2010 om 12:29

    Is dat een Hornblasters kit onder de achterbumper? xD

    Login om te reageren
  15. Larrs zegt

    6 maart 2010 om 12:31

    Ik heb liever deze:

    Login om te reageren
  16. Jochempie zegt

    6 maart 2010 om 12:33

    Als je op fout valt moet je nu waarschijnlijk je ondergoed wisselen.

    Login om te reageren
  17. E320cdi zegt

    6 maart 2010 om 12:37

    ik vind m wel vet :-P die velgen vind ik echt mooi zelfs, alleen is 23″ misschien iets over de top.. :-D

    Login om te reageren
  18. reaguurder zegt

    6 maart 2010 om 12:39

    @ Autoblog redactie:
    Jullie nemen als hoofdplaatje van een artikel vaak de achterkant van een auto maar dat vind ik niet echt overzichtelijk overkomen. Autoweek pakt wel vrijwel altijd ee hoek waarmee je de voorkant van een auto ziet op de homepage en dat vind ik beter en overzichtelijker overkomen. Je ziet gelijk het totaalplaatje van een auto en of het interessant is of niet. Tis iets waar ik me al een tijdje aan stoorde, gewoon een tip ;)

    Login om te reageren
    • BananaFlip zegt

      6 maart 2010 om 13:12

      @reaguurder: Autoblog legt de nadruk waar de nadruk ligt in het artikel of op de auto. In deze is de achterzijde nogal gewijzigd dus dan zal de redactie als headerpic een foto van de achterkant nemen. Het is leuk voor de afwisseling toch? Bovendien is en blijft Autoblog volledig ongelijk aan de andere autowebsites. En helemaal aan Autoweek.nl…

      Login om te reageren
      • qaz zegt

        6 maart 2010 om 13:36

        @BananaFlip: Precies! En als de voorkant gedeeld door de header van onderen dan ook nog even volledig a-symmetrisch is, dan kan de zijkant via een fluxcondensator gewoon doorstarten. Mits dus gecentreerd!

        Login om te reageren
    • NLBUURMAN zegt

      6 maart 2010 om 16:18

      @reaguurder: op de snelweg zie je toch geen andere kant van dit ding, 0.001 sec dat ding in de achteruitkijkspiegel, de helft daarvan naast je, en ongeveer een paar seconden zie je de achterkant. bovendien heeft BananaFlip gelijk

      Login om te reageren
  19. TINUS zegt

    6 maart 2010 om 12:54

    Lekker fout, heerlijk!

    Login om te reageren
  20. BmwMPower zegt

    6 maart 2010 om 13:45

    Oké, die is af! :D

    Login om te reageren
  21. HDM zegt

    6 maart 2010 om 13:50

    Autoblog legt idd de nadruk goed met die foto. Tis namelijk een buttwagen.

    Login om te reageren
  22. Freude_am_Fahren zegt

    6 maart 2010 om 14:01

    Ik vind het eerlijk gezegd een belachelijke auto.

    Login om te reageren
  23. Dimglor zegt

    6 maart 2010 om 14:12

    Haha die uitlaatpijpen…
    Heeft wat mee van de porsche gt3rs…. :)

    Login om te reageren
  24. killioq zegt

    6 maart 2010 om 17:30

    gevaarlijk lelijk. efschuwelijk

    Login om te reageren
  25. nickdenbakker zegt

    6 maart 2010 om 17:34

    keek ff op de site en zag dat ze ook wielen hebben voor de 458 italia! ziet er lekker uit! http://www.hamann-motorsport.com/en/tuning-ranges/ferrari/458-italia/458-italia/gallery/

    Login om te reageren
  26. TWJ zegt

    6 maart 2010 om 19:34

    Is dit nou voor de 2010 facelift?

    Login om te reageren
  27. Jesper zegt

    6 maart 2010 om 20:23

    Je hebt over the top, en over the top. Dit is echt way up there…
    Ik kan me (behalve sjeiks en NFL-spelers) ook niet echt een doelgroep voor ogen halen. Echt het toppunt van nutteloosheid, en je drukt alleen je slechte smaak uit.

    Login om te reageren
  28. Benz.. zegt

    7 maart 2010 om 14:56

    Jammer dit.. Ik zou sowiezo nooit kiezen voor een RR Sport uitvoering. De “normale” heeft klasse en stijl. Deze niet.

    Login om te reageren
  29. GHV zegt

    8 maart 2010 om 10:54

    Maar, waar moet de trekhaak voor de paardentrailer?!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North