• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Giulia Quadrifoglio Super Sport is nóg lekkerder

Auteur: willeme, gepost 15 mei 2024 om 12:32 – 21 Reacties

Giulia Quadrifoglio Super Sport

De Giulia Quadrifoglio Super Sport is een goede reden om geen BMW M3 te kopen?

Over 30 jaar ofzo – wanneer we allemaal in vormloze rijdende zetpillen rijden – gaan we hier nog wel op de juiste manier op terugkijken. Een sportsedan ontwikkeld door het brein achter de Ferrari 430 Scuderia met een relatief laag gewicht, een bijzondere 2.9 zescilinder met meer dan 500 pk en achterwielaandrijving. Oh, en hij ziet er nog geweldig uit ook.

Om ons Europeanen te overtuigen om tóch zo’n premium blepper te kopen, heeft Alfa Romeo een namelijk een smakelijk speciaaltje voor jullie in de aanbieding in de vorm van de Giulia Quadrifoglio Super Sport. Kijk, dat is het woordje Super én Sport erbij. Is dat niet gaaf?

Giulia Quadrifoglio Super Sport

Het is een hoedtik naar de Alfa Romeo 6C 1500 Super Sport waarmee in 1928 de Mille Miglia werd gewonnen. Ook werd toen het logo – het klavertje vier – geïntroduceerd. Natuurlijk is het een ordinaire Special Edition, maar daar is niets mis mee als de auto zo smakelijk is als deze.

Giulia Quadrifoglio Super Sport
Giulia Quadrifoglio Super Sport
Giulia Quadrifoglio Super Sport
Giulia Quadrifoglio Super Sport
Giulia Quadrifoglio Super Sport
Giulia Quadrifoglio Super Sport
Giulia Quadrifoglio Super Sport
Giulia Quadrifoglio Super Sport
Giulia Quadrifoglio Super Sport
Giulia Quadrifoglio Super Sport
Giulia Quadrifoglio Super Sport
Giulia Quadrifoglio Super Sport
Giulia Quadrifoglio Super Sport

Je kan de Giulia Quadrifoglio Super Sport krijgen in drie kleuren, namelijk Bianco Alfa, Rosso Etna (drielaags) of Nero Vulcano. Daarnaast kun je de modellen herkennen aan de 19 inch Teledial-velgen in het zwart. Het meest afwijkende aspect is het klavertje vier-logo, want dat is nu een zwarte achtergrond in plaats van een witte.

Dat is het voor het eerst in de historie en dus een heugelijk feit! Daarnaast zijn de remmen hoogglans zwart afgewerkt en is er een Akrapoviç-sportuitlaatsysteem standaard gemonteerd. Verder is er natuurlijk wat carbon afwerking voor de genoemde sportuitlaat-eindstukken, de achterspoiler en de frontsplitter.

Ook als Stelvio

Bijzonder is het interieur van de Giulia Quadrifoglio Super Sport, want daar is iets unieks aan de hand. Dat is namelijk voorzien van rood carbon! Bij een Mansory, Mercedes of Porsche is het een beetje fout en knakig, maar een Alfa Romeo komt er goed mee weg. Catherina Zeta-Jones in een rood badpak werkt nu eenmaal iets beter dan Angela Merkel.

Overigens is niet alleen de Alfa Romeo Giulia leverbaar als Quadrifoglio Super Sport, dat geldt (uiteraard) ook voor de Stelvio. Er zijn wel een paar kleine dingen anders bij de crossover-versie. Zo kun je deze níet in wit krijgen en zijn de wielen geen 19 inch, maar 21 inch.

Uiteraard zullen deze Quadrifoglio Super Sport-modellen lekker zeldzaam zijn, want Alfa gaat 275 stuks bouwen van de Giulia en 175 van de Stelvio. Nu weten we overigens niet hoeveel exemplaren ze wegzetten in Europa van deze auto’s, maar het zou ons niet verbazen als alle Quadroglio’s die dit jaar verkocht worden dus zo’n speciaaltje zijn. Ter referentie, de Nederlandse importeur heeft dit jaar 6 Giulia’s verkocht en 3 Stelvio’s.

Meer lezen? Dit zijn 9 bijzondere hardcore sedans!

Ook interessant!

  • Giulia Quadrifoglio facelift
    Giulia Quadrifoglio facelift: nieuwe neus en meer power
  • gele Giulia Quadrifoglio
    Gele Giulia Quadrifoglio te koop in NL voor weinig
  • Giulia Quadrifoglio nipt van ondergang gered
  • Een uitverkochte Alfa Romeo, dat bestaat nog

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, Giulia, Quadrifoglio, Video

Vorig bericht: « Gespot – Mokerdikke RWB Porsche op Nederlands kenteken
Volgend bericht: Rij milieuvriendelijk en bespaar geld: Milieuvriendelijke gewoonten die je geld kunnen besparen bij het benzinestation »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    15 mei 2024 om 12:36

    Het blijft een dijk van een wagen, wel is het gat tussen de 2.0 turbo en de 2.9 V6 mij wat groot. Had daar geen 350pk V6 van Maserati tussen gepast? Verkoop technisch was een hybride wellicht nog beter, maar dan mis je de essentie van de Giulia een beetje. Ik hoop er ooit nog een te bezitten. Desnoods als diesel.

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      15 mei 2024 om 12:56

      Denk dat verkooptechnisch 20k van de prijs af nog beter zou zijn. Alfa kan niet concurreren met bmw

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        15 mei 2024 om 13:15

        Tja, dan moet je in Den Haag zijn, in 2016 was de prijs zeer concurrerend.

        Login om te reageren
        • Richmond zegt

          15 mei 2024 om 13:33

          En ook toen was het geen verkoop topper. Er worden meer Ferrari’s verkocht dan Alfa

          Login om te reageren
          • rwdftw zegt

            15 mei 2024 om 16:39

            Dat is omdat de doelgroep de BMW 3 serie rijder is. En die krijg je niet uit zijn BMW. Ja, ze vinden de Giulia prachtig. Ja ze vinden hem geweldig rijden. Ja ze mogen hem waarschijnlijk leasen.

            Maar nee, er zit geen BMW logo op en dat is wat ze willen.

            Login om te reageren
            • Richmond zegt

              15 mei 2024 om 22:01

              Rijder of rijker?

              Login om te reageren
        • 991TurboS zegt

          15 mei 2024 om 14:06

          Denk je dat Den Haag BMW heeft ontzien?
          Een Alfa mag zoals @richmond aangeeft best wat goedkoper zijn dan een BMW wil die enigszins kunnen concurreren. Het tegendeel is echter het geval. Hij is zelfs iets duurder dan een M3.

          Login om te reageren
        • JelmerS zegt

          16 mei 2024 om 10:50

          In de tussentijd is BMW 2 modellen verder en Alfa een facelift.. de noodzaak om te blijven kopen om ‘bij’ te blijven voor de buurman is er minder bij de Alfa.

          Login om te reageren
      • Paul58 zegt

        15 mei 2024 om 21:01

        Alfa kan niet concurreren op het gebied van verkoop en marketing. De Giulia Q daarentegen is een dijk van een auto. Ik zou de persoonlijk preferen boven de M3 gezien de Giulia iets lichter is en ik deze optisch met wat mooier vind. Dat het multimedia wat ouder is vind ik geen probleem. Vind het juist een prachtig interieur en met Apple CarPlay helemaal prima.

        Login om te reageren
        • Richmond zegt

          15 mei 2024 om 22:00

          Tsja van alleen een handjevol Liefhebbers kan de schoorsteen niet roken

          Login om te reageren
    • ttr6 zegt

      15 mei 2024 om 17:11

      Precies dat dus: ik heb > 5 jaar in een Veloce gereden en had super graag een 6 cylinder gehad, maar de stap naar een Q werd mij te groot. Die Masi motor was idd een leuke geweest. Ander nadeeltjes van de Q zijn meer van praktische aard. Ik meen dat de achterbank niet neerklapbaar is (ik weet, heel burgelijk maar wel zeer praktisch) en er kan geen schuifdakje in ivm carbon dak. Geen enorme dealbreakers, maar die prijs van zo’n € 130 K wel.

      Login om te reageren
  2. Mini Joe zegt

    15 mei 2024 om 13:03

    Je kunt natuurlijk gewoon een BMW kopen en meegaan met de kudde…….. of je gaat je onderscheiden. Ik zou het wel weten.

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      15 mei 2024 om 13:36

      Als het zo simpel was verkocht ieder merk evenveel

      Login om te reageren
      • Mini Joe zegt

        15 mei 2024 om 14:52

        Het is werkelijk zo simpel, kudde drang heet dat…..

        Login om te reageren
        • Richmond zegt

          15 mei 2024 om 15:36

          Zeker, maar dat is ook de taak van marketing

          Login om te reageren
          • Gele Koplamp zegt

            15 mei 2024 om 18:22

            Maar van Marketing gaat je auto niet leuker rijden

            Login om te reageren
            • Richmond zegt

              15 mei 2024 om 22:01

              Het gros is daar niet in geïnteresseerd.

              Login om te reageren
    • Stefje zegt

      15 mei 2024 om 18:29

      Ik heb serieus gekeken naar de Giulia, en de realiteit is dat ik liever Duits rij omdat de afwerking en bouwkwaliteit simpelweg veel beter is. Dat interieur was echt een afknapper.

      Login om te reageren
      • Paul58 zegt

        15 mei 2024 om 21:04

        Het interieur van de Giulia is echt super goed gebouwd, weet niet hoe je daarbij komt. Vast gereden in een slecht exemplaar. Bekijk anders letterlijk alle gebruikersreviews van de giulia op autoweek en let op het bijzonder op de alinea’s over de kwaliteit van het interieur. Zeker vanaf het 2020 model, check ook de foto’s in deze post?

        Login om te reageren
        • Stefje zegt

          16 mei 2024 om 13:17

          Het ziet er allemaal veel te simpel en plastic uit. Ook bij deze nieuwe. Leuk dat rode carbon, maar nog steeds fysieke knoppen uit het jaar nul en een scherm waar ik gewoon niet zo lekker en ergonomisch mee kan werken als in een moderne Audi of BMW.

          Login om te reageren
  3. GJZ zegt

    15 mei 2024 om 13:21

    Altijd de Gulia Q kiezen ipv een RS, 63 AMG of M model, hier zit zoveel meer beleving in👍

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North