• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gifgroene 997 GT3 RS 4.0 is lekkaaah

Auteur: maru, gepost 26 augustus 2012 om 23:25 – 58 Reacties

Kermit de Kikker

Hij is nummer 1 van de 600, knalgroen en heeft meer dan genoeg vermogen. Dit is de Porsche 997 GT3 RS 4.0.

We hebben al vaker een groene 997 gezien. Leuk, maar had deze ook een 4-liter 6-cilinder boxermotor? Dacht het niet. Deze 997 GT3 RS met de speciale gifkleur “Swan Song” is de eerste in de reeks van 600 auto’s en de krachtigste 997 GT3 ooit. De motor gebruikt de krukas van de RSR, maar maakt langere slagen (van 76.4mm toegenomen tot 80.4mm). Daarmee komt het vermogen op 500 pk bij 8250 rpm en 460Nm koppel bij 5750 rpm. De ontwikkeling van het chassis is beinvloed door de GT2 RS en gebruikt onderdelen van de andere RS 911s. Flapjes aan de voorkant zorgen voor extra downforce op de neus. Met 1.370 kg aan auto te verslepen zorgt de motor nog altijd dat je de 0 naar 100 in 3,9 seconden kan doen en een maximum snelheid van 311 km/u kan halen.

Erg praktisch voor dagelijks straatgebruik is de auto, die vanuit de fabriek een roll bar meekrijgt, natuurlijk niet. Maar tegen zo’n prachtige en krachtige tracktool zeggen we geen nee. En als je bang bent niet genoeg op te vallen, bestel je ‘m toch lekker in gifgroen? (Via Teamspeed)

Ook interessant!

  • Video: hier gaat de Porsche 992 GT3 RS!
    Video: hier gaat de Porsche 992 GT3 RS!
  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie
  • Deze Porsche 991 GT3 RS is stiekem geen 991 GT3 RS
  • Porsche 997 GT3 belandt in de vangrail op de A7

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, groen, GT3, gt3-rs-40, Porsche

Vorig bericht: « Prachtige combospot in Laren
Volgend bericht: Obesitas-Nissan 350Z wil een koekje »

Lees Interacties

Reacties

  1. darkpluisje zegt

    26 augustus 2012 om 23:28

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
    • darkpluisje zegt

      26 augustus 2012 om 23:29

      -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

      Login om te reageren
      • Freude_am_Fahren zegt

        26 augustus 2012 om 23:34

        @darkpluisje: Dat dacht ik ook. En ik heb hetzelfde probleem

        Login om te reageren
    • maru zegt

      26 augustus 2012 om 23:38

      @darkpluisje: 80,4mm klopt. Het andere getal moest namelijk 76,4 zijn :)

      Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      26 augustus 2012 om 23:39

      @darkpluisje:
      Ik denk eerder dat het van 76,4mm naar 80,4mm is.
      Dat is niet eens zo’n lange slag.
      Ter illustratie een 2L 4cil had vroeger vaak een slag van 86mm.

      Login om te reageren
    • martijnheijden28 zegt

      26 augustus 2012 om 23:41

      @darkpluisje: 80.4 klopt wel, dat zijn namelijk mm.

      Login om te reageren
    • pietjepuk zegt

      26 augustus 2012 om 23:41

      @darkpluisje:

      8,4 mm zijn wel héle korte slagen ….

      Login om te reageren
    • dragspert zegt

      26 augustus 2012 om 23:54

      @darkpluisje: millimeters;) anders zijn het weer heeeeele korte slagen:p

      Login om te reageren
  2. jensdm zegt

    26 augustus 2012 om 23:28

    Kermit porsche! That’s my car!

    Login om te reageren
  3. chrizzl97 zegt

    26 augustus 2012 om 23:29

    Lekkah, uitgemolken kikker

    Login om te reageren
  4. breakingpoint zegt

    26 augustus 2012 om 23:33

    “de krachtigste 997 ooit”

    Login om te reageren
  5. sacha zegt

    26 augustus 2012 om 23:33

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      26 augustus 2012 om 23:37

      @sacha: check, is inmiddels gefixt!

      Login om te reageren
  6. SimonMc zegt

    26 augustus 2012 om 23:36

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  7. ej20g zegt

    26 augustus 2012 om 23:38

    @darkpluisje: nee de slag is 80.4mm. Die van de reguliere RS 3.8 is 74.0 mm.

    Login om te reageren
  8. ej20g zegt

    26 augustus 2012 om 23:40

    Ziet er erg lekker uit, maar in het wit blijft een 4.0 het lekkerst!

    Login om te reageren
  9. pietjepuk zegt

    26 augustus 2012 om 23:40

    Hoe kun je zo’n beetje de laatst uitgeleverde 997 GT3 RS 4.0 hebben, en dan toch nummertje #001/600 … ?

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      26 augustus 2012 om 23:57

      @pietjepuk: Waar wordt dat dan beweert?

      Login om te reageren
      • pietjepuk zegt

        27 augustus 2012 om 07:32

        @SimonMc:

        Toch bijzonder, ik stel een terechte vraag. Jij antwoordt met een wedervraag, al dan niet sarcastisch, en je hebt drie plusjes te pakken … best opvallend.

        Oow ja, mijn antwoord: klik eens op het rode linkje van Teamspeed, en lees zelf eens wat er staat.

        Login om te reageren
        • SimonMc zegt

          27 augustus 2012 om 17:16

          @pietjepuk: Verschoning!

          Login om te reageren
  10. norge zegt

    26 augustus 2012 om 23:41

    Jammer dat dit merk in de handen van VAG is gevallen . Nu kan dit wel 1 van de laatste leuke Porsche’s zijn.

    Login om te reageren
    • splitsecond zegt

      27 augustus 2012 om 00:32

      @norge: pfffft, dacht je dat nu echt?

      Login om te reageren
      • pietjepuk zegt

        27 augustus 2012 om 07:35

        @splitsecond:

        norge is een beetje flauw en loopt te stangen. Zonde van je tijd om daar op te reageren …

        Login om te reageren
    • driftje zegt

      27 augustus 2012 om 02:04

      @norge: Horseshit.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      27 augustus 2012 om 08:01

      @norge: Maar Norge, de leukste Porsche is nog altijd de 356 wat in de basis gewoon een VW kever is, daarna heeft Porsche zich ontwikkeld tot een duur überpremium merk met een oneindige stroom aan overbodige actiemodellen. Als ze weer in contact komen met goedkope leuke VW techniek kan dat zelfs weer een echt leuke auto opleveren.

      Login om te reageren
      • StijnB zegt

        27 augustus 2012 om 08:27

        @mashell:
        Je hebt echt geen idee hoeveel varianten er van de 356 zijn geweest…

        Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        27 augustus 2012 om 10:18

        @mashell: Hmm, jij vind huidige Porsches niet leuk??
        Zal ’t wel goed voor elkaar hebben in dat sprookjesbos van je..

        Login om te reageren
      • driftje zegt

        27 augustus 2012 om 11:06

        @mashell: De leukste Porsche is de 356?? MIsschien de charmantste, maar toch niet degene met de hoogste fun-factor?

        Login om te reageren
  11. linkerbaan zegt

    26 augustus 2012 om 23:44

    Lekker kleurtje voor zo’n bakbeest!

    Login om te reageren
  12. The360box zegt

    26 augustus 2012 om 23:51

    Sinds wanneer zitten er wielen onder dit apparaat?

    Login om te reageren
  13. porschaa zegt

    26 augustus 2012 om 23:52

    I Jizzed in my pants

    Login om te reageren
  14. sdk16420 zegt

    26 augustus 2012 om 23:54

    Lekker subtiel ja

    Login om te reageren
  15. dragspert zegt

    26 augustus 2012 om 23:56

    Tering wat lekker!

    Login om te reageren
  16. Tonnie zegt

    27 augustus 2012 om 00:10

    Wel lekker racy.

    Login om te reageren
  17. michelyman zegt

    27 augustus 2012 om 00:56

    Alleen al om foto 7 zou ik hem willen. Wat een mooie voorkap vergendeling. Wauw vooral dat stukje rood op het hendeltje maakt hem echt af.

    Login om te reageren
  18. driftje zegt

    27 augustus 2012 om 02:06

    Belachelijk gaaf.

    Login om te reageren
  19. porschegt2rs zegt

    27 augustus 2012 om 03:06

    Ik ken deze al heel lang! Alleen nooit zin gehad om foto’s naar tips @ AB te sturen aangezien ik dat al vaker heb gedaan, maar er nooit wat van kwam…

    Als een GT3RS4.0 in een andere kleurencombinatie bijzonderder is als een absoluut brute Nissan GT-R die getuned (Zeer bekend merk, maar ben de naam kwijt) is naar 800 PK te koop staat voor 80 000€, weet ik het niet meer.

    Ik dacht dat bovenstaande het koopje v/d week/maand zou kunnen zijn aangezien AB daar nog aan deed. Nu zijn het vaak artikelen zoals een celebrity die aangehouden is… (in zijn dure auto, daarom op AB) Maargoed, een celebrity rijdt meestal een dure auto.

    Ik mis het oude Autoblog!

    Login om te reageren
    • RuVi zegt

      27 augustus 2012 om 09:13

      @porschegt2rs: toevallig Severnvalley Motorsport?
      Deze dus:http://www.autotrader.nl/auto/nissan/hengelo-gld/4l55w/nissan-gt-r-38-v6-black-edition-gtc-750r/detail/?zoekopdracht=nissan-gt-r

      Login om te reageren
      • porschegt2rs zegt

        27 augustus 2012 om 18:31

        @RudyV: Goed gevonden! Maar nee, het was een witte. Ik denk toch wel dat het een Switzer(?) P800/850 was…

        Login om te reageren
  20. joeytrambel zegt

    27 augustus 2012 om 03:11

    Het gras is altijd groener bij de buren!!

    Login om te reageren
  21. jordy14 zegt

    27 augustus 2012 om 07:37

    Wit met stickers of groen zonder stickers. Niet heel mooi dit.

    Login om te reageren
  22. Klassiekerrally zegt

    27 augustus 2012 om 07:42

    Wacht even… De GT3 RS 4.0 heeft de krukas van de RSR, maar een langere slag?
    Kan iemand mij even uitleggen hoe ze de krukas dan aangepast hebben?

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      27 augustus 2012 om 07:50

      Waarom zouden ze de krukas moeten aanpassen? Met mijn lekenverstand zou ik zeggen dat het handiger is om de drijfstangen dan wat op te rekken. Maar wat weet ik van techniek…

      Login om te reageren
      • mrs250 zegt

        27 augustus 2012 om 08:10

        @sir_smokalot: zoals je zegt: lekenverstand. ;)

        Login om te reageren
      • jack_abarth zegt

        27 augustus 2012 om 08:26

        @sir_smokalot:

        Al zet je er een drijfstang van een meter op, wanneer de krukas hetzelfde is als de RSR en deze wordt dus niet aangepast dan moet de slag gelijk zijn gebleven.

        Login om te reageren
        • sir_smokalot zegt

          27 augustus 2012 om 08:51

          @jack_abarth: Hoe dat, de RSR heeft zelf toch ook een 4 liter-motor in plaats van een 3.8, dus wat dat betreft zou het kunnen..

          Login om te reageren
          • Klassiekerrally zegt

            27 augustus 2012 om 09:38

            @sir_smokalot: Maar er wordt vermeld dat de slag vergroot is. Dan moet de krukas dus aangepast zijn. Ik vraag me af hoe dat dan gedaan is… (als het al gedaan is, geen zin om dat op te zoeken).

            Login om te reageren
            • sir_smokalot zegt

              27 augustus 2012 om 10:27

              @Klassiekerrally: De slag is vergroot tov de 3.8 om zo 200cc meer te creëren. Motorvolume is echter (nagenoeg) identiek aan de RSR-racer, die rijdt al jaren met e/en 4-liter. Dan kan dat toch? Of praten we nu langs elkaar?

              Login om te reageren
              • jack_abarth zegt

                27 augustus 2012 om 10:43

                @sir_smokalot:

                Oftewel een RSR heeft al een “vergrootte” slag.

  23. mashell zegt

    27 augustus 2012 om 08:10

    In het komkommerseizoen is een groene 911 in de 45687426e actiemodel uitvoering al reden genoeg voor plaatsing? Kleur is niet mooi, achtervleugel is niet mooi, gaten in het kofferdeksel zijn niet mooi, stickers zijn niet mooi. Het model is zelfs niet eens meer courant. De fotograaf heeft niet eens de vieze stoelhoezen verwijderd voordat de foto’s werden genomen. Wat maakt deze nou eigenlijk echt zo speciaal? Dat deze een handvol pk meer heeft dan een gewone RS3?

    Login om te reageren
    • billy911 zegt

      27 augustus 2012 om 23:50

      @mashell: 125 pk per liter is niet zomaar een actie-modelletje. Over 50 jaar is dit 1 van de aller grootste klassiekers wat ik je brom

      Login om te reageren
  24. RuVi zegt

    27 augustus 2012 om 09:14

    Gelukkig heeft deze wel airco! Blijft een mooie bak, maar deze kleur groen kan mij niet bekoren, “signal green” is veel mooier

    Login om te reageren
  25. dubhead zegt

    27 augustus 2012 om 09:49

    Het is nummer één. Wil dat zeggen dat ze nog aan het proberen waren of dat ze er net extra veel moeite in gestoken hebben?

    Getunede GT-R te koop voor €80k, ik denk dat je zelf uw antwoord al hebt. Een serieuze machine maar toch liever een fijn afgestelde lichtgewicht dan een computergestuurde sloophamer die zijn tank leegzuigt tussen twee afritten. Ook leuk, maar geen koopje op-het-einde-vd-dag.

    Aan deze 4.0l kan je alleen geld verliezen als je hem in de berm rijd. En zelfs dan is hij nog meer dan €80k waard. Koopje vd maand.

    Login om te reageren
  26. Emile_Benz zegt

    27 augustus 2012 om 09:56

    Wat een gifkikker…

    Login om te reageren
  27. masterstig zegt

    27 augustus 2012 om 10:05

    Gave kleur, zulke auto’s horen gewoon zo’n kleur te hebben. Een chique Porsche is dit toch al niet. :)

    Login om te reageren
  28. stanny zegt

    27 augustus 2012 om 11:51

    De BMW 1M stond beter met het gifgroen. Lekkere porsche, maar liever in een ander kleurtje :)

    Login om te reageren
  29. topless zegt

    27 augustus 2012 om 21:14

    Kan niet voor een Nederlander zijn. Hij is immers niet grijs.

    Login om te reageren
  30. kickass zegt

    29 augustus 2012 om 21:47

    Ik heb er ook een zien rijden in Zuid-Frankrijk. Nou, meer horen rijden. Wat een geluid komt daar uit!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North