• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Giedo van der Garde geeft Formule 1-droom nu echt op

Auteur: Author, gepost 10 april 2015 om 18:53 – 32 Reacties

Giedo van der Garde geeft Formule 1-droom nu echt op


Grote vraag is natuurlijk wat GvdG dan wel gaat doen.

Tijdens de Nationale Autoshow van BNR heeft Van der Garde toegegeven dat zijn Formule 1-carrière er inderdaad op zit. De coureur die deze maand de leeftijd van 30 jaar passeert is realistisch en zei dat een nieuw avontuur in de koningsklasse er zeer waarschijnlijk niet meer in zit.

Jammer, maar wat kunnen we dan van Giedo verwachten? Volgens hemzelf liggen er aanbiedingen van verschillende teams in verschillende raceklassen, waaronder LMP1– en DTM-teams. Wij zeggen: doen! Vele andere voormalige F1-coureurs gingen Van der Garde al voor, door de snelste klasse in te wisselen voor een avontuur op Le Mans of zelfs in Amerika (denk Mark Webber, Jacques Villeneuve, Juan Pablo Montoya).

Daarbij gaat het er in genoemde kampioenschappen allemaal wat relaxter aan toe dan in de steriele F1, en trekt Max Verstappen voorlopig toch alle Nederlandse aandacht naar zich toe. Niet dat dat zo’n probleem is voor Van der Garde, maar het racet toch net effe lekkerder als alle ogen in je thuisland op jou gericht zijn. Denken we tenminste.

De coureur laat verder weten dat hij de zaak met Sauber van zich af heeft gezet en niet bij de pakken neer te zitten. Ook laat-ie doorsijpelen dat het bedrag dat de Zwitserse renstal hem betaalde inderdaad rond de 15 miljoen euro ligt. Da’s in elk geval een mooi doekje voor het bloeden leuke compensatie voor z’n schoonpa, die behoorlijk wat geld in GvdG’s carrière heeft gestoken.

Ook interessant!

  • Van der Garde: 'Max gaat de wereldtitel pakken'
  • GP Frankrijk 2021
    Video: Verstappen geeft leiding uit handen
  • Formule 1 vindt straaljagers écht niet meer kunnen
  • Zandvoort
    Rechter geeft circuit Zandvoort helemaal gelijk.

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Giedo van der Garde, Racing

Vorig bericht: « De Lola T70 wordt weer gebouwd en heeft zieke specs
Volgend bericht: Last van wagenziekte? Stap niet in een zelfrijdende auto »

Lees Interacties

Reacties

  1. awesome zegt

    10 april 2015 om 18:59

    Belangrijker: het is hier nog 18 graden en zonnig. De koelkast is gevuld met biertjes, de kleinegaat zo naar bed… Ik denk dat het een mooie avond word. Mooier dan de F1 carrière van deze meneer.

    Login om te reageren
    • jaguarjunk zegt

      10 april 2015 om 19:03

      @awesome: u meneer, u bent Awesome.

      Login om te reageren
    • bmwz3 zegt

      10 april 2015 om 19:05

      @awesome: topgear kijken?

      Login om te reageren
      • awesome zegt

        10 april 2015 om 19:10

        @bmwz3: ik denk dat ik mevrouw Awesome vanavond de versnelling laat bepalen ;)

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          10 april 2015 om 20:02

          @awesome: Weet ze de pook wel te vinden ja?

          Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      10 april 2015 om 19:28

      @awesome: toch zou ik maar wat graag met hem willen ruilen!

      Login om te reageren
      • awesome zegt

        10 april 2015 om 19:36

        @lambo4all: als je rode lantaarns mooi vind, kunnen we er misschien één voor je crowdfunden?

        Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        10 april 2015 om 19:37

        @lambo4all: Zo te lezen kan je vanavond beter met awesome ruilen.

        Login om te reageren
        • jaapiyo zegt

          10 april 2015 om 19:40

          @jaapiyo: *behalve als je daar een rode lantaarn aan overhoudt.

          Login om te reageren
          • awesome zegt

            10 april 2015 om 19:44

            @jaapiyo: Hahahahaha!!!! veel!

            Login om te reageren
  2. philipf zegt

    10 april 2015 om 19:03

    Alleen maar beter dat ie niet meer F1 zit. Krijg je toch alleen maar kritiek dat je door een 17 jarige zoek wordt gereden.

    Login om te reageren
  3. swordfish zegt

    10 april 2015 om 19:16

    DTM of WTCC! Daar is het tenminste echt racen, past beter bij zijn rijstijl lijkt me!

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      10 april 2015 om 19:25

      @swordfish:
      Dan kan hij net zo goed een praalwagen bij de plaatselijke carnavalsoptocht besturen. Als er ergens al jaren niet meer geraced wordt is het in die klasses.
      Als je echt racen wil zien, stem dan af op de Blancpain series of een ander GT kampioenschap.
      Of probeer zondag de seizoensopener van het WEC….

      Login om te reageren
  4. BmwMPower zegt

    10 april 2015 om 19:25

    Gied om nie weare..

    Login om te reageren
  5. jaapiyo zegt

    10 april 2015 om 19:54

    Ik snap niet zo de noodzaak van nu vaststellen dat het ‘m niet meer gaat worden in F1. Tenminste niet qua leeftijd als je net 30 bent. Coulthard zei het laatst nog, als je snel genoeg bent op de baan ben je nooit te jong of te oud om te racen. Giedo is in principe snel genoeg voor het middenveld en als Marcel een bak geld neerlegt bij Force India of Lotus o.i.d. maakt hij daar best nog wel een kans op een zitje.

    Maar goed, misschien is het meer een mentaal ding, van dit moest ‘m worden maar het wordt ‘m niet en we hebben het geld terug dus het is een goed moment om te zeggen tot zover en niet verder.

    Ik zou zelf kiezen voor Indycar en/of de prototypes (Le Mans en dergelijke). In de VS begint zich inmiddels weer een mooie race scene te vormen met geld van tech bedrijven en dergelijke waar je als coureur in veel verschillende auto’s kan rijden en zelfs in sommige gevallen geld kan verdienen ipv meebrengen, plus het lijkt me gewoon mooi zo’n avontuur in Amerika. Het DTM is tot zover vrij lastig gebleken voor ex F1 coureurs om een of andere reden. Zelfs di Resta die het kampioenschap nog won voordat ‘ie naar de F1 ging heeft het daar nu lastig, evenals toch ook wel aardige coureurs als Glock en Petrov die nog podia gereden hebben in de F1. Die auto’s moeten je kennelijk net liggen, ook een man als Priaulx die in de WTCC alles won had het er erg moeilijk en is inmiddels weer weg. Dat lijkt me dus best een risico voor je reputatie, zeker als je niet in een topauto terecht komt die inmiddels al lang vergeven zijn voor dit jaar.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      10 april 2015 om 20:04

      @jaapiyo: wellicht heeft het afscheid ook te naken met het gerucht dat Bernie heeft gelapt? Die zal dan waarschijnlijk hebben geëist dat Giedo nooit, nimmer, never, niemals, etc meer in de F1 actief zal zijn… Heeft genoeg gedoe op geleverd en doet “zijn sport” geen goed…

      Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        10 april 2015 om 20:44

        @w0o0dy: mwah…als je ziet hoeveel auto’s er nog op de grid staan en hoe moeilijk sommige teams het hebben die er nog wel staan dan heet Bernie iedereen die met een zakje geld komt dat een team overeind houdt net zo makkelijk weer welkom hoor…

        Login om te reageren
      • awesome zegt

        10 april 2015 om 20:45

        @w0o0dy: dat had ie beter tegen Peter Sauber kunnen zeggen.

        Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      10 april 2015 om 20:14

      @jaapiyo:
      Misschien gewoon een gevalletje realiteitszin, Giedo is geen domme jongen (dan was hij wel gaan voetballen), die weet heus wel dat zijn kansen op een F1 zitje verkeken zijn.
      Groot gelijk dus dat hij gaat kijken wat wel mogelijk is, al had ik verwacht dat zijn helm de wilgen in zou gaan.

      Login om te reageren
    • baasbas zegt

      10 april 2015 om 20:14

      @jaapiyo: Misschien vond pa het qua centen prima zo. Dan is roepen dat je gestopt bent met F1 toch weer een mediamomentje. Het is wellicht daarom ook een signaal: vissen naar aanbiedingen. (terecht natuurlijk)

      Login om te reageren
    • str8six zegt

      10 april 2015 om 23:21

      @jaapiyo: ik weet niet of je het interview hebt gehoord maar hij kijkt naar dtm of wec. Waarbij z’n voorkeur uitgaat naar dtm.

      Login om te reageren
  6. ferrariman zegt

    10 april 2015 om 20:33

    Als Ferrari maar het kampioenschap wint

    Login om te reageren
  7. gwnbmw zegt

    10 april 2015 om 21:27

    ik dacht even dat er gvd stond… toen keek ik nog is en zag de andere g. GvdG is dus giedo van de garde. koe

    Login om te reageren
    • gwnbmw zegt

      10 april 2015 om 21:29

      @gwnbmw: oke*

      Login om te reageren
  8. persian1 zegt

    10 april 2015 om 22:16

    EIN-DE-LIJK!

    Login om te reageren
  9. 991gt3rs zegt

    10 april 2015 om 22:38

    GvdG

    Login om te reageren
  10. str8six zegt

    10 april 2015 om 23:19

    Heb t interview vanmiddag op de radio gehoord. Hij vertelde dat op vrijdag het hele team hem niet aankeek of aansprak. Toen hij uit de box was om z’n overall aan te doen kwam hij terug om nog maar twee crewleden terug te vinden, de rest was weggelopen. Toen hij de auto in wilde stappen zat het stoeltje van Ericsson gemonteerd.. Leuke lui die eikels van Sauber.

    Login om te reageren
    • Mika_Hakkinen zegt

      10 april 2015 om 23:27

      @str8six: Had veel respect voor Peter Sauber, totdat ik hem op Sky F1 hoorde dat hij klaar was met this shit.. Pardon, de nette keurige Peter Sauber zo fel zien reageren, had dat nooit gedacht

      Login om te reageren
    • Hupke zegt

      11 april 2015 om 10:56

      @str8six:

      Link?

      Login om te reageren
  11. schuimbekje3 zegt

    11 april 2015 om 10:55

    Een goede coureur kan ook in auto’s winnen met weinig vermogen… Ik denk dat dat het probleem is van veel ex-F1 piloten die toevallig op de juiste plek op de juiste stoel zaten.
    Daarom verdiende ze punten, daarom wonnen ze races, niet omdat ze de beste waren maar omdat de rest niet hun talent op het asfalt kreeg.

    In auto’s die door een spiegeltje verkeerd .3 seconden verliezen is in de F1 meteen van winnaar naar middenmoot. In bijvoorbeeld rally (Kubica) boeit zo’n spiegeltje helemaal niet. Zelfs als je hem deraf rijdt met een compleet zijspatbord mee kun je nog gewoon scratches rijden, als je kunt autorijden.

    Overigens heeft de rallysport van ex-F1 Kubica ook het probleem dat hier geld dat het automerk wat toevallig (of expres zoals in het verleden met de Quattro’s die 800pk hadden en de rest het deed met 300-400pk) het meeste geld er tegenaan heeft gesmeten (en niet alleen op technisch gebied, want die stap naar 1600cc blokjes EN dat minimum lengte van 400cm niet meer geldt is echt dankzij Volkswagen en hun Polo die klaar stond). Zowiezo had je vroeger homologatieregels, die schijnen er niet meer te zijn, want ik kan met geen goud een 4×4 polo met 1600cc turbo kopen in de winkel, wat wel gewoon kon toen er nog regels waren zoals met de Lancer, Impreza, die moesten nog 25.000 auto’s verkopen waarvan dan minimaal 2500 de specs hadden van de rally auto.
    Ik durf te wedden dat er geen 2500 4×4 1600cc turbo polo’s te vinden zijn op deze planeet en de tien dichtsbijzijnde parallel universa, dus hoe komt het dat de regels aangepast worden voor auto’s die er nog niet waren?

    Login om te reageren
  12. mrrallycross zegt

    11 april 2015 om 12:11

    Hoop voor hem dat hij iets vind wat leuk is om in te rijden. Wtcc ofzo

    Login om te reageren
  13. MaartenD zegt

    11 april 2015 om 13:13

    wat een gemis in de formule 1….gaap

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North