• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

GM wil zelf Opel uit de brand gaan helpen

Auteur: ricardo, gepost 16 juni 2010 om 16:08 – 15 Reacties

Nee, je krijgt geen geld van Angela

Terwijl het merk vrolijk doorgaat met het introduceren van auto’s die we straks veelvuldig op IKEA-parkings gaan zien, is er nog steeds een riant bedrag van €3.3 miljard nodig om een reorganisatie uit te voeren. Kleingeld natuurlijk, maar Duitsland had even geen zin om belastinggeld in Opel te pompen. Dus mocht er weer bij moederbedrijf GM aangeklopt worden voor zakgeld. CEO Nick Reilly heeft vandaag bekend gemaakt dat ze dit zullen krijgen.

Zie je wel. Als je niet meteen toegeeft aan Opel en consorten dan kunnen ze het opeens ook zonder een verkapte vorm van staatssteun. Na maanden van gesoebat trekt Opel alle aanvragen voor overheidssteun weer in en gaan ze de herschikking van het bedrijf nu intern regelen. Goed zo jongens, zo hoort het.

Momenteel is Opel verantwoordelijk voor 48.000 banen binnen Europa. Al langere tijd was bekend dat er daarvan bijna 9.000 gaan verdwijnen. Deze ommezwaai in het financiële beleid zorgt volgens Reilly niet voor dat er nog meer banen op de tocht komen te staan. Ook blijven alle fabrieken gewoon open. Optimistisch als altijd, verklaarde de Opel-CEO dat er dankzij alle nieuwe saneringen op korte termijn weer winst geboekt gaat worden. (bron: Autonews)

Ook is er nog wat Nederlands getint nieuws te melden omtrent Opel, want Jaap Timmer -voorzitter van de Europese Opel Dealervereniging- is benoemd in de Supervisory Board. Dat u het even weet.

Fotocredit: toonpool

Ook interessant!

  • NEE!! Opel gaat de naam Manta om zeep helpen
  • Opel is binnen een paar jaar compleet anders
    Opel is binnen een paar jaar compleet anders
  • Irmscher Opel Insignia iS3
    Irmscher Opel Insignia iS3 heeft bijzondere inspiratiebron
  • Opel maakt de prijs van de vernieuwde Grandland bekend
    Ingrijpende facelift doet Opel Grandland veel goeds

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

GM, Nick-Reilly, Opel

Vorig bericht: « Tesla wil geld en gaat de beurs op
Volgend bericht: Audi e-tron in 2012 op de markt »

Lees Interacties

Reacties

  1. Oguu zegt

    16 juni 2010 om 16:16

    Nemen ze eindelijk hun verantwoordelijk…about time!

    Login om te reageren
  2. Cantago zegt

    16 juni 2010 om 16:19

    Klinkt goed, ze maken tegenwoordig mooie degelijke auto’s, dus zou zonde zijn als ze er mee stopten! Dat ze nu verder willen zonder staatssteun lijkt me ideaal;)

    Login om te reageren
  3. HyperTeHK zegt

    16 juni 2010 om 16:21

    Jammer alleen dat Opel nog steeds van GM is.

    Login om te reageren
  4. robbie zegt

    16 juni 2010 om 16:26

    Geen staatssteun = extra ontslagen + fabriekssluitingen (lijkt mij)

    Zo rouwig hoeft GM/Opel dus niet te zijn over het feit dat ze geen staatssteun krijgen. Nu hoeven ze zich tenminste niet te houden aan werkgelegenheidseisen van de overheid. Ze kunnen dus ‘lekker’ hard & kil gana saneren. En als dat eenmaal gebeurt zal de Duitse overheid wel weer gaan piepen…

    Login om te reageren
  5. FuelMinded zegt

    16 juni 2010 om 16:31

    Ik denk dat zodra Opel eindelijk van GM af is, veel makkelijker van haar imago problemen afkomt.
    Maar dat is voorlopig een extreme vorm van wishful thinking…

    Login om te reageren
  6. Benny zegt

    16 juni 2010 om 16:42

    Toch jammer van al die mensen in Antwerpen, die zijn nu waarschijnlijk ook zoals het “GM figuur” in de afbeelding…

    Login om te reageren
  7. FuelMinded zegt

    16 juni 2010 om 16:47

    Ik vraag me af wat goedkoper is voor de Duitse overheid. Geen staatsteun voor Opel, maar wel massaal ontslagen arbeiders (werklozen) opvangen met de WW uitkering. (zoals Robbie eerder beschreef)
    Of wel staatsteun voor Opel zonder dat er werklozen met “WIR SIND OPEL”-shirts gebruik maken van het sociale staatsvangnet.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      16 juni 2010 om 17:21

      @FuelMinded: en vergeet niet dat sociale onrust (lees: veel ontslagen) ook nog een zeeer slecht uit kunnen pakken bij verkiezingen etc. Dat speelt ongetwijfeld ook een rol.

      Login om te reageren
  8. Vincenzo zegt

    16 juni 2010 om 16:48

    GM moet gewoon 20% van de werknemers in D eruit pleuren….kijken of ze dan nog zo hard piepen.

    Login om te reageren
  9. Jimmie zegt

    16 juni 2010 om 17:32

    Het zou het beste zijn als opel van GM af zou komen. Opel loopt namelijk al jaren heel goed en maakt goede winst. Jammer is alleen dat die winst naar GM in de VS gaat waar het verbrast wordt. Wat dat betreft was het goed geweest als Duitsland opel had overgenomen.

    Login om te reageren
  10. Duidelijk zegt

    16 juni 2010 om 17:43

    @Benny: Dit is al meer dan 10% va

    Login om te reageren
  11. Duidelijk zegt

    16 juni 2010 om 17:47

    @Benny: Dit is al meer dan 10% van de oplossing
    http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/regio/oostvlaanderen/100616_volvo_arbeiders_opel
    Daar zal dan ook de toelevering van auto-onderdelen omhoog gaan waardoor die bedrijven zullen aanwerven. Zolang ze die allemaal geen brugpensioen geven.
    Natuurlijk zullen andere een andere job moeten vinden, maar als je niet vies bent van werken vind je dat direct (zelfs zelfstandige klusjesmannen hebben ze te kort).

    Nu OT:
    Is toch redelijk normaal dat Duitsland geen staatsteun gaat geven. Dat is dan weer wat extra om bij de besparingen op te tellen. Het zou ook als gevolg hebben dat elk ander bedrijf sneller geneigd zal zijn om hun eigen besparingen naar de overheid toe te schuiven. Dit is ten minste een signaal dat ze eerst naar hun eigen moeten zien.

    Login om te reageren
  12. Search zegt

    16 juni 2010 om 17:53

    Die cartoon is epic! Kudos daarvoor. En Opel… ach ja. :D

    Login om te reageren
  13. Tripple zegt

    16 juni 2010 om 18:41

    @feulminded-opel kan niet van GM,af omdat GM eigenaar is van opel, ik weet niet of je dat snapt..

    Login om te reageren
  14. Esprit_de_Flandre zegt

    16 juni 2010 om 19:01

    “Ook blijven alle fabrieken gewoon open.”

    Behalve Antwerpen natuurlijk.

    —’t Blad van ’t Stad—

    Gezocht: Multimiljardair die miljoenen verlies per jaar kan verdragen, en er zelfs de humor van inziet.
    Aangeboden: Moderne autofabriek in grote havenstad met competente mensen. Prijs bespreekbaar.
    Zelf nog te regelen: Aankoop merknamen ‘Minerva’ en ‘Imperia’. Aanwerving Topdesigners.

    Saudische prinsen en Arabische Emirs genieten de voorkeur.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North