• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Leaseslet in wording: Peugeot 5 Concept in Geneve

Auteur: Dennis, gepost 2 maart 2010 om 19:32 – 43 Reacties

Peugeot 5 Concept


De Peugeot 607 is momenteel het meest luxe dat het Franse merk te bieden heeft. De 607 is echter geen serieuze concurrent voor de grote luxe Duitse sedans. Toch gaat Peugeot weer een graantje proberen te scoren in dit segment en presenteert in Genève de Peugeot 5 Concept, wat uiteindelijk de 508 moet worden.

De auto valt met zijn lengte van 4,86 meter tussen de huidige 407 en 607 en het is de bedoeling dat deze modellen op termijn door de nieuweling zullen worden vervangen. De HYbrid4 aandrijflijn (4wd) is een dieselhybride die 200 pk levert, een CO2 uitstoot kent van slechts 99 g/km en een verbruik van 3,8 l/100 km. Dit wordt beloond met een donkergroen A-label, geen BPM en 14 procent bijtelling, bij uitstek een ideale leaseslet! Volledig elektrisch rijden zoals bijvoorbeeld de Toyota Prius dit doet, behoort ook tot de mogelijkheden.

Niet lelijk voor een Peugeot en ook niet lelijk voor een hybride. Eind dit jaar/begin volgend jaar, zal de productieversie van dit concept -de 508- op de markt komen.


Ook interessant!

  • Peugeot 508 PSE rijtest en video
  • Prijs Peugeot 508 PSE
    Video - Peugeot 508 PSE vs BMW M2 is verrassend spannend
  • Peugeot 208 PSE
    Peugeot 208 PSE wordt eerste leuke Hot Hatch EV?
  • Peugeot 308 SW is even wennen
    Peugeot 308 SW is even wennen

Nieuwste artikelen

  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
FacebookTweetPinLinkedIn

508, concept, geneve-2010, HYbrid4, Hybride, Peugeot

Vorig bericht: « In the flesh: Alfa Romeo Giulietta
Volgend bericht: Giugiaro Proton Emas Concept in Genève »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jipjj zegt

    2 maart 2010 om 19:36

    Ziet er goed uit toch? De specs zijn ook nice!

    Login om te reageren
  2. klaas zegt

    2 maart 2010 om 19:37

    Zou het dan toch nog goed komen met Peugeot?

    Login om te reageren
  3. BloodSeaker zegt

    2 maart 2010 om 19:37

    Maken die handel

    Dan kan ik em kopen :$

    Login om te reageren
  4. Laurens zegt

    2 maart 2010 om 19:37

    Dat van die 14% bijtelling en geen BPM, zo zou het moeten zijn als deze overheid niet verzonnen zou hebben dat diesel CO2 iets anders is als benzine CO2…

    Login om te reageren
  5. BananaFlip zegt

    2 maart 2010 om 19:43

    Helemaal niet verkeerd voor een grote sedan. Maar kan er niet gewoon een dak op de SR1 Concept? :mrgreen:

    Login om te reageren
  6. laulau zegt

    2 maart 2010 om 19:43

    het uiterlijk is mooi maar het is en blijft een peugeot

    Login om te reageren
    • BananaFlip zegt

      2 maart 2010 om 19:44

      @laulau: Wat is daar mis mee dan?

      Login om te reageren
  7. AQ zegt

    2 maart 2010 om 19:45

    heeeel mooi

    Login om te reageren
  8. laulau zegt

    2 maart 2010 om 19:47

    @bananaflip

    er niks mee maar ik heb niet zoveel met peugeot. En als je dit vergelijkt met een BMW of Mercedes dan kies je toch een van die twee. Dan heb ik nog niks gezegd over de restwaarde.

    Login om te reageren
    • BananaFlip zegt

      2 maart 2010 om 19:49

      @laulau: Ook als die BMW of Mercedes tweemaal zo duur is?

      Login om te reageren
  9. G_deGroot zegt

    2 maart 2010 om 19:49

    908RC maken verdorie!

    Login om te reageren
  10. TwingoRS-133 zegt

    2 maart 2010 om 19:51

    Ik denk dat de titel: ‘LeaseRAKET…’ beter was geweest, kijk maar naar de 307SW ook zo’n bak dat véél ge-least werd. Ik denk dat dit netzo gaat worden!

    Login om te reageren
  11. TwingoRS-133 zegt

    2 maart 2010 om 19:52

    Kortom deze gaan we later ZEKER heel vaak zien!!

    Login om te reageren
    • BananaFlip zegt

      2 maart 2010 om 19:54

      @TwingoRS-133: De term leaseslet is een enigszins beledigende benaming voor een leaseauto. Problem solved?

      Login om te reageren
      • TwingoRS-133 zegt

        2 maart 2010 om 20:17

        @BananaFlip:
        jezus Schloss jij hebt ook alleen maar commentaar, jij noemt ze zelf ook zo!!!

        Login om te reageren
        • BananaFlip zegt

          2 maart 2010 om 20:21

          @TwingoRS-133: Uit de huisregels:

          Houd reacties on-topic. Discussies over auto’s kunnen voor verhitte reacties zorgen, maar dat betekent niet dat men generaliserend, kwetsend, op-de-man, grof of stupide hoeft te reageren.

          Login om te reageren
          • TwingoRS-133 zegt

            4 maart 2010 om 19:23

            @BananaFlip:
            KIJK WAT JE ZELF DOET, ZEUR!!!

            Login om te reageren
            • BananaFlip zegt

              4 maart 2010 om 21:01

              @TwingoRS-133: Caps zijn ook ongewenst.

              Login om te reageren
  12. Fova zegt

    2 maart 2010 om 19:53

    @Dennis,
    Aaai, lelijke fout!
    De limiet voor dieselauto’s om voor 14% bijtelling in aanmerking te komen is 96 gram CO2/km!

    Login om te reageren
  13. laulau zegt

    2 maart 2010 om 19:55

    De BMW en de Mercedes worden vooral gekocht(geleasd) door zakenlieden en directeurs. Daarvoor willen ze best wat geld uitgeven. Daarom zullen ze ook eerder kiezen voor de duitsers.

    Login om te reageren
    • BananaFlip zegt

      2 maart 2010 om 19:56

      @laulau: Ik vroeg het aan jou. Of ben jij zelf een zakenman/directeur? :D

      Login om te reageren
  14. Thijsj zegt

    2 maart 2010 om 19:55

    Dit is gewoon serieus lelijk, alsof sjonnie er al mee bezig is geweest ofzo, lijkt echt nergens op..

    Login om te reageren
  15. EJS zegt

    2 maart 2010 om 19:55

    Ziet er goed uit! En denk dat de combi diesel en hybride ook een slimme zet is, zeker op de Nederlandse markt! Zou best wel eens een leasetopper kunnen worden..;)

    Login om te reageren
  16. Ralph zegt

    2 maart 2010 om 19:58

    Ooh voor de notoire linksrijder, bumperklever al dan niet telefonerend.

    Want tijd is geld…

    Restwaarde?
    Is dat belangrijk bij een Lease sl@^?
    Bijtelling denk ik eerder en de felbegeerde tankpas.

    TEL UIT JE WINST!!!

    Login om te reageren
  17. laulau zegt

    2 maart 2010 om 19:59

    @ bananaflip
    Ik zou zelf voor Mercedes gaan ook al is ie 2* zo duur. O en zakenman of directeur daar droom ik van! :p

    Login om te reageren
  18. 2010 zegt

    2 maart 2010 om 20:05

    wooooow !.. deze auto is helemaal geweldig

    Login om te reageren
  19. Emerald_Green_Jag zegt

    2 maart 2010 om 20:18

    Ik zeg: Citroën C5 kloon (of clown?)!

    Login om te reageren
    • 407rijder zegt

      12 maart 2010 om 20:58

      @Emerald_Green_Jag:

      Citroen C5 kloon? Die herken ik er dus totaal niet in. En ik zou deze auto ook zeker kopen /leasen om mijn huidige 407 te vervangen. Prachtige bak.

      Oh ja: Duits breekt, Frans buigt. Nog nooit een probleem gehad met welke Peug dan ook op welke gebied dan ook. Maar mijn collega’s met Duitse bakken hebben toch vaak electrische storingen hoor!

      Login om te reageren
  20. Emerald_Green_Jag zegt

    2 maart 2010 om 20:20

    @TwingoRS-133: jezus? Zeg, wil je mijn zoon even met rust laten, ja? :-D

    Login om te reageren
    • BananaFlip zegt

      2 maart 2010 om 20:22

      @Emerald_Green_Jag: Wie? Jezus of ik? ;)

      Login om te reageren
    • TwingoRS-133 zegt

      4 maart 2010 om 19:22

      @Emerald_Green_Jag: ehhhh, oke nou on-topic en effe serieus

      Login om te reageren
  21. robin zegt

    2 maart 2010 om 20:22

    Restwaarde?????????????????
    De pleinen staan vol van gebruikte mercedes en BMW modellen.
    door het overaanbod op de tweedehandsmarkt is de restwaarde van bv een 3 reeks heel laag.
    Als je ziet wat je meer betaald voor een 3 reeks dan voor een vergelijkbare peugeot 308 en wat je er na 3 jaar voor terug krijgt ben je beter af met een Peugeot.

    Login om te reageren
  22. Activa zegt

    2 maart 2010 om 20:31

    Gewoon erg mooi, gaat het net als de C5 erg goed doen in de verkoop want value for money :D

    Login om te reageren
  23. Something zegt

    2 maart 2010 om 20:56

    Ziet er goed uit :D zo hoort ie geproduceerd te worden i.p.v dat ze het design uiteindelijk verpesten door hier en daar wat toe te voegen en weg te halen.

    Login om te reageren
  24. 5008 zegt

    2 maart 2010 om 21:38

    Ziet er goed uit, ik hoop dat hij in het echt straks niet teveel veranderd.

    Login om te reageren
  25. CarFreak zegt

    2 maart 2010 om 21:44

    heeft wel een beetje de achterkant van de s klasse

    Login om te reageren
  26. DasAuto zegt

    2 maart 2010 om 22:17

    In een woord: GEWELDIG.

    De Insignia zal het zeker moeilijk krijgen wanneer deze in productie wordt genomen (zoals ie op de beursvloer staat tenminste, zo vind ik hem mooi).
    Peugeot gaat de goede kant op met de 5008, 4007 en nu de 508.

    Login om te reageren
  27. Dimglor zegt

    2 maart 2010 om 22:31

    Mja ik weet het niet echt..
    Ik ben er niet zot van..

    Login om te reageren
  28. Nagel zegt

    2 maart 2010 om 22:56

    het heeft even geduurd maar peugeot is er weer achter wat ontwerpen is. Niet meer die achterlijke grote muil. Gewoon mooie stijl volle lijnen en gelukkig ook geen stootstrip meer op de zijkant van hun auto’s.

    Login om te reageren
  29. Treff zegt

    3 maart 2010 om 10:14

    als dit het nieuwe design gaat worden van Peugeot! Dan ga ik misschien nog wel fan worden

    Login om te reageren
  30. Prinz Prinz zegt

    3 maart 2010 om 11:52

    Mooier dan zo ongeveer alles wat ze de afgelopen 10 jaar gemaakt hebben. Hier durf ik wel in gezien worden.

    Login om te reageren
  31. Cantago zegt

    3 maart 2010 om 15:18

    Vind er weinig mooi aan… Helaas!

    Login om te reageren
  32. Mr. Dj M. zegt

    3 maart 2010 om 21:07

    Op zich best aardig, maar waar de neus op de coupe, de Sr1, wel goed staat is het hier toch het net niet verhaal. Als je de vorm van de koplampen wat dynamischer maakt, dan komt het vast wel goed!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North