Hybride racen is de shit! Porsche doet het met de 911 GT3 R, Toyota doet er Le Mans mee in de LMP1, en Audi misschien ook. De volgende racer die een elektroboost krijgt is de P4/5 Competizione, het Ferrari-knutselproject van James Glickenhaus.
Enige tijd geleden meldden we al dat de auto een upgrade ging krijgen, en dat is nu ook doorgevoerd. Het 4.0 liter grote Ferrari 430 GT2-blok is nog steeds het kloppende hart van de auto.
Vorig jaar nam de P4/5 deel aan het VLN-kampioenschap in de vorm van de 24 uur van de Nürburgring. Het is namelijk een one-off, dus homologatie voor het FIA GT-kampioenschap zat er niet in. Het resultaat viel, ondanks het aantrekken van een sterrencast om er in te racen, helaas wat tegen. Maar Glickenhaus gaat doorrrr in 2012, en wel hybride.
Volgens Glickenhaus’ website levert de 3.996 cc grote V8 450 pk en 600 Nm (gecombineerd? Of kan je een dergelijk koppel van 150 Nm per liter uit een racemotor trekken?). De elektromotor is van Magneti Marelli, en levert per ronde gedurende zes seconden 80 bonus-pk’s. In feite is het dus als het KERS-systeem, dat we vorig seizoen ook in de Formule1 zagen. (via Racingworld.be)
De koolstofvezel pornmobile heeft een nieuwe (grotere) werkplaats waar ook dit jaar volop de pneumatische boren, opengetrokken gaskleppen, en wat dies meer zij rond zullen schallen. Ze posten regelmatig (foto-)updates op hun Facebookpagina, waarvan we een aantal even in een gallery hebben gezet. Wat moet het leuk zijn om hier een smak geld tegenaan te kunnen smijten!
Hybrid racing FTW! :)
Die boost-hybrides gaan het echt nog worden in de racerij :)
Hopenlijk komt er ook wat vaart achter de energie-opslag, zodat straat auto’s er ook van kunnen profiteren.
Dit is alleen maar positief, auto’s worden alleen maar sneller. Kijk Toyota dit kan ook op de Prius..
@meneersander: Bedoel je met ‘dit’ een 4 liter V8? ;-)
@baasbas:
@baasbas: bijvoorbeeld :P
zoals die erbij hangt…sneuïg…En steeds weer dat zielige verhaal over een one-off van een rijke bollebuik…
als je dit kan doen dan heb je het wel gemaakt in het leven! de droom van elke petrol head? ik denk het wel!
Dit is volledig elektrisch!! http://www.youtube.com/watch?v=1-S5kbT0NOM
@driftje: elektrisch is de toekomst!
@betonstaal: daarom deze promotievideo!
@betonstaal: Nee dat is het niet!
@driftje
Flikker op met je nietszeggende filmpje, je postte hem ook al bij een ander nieuwsbericht.
@MLTB: hehehe op naar de 1000 views
@driftje: Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die ‘m helemaal af kijken. Hij is namelijk best saai.
@Vanquish: Ja het begin is leuker dan het eind he? Maar toch wel een vermakelijk filmpje dacht ik. Bovendien niet te lang.
@driftje: Geen flauw idee, ik heb het einde niet gezien!
@Vanquish: Ach doe mij dan een plezier man. Klein proefballonnetje meer is het niet.
@Vanquish: De muziek is prima, toch?
@driftje: Kijk, je filmpje bevat twee problemen, maar voor mij minstens drie omdat ik de muziek ook niks vind. Ten eerste heet het “een dagje karten”, vervolgens zie je dat het om een Smart gaat en heb je een anti-climax te pakken. De volgende anti-climax krijg je als je in het hele filmpje alleen maar naar stomme weggetjes zit te kijken en die hele Smart niet te zien krijgt. Wie weet rij je wel gewoon in een bestelbus.
@Vanquish: Haha, oké de muziek is een kwestie van smaak. De titel is enigzins dubbel omdat we een dagje door Amsterdam ‘karten’, en tegelijkertijd op weg zijn naar een kartbaan! Jaja daar is diep over nagedacht. Verder komen er jaarlijks miljoenen toeristen naar Amsteram om die stomme weggetjes en gebouwtjes te bekijken, dus ‘in a way’ bespaart dit filmpje ze een hoop geld! Genious! Overigens denk ik dat zelfs je demente oma wel weet hoe een Smart eruit ziet, maar mocht je zelf ook de eerste tekenen van Alzheimer beginnen te vertonen, je ziet exact dezelfde auto op 0:23.
Dank voor de opbouwende kritiek, en ik hoop je (en wellicht ook je vriendin) in volgende filmpjes alleen maar climaxen te bezorgen. Groet.
@driftje: Kun je nagaan, die 0:23 seconden heb ik dus niet eens gehaald! :P
@Vanquish: 0:23 seconden, wat een reactietijd!
@MLTB: Maar mijn welgemeende excuses voor het ongemak, en ik zal nu stoppen. Dit was overigens ook een test van oplettendheid en geheugen van de AutoBlog lezer ;)
Leuk, maar zou die Glickenhaus enkel toekijken of ook meespelen.
Als je zoiets doet maar zonder je met het engineering of moersleutel gedeelte bezig te houden vind ik het wel een beetje flauw. Dan is het gewoon je naam op een wagen plakken, kan je evengoed een echte race wagen sponsoren.
volgens mij heeft audi al bevestigt dat ze met een hybride r18 te komen