• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Goed nieuws voor de dameskapper met haast

Auteur: nicolasr, gepost 22 januari 2016 om 17:00 – 20 Reacties

Afbeelding Goed nieuws voor de dameskapper met  haastAfbeelding Goed nieuws voor de dameskapper met  haast

extra-snelle-California-baby
Ferrari komt met het ‘Handling Speciale’ pakket voor de California T.

Kortgezegd betekent dat niks meer dan dat ie wat harder kan dan de gewone. En dan niet eens qua topsnelheid, die ligt nog altijd op een keurige 316 kilometer per uur, je kan wat sneller met je schaar en kammetje bij je volgende klant zijn omdat ie wat rapper door de bochten gaat.

Wat hebben ze nou gedaan? Ze hebben de klapdakturbo onder meer wat nieuwe demperinstellingen en aangepaste veren meegegeven. Voor zijn die 16% stijver, achter 19%. De Italianen haasten zich te zeggen dat het comfort hierdoor nauwelijks afneemt en dat de sportiviteit juist toeneemt. En weet je wat deze ook heeft? Kleppen in de uitlaat die ervoor zorgen dat de T wat meer herrie maakt als je hem op zijn staart trapt. Mocht ook wel, het geluid, of liever het ontbreken daarvan was een puntje van kritiek in de rijtest van Wouter.

Je wil natuurlijk ook dat je buren zien dat jij extra diep in de buidel hebt getast voor jouw sportwagentje, en Ferrari weet dat. Je krijgt daarom wat ‘subtiele uiterlijke wijzigingen’ mee als je het pakket bestelt. Zo heeft jouw T dan een nieuwe, matgrijze grille, een diffusor in dezelfde kleur en matzwarte uitlaatpijpen. Of de Italianen iets hebben gedaan aan de lichte ontvlambaarheid, van hun Benjamin, vermeldt het persbericht niet. Evenals de prijs voor al dit moois. Maar zoals zo vaak geldt ook hier; als je moet vragen wat het kost, dan kun je het toch niet betalen.

Als je hem in het echt wil zien, hij staat waarschijnlijk op de beurs van Geneve begin maart.

Ook interessant!

  • Ferrari crasht
    Ferrari crasht bij proefrit, blijft niets van over
  • Video: glijden en gaan met de Ferrari F40
    Video: glijden en gaan met de Ferrari F40
  • Ferrari schoenen
    De zaken lopen uitermate goed bij Ferrari
  • Gespot - Audi R8 kan Ferrari-rood goed hebben

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

california-t, Ferrari, geneve-2016

Vorig bericht: « Londense Kwik-Fit martelt haar klanten
Volgend bericht: Wat nou “geen auto-industrie in Nederland”? Check dit! »

Lees Interacties

Reacties

  1. berlinetta zegt

    22 januari 2016 om 17:04

    Noem het een dameskappersauto, ik vind hem wel schitterend. Prachtige vloeiende lijnen. Daarbij rijdt hij ook nog eens 99% van het wagenpark het snot voor de ogen.

    Login om te reageren
    • nicolasr zegt

      22 januari 2016 om 17:09

      @berlinetta: eens! En ik zou hem dolgraag willen rijden. Kan hem alleen niet betalen…

      Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      22 januari 2016 om 19:29

      @berlinetta:
      Maar blijft: Het is geen ultieme rijdersauto, geen GT, wat dan wel? De mx5 onder de Ferrari’s is te veel lof.
      Toch stiekem een beetje een auto die je koopt om gezien te worden.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        22 januari 2016 om 19:48

        @janjansen: zie het als een scherper alternatief voor de Mercedes SL63 AMG.

        Login om te reageren
    • racerx zegt

      22 januari 2016 om 20:01

      @berlinetta: heb er een middagje in gereden, wat mij betreft inderdaad niet bepaald een dameskappersauto

      Login om te reageren
  2. petrolhead95 zegt

    22 januari 2016 om 17:07

    Gat tussen de California T en de 488GTB is alleen relatief klein

    Login om te reageren
    • mikkeloentje zegt

      22 januari 2016 om 17:43

      @petrolhead95: Dat van die kleine gaten horen die dameskappers graag hoor.

      Login om te reageren
      • klaasjevaak zegt

        22 januari 2016 om 19:40

        @mikkeloentje: ‘klanten’ van dameskappers horen dat graag.

        Login om te reageren
  3. toyotafortuner zegt

    22 januari 2016 om 17:10

    Ook dit is geen reden voor mij om hem alsnog te willen.

    Login om te reageren
  4. robert110 zegt

    22 januari 2016 om 17:16

    Dat kan je dus prima zelf doen. Is waarschijnlijk ook een stuk goedkoper.

    Login om te reageren
  5. kilum zegt

    22 januari 2016 om 17:19

    Waarom is dit dan nu weer een dameskappersauto? En sinds wanneer?

    Login om te reageren
  6. wilbertg zegt

    22 januari 2016 om 17:29

    Ik word kapper. Met haast.

    Login om te reageren
  7. autofanaat zegt

    22 januari 2016 om 17:36

    Toch wel een erg mooie auto, stukken mooier dan de vorige california. Die turbomotor blijft een beetje jammer atmosferisch blijft mooier maarja het moet tegenwoordig.

    Login om te reageren
  8. theracetosucces zegt

    22 januari 2016 om 17:38

    Moet je wel erg veel knippen wil je dit als kapper kunnen betalen

    Login om te reageren
    • klaasjevaak zegt

      22 januari 2016 om 19:55

      @theracetosucces: er zijn genoeg kspperszaken die enkel als dekmantel dienen..

      Login om te reageren
  9. mrrallycross zegt

    22 januari 2016 om 17:39

    Kortom ze kloppen gewoon wat extra geld uit je zak

    Login om te reageren
  10. mrcy335d zegt

    22 januari 2016 om 17:53

    Dan wil ik best kapper zijn als ze me die geven iemand opskeertje?

    Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    22 januari 2016 om 18:18

    En toch is het net een mini F12….

    Login om te reageren
  12. jorden zegt

    23 januari 2016 om 01:01

    Iedere cabrio als dameskapper auto betitelen vind ik wel erg kort door de bocht. De California heeft behoorlijk wat stoere-mannen-prestatie-potentieel in zich. Ach ja we zijn geen sierlijke lijnen meer gewend in het straatbeeld. hoekig, agressief en een gril van 5 m2 is de trend.

    Login om te reageren
  13. 2wheeler zegt

    23 januari 2016 om 01:56

    Heb dat dameskapper imago nooit zo begrepen. Hetzelfde voor de Z3, Slk of TT. Zijn toch gewoon leuke auto’s?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North