• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Giugiaro Proton Emas Concept in Genève

Auteur: Dennis, gepost 2 maart 2010 om 20:07 – 16 Reacties

Afbeelding Giugiaro Proton Emas Concept in GenèveAfbeelding Giugiaro Proton Emas Concept in GenèveAfbeelding Giugiaro Proton Emas Concept in GenèveAfbeelding Giugiaro Proton Emas Concept in GenèveAfbeelding Giugiaro Proton Emas Concept in GenèveAfbeelding Giugiaro Proton Emas Concept in GenèveAfbeelding Giugiaro Proton Emas Concept in GenèveAfbeelding Giugiaro Proton Emas Concept in Genève

Giugiaro Proton Emas Concept
Gecombineerde krachten uit Italië en Maleisië bouwen mama’s toekomstige boodschappenwagentje.

Het Italiaanse designhuis Giugiaro heeft samen met het Maleisische Proton een concept ontworpen dat luistert naar de naam Emas. Het is een volledig elektrisch aangedreven auto, waarbij de aandrijflijn in samenwerking met Proton dochter Lotus werd ontwikkeld. Een brandstofmotor werkt als range extender wanneer de accu’s leeg beginnen te raken. Het is de bedoeling dat de auto in drie varianten beschikbaar zal zijn:
* Emas Comfort: 3,55m lang, plug-in hybride, 5-deurs hatchback, 4 zitplaatsen.
* Emas Country: 3,55m lang, plug-in hybride, 3-deurs hatchbak, 5 zitplaatsen.
* Emas City: 3m lang, elektrisch, 5-deurs, 3+1 zitplaatsen.

De grote wielbasis van 2,59m doet de auto groter ogen, dan hij werkelijk is. Volgens z’n makers is het een compacte auto met de interieurruimte van een SUV. De 5-deurs uitvoering biedt 320 liter baggageruimte. Het interieur is voorzien van de nieuwste snufjes, waaronder een TFT dashboard en iPod dock.

De plug-in hybride aandrijflijn bestaat uit een 51 pk “sterke” 1,2 liter 3-cilindermotor. Deze loopt op benzine, ethanol of methanol en fungeert als range extender. De elektromotor levert 45 kW (60 pk) vermogen en 75 kW (100pk) piekvermogen. Het maximale koppel bedraagt 240 Nm en er wordt gebruik gemaakt van een traploze versnellingsbak.

Tot slot de cijfers: 0-100 km/u in 14 seconden en een top van 170 km/u. De actieradius op stroom is 50 km maar de brandstofmotor fungeert dus als range extender. Hierdoor hoef je niet direct terug naar het stopcontact nadat je naar supermarkt op de hoek en langs oma een paar straten verderop bent geweest. Het opladen van de accu’s duurt ongeveer 3 uur.

Ook interessant!

  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • De Autoshow van Genève keert nu écht terug!
  • BMW XM is hier en de krachtigste M ooit
    BMW XM is hier en is de krachtigste M ooit Concept
  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Elektrisch, geneve-2010, giugiaro, Hybride, Lotus, plug-in, proton

Vorig bericht: « Leaseslet in wording: Peugeot 5 Concept in Geneve
Volgend bericht: Bentley Continental Flying Star: stationwagen van Carrozzeria Touring in Genève »

Lees Interacties

Reacties

  1. laulau zegt

    2 maart 2010 om 20:10

    whaa het lijkt op zo´n 45+ wagentje

    Login om te reageren
  2. BananaFlip zegt

    2 maart 2010 om 20:10

    Casper maakt erg mooie foto’s voor een gehaaste fotoslaaf ;)

    Login om te reageren
  3. BananaFlip zegt

    2 maart 2010 om 20:11

    Die actieradius lijkt me overigens voldoende voor alleen maar stadsritten. De oplaadtijd is dan wel aan de lange kant.

    Login om te reageren
  4. tosti zegt

    2 maart 2010 om 20:11

    Mag voorlopig nog even op de beurs blijven staan want aan een actieraduis van 50 km heb je natuurlijk helemaal niks

    Login om te reageren
  5. bartinspace zegt

    2 maart 2010 om 20:16

    Ligt het aan mij of is die voorruit een tikkeltje vreemd? :P

    Login om te reageren
  6. Flamingo zegt

    2 maart 2010 om 20:18

    oow en ik zat al te denken wat doet die opa nou eigenlijk op die beurs?

    Login om te reageren
  7. Kyanite zegt

    2 maart 2010 om 20:38

    Ik zie wel potentie in deze auto, alleen nog wat aan de actieradius doen.

    Login om te reageren
  8. lincoln zegt

    2 maart 2010 om 20:54

    Giugiaro heeft bij mij altijd 3 streepjes voor ..
    ook al draait ie een drol ..

    alleen daarom .. een dikke pluim ..

    Login om te reageren
  9. Esprit_de_Flandre zegt

    2 maart 2010 om 21:03

    Niet echt mooi te noemen.

    @bartinspace: Geen interieur dus zwarte ruiten.

    Login om te reageren
  10. Bakpouwww zegt

    2 maart 2010 om 22:02

    Renault meets lambo and 45+ car

    Login om te reageren
  11. Dimglor zegt

    2 maart 2010 om 22:34

    Doet mij een beetje denken aan een aixam en die zien er al zo lelijk uit…

    Login om te reageren
  12. Fred Oster zegt

    3 maart 2010 om 09:30

    Ik denk dat Dennis een foutje maakt.

    Bij de Proton slaat na 50km gewoon de range extender aan.
    Net als bij de GM/Opel Ampera/Volt. En kan je net zolang rijden als er benzine in de tank zit.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      3 maart 2010 om 10:21

      @Fred Oster: Dennis heeft idd een foutje gemaakt. Zal het artikel even aanpassen. Deze auto maakt gebruik van de 1.2 driecilinder range extender motor die Lotus heeft ontwikkeld.

      Login om te reageren
  13. Cantago zegt

    3 maart 2010 om 15:19

    Weer zo’n stom smart achtig gedrocht, bah! Hou nou eens op! Zulke auto’s wil je toch niet!?

    Login om te reageren
  14. Co-Driver zegt

    11 maart 2010 om 19:35

    Deze technologie in een Citroen DS2 (REVOLTe) en ik teken direct een bestelbon !

    Login om te reageren
  15. hubie zegt

    13 maart 2010 om 15:36

    bij het lezen van die reacties hebben ofwel veel geld ,dat ze 100000 euro aan een auto kunnen geven en of inkomsten bij de olie staten . Hoog tijd dat al die heren gaan inzien ,indien zij daar het verstand voor hebben dat het 5 voor twaalf is en een auto nog altijd en zo zal blijven een vervoermiddel van a naar b .

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North