
De Peugeot 607 is momenteel het meest luxe dat het Franse merk te bieden heeft. De 607 is echter geen serieuze concurrent voor de grote luxe Duitse sedans. Toch gaat Peugeot weer een graantje proberen te scoren in dit segment en presenteert in Genève de Peugeot 5 Concept, wat uiteindelijk de 508 moet worden.
De auto valt met zijn lengte van 4,86 meter tussen de huidige 407 en 607 en het is de bedoeling dat deze modellen op termijn door de nieuweling zullen worden vervangen. De HYbrid4 aandrijflijn (4wd) is een dieselhybride die 200 pk levert, een CO2 uitstoot kent van slechts 99 g/km en een verbruik van 3,8 l/100 km. Dit wordt beloond met een donkergroen A-label, geen BPM en 14 procent bijtelling, bij uitstek een ideale leaseslet! Volledig elektrisch rijden zoals bijvoorbeeld de Toyota Prius dit doet, behoort ook tot de mogelijkheden.
Niet lelijk voor een Peugeot en ook niet lelijk voor een hybride. Eind dit jaar/begin volgend jaar, zal de productieversie van dit concept -de 508- op de markt komen.
Ziet er goed uit toch? De specs zijn ook nice!
Zou het dan toch nog goed komen met Peugeot?
Maken die handel
Dan kan ik em kopen :$
Dat van die 14% bijtelling en geen BPM, zo zou het moeten zijn als deze overheid niet verzonnen zou hebben dat diesel CO2 iets anders is als benzine CO2…
Helemaal niet verkeerd voor een grote sedan. Maar kan er niet gewoon een dak op de SR1 Concept? :mrgreen:
het uiterlijk is mooi maar het is en blijft een peugeot
@laulau: Wat is daar mis mee dan?
heeeel mooi
@bananaflip
er niks mee maar ik heb niet zoveel met peugeot. En als je dit vergelijkt met een BMW of Mercedes dan kies je toch een van die twee. Dan heb ik nog niks gezegd over de restwaarde.
@laulau: Ook als die BMW of Mercedes tweemaal zo duur is?
908RC maken verdorie!
Ik denk dat de titel: ‘LeaseRAKET…’ beter was geweest, kijk maar naar de 307SW ook zo’n bak dat véél ge-least werd. Ik denk dat dit netzo gaat worden!
Kortom deze gaan we later ZEKER heel vaak zien!!
@TwingoRS-133: De term leaseslet is een enigszins beledigende benaming voor een leaseauto. Problem solved?
@BananaFlip:
jezus Schloss jij hebt ook alleen maar commentaar, jij noemt ze zelf ook zo!!!
@TwingoRS-133: Uit de huisregels:
Houd reacties on-topic. Discussies over auto’s kunnen voor verhitte reacties zorgen, maar dat betekent niet dat men generaliserend, kwetsend, op-de-man, grof of stupide hoeft te reageren.
@BananaFlip:
KIJK WAT JE ZELF DOET, ZEUR!!!
@TwingoRS-133: Caps zijn ook ongewenst.
@Dennis,
Aaai, lelijke fout!
De limiet voor dieselauto’s om voor 14% bijtelling in aanmerking te komen is 96 gram CO2/km!
De BMW en de Mercedes worden vooral gekocht(geleasd) door zakenlieden en directeurs. Daarvoor willen ze best wat geld uitgeven. Daarom zullen ze ook eerder kiezen voor de duitsers.
@laulau: Ik vroeg het aan jou. Of ben jij zelf een zakenman/directeur? :D
Dit is gewoon serieus lelijk, alsof sjonnie er al mee bezig is geweest ofzo, lijkt echt nergens op..
Ziet er goed uit! En denk dat de combi diesel en hybride ook een slimme zet is, zeker op de Nederlandse markt! Zou best wel eens een leasetopper kunnen worden..;)
Ooh voor de notoire linksrijder, bumperklever al dan niet telefonerend.
Want tijd is geld…
Restwaarde?
Is dat belangrijk bij een Lease sl@^?
Bijtelling denk ik eerder en de felbegeerde tankpas.
TEL UIT JE WINST!!!
@ bananaflip
Ik zou zelf voor Mercedes gaan ook al is ie 2* zo duur. O en zakenman of directeur daar droom ik van! :p
wooooow !.. deze auto is helemaal geweldig
Ik zeg: Citroën C5 kloon (of clown?)!
@Emerald_Green_Jag:
Citroen C5 kloon? Die herken ik er dus totaal niet in. En ik zou deze auto ook zeker kopen /leasen om mijn huidige 407 te vervangen. Prachtige bak.
Oh ja: Duits breekt, Frans buigt. Nog nooit een probleem gehad met welke Peug dan ook op welke gebied dan ook. Maar mijn collega’s met Duitse bakken hebben toch vaak electrische storingen hoor!
@TwingoRS-133: jezus? Zeg, wil je mijn zoon even met rust laten, ja? :-D
@Emerald_Green_Jag: Wie? Jezus of ik? ;)
@Emerald_Green_Jag: ehhhh, oke nou on-topic en effe serieus
Restwaarde?????????????????
De pleinen staan vol van gebruikte mercedes en BMW modellen.
door het overaanbod op de tweedehandsmarkt is de restwaarde van bv een 3 reeks heel laag.
Als je ziet wat je meer betaald voor een 3 reeks dan voor een vergelijkbare peugeot 308 en wat je er na 3 jaar voor terug krijgt ben je beter af met een Peugeot.
Gewoon erg mooi, gaat het net als de C5 erg goed doen in de verkoop want value for money :D
Ziet er goed uit :D zo hoort ie geproduceerd te worden i.p.v dat ze het design uiteindelijk verpesten door hier en daar wat toe te voegen en weg te halen.
Ziet er goed uit, ik hoop dat hij in het echt straks niet teveel veranderd.
heeft wel een beetje de achterkant van de s klasse
In een woord: GEWELDIG.
De Insignia zal het zeker moeilijk krijgen wanneer deze in productie wordt genomen (zoals ie op de beursvloer staat tenminste, zo vind ik hem mooi).
Peugeot gaat de goede kant op met de 5008, 4007 en nu de 508.
Mja ik weet het niet echt..
Ik ben er niet zot van..
het heeft even geduurd maar peugeot is er weer achter wat ontwerpen is. Niet meer die achterlijke grote muil. Gewoon mooie stijl volle lijnen en gelukkig ook geen stootstrip meer op de zijkant van hun auto’s.
als dit het nieuwe design gaat worden van Peugeot! Dan ga ik misschien nog wel fan worden
Mooier dan zo ongeveer alles wat ze de afgelopen 10 jaar gemaakt hebben. Hier durf ik wel in gezien worden.
Vind er weinig mooi aan… Helaas!
Op zich best aardig, maar waar de neus op de coupe, de Sr1, wel goed staat is het hier toch het net niet verhaal. Als je de vorm van de koplampen wat dynamischer maakt, dan komt het vast wel goed!