• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

GM heeft bijna een koper voor Saab, Spyker is favoriet

Auteur: robbie, gepost 10 december 2009 om 23:04 – 52 Reacties

Spyker C8 Aileron Spyder concept


Het is bijna niet te geloven, maar bronnen rondom Saab hebben vandaag aangegeven dat GM bijna de knoop heeft doorgehakt over wie Saab mag kopen. En wonder boven wonder zou dat het Nederlandse Spyker zijn (uiteraard samen met de Russische Convers Group).

Iets meer dan een week geleden maakte Spyker tot verbazen van vele bekend dat ze officieel interesse hadden in het noodlijdende Zweedse merk. De afgelopen week werd duidelijk dat er 4 potentiele kopers waren voor Saab: Merbanco, Renco, Spyker en het Chinese BAIC. Investeringsmaatschappijen Merbanco en Renco zijn inmiddels aan de kant geschoven/afgehaakt en BAIC zou naar verluid alleen interesse hebben in de oude productielijnen van de 9-5 en 9-3. En dus blijft alleen Spyker over om de boel in zijn geheel over te nemen.

Oorspronkelijk wilde GM wachten tot eind december met het vinden van een koper, maar de Zweedse overheid heeft de boel op scherp gezet door te stellen dat er deze week een potentiele koper gekozen moet worden. Vervolgend kunnen de partijen dan om de tafel gaan zitten om alle details uit te werken. GM heeft al aangegeven dat ze Saab willen blijven financieren tot januari (of langer), want het sluiten van een definitieve deal zal zeker een maand en wellicht zelfs nog langer in beslag nemen.

Dan rest natuurlijk nog de vraag waarom Spyker samen met de Russische Convers Group (eigendom van Vladimir Antonov) het zwaar verlieslijdende Saab over wil nemen. Beide automerken hebben elkaar (zeker op de korte termijn) verdomd weinig te bieden, maar boze tongen beweren dat het Spyker/Convers voornamelijk te doen is om de lening van 400 miljoen die de EIB ter beschikking stelt aan Saab. Dat geld kan Spyker zelf ook goed gebruiken natuurlijk.

Victor Muller en andere mensen van Spyker zijn de afgelopen dagen overigens wel meerdere malen gespot bij de Saab fabriek en Victor Muller heeft vandaag bevestigd dat Spyker nog steeds interesse heeft in Saab. (via: reuters.com)

Ook interessant!

  • Fabrieksnieuwe Saab Turbo
    Fabrieksnieuwe Saab Turbo is letterlijk fabrieksnieuw
  • BREEK! Spyker komt terug in 2022
    BREEK! Spyker keert terug in 2022
  • hoogtepunten uit Spyker historie
    Deadline voor Victor Muller: betalen of Spyker definitief kwijt
  • Wie haalt deze brute Spyker weer terug naar Nederland?

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

GM, Saab, Spyker

Vorig bericht: « Hybride Range Rover Sport stoot slechts 100g/km CO2 uit
Volgend bericht: G-Power X5M en X6M Typhoon »

Lees Interacties

Reacties

  1. Flamingo zegt

    10 december 2009 om 23:08

    In lange tijd niet zulk goed nieuws gehoord! Ben heel blij als het doorgaat! duimen maar

    Login om te reageren
  2. Jacco zegt

    10 december 2009 om 23:10

    Als Saab verkracht gaat worden door Hr. Muller moet hij zich diep schamen, zo’n inovatief(history), sportief(Ralley Saab 95 & 96) en super merk(Saab 900 FPT) verdient veel beter dan leeggezogen te worden door een poldergangster en een Russische gringo!

    Login om te reageren
  3. Jurrian zegt

    10 december 2009 om 23:15

    Blijkbaar hebben die russen dus een hoop vertrouwen in Victor, maar dat gelul over “dna” is natuurlijk een truckload of bullshit, daarvoor koop je geen autofabrikant.

    Login om te reageren
  4. Bruno zegt

    10 december 2009 om 23:17

    since wanneer doen grannies autonieuws?

    Login om te reageren
    • slappehap zegt

      10 december 2009 om 23:31

      @Bruno: Besides being the first female race car driver to ever win a Dutch FIA Championship in The Netherlands, Henny Hemmes is one of Europe’s most prolific and well-regarded autowriters. She can boast 30 years of experience as a race driver, race instructor and anti skid instructor.

      Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      10 december 2009 om 23:37

      @Bruno: sinds ze bij autoweek werken?

      Login om te reageren
  5. Daantje zegt

    10 december 2009 om 23:18

    Goed nieuws! Saab is een prima merkt en zal zich in de toekomst zeker weer kunnen bewijzen..

    Login om te reageren
  6. Patrick zegt

    10 december 2009 om 23:19

    Toch zie ik het niet gebeuren…….

    Login om te reageren
  7. Relief zegt

    10 december 2009 om 23:19

    Als Spyker voortaan net zo mooie autos als de aileron produceert komt het wel goed :D

    Login om te reageren
  8. 8 zegt

    10 december 2009 om 23:23

    Sorry maar de naam spyker staat voor mij garant als hopeloos liefhebbers project.

    Toch teveel negativiteit rond het merk als je het mij vraagt.
    Bovendien heeft spyker hier weinig mee te maken als de aandeelhouders het kopen.

    Ik wens ze veel plezier en hoop dat ze het opel rijgedrag uit de saabs weten te krijgen . Naar mijn idee zijn de laatste paar series 9-3 / 9-5’s alleen maar opels met iets andere bodypanelen .

    (sorry ik ben niet de grootste opel liefhebber)

    Login om te reageren
  9. sauerpraum zegt

    10 december 2009 om 23:24

    Als ik naar de huidige en afgelopen financiële positie van Spyker kijk, zie ik niet in hoe deze overname fout zou kunnen gaan……… FAIL

    Login om te reageren
  10. Chriss zegt

    10 december 2009 om 23:32

    Spyker en de overname van Saab staan los van elkaar. Spyker wordt als bedrijf naar voren geschoven, maar de deal wordt gedaan door de heer Antonov van de Convers Group. Dus de financiele situatie van Spyker staat er compleet los van, wordt er alleen bijgehaald als bedrijf om het te mogen kopen.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      10 december 2009 om 23:38

      @Chriss: true, Spyker zal geen euro in Saab steken, als het geld is afkomstig van de Convers Group.

      Victor Muller zegt daarover het volgende:

      Voorts is, zoals u in onze persverklaring heeft kunnen lezen, de “expression of interest” uitgegaan van Spyker Cars NV en Conversgroup, onze grootste aandeelhouder en financier. Ik kan u garanderen dat Spyker, mocht het al tot deze deal komen, geen bijdrage aan een koopsom zal leveren, simpelweg omdat we daarvoor de middelen niet hebben.

      Login om te reageren
      • Ahura zegt

        11 december 2009 om 00:09

        @robbie: gelukkig maar. Vond het al vreemd te denken dat een Spyker dat flink verliezen draait een ander merk dat verlies maakt zou kopen.. ben benieuwd verder

        Login om te reageren
  11. robbie zegt

    10 december 2009 om 23:34

    Ik vraag me toch af wat voor potentiel mensen zien in Spyker. De productielijn van de nieuwe 9-5 is nog niet opgebouwd. Momenteel ligt de volledige productie namelijk compleet stil. Zowel van de 9-3 als van de 9-5. Dit zal een maand lang zo blijven. In die tijd wordt de productielijn van de ‘oude’ 9-5 afgebroken en wordt de productielijn voor de nieuwe 9-5 sedan opgebouwd. Die zullen ze dus vanaf januari kunnen gaan bouwen (als er geld is). Ook de productie van de 9-3 ligt stil, want de productielijn van dat model moet ook aangepast worden. De 9-3 cabrio moet namelijk ook in de Zweedse fabriek gebouwd gaan worden.

    Ook moeten we niet vergeten dat de productie van Spyker dit jaar 50-60% lager ligt dan in 2008 en in 2008 lag de productie ook al 20-25% lager. En Saab maakt al 20 jaar(!) lang verlies. Dit jaar zal dat verlies uitkomen op zo’n 350 miljoen euro en voor 2010 wordt eenzelfde verlies verwacht. Een nieuwe 9-5 (en 9-4X) kunnen daar weinig aan veranderen.

    Login om te reageren
  12. Flamingo zegt

    10 december 2009 om 23:35

    Dan wordt deze auto dus oa van “ons” ;) YEAH!

    Login om te reageren
  13. Baan1980 zegt

    10 december 2009 om 23:40

    @Bruno
    Sinds die oude doos Henny Hemmes is. En als je dan niet weet wie dit is: Ze is tweevoudig Nederlands kampioen toerwagens (in een Chevrolet Camaro Z28) in de jaren ’80 en autojournalist voor o.a. autoweek en GTO geweest.

    Login om te reageren
    • de sjonnies zegt

      11 december 2009 om 09:35

      @Baan1980:
      Leuk om onze Henny weer eens te zien!

      400 miljoen van de EIB en dan over een jaartje zeggen: Sorry ging toch niet !
      Ze kunnen de naam SAAB beter veranderen in Struikrover; de mensen hebben dus helemaal niets geleerd van de crisis :twisted:
      GM een global player kunnen SAAB niet overeind houden en Victor Muller wel ? Laat me niet lachen !

      Login om te reageren
  14. Joost zegt

    10 december 2009 om 23:55

    Wat heeft die Victor Muller toch een ongelooflijk overdreven amerikaans accent, zelfs wanneer hij nederlands praat, blegh. Hij zit er ook bij van “Kijk mij eens”. “I Lovvvvvvvvve the new 9-5!” Man doe normaal, goede wijn behoeft geen krans!

    Login om te reageren
  15. Flamingo zegt

    10 december 2009 om 23:59

    Straks gaan Spyker en Saab er nog allebei aan.

    Login om te reageren
  16. Henk zegt

    11 december 2009 om 00:04

    al de deal door gaat wordt een Saab dus onbetaalbaar (overheid)

    Login om te reageren
  17. Ahura zegt

    11 december 2009 om 00:09

    Typisch trouwens dat de Japanners tot nu toe de enige zijn die hun kop boven het water kunnen houden. Mazda zelfs voor een groot deel geheel zelfstandig

    Login om te reageren
  18. henk zegt

    11 december 2009 om 00:34

    Quote: “Oorspronkelijk wilde GM wachten tot eind december met het vinden van een koper, maar de Zweedse overheid heeft de boel op scherp gezet door te stellen dat er deze week een potentiele koper gekozen moet worden.”

    Klopt niet. –> Het gaat niet om een eis (er is dus geen sprake van moeten) maar om een advies. De oorspronkelijke datum blijft gewoon staan.

    Login om te reageren
  19. olivier zegt

    11 december 2009 om 00:46

    Dit kan onmogelijk goed uitdraaien. Saab kan als onafhankelijke constructeur enkel winstgevend zijn in het hogere premiumsegment door een hoge winstmarge te nemen (wat bijvoorbeeld Jaguar probeert), terwijl ze nu eigenlijk subpremium zijn (zoals Volvo of Alfa Romeo). Ook de nieuwe 9-5 zal daar niets aan kunnen veranderen. Dat wordt ongetwijfeld een bescheiden succes, maar daarmee houd je geen merk overeind.

    Login om te reageren
  20. Esprit_de_Flandre zegt

    11 december 2009 om 00:47

    Ach wat. Saab wordt niet gekocht door Spyker, Saab wordt gekocht door de eigenaars van Spyker. Gewoon een façade, net zoals Koenigsegg. Er zijn echter wel voordelen voor Saab en Spyker samen. Spyker kan bvb z’n modellen aanbieden in Saabgarages (dat bespaart) en daarmee ook meteen Saab naar een wat hoger niveau tillen. Motoren kunnen gedeeld worden, uiteindelijk ook chassis, er zijn wel wat mogelijkheden (als ze niet gewoon weer verkocht worden, een bank is nou niet echt een betrouwbare partner in een producerend bedrijf)

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      11 december 2009 om 00:58

      @Esprit_de_Flandre: “motoren kunnen gedeeld worden”. Hoe zie je dat precies voor je? Denk je dat Saab plotseling motoren gaat inkopen bij Audi? Of denk je dat Spyker hun Audi V8 eruit knikkeren om 4 cilinder turbomotoren te monteren? Denk toch eens na!

      Ook zit Spyker volgens mij niet te wachten op Saab dealers om hun auto’s te verkopen. Kijk eens bij wat voor dealers ze momenteel hun auto’s verkopen, dat zijn allemaal dealers die Lamborghini’s, Bentley’s en ander duur spul verkopen. Daar wil je als (wannabe) sportwagen merk tussen staan, je wil niet naast een paar verbouwde Opel’s staan in de showroom.

      Ook het delen van het chassis is compleet onzinnig. Ik neem aan dat je geen idee hebt hoe het chassis van een Spyker eruit ziet, maar dat staat zover af van wat Saab gebruikt dat het nooit overeen zal komen.

      Ook moet je niet vergeten dat zowel Spyker als Saab zelf (bijna) geen onderdelen ontwikkelen, ze kopen alles in bij andere merken. Saab is heel sterk afhankelijk van GM techniek en Spyker leunt zwaar op Audi (motoren, airbags) en Lotus (chassis, onderstel, stuurinrichting).

      Misschien wil Spyker wel het nieuwe VW worden: Spyker + Saab + Lotus en dan uiteraard ook nog even het Lotus F1 team erbij…

      Login om te reageren
      • Jo-zef zegt

        11 december 2009 om 01:20

        @robbie: je hebt er alweer veel tijd en moeite in gestoken, maar volgens mij blijf je toch de Hollander die droomt van een Nederlands Spyker-imperium. Denk toch ook maar even zelf na, alvorens je de geest van Vlaanderen in het Frans nog eens de mantel meent te moeten uitvegen, want als Spyker zelf geen voordelen zou zien in het inlijven van de gehele Saab-infrastructuur, waarom zouden ze dan kandidaat-koper -op de 1e rij dan nog wel- zijn?? Akkoord hoor, bepaalde (onder)delen zijn niet te delen, maar andere toch iets meer dan jij wil doen geloven… ;)

        Login om te reageren
  21. Citrofiel zegt

    11 december 2009 om 00:49

    We zullen wel zien wat eruit rolt. Ik ben al het speculeren zat.

    @Ahura: VAG neemt een belang in Suzuki, PSA wil hetzelfde met Mitsubishi. Dan zal het die fabrikanten toch niet helemaal voor de wind gaan, of zie ik dat verkeerd?

    Login om te reageren
    • Ahura zegt

      11 december 2009 om 01:01

      @Citrofiel: tja een belang is wel even wat anders dan complete overname met alle gerommel er omheen. Zover ik weet zit Suzuki niet flink in de problemen. Mitsubishi weet ik eigenlijk niet

      Login om te reageren
  22. JPM zegt

    11 december 2009 om 01:39

    Bizar, je zou toch denken dat ze iets geleerd hebben van de hun F1 avontuur. Ik mocht Spyker altijd wel, zelf Victor Muller kon ik ergens wel waarderen maar wat ze nu allemaal denken te bereiken is gewoon idioot.

    Login om te reageren
  23. Apache zegt

    11 december 2009 om 07:46

    DENK. Wat is het dat Spijker en Saab gemeen hebben? Denk eens goed na, vooral in de geschiedenis… VLIEGTUIGJES! Spyker koopt saab om zo weer Vliegertjes te kunnen bouwen! hahaa! Dat zagen jullie niet aankomen hé :D En Spyker kennende worden dat premium propellorvliegtuigjes.

    en nu julie mening :D

    Login om te reageren
  24. Ikkuh zegt

    11 december 2009 om 08:03

    Godnondeju, als je geen engels kunt, ga dan !@$&(@!) ook niet interviews in ’t engels doen MET EEN NEDERLANDER!

    Login om te reageren
    • Ahura zegt

      11 december 2009 om 10:25

      @Ikkuh: Henny woont volgens mij in de VS en het interview is sowieso voor een Amerikaans programma over een Amerikaanse autoshow. Niet zo raar dus.. vond haar tests in de AW trouwens altijd behoorlijk saai

      Login om te reageren
  25. Maarten zegt

    11 december 2009 om 08:32

    het zal vast op het laatste moment niet doorgaan dat gaat altijd zo

    Login om te reageren
  26. Lustigson zegt

    11 december 2009 om 09:47

    @ robbie
    “… tot verbazen van vele…” moet zijn “tot verbazing van velen”.

    Verder ben ik heul benieuwd hoe Mülllers nieuwste avontuur gaat verlopen. Bij Spyker gaan ‘r mensen uit, productie verhuist naar Engeland, maar d’r wordt wel een min of meer volumemerk gekocht. Vaag, hoor.

    Login om te reageren
  27. johnny m zegt

    11 december 2009 om 09:53

    Spyker moet eens leren autos te maken ipv met allerlij patserig randgebeuren het meetst interessant te vinden.
    Zie Donkervoort ! : autos maken krengen ! ( en een keer winst maken..)

    Login om te reageren
  28. BE-100 zegt

    11 december 2009 om 10:18

    En dan produceren in de fabrieken van Opel Antwerpen? ;)

    Login om te reageren
  29. LeonPG zegt

    11 december 2009 om 11:07

    @Ahura: Ik las zelfs dat Mazda alweer in de zwarte cijfers terecht is gekomen. Ik denk dat het te maken heeft met het feit dat die Japannners over het algemeen snel reageren op veranderende situaties en hoogstwaarschijnlijk hun zaken beter op orde hadden in het verleden dan de Amerikanen.

    Login om te reageren
    • Ahura zegt

      11 december 2009 om 11:43

      @LeonPG: precies. Ze hebben de zaken gewoon beter voor elkaar. En idd Mazda maakt ook verlies zoals heel veel merken op dit moment. Maar blijkbaar niet levensbedreigend zodat ze overgenomen móeten worden en zo snel mogelijk. Al vraag ik me af hoe lang ze zelfstandig denken te blijven

      Login om te reageren
  30. Vincenzo zegt

    11 december 2009 om 11:17

    wat is dat nou weer voor gezever…motoren kunnen gedeeld worden. Alsof spijker die zelf maakt….die kopen ze gewoon in net als de rest van dat gepopnagelde gedrocht.

    Ze willen Saab alleen voor de leningen….want spijker krijgt die niet meer :)

    Login om te reageren
  31. Dennis zegt

    11 december 2009 om 11:40

    Spyker verkoopt 4 auto’s ( Kitcars ) per jaar, het is allemaal gebakken lucht en inderdaad aast men op de 400 mil subsidie. Spyker heeft nooit 1 Euro winst gemaakt en Saab de laatste 18 jaar niet.

    Muller heeft wel verstand van marketing zeg maar …… Maar zo’n grote is het ook niet, en al helemaal geen tovenaar ……Zonde van Saab dat ze in genoemd worden met zo’n zooitje ongeregeld

    Login om te reageren
  32. ChryslerFan zegt

    11 december 2009 om 12:06

    Iedereen bij spyker zit vol met passie voor auto’s alleen het is jammer dat ze de auto’s in Engeland gaan bouwen. Als Saab weer winstgevend wordt onder de vleugels van Spyker laat ze dan ook maar een fabriek in Nederland bouwen dan gaan wij er ook nog op vooruit.

    Login om te reageren
  33. marc zegt

    11 december 2009 om 12:52

    Quote Robbie:Ook moet je niet vergeten dat zowel Spyker als Saab zelf (bijna) geen onderdelen ontwikkelen, ze kopen alles in bij andere merken. Saab is heel sterk afhankelijk van GM techniek.unquote

    Jongen, ik vind dat je kritische houding prima. Ook ik vind het een onwaarschijnlijke deal en vertrouw die Muller voor geen cent maar jeeezzzzzzz ga je huiswerk eens doen.

    Het is zoooo simplistisch om te zeggen dat Saab leunt op GM techniek. Saab heeft op een aantal gebieden zoveel expertise in huis dat het eerder andersom is. Je hebt geen idee hoeveel onderdelen en expertise toegepast in de Insignia bij Saab vandaan komen. Je hebt geen idee hoeveel van de expertise voor het Ypsilon platform bij Saab vandaan komt. Je hebt geen idee wat Saab’s invloed is op de motoren van GM. Er is teveel kruisbestuiving om te zeggen dat de 1 op de ander leunt.
    Daarnaast heeft Saab altijd(!) motoren van andere leveranciers gebruikt zoals DKW en Ford. Niets nieuws. Ze maakten het alleen beter. Historisch gezien zou het gebruik van audi motoren voor de hand liggen met DKW als 1 van de ringen van Audi

    Login om te reageren
  34. burka zegt

    11 december 2009 om 13:51

    400 Miljoen? Dat is genoeg voor een Saab Formule 1 team!

    Login om te reageren
  35. GOD zegt

    11 december 2009 om 13:59

    Ik snap niet dat BMW Saab niet wil hebben.
    zou goed zijn voor beide merken.

    Login om te reageren
  36. kane_sting zegt

    11 december 2009 om 14:20

    BMW en Saab? die duitsers zijn niet zo stom, die weten dat saab altijd een lastig pakket was (en blijft). Spyker zal het inderdaad alleen maar voor het geld doen, vraag me alleen af hoe leuk zweden het vindt als HUN lening naar nederland gaat:p voel je je ook wel genaaid (beetje als die duitsers met opel lening die GM naar amerika wou nemen)

    Login om te reageren
    • Mao zegt

      11 december 2009 om 14:31

      @kane_sting:

      Idd kost veel te veel geld om Saab over te nemen en in leven te houden, kunnen ze beter in hun zelf stoppen levert veel meer op. Bij Audi is bvb de Q5 een behoorlijk succes, die verkoopt meer dan heel Saab bij elkaar en die was denk ik iets goedkoper om te maken dan wat die overname gaat kosten.

      BMW heeft ook liever wat kleinere auto’s erbij en om nou met Saab kleine zuinig stadsauto’s te gaan maken is ook weer zo zielig voor Saab.

      Login om te reageren
  37. keeezzum zegt

    11 december 2009 om 15:23

    Laten we even duidelijk zijn ,het NEDERLANDSCHE Spyker bestaat niet meer!!!

    Login om te reageren
  38. annoniem zegt

    11 december 2009 om 18:08

    laten we even nog duidelijker zijn het NEDERLANDSE Spyker bestaat nog wel degelijk, mischien wel meer als ooit tevoren
    en victor is gewoon een vent met stalen ballen en een plaat voor zn kop , GENIAAL !!!!!

    Login om te reageren
  39. Jopie zegt

    11 december 2009 om 20:15

    The soap goes on!

    De blinde helpt de dove….

    Login om te reageren
  40. jorden zegt

    12 december 2009 om 14:01

    volgens mij wordt de naam spyker alleen voor show aan de deal gehangen…

    Als Saap liefhebber klinkt je dat beter in de oren als dat “jouw” merk door een russiche inversterings maatschappij wordt gekocht, maar komt het dus feitelijk wel op neer! :P

    Login om te reageren
  41. geer zegt

    12 december 2009 om 21:45

    geniaal filmpje. vooral de laatste vraag

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North